TBird Posted April 21, 2011 Share Posted April 21, 2011 Eu le-am cumparat de la un magazin cu piese auto Daewoo. Mi se pare ciudat sa nu le gasesti. Daca nu ma insel cel de pe stanga este 25 RON si cel de pe dreapta este 20 RON. Link to comment
malkav2010 Posted April 21, 2011 Share Posted April 21, 2011 Eu le-am cumparat de la un magazin cu piese auto Daewoo. Mi se pare ciudat sa nu le gasesti. Daca nu ma insel cel de pe stanga este 25 RON si cel de pe dreapta este 20 RON. Pentru un chilipir m-am chinuit o luna cu portbagajul ala flasc... Ma voi interesa mai bine. Multumesc pentru raspuns Link to comment
kyller187 Posted September 27, 2011 Share Posted September 27, 2011 si eu am patit sa mi se rupa cel de pe partea stanga...am incercat intai sa imi confectionez eu acasa din bara de otel ,dar era foarte moale otelul din componenta si am renuntata pana la urma si m-am interesat la magazin si era 25 de lei (in Braila) si am gasit intr-un final la dezmembrari cu 10 lei si este foarte bun si se monteaza usor si cred ca e mai eficient parghia aceasta originala dekat sa te kinui sa faci ceva cu arcuri care pana la urma tot la deschis portabagajul larg. Link to comment
tunning4life Posted July 16, 2014 Share Posted July 16, 2014 (edited) Am si eu o problema cu deschiderea portbagajului din telecomanda. Cand apas butonul de pe telecomanda se aprind lumini, masina bipaie dar nu sare portbagajul. Butonul de pe portiera functioneaza. E ciudat sa deschid portiera mereu pentru a deschide portbagajul. Nici cu cheia nu pot deschide, e blocat mecanismul, nu intra cheia. Ce pot face? As vrea sa rezolv sistemul din telecomanda, sau macar butucul acela. Nu as vrea sa il schimb cu totul, ar insemna sa stau cu 2 chei sau sa schimb si contactul si nu merita Edited July 16, 2014 by tunning4life Link to comment
smv Posted July 16, 2014 Share Posted July 16, 2014 Daca la actionarea butonului telecomenzii in scopul deschiderii portbagajului nu se aude nici un zgomot dinspre capota care sa ateste faptul ca solenoidul este actionat, inseamna ca problema este la modul cum a fost implementata telecomanda (la unele este nevoie de un releu suplimentar) sau la validitatea ei. Daca sistemul de telecomanda "incearca" sa deschida dar nu reuseste (zgomot specific sub capota), problema este la mecanismul broastei care trebuie "ajutat" putin cu un arc (am mai scris despre acest artificiu - inclusiv poza - care rezolva "miraculos" problema). Link to comment
tunning4life Posted July 16, 2014 Share Posted July 16, 2014 (edited) Butonul de pe portiera deschide portbagajul, butonul de pe telecomanda nu. Daca problema era acolo, nu trebuia sa fie comportament identic? Sunetul de sub capota se aude, doar ca nu se intampla nimic LE: S-a deschis acum, masina era descuiata, s-a apasat in buzunar butonul si a sarit portbagajul (cred). Ideea e ca a sarit singur. Sa fie la alarma problema? Edited July 16, 2014 by tunning4life Link to comment
Corneda Posted July 16, 2014 Share Posted July 16, 2014 (edited) Si eu am fix aceeasi problema, insa tind sa cred ca este o problema de la alarma (amperaj insuficient, nu stiu). Din telecomanda clicaie solenoidul, insa nu are forta, spre deosebire de butonul din bord, ce deschide imediat. Am incercat sa il tin cu degetele cand actionam telecomanda si era anemic rau, abia daca il simteam. O perioada am aplicat metoda lui SMV cu doua arculete de pix prinse de tabla si de cablul de la solenoid si chiar functiona ok, pana a inceput sa mi se deschida portabajul in mers la denivelari (broasca este foarte sensibila, si din cauza arculetelor se deschidea la vibratii mai puternce). Daca afara e cald mai ales, e jale, abia daca se mai deschide si din buton . Si eu sunt tare curios daca schimbarea solenoidului ar aduce vreun plus valoare (nu stiu daca am vazut eu bine, dar exista doua tipuri de solenoid?) Edited July 16, 2014 by Corneda 1 Link to comment
