[i_unit] Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 Ce temperatura (relativa) ar trebui sa aibe gazele care ies pe esapament? Ar trebui sa fie rece/caldut/cald/fierbinte? La mine este cald si nu stiu daca este bine asa, pentru ca la o alta masina (alta decat Matiz, aproape noua) este rece. Ce sa insemne asta? Link to comment
smailmiami Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 Nu prea au cum sa fie reci ca doar vin din motor. Link to comment
andreib Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 Cand pornesti masina ,,la rece'' gazele sunt oarecum reci pentru ca esapamentul este rece. Pe masura ce se incalzeste motorul se incalzeste si evacuarea si gazele ajung calde->fierbinti (forja puternica). PS: Mai exista si modelul pepinno care scoate flacari pe esapament . Link to comment
[i_unit] Posted January 19, 2007 Author Share Posted January 19, 2007 Am condus cateva zile o Solentza (45k km) si mi s-a parut ca ies gazele aproape reci, cu motorul incalzit, dar nu dupa forja, ci dupa un drum normal de aroximativ 20km. In aceleasi conditii, cu Matizul din dotare, se simte cald (nu caldut, nici fierbinte). Oare cum o fi normal? Link to comment
sorinm Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 mi-am pus toba sport de inox pe vechea berlina si mi-a topit bara lasand 1.5/2 cm in fiecare parte ca sa se miste liber toba, e perfect normal sa iasa gazele FOARTE fierbinti Link to comment
smailmiami Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 Voi verifica si eu la o Solenza si mare minune sa iasa gazele reci. Link to comment
Cumnatu Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 (edited) Ma uit si ma minunez. Pai hai sa socotim. Temperatura de ardere a benzinei aprox 300-400grade ( aici s-ar putea sa gresesc, oricum, maricica ) traseul pana la capatul tevii de esapament aprox 2,5 metrii de teava direct espusa mediului inconjurator. Deci vara clar vor fi mai calde in conditiile in care vara pana si teava cu motorul NEpornit uneori frige ( daca e la soare ). Iarna insa daca sunt - 20 grade ( teoretic ) ai ceva descarcare de temperatura pe parcursul tevii, oricum, dupa ce motorul s-a incalzit chiar si in cele mai reci conditii gazele care ies pe teava ( daca tinem cont si de viteza lor de a parcurge distanta respectiva care este mare - viteza - si deci nu staioneaza mult pe teava ca sa isi uniformizeze temperaturile ) ar trebuii sa fie CALD spre FIERBINTE. In mod normal nu poti acoperii teava mai mult de 15 secunde cu mana ca incepi sa ramai parlit. De fapt nu exista mod normal si anormal pentru ca atata timp cat motorul funtioneaza , oricum ar functiona, cu trepidatii sau nu, cu condum mare de benzina sau ulei samd sau nu, gazele tot calde vor fi. Ca test, puneti mana zilele astea astupand teava de esapament la 10 secunde dupa pornire si o sa constatati ca , chiar si la putin timp dupa ce ati pornit, chiar daca motorul in integritatea lui este rece, gazele sunt calii deja. In concