andreib Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 La daewoo nu prea se pune problema renuntarii la garantie din urmatoarele considerente: 1. Sunt piese care mai pica in garantie 2. Reviziile nu costa atat de mult. Diferenta de reprezentanta->service de cartier la doua masini in garantie cate doi ani fiecare nu cred ca a depasit 200ron... Piesele schimbate depasesc cu mult valoarea asta. Garantie eu vorbesc despre garantia totala de 2 ani, cea extinsa pana la 3 ani e cam frectie la picor de lemn (include te miri ce si mai nimic, repere care nu au cum sa cada decat in cazuri exceptionale). Link to comment
Tommy Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Nu vorbi "de sus" ca astazi este o lupta pentru fiecare leut de jungla este un taram linistit ! Si atat cat poti sa calculezi de 1000 de ori pana dai ceva din buzunar . Plus ca nu este numai chestie de bani ! Am marturii a mecanicilor de la daewoo si dacia care intentionat desfaceau cate un surub doua ca sa zdrangane ceva si sa te duci la ei inapoi , si mai desfaceau o tevusoara ca sa curga ceva pe acolo , sau un furtun il mai deschidea .... Masina de ce sta de ce este mai expusa defectiunilor si reparatiilor ... si nu invers ! Da da, la 3 ani si o suta de mii garantat e mai buna ca la 3 ani si 50 de mii Treaba e in felul urmator: ulei, filtru de ulei, filtru de aer tot le schimbi. Apoi vine vremea pentru placute de frana, lichid de frana, bujii. Un aerisit de frane macar daca nu schimb de lichid si un aerisit de ambreiaj tot vine vremea sa-i faci. Daca se scade pretul pieselor, diferenta nu e asa mare. Uita-te mai atent pe factura si vezi cat e manopera. Calculeaza cat iti la Dorel la service de cartier care nu a auzit de scaner decat poate la unii clienti si vezi singur diferenta. Nu mai zic, ca nu mai traim in 1989 ci in 2000+, si la vanzare peste tot se cere o carte service. Parerea mea ca e o inconstienta sa iei o masina second fara carte. Link to comment
dan_m Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Am votat ca as face reviziile pentru garantie. Stiu ca pot fi discutii lungi priving ce este si ce nu este inclus in garantie si mai ales in care garantie (normala/extinsa) dar totusi la cat costa in ziua de azi reparatiile si piesele la masini pretul reviziilor mi se pare ok. Altfel e suficient sa iti cada o piesa importanta (gen computer / cutie viteze) si sa incepi sa cauti sa iei alta masina. Nu cred ca masinile noastre sunt intratat de fiabile incat sa dormi linistit ca nu se strica nimic decat eventual dupa perioada de garantie. Pur si simplu revizia este un pret platit pentru garantie. La achizitia unui autoturism eu m-as interesa mult de pretul si frecventa reviziilor. Spre exemplu la Matizul pe care l-am avut inainte costul anual al reviziilor obligatorii era cel putin egal cu cel de la Peugeot. Vorbesc aici de costul oficial (te duci, lasi masina, platesti si o iei) nu de invarteli cu piese proprii, mecanici cunoscuti etc. (unde pretul poate scadea si la o treime). Si oricum in varianta ca renunti la revizii si implicit la garantie costul nu se reduce la zero deoarece la un moment dat tot trebuie sa schimbi uleiul si eventual alte consumabile. In plus asa cum ii stiu eu pe romani perioada de schimbare benevola a consumabilelor va fi lungita pe cat posibil, daunand astfel vietii ulterioare a masinii. Si inca un aspect, cartea de service. Desi probabil poate fi masluita (ca orice in lumea asta de altfel) cred ca a avea o carte de service la masina creste simtitor sansele de a da masina mai usor. Un pic fftopic: De altfel e cam similar cu CASCO. Exista cazuri de oameni fara casco unde un accident nu foarte grav a dus la dauna totala (respectiv 75% din valoare masinii). Link to comment
uskt2005 Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Sunt patit Garantia Ruuuuuuuulllllllllllzzzzzzzzzzzzz Link to comment
alx Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Cine ti-a spus ca acestea fac obiectul garantiei? Sper sa nu iti fac somnul mai greu acum ... M-am interesat bre, ca nu-s neaos... Trenul de rulare a iesit din garantie... Link to comment
