rm.popa Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 Un coleg forumist a scris următoarele: As vrea sa fac doar revizia de 15000 km dupa care sa renunt la garantie . Ce ziceti ? Daca este cineva cu multi km parcursi pe Kalos , Aveo , sa spuna ce probleme a avut si cat au costat . Ca pana la 100000 km n-am auzit sa fie asa stricaciuni mari - iar reviziile pana la acesti km costa poate zeci de milioane bune . Si multe le schimba sau iti umbla degeaba !!! Asa ca chiar daca cade ceva te costa mai nimic ( toata aceasta treaba are si un risc normal ). M-am gândit să-i dăm o mână de ajutor şi să ascultăm vocea poporului... Link to comment
gigi-kent Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 Fara indoiala ca nu merita sa risti sa dai bani daca se strica ceva si merge facut pe garantie. Consumabilele oricum tb schimbate. Pt o economie de cateva sute de mii nu merita sa renunti la garantie. Link to comment
Bel_Ze-but Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 Sunt ff - chiar FFF - curios cine si mai ales din ce considerente a votat altfel decat la varianta 1 (cu exceptia situatiei absolut rarissime in care detine service auto propriu, efectueaza 100.000 km pe an, si oricum pierde repede garantia...) Poate meritam o explicatie cat de cat documentata (ratiuni economice bazate pe : ....) Nu vreau sa jignesc pe nimeni : doar sa inteleg ceva care ar putea sa imi scape. (de genul : exista manopera la revizii de atatea ori mai mica decat cea de la service-urile agreate de vanzator incat suma diferentelor sa depaseasca cu mult pretul unor piese care in mod normal pot pica in trei ani...). Off Topic : banuiesc ca de CASCO nu poate fi vorba... Link to comment
tolin Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 In mod normal, in primii 3 ani nu pica vreo piesa, pe asta se bazeaza si garantia. In schimb, costurile manoperelor + obligativitatea de-a cumpara consumabilele de la service ridica costul reviziilor la niste preturi nesimtite. In plus, majoritatea nu ating nr. de km intre doua revizii pana la care este garantata buna functionare a unor piese. De ex., sunt foarte multe cazuri in care pe parcursul a 3 ani, masina respectiva parcurge doar 15-18.000 km. Dupa fomistii de la service ar trebui schimbate piese si unele consumabile echivalente a 45.000 km. Deci, daca nu esti constrans de alti factori (leasing, lipsa de cunostiinte auto, prejudecati), atunci esti indreptatit sa cauti o alta solutie. Un vecin de-al meu cu LGN, dupa ce a fost la prima revizie, la doar 5 k km si a cotizat 500 lei pentru un schimb de ulei si o spalare mizerabila a decis sa renunte la garantie. Costul primei revizii reprezenta costul benzinei pe 5-6 luni. Cu 130 de lei putea sa-si faca schimbul de ulei la orice benzinarie dotata sau service de cartier. Link to comment
giony Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 Riscul mare este altul - neprofesionalismul mecanicilor din service Chevrolet ! In multe cazuri acestia bajbaie , provoaca neintentionat defecte , uneori intentionat , etc . Am prieteni care sant mecanici buni , fosti la daewoo , acum sant acasa , au service . Acum 8-10-12 ani cand a inceput invazia daewoo au invatat vreme de 2-3-4 ani aceste masini chiar in acest fel - bajbaind , provocand neintentionat defecte , chiar intentionat ( marturia acestora dupa 10 ani ca niste povesti frumoase - se umplea buzunarul tare ! ) . Cu timpul au devenit maestri ! Acum fac motoare si diagnostice cu ochii inchisi ! . Acum asa patim noi la Chevrolet ! Invata pe masinile noastre , iar eu vad ca pentru moment habar nu au . Asa ca pana or invata ca lumea cea mai buna solutie este sa nu calcati pe la ei , unde pun mana strica de 3 ori si repara o data - PROST ! Asa ca mai ieftin iesi in timp daca lasi naibii garantia aia sa fie la ei acolo . Ati cerut parerea unui mecanic bun de daewoo ? Va poate lamuri si ajuta mai bine ca unul Chevrolet - pentru moment ! Link to comment
tolin Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 Pe topicul acesta se discuta despre altceva: renuntarea la reviziille in service-urile autorizate conduce la pierderea garantiei. Treaba asta n-are legatura cu priceperea mecanicilor din service. Link to comment
cip Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 Si pe mine ma batea gindul sa renunt la garantie si sa-mi fac singur reviziile(am cunostintele necesare si imi place sa mesteresc la masina) dar dupa ce am patit necazu, mi s-a stricat masina la mai putin de 6 luni (bobina de inductie matiz e3) si reparatia ar fi costat vreo 800 ron , mi-a cam pierit chefu' sa renunt la garantie Link to comment
laurentziu83 Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 Am avut 2 ani si jumatate matiz, am facut 50 de mii de km cu el. Am facut 3 revizii la service autorizat daewoo, pentru a beneficia de garantie. La toate reviziile, mi s-a bagat pe gat ulei ARAL, incompatibil cu motoarele daewoo, la revizia de 30 de mii de km mi s-au bagat bujii bosch, la fel, incompatibile. In aproximativ aceeasi bani mi se puteau monta consumabilele recomandate de producator. Cand cumperi ulei pentru schimb, magazinul de multe ori iti asigura gratuit schimbul acestuia. La service, platesti manopera. Ca urmare, masina mea nu a mers 100% bine, deja ma obisnuisem sa consume ulei, cam cateva sute de ml intre revizii. Am avut prima problema in garantie, respectiv bateria, mi-a fost schimbata, costa cam 120 de lei, si 10 lei spaga la electrician, care ii tot tragea ca este vorba de alt defect. Am mai avut o problema in garantie, cablul de ambreiaj, s-a rupt la locul de prindere, era sambata seara, ma aflam in Bucuresti, a doua zi trebuia sa plec la Iasi, sun la Asistenta, mi se raspunde ca nu au cabluri pe stoc, sa astept pana luni (cablul costa cam 40 de lei), dar ma pot rezolva contra a 120 de lei, asta in garantie. Pana la urma, n-am mai asteptat si apoi sa tractez masina la service, asa ca am rezolvat-o mestesugareste. A meritat oare sa platesc zeci sau sute de lei in plus la fiecare revizie doar ca sa schimb piese de 160 de lei pe garantie, si alea cu tot felul de caciuleli si spagi prin service? Eu zic ca nu, asta ca sa mai adaug si ca service-ul imi asigura consumabile incompatibile cu masina mea, adica ma forta sa merg cu o masina mai proasta decat normal. Colac peste pupaza, acum o luna m-am dus tot la un service autorizat daewoo ca sa-mi schimbe lichidul de frana, masina avand 4 ani si 60000 de km. In schimb, s-a aerisit instalatia si s-a completat cu lichid, motivand ca "lichidul e bun si nu e nevoie sa fie schimbat", de parca inventasera ei lichidul de frana. Acum, la Clio, cat am garantie fac reviziile la ei, intrucat am ceva piese importante de schimbat, dar cum scap de garantie (eu o consider o povara) ma duc si imi fac reviziile singur. Nu mai vorbesc ca, in cazul meu, e o tampenie sa platesc cateva zeci de lei, manopera pentru schimbatul filtrului de aer, treaba de 5 minute. La revizia de 15 mii la Clio, ma intreaba mecanicul:"Ce ulei punem: Elf sau Castrol?" pai bai mecanic de 2 lei, daca producatorul recomanda Elf, a testat (si eventual distrus) zeci de motoare pana a ajuns la concluzia ca uleiul respectiv e cel mai bun, cine te pune pe tine sa pui altfel de uleiuri in motoare (mai ales ca ai masini in garantie la tine)? Ai testat si tu motoare, ti sa parut tie ca se aude "un pic mai bine" motorul cu uleiul recomandat de tine? Aiurea, un motor se aude foarte frumos daca ii pui ulei de transmisie, dupa cateva sute de kilometri se va auzi divin, pentru ca motorul va tacea de tot, in urma distrugerilor... Ca o adaugire, atunci cand am fost cu matizul in service agreeat daewoo pentru schimb (de fapt aerisit) lichid de frana si schimbat distributie, la sfarsit a ramas uimit de cat de bine merge motorul cu consumabilele recomandate, iar asta a spus-o la 2 secunde dupa ce l-a pornit.El probabil era obisnuit cu motoarele de mergeau mediocru, si de aia injura lumea masinile si zice ca-s proaste. Eu poate ma pricep la masini, n-am pretentie de la blonda cu matiz rosu sa stie ce ulei trebuie la masina ei, nu e treaba clientilor sa se priceapa la asa ceva, e treaba celor din service sa-si faca treaba. La fel cum un medic invata sa opereze pe cadavre, si nu pe oameni vii, nici unui mecanic nu-i este permis sa invete pe masina si pe banii mei. Sa fim seriosi, masini daewoo se vand in Ro de mai bine de zece ani, au avut timp suficient ca sa invete ce am invatat eu in 3 ani de cand sunt pe acest forum si am primit informatia sintetizata. Link to comment
Bel_Ze-but Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 In concluzie, desi mesajul textului te duce cu gandul la renuntare : Am avut 2 ani si jumatate matiz, am facut 50 de mii de km cu el. Am facut 3 revizii la service autorizat daewoo, pentru a beneficia de garantie.Acum, la Clio, cat am garantie fac reviziile la ei, intrucat am ceva piese importante de schimbat, dar cum scap de garantie (eu o consider o povara) ma duc si imi fac reviziile singur. Pentru ca sondajul la asta se refera, nu ? La renuntarea la GARANTIE , nu la serviceuri autorizate for ever. Link to comment
test_driver Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 (edited) @laurentziu83, la faza cu uleiul omu a intrebat bine sa stii si tu. elf e doar recomandat de producator printr-un contract de... as putea spune publicitate. Uleiul Castrol si uleiul Mobil one se cam bat pentru primul loc, omu te-a intrebat vrei un ulei bun sau vrei ce recomanda producatorul. Nu poti spune ca un ulei nu e compatibil cu masina ta citez, "La toate reviziile, mi s-a bagat pe gat ulei ARAL, incompatibil cu motoarele daewoo" Poate ca Aral este un ulei nu tocmai bun, dar nu incompatbil. Oricum, uleiul ARAL este mai prost calitativ decat uleiul Daewoo. Edited January 14, 2007 by test_driver Link to comment
steph Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Am schimbat 2 randuri de amortizoare spate, caseta de directie, ambele bascule fata, tot ce inseama cutie de viteze mai putin carcasa plus repararea unui scurt la un proiector. Toate acestea in 1.5 ani de garantie. Recunosc ca am semnalat probleme la piesele de mai sus inca de la primul zgomot cat de mic ar fi acesta. Reviziile nu au fost mai scumpe de 3 3.5 mil cred, iar la ultima m-am dus cu toate consumabilele cumparate de mine din considerente de marca. Intradevar preturile sunt un pic mai piperate in service dar oricum daewoo/chevrolet au cele mai mici preturi la revizii. Poate am avut ghinion sau poate sunt chitibusar dar eu unul nu as renunta la garantie. Link to comment
rm.popa Posted January 14, 2007 Author Share Posted January 14, 2007 Lăsând la o parte situaţiile în care se defectează ceva, preţul manoperei şi al pieselor schimbate pe garanţie, oare un carnet de garanţie cu reviziile la zi nu creşte şi preţul maşinii, în caz de revânzare? Şi atunci cele câteva sute de lei pe an nu se recuperează? Link to comment
laurentziu83 Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Carnetul de service valoreaza ceva atunci cand si masina valoreaza. Prefer o masina buna fara carte de service decat una proasta cu cartea masluita. Daca era vorba de vreo masina scumpa mai mergea, dar stampilele din cartea de service se pot falsifica foarte usor, cel putin la daewoo. La Reno, intr-un loc in caietul de service scrie ca "efectuarea reviziilor la intervalele din carte va va garanta un autoturism ce va functiona in performante optime", ori eu in service n-am vazut mecanici sa verifice presiunea in pneuri, sa verifice daca am gunoaie la injectoare, etc, etc. Nu mi-a zis nimeni: "ba fraiere, vei ramane in drum cu cablul de ambreiaj rupt, mai bine il schimbam noi acu'". Spuneti ca n-ar trebui sa aiba legatura cu mecanicii acest sondaj. Nu putem sa separam reviziile de mecanicii ce le efectueaza. Daca ar costa decent reviziile, daca mecanicii si-ar face treaba, normal ca m-as duce la service la revizii, ca sa-mi pastrez garantia. Dar daca la un nenorocit de Symbol revizia la 60 de mii de km costa intre 20-27 de milioane, e facuta de multe ori spre sfarsitul perioadei de garantie, te intrebi: "merita sa bag aproape 1000 de euro in consumabile cand mai am doar 2-3 luni de garantie?". Link to comment