smv Posted July 16, 2014 Share Posted July 16, 2014 (edited) Nu este acelasi lucru actionarea din buton cu cea din telecomanda (tensiunea este diferita ca urmare a caderii de tensiune pe circuitul telecomenzii iar impulsul fiind de durata mult mai mica, cade tensiune si din cauza reactantei solenoidului). Daca doriti o rezolvare mai "profesionala" dar, bineinteles cu efort mai mare, se poate interfata circuitul final din receptorul telecomenzii cu un releu temporizat comandat cu impuls, alimentat direct din bara 30. (se poate calibra la cat este necesar (1 - 2 sec). La mine functioneaza perfect varianta cu arcul si nu mi-am mai batut capul cu altceva, cu toate ca ma pricep la mai mult. Era sa uit. Se poate inlocui acel solenoid (cam aiurea adaptat intrucat nu este eficient si sigur in executie iar pe deasupra are inductanta mare care se opune cresterii curentului necesar a fi la cota ridicata) cu un actuator comun(fara pretentii, chinezesc). De fapt, constructiile telecomenzilor au fost dimensionate pentru astfel de dispozitive, mult mai eficiente si mai "ecologice" pana la urma. Se potriveste foarte bine pentru a fi montat acolo, in locul solenoidului. Este bine sa se demonteze capota pentru facilitatea lucrului. La Dacia mea 1310 eu mi-am pus un astfel de actuator si functoneaza ireprosabil de vreo 8 ani. Edited July 16, 2014 by smv 1 Link to comment
danutza Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 La mine cand n-a mai mers nici din butonul din bord s-a rezolvat cu un varf de ac de vaselina pusa pe fierul acela pe care inchide broasca de la portbagaj. Tine apasat cu mana pe portbagaj si deschide din telecomanda, daca se deschide e posibil sa scapi cu vaselina. Link to comment
smv Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 ...Si cand soarele va incinge bine capota iar nu se mai deschide. Asa a inceput "istoria" la mine (gresasem si mama broastei !). Cauza este cea descrisa de mine. Link to comment
Corneda Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 (edited) Subscriu, si eu am vaselina pe incuietoare si tot nu vrea, doar cum spunea danutza, cu apasat pe capacul portbagajului (masina cred ca are probleme cu solenoidul de dinainte de a fi a mea, din 2010, intrucat eu am luat-o cu capacul portbagajului indoit bine in partea de sus unde apas sa se deschida, deci fostul proprietar a apasat bine la randui; are indoitura acolo si acum, dar alarma am montat-o eu dupa cumparare) . Mi se pare foarte bun sfatul lui SMV, voi incerca sa cumpar o ieftinatura de actuator normal sa vad daca rezolv . Edited July 17, 2014 by Corneda Link to comment
cris06 Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 Schimbati si zavorul (nu butucul cu cheie) al portbagajului. Are un arc inauntru care se rupe si face figuri la deschidere. Pentru comanda actuatorului se intercaleaza un simplu releu de 12V comandat de alarma, fara temporizare. E bun si cel mic de la iluminare, comanda AC etc. Ungeti mecanismele cu vaselina siliconica la cutie, nu la spray care se usuca. Link to comment
danutza Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 (edited) Mai este varianta sa ridici putin fierul pe care inchide sa nu mai stranga asa tare capota aia pe cheder si se va deschide mai usor dar exista riscul sa te trezesti cu apa in portbagaj. Edited July 17, 2014 by danutza Link to comment
Cretzu1991 Posted July 21, 2016 Share Posted July 21, 2016 Si eu am fix aceeasi problema, insa tind sa cred ca este o problema de la alarma (amperaj insuficient, nu stiu). Din telecomanda clicaie solenoidul, insa nu are forta, spre deosebire de butonul din bord, ce deschide imediat. Am incercat sa il tin cu degetele cand actionam telecomanda si era anemic rau, abia daca il simteam. O perioada am aplicat metoda lui SMV cu doua arculete de pix prinse de tabla si de cablul de la solenoid si chiar functiona ok, pana a inceput sa mi se deschida portabajul in mers la denivelari (broasca este foarte sensibila, si din cauza arculetelor se deschidea la vibratii mai puternce). Daca afara e cald mai ales, e jale, abia daca se mai deschide si din buton . Si eu sunt tare curios daca schimbarea solenoidului ar aduce vreun plus valoare (nu stiu daca am vazut eu bine, dar exista doua tipuri de solenoid?) La Cielo se deschide portbagajul prin crearea unui scurt. Deci firele de la închiderea centralizată aferente port bagajului puneți-le în scurt. Nu e vorba de amperaj Link to comment
Geo_ZGA Posted July 21, 2016 Share Posted July 21, 2016 E un electromagnet, nu e nici un scurt ) Lipsa fortei de a deschide vine de la contactele imperfecte sau cablurile subdimensionate. Link to comment
Corneda Posted July 21, 2016 Share Posted July 21, 2016 (edited) Ha, eu am corectat problema chiar zilele trecute, motoras de centralizata de 25 de lei din targ, pus in locul solenoidului, merge brici. Nu prea am inteles de ce e pus solenoid din fabrica, consuma multa putere ( se vede in puterea plafonierei cand e aprinsa) si forta ciuciu. Edited July 21, 2016 by Corneda Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now