Engine Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 (edited) Cred ca problema mersului la garantie e abordata diferit de unde exista exploatari diferite ale masinilor (ma refer la km parcursi si la conditiile in care se parcurg) si buzunare diferite. Sunt de inteles cei care nu vad rostul platii unor sume mari de bani in situatia in care masinile merg putin si sunt bine intretinute. Dar si cei care merg mult, sunt mai expusi la uzuri mari pe de alta parte. Prin urmare, daca eu as lua o masina noua dar cu care merg destul de putin si in conditii de drum bune iar banii de obicei ii destinez altor lucruri cu precadere (decat intretinerea masinii), e firesc sa fiu reticent la efectuarea reviziilor in service-ul unic autorizat, privind garantia. Daca insa o am pe firma, traiesc din ea si fac mii de km pe luna e firesc sa nu evit garantia. In primul caz, evident ca schimb consumabilele dar in ritmul impus de uzura reala si nu de calendarul service-ului. Caz in care respect si indicatiile producatorului privind componentele selectate. Edited January 15, 2007 by Bolt Link to comment
Tommy Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Nu intotdeauna termenele producatorilor sunt corecte. Mai toate reviziile sunt acum la 15 mii sau un an, dictat de ratiuni de marketing.. adica revizia se face cand zice marketingul nu cand zice inginerul. Inclusiv la Logan. Ii spun unui vecin cu logan sa schimbe uleiul la 10 mii (cum e si la daewoo, aproape singurul care mai are revizia la 10 mii), ala nu ca e la 15 ca e bun asa. La revizia de 15 a avut supriza sa-i spuna mecanicul: "Vezi matale, ai venit la un an, ai 14 mii 5 sute, dar uleiul asta cam 10 mii duce.. praf mult in romania". Cand ii spuneam ca eu schimb la 8 mii si merg majoritar extraurban, zicea ca arunc banii, acum sta cu tremurul in k_r. Link to comment
laurentziu83 Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Mie la 15 mii nu mi-a zis nimeni nimic de schimbat uleiul mai repede. Link to comment
alx Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Domnu' Tommy, te credeam baiet mai 'enformat. La D/R se schimba uleiul la 15k la benzinare. Nu ai de ce mai devreme... Dar, in schimb, bagi olei di calitati 5w40. Cu 10w40 poti a merge doar 10k. Iar criteriul asta nu este dat de cifra dinainte de dubluv ci de alte calitati ale lui (endurance of performances). Pe de alta parte, la Mitsu facem revizii la 10k desi in carte se spune de revizii la 15k sau 20k (planuri diferite de revizii cu operatii diferite). Dar dilarul i-a spus cuiva de la firma ca daca facem revizii la 15 sau 20 pierdem garantia. Drept urmare, facem la 10k. Mie oricum nu-mi prea pasa decat ca ma incurca sa fac la 2 luni revizie. Pe langa asta baga si ulei 5w30 (high performance) la motoare conceptie '90... Stupizi! Link to comment
Tommy Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 (edited) N-as vrea sa cad intr-o polemica referitoare la alte marci de masini, dar in genere din cate stiu eu nu se baga 5W ci 10w la Dacia Daca gresec, mea culpa. (vecinului 10w i-a bagat la service). Si la Daewoo de exemplu sunt care baga 10w de la aral la masini noi, asa ca nu ma mira. Parerea mea e ca un ulei sintetic e bine de schimbat in maxim 10 mii in romania, indiferent de benzinara. Mai ales deca e utilizat majoritar la oras sau pe trasee scurte. Cadem in off-topic, stiu la cati km e revizia la dacia Edited January 15, 2007 by Tommy Link to comment
ovi_jer Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 alx indiferent de marca sau model uleiul se schimba la jumatate din perioada daca masina merge in conditii grele cum ar fi : drumuri scurte in oras,tractare remorci,viteze excesiv de mari pe autostrada. Te poti convinge de asta citind manualele de intretinere sau folosire. Link to comment
alx Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Asa este dar eu cred ca un procent extrem de mic de useri se inscriu in conditiile cu adevarat grele de utilizare. Dupa parerea mea, doar unii dintre cei care le au de la serviciu se califica in categoria indesirii reviziilor. Fabricantul sunt sigur ca a luat in calcul 99% din conditiile de utilizare si nu de idiot a spus ca perioada de revizii este 15k. Link to comment
ovi_jer Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Nu dar specifica mai jos ca schimbul de ulei se face intre revizii la jumatate daca... Si de acolo trage fiecare concluzia cum vrea adica daca dupa 100k km mai vrei masina sau masina in service La masinile germane chiar exista martor de calitate a uleiului si in regim 30% oras si 70% drum lung martorul indica schimbarea la 10k km in loc de 15k km. Link to comment