rm.popa Posted January 14, 2007 Author Share Posted January 14, 2007 Dar daca la un nenorocit de Symbol revizia la 60 de mii de km costa intre 20-27 de milioane, e facuta de multe ori spre sfarsitul perioadei de garantie, te intrebi: "merita sa bag aproape 1000 de euro in consumabile cand mai am doar 2-3 luni de garantie?". Păi şi de-aia suntem pe daewooclub/ chevroletclub şi nu pe "reno". Ce să zic...? De ce nu ţi-ai pus întrebarea asta când ţi-ai luat Clio? Iar în situaţia în care consumabilele sunt... consumate, tot ar trebui să le schimbi, dacă ţii la maşina şi la siguranţa ta, indiferent cât mai ai din perioada din garanţie. E adevărat că le poţi schimba pe barba ta, cu 500 de euro, în loc de 1000, dar ce te faci dacă te lasă o planetară, sau caseta de direcţie sau ştiu eu ce altceva în ultima lună de garanţie? ? În fine, rişti şi câştigi. Sau nu. Să vedem ce zice şi sondajul. Link to comment
Tommy Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Orice service cu pretentii cat de cat are preturi maricele. Majoritatea detine cunostinte minime de mecanica, sau o bruma de informatii false. Cel putin pentru astia, nu ar trebui sa renunte si sa se zgarceasca unde e mai putin cazul, mai ales la masini ce depasesc cu mult pretul unei berline in care-a dat rugina. Oricand poate cadea o pompa de servo, o turbina, o macara de geam, etc. Link to comment
panzer Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Din exemplele date de voi ar reiesi ca TOATA LUMEA RENUNTA LA GARANTIE ca sunt scumpe reviziile. Eu sunt unul din cei care si-a facut reviziile la timp chit ca le-a facut la 4500 km. Si m-am ofticat de fiecare data cand am vazut ce bani le-am dat pana am constat urmatoarele: 1. poti sa te duci cu consumabilele de acasa. Asta inseamna ca te documentezi, pierzi timp si alergi prin oras dupa ele. (ex: Ulei Castrol la Metro cand e la oferta). As zice ca asa economisesti ~30% din pretul consumabilelor. 2. manopera a fost intre 70 si 110 RON de fiecare data + 30 RON la baieti, ca nu vreau sa fiu unul dintre cei care isi petrece ziua in fata unui service Daewoo. Dau telefon si ma prezint la ora indicata. Cu o marja de 30 min masina este pe rampa. 3. La conditiile din Bucuresti (gropi, praf) si la faptul ca pana la urma tot un roman a montat masina mea mi se pare chiar OK sa ma duc de 2 ori pe an cu masina intr-un service. Macar ca se uita peste tot, poate unde eu nu as observa. Cu toate astea n-am schimbat pe garantie decat un releu pt temporizator si un senzor de usa (care a lipsit din prima zi, da' n-am observat la cumparare ) Ai zice ca nu s-a meritat, nu? Eu zic ca merita. Zilele astea o prietena cu un Polo 1.2 a reusit sa isi farame 2 injectoare din 3. (mai degraba i-au fost furate in service). Daca n-ar fi avut reviziile la timp si implicit garantie ar rezulta o paguba de 4000 ron (40 de milioane pt cei pe care sumele mici nu-i impresioneaza). La diesel paguba ar fi deasemenea mare daca se duce o turbina. Nu mai continui cu service-uri de roti ca mi-au manjit cu vasilina cauciucul si l-au unflat mai putin sa nu se vada bule la testul cu apa din sticla. Dupa ce l-au montat l-au umflat cum rebuie. Mi s-a intamplat cu Megane-ul la o vulcanizare din Mangalia. La AutoNet s-au crucit baietii cand au vazut. Au degresat la geanta si la cauciuc de au intepenit. Mergeti la revizie! Eventual cu pachetelu' de acasa. Link to comment
costinel Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Vreau sa va marturisesc ca eu unul sunt din cei tentati sa renunte la garantie, si am sa va prezin cateva din motivele mele: 1. Folosesc foarte putin masina: la revizia de 6 luni aveam 5200km la bord, spre uimirea si misto-ul celor din service. Acum trebuie sa fac a doua revizie (de 12 luni) si abia am 8800km efectuati in total. Deci un calcul simplu arata ca banii folositi pentru alimentarea cu benzina in 6 luni reprezinta aproximativ costul unei revizii. 2.Cand am efectuat revizia de 6 luni, am reclamat la service diverse probleme marunte (variatia turatiei de relanti, niste deteriorari ale chederului usa sofer) si pe langa ca nu s-a rezolvat nimic, am fost si grabit de muncitori ca era coada mare si am fost expediat rapid. Deocamdata voi mai incerca sa fac cat mai rapid restul km pana la 10.000 si sa ma duc la revizia de "12 luni" - asa mi s-a recomandat. Daca nici atunci nu-mi va placea comportamentul celor de la service, poate voi renunta la garantie. Oricum, la cat de putin folosesc masina asta, vorba maestrului Tolin, cam putine sanse sa cada ceva in cei 3 ani de garantie, ca sa nu mai zic ca schimbul de ulei (motor si CV), gresarea rulmentilor de la roti le pot efectua si singur (nu-s chiar afon la mecanica - a se vedea si Dacia din profil pe care o intretin singur). Oricum va voi tine la curent cu hotararea mea viitoare. Link to comment
alx Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Da, efectuarea reviziilor "is a must" indiferent daca o faci intr-un service sau o faci singur. Garantia "is a must" deasemenea deoarece in ziua de azi piesele costa o avere si daca ai nenorocul sa cada una te-ai ars. Eu, de exemplu, am dat 2000RON pe extensie de garantie la Modus de la 2 la 4 ani. Calculul a fost simplu: 2 injectoare costa 2000RON, numai astea daca vor cadea si extensia de garantie s-a amortizat. In acelasi timp, dorm mai usor noaptea... Link to comment
giony Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Pentru a putea lua o decizie corecta de a mentine sau nu garantia trebuie exact vazute care sant toate datele problemei : istoricul masinii , atata cat este el la acel moment , eventuale defectiuni vazute , auzite , profesionalismul mecanicilor autorizati sau neautorizati , preturile la piese , manopera din service , de la alti distribuitori , magazine , sau chiar ca te trag in teapa cu multe , te ignora ca om si nu te trateaza cu respect , te iau de prost , deranjul moral si psihic - ti-au schimbat ce-ai platit ? pleci cu masina perfecta dupa ei , sau cu ceva suruburi nestranse ? etc , etc . Toate acestea pot face pe cineva sa se duca sau nu la garantie . Iar faptul ca te expui la oarecare risc este adevarat , dar parerea mea este ca acest lucru este mai usor de suportat decat toate celelalte adunate la un loc . In acelasi timp am spus ca ma duc la revizia de 15000 km sa vad cu ochii mei daca multe din forumuri se confirma si sa vad si daca presupunerile si invatamintele mele mai vechi sau mai noi mai sant valabile . Dupa care voi lua o decizie finala si va voi tine la curent cu noile impresii . Deocamdata pana acum am de dat si note mari si multe note mici firmei de leasing si de vanzare - s-au miscat repede si frumos la vanzarea masinii -- nu mi-au trimis actele de casco , nu mi-au dat triunghiul reflectorizant si trusa medicala ( trebuie sa le vina ) , iar acum stau cu masina in curte , o spal , o curat , o dau cu spray , ai suflu in "toba" - ca de mers nu pot , ca mi-a expirat autorizatia iar numerele noi n-au venit ! ( sa mai astept cateva zile ) . Se pare ca tot ce urmeaza dupa vanzare merge prost pe dos si te umple de draci - multi ! Link to comment
panzer Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 As zice ca e irelevant modelul si istoria lui de fiabilitate. Pana si Toyota a facut recall-uri. La fel cu Cielo, cand l-am luat Euro 2 era la lichidare de stoc. Bagau euro 3. M-am ofticat cand am vazut ca au pus motorul in 8v care consuma cu 20% mai putin. De unde sa intuiesc ca la euro 3 n-au nimerit software-ul si s-au plimbat oamenii cu ele in service-uri de li s-a acrit. Daca aveai inspiratia la un Euro 3 sa pierzi garantia il mai plateai odata avand in vedere ca le-a luat ani pana au refacut software-ul calumea. Esti gata sa iti asumi un asemenea risc pentru 3OO ron in plus pe an? Link to comment
Tommy Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Bai nene, fara suparare, care n-aveti bani de benzina, caucioace si revizii, vindeti masina, e mai simplu cu RATB-ul sau RATA. Link to comment