tolin Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 ... eu cred ca un procent extrem de mic de useri se inscriu in conditiile cu adevarat grele de utilizare... Ce vorbesti, Franz ? Cati fac zilnic excursii (drumul dintre doua porniri) mai mari de 10 km ? Cum se cheama doua porniri pe zi, la interval de minim 8 ore intre ele si loganit la greu intre casa si scarbici ? Producatorii numesc asta "conditii severe" si recomanda injumatatirea intervalului de schimb la consumabile. Link to comment
Engine Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 (edited) Nu degeaba am luat eu decizia sa schimb uleiul anual indiferent de km facuti dar nu la mai mult de 8000. Depinde cum isi vrea fiecare masina. Edited January 15, 2007 by Bolt Link to comment
Satori Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Cum se cheama doua porniri pe zi, la interval de minim 8 ore intre ele si loganit la greu intre casa si scarbici? Bucuresteni cu masina? "> Link to comment
Leutzu Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Daca ar fi sa-mi cumpar maine masina noua (dar sa prin un tico la fel de bun ca acesta pe care-l am) m-aş duce doar la prima revizie, apoi aş renunţa... Link to comment
ovi_jer Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Indiferent de marca sau model daca este vorba de o masina pina in 30k euro si cu minim 2 ani de cand a inceput sa se fabrice renunt la garantie dupa prima revizie. Link to comment
Tommy Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Dar unei soferite care-i si la prima masina (ma rog nu prea conteaza) .. ce sfat i-ai da? ) Link to comment
ovi_jer Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Sa-si faca prieten un mecanic auto Link to comment
Wolfman Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Indiferent de marca sau model daca este vorba de o masina pina in 30k euro si cu minim 2 ani de cand a inceput sa se fabrice renunt la garantie dupa prima revizie. Corect, daca te pricepi, ai scule si faci 10-15k km anual cu o masina peste 15k EURO nu prea are ce sa-ti pice in garantie. Link to comment
ovi_jer Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Si daca este ieftina este mai usor/ieftin de intretinut. Este o balanta fireasca care face echilibrul vietii ) Daca ai de gand sa faci km multi alegi o masina mai scumpa si cu durata de viata mai lunga . Link to comment
laurentziu83 Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Eu daca ar fi sa dau timpul inapoi cu matizul as fi schimbat in primii 10 mii de km amortizoarele cu unele mai bune, platind doar diferenta de bani, apoi as fi renuntat la a mai face reviziile la ei si mi-as fi cumparat doar un cablu de ambreiaj sa-l am acolo. Eventual l-as fi facut consumabila de schimbat la fiecare 30 de mii de km. Si gata, mi-as fi facut reviziile singur si as fi avut o masina mult mai buna. Link to comment
Bel_Ze-but Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Sa-si faca prieten un mecanic auto Eventual, (daca are un SL si e manechin) pe tine ! Cred si eu ca dupa o prima revizie de control (eventuale defecte ascunse), cei care sunt experti , patroni de service-uri sau chiar doar mecanici - n-are sens sa ii ingrase pe altii (cei autorizati de vanzator) cand pot foarte bine sa se descurce onorabil (ieftin si muuult mai bine , avand in vedere ca ce e al tau...) Dar ceilalti ? Cunosc persoane care aveau peste 10000 de euro (cu care puteau lua un second bun ) dar au preferat Cielo nou tocmai pt. ca beneficiau de garantie... Link to comment
ovi_jer Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Zilele trecute am stat de vorba cu un tip care a renuntat la numai 5k km la garantia unui logan pentru montarea unei instalatii gpl ) Calcului omului era simplu : -O revizie dacia 500 ron -O revizie la garaj 120 ron = 380 ron economie la fiecare revizie bani suficienti de acoperit fiecare problema care ar putea aparea pe parcurs. O sa ziceti de ce nu si-a luat diesel ? Pentru ca diferenta de motorizare era 1200 euro si instalatia de gaz a costat 750 euro. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now