giony Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Nu vorbi "de sus" ca astazi este o lupta pentru fiecare leut de jungla este un taram linistit ! Si atat cat poti sa calculezi de 1000 de ori pana dai ceva din buzunar . Plus ca nu este numai chestie de bani ! Am marturii a mecanicilor de la daewoo si dacia care intentionat desfaceau cate un surub doua ca sa zdrangane ceva si sa te duci la ei inapoi , si mai desfaceau o tevusoara ca sa curga ceva pe acolo , sau un furtun il mai deschidea 2 ture de la colier sa curga , sau iti ungeau bucsele cu vaselina si iar te duceai sa le schimbi dupa 3 luni , sau iti desfacea 2 suruburi de la pompa de apa sa treci pe la ei , sau iti puneau cateva picaturi de apa prin circuite sa iasa fum dupa ce pleci de la ei si sa vezi ca ceva nu merge peste cateva zile si iar hai la ei , sa stranga prea tare ceva suruburi sa se rupa filetul , si multe altele . Ei isi faceau de treaba fie ca-i garantie fie ca nu - la ei mult putin banul tot se aduna ! Se poate sa fie si buna si rea varianta renuntarii garantiei . Riscul acum este mare la masinile oarecum noi - sau cu componente majore noi , dar nu urias fata de acum 1 an sau 1 an jumate . Si pe timp ce trece decizia cu garantia se poate lua si mai usor . Daca sa o pastrezi sau nu . Fiecare cum vede diferenta aceasta de bani + celelalte adunate , in functie de cat merge , cum merge . Eu spun ca mai expusa defectiuniloe este o masina care face 6000-8000 km/an decat una care face cel putin 40-50000 ! Toate sant in miscare aproape continua , nu au timp sa aiba loc depuneri , pojghite ultrafine de rugina , nu se usuca de ulei prin scurgere niciodata motorul ca la repornire sa mearga pe uscat , nu se infunda mai ales gaurele foarte inguste etc , etc . Masina de ce sta de ce este mai expusa defectiunilor si reparatiilor ... si nu invers ! Link to comment
rm.popa Posted January 14, 2007 Author Share Posted January 14, 2007 Să luăm un alt gen de caz: o doamnă află că are cancer mamar; merge la medic, îi extirpă nodulii sau îi amputează sânul; după operaţie e bine, biopsiile ies OK, nici vorbă de metastaze ori alte alea; medicul curant o sfătuieşte să se prezinte la control la fiecare 6 luni; bineînţeles, fiecare control costă. Acum... spuneţi-mi voi ce să facă doamna? Să se ducă la medicul respectiv, din 6 în 6 luni, deşi o costă cam mult? Ori să se ducă la medicul de la Cabinetul medical din sat, unde scapă cu două găini? Sau să nu se mai ducă la niciun control, că oricum e bine şi, dacă e să se întâmple ceva, poate să încerce eventual ceva urinoterapie, ori alte alea... Şi încă ceva: Eu spun ca mai expusa defectiuniloe este o masina care face 6000-8000 km/an decat una care face cel putin 40-50000 ! Toate sant in miscare aproape continua , nu au timp sa aiba loc depuneri , pojghite ultrafine de rugina , nu se usuca de ulei prin scurgere niciodata motorul ca la repornire sa mearga pe uscat , nu se infunda mai ales gaurele foarte inguste etc , etc . Masina de ce sta de ce este mai expusa defectiunilor si reparatiilor ... si nu invers ! Atunci de ce n-ai căutat să-ţi cumperi o maşină veche de 1 an, cu 1-200.000 km. deja făcuţi, decât una nouă, stată luni de zile pe vapoare şi prin depozite? Omiţi un lucru esenţial: frecarea. Şi nu cred că frecarea e mai puţin dăunătoare decât depunerile... Raţionamentul tău îmi dă impresia că ţi-ai cumpărat un perpetum mobile şi poate de asta nu vor ăştia să-ţi dea numere ). Link to comment
Ndi Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Daca mi-as lua aceeasi masina nici nu m-ar mai vedea la ochi, ca n-a picat nimic. Daca mi-as lua alta, as fi acolo la fiecare revizie. Am votat prima revizie, prentu ca pe aia n-as rata-o. Link to comment
ovi_jer Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Eu, de exemplu, am dat 2000RON pe extensie de garantie la Modus de la 2 la 4 ani. Calculul a fost simplu: 2 injectoare costa 2000RON, numai astea daca vor cadea si extensia de garantie s-a amortizat. In acelasi timp, dorm mai usor noaptea... Cine ti-a spus ca acestea fac obiectul garantiei? Sper sa nu iti fac somnul mai greu acum ... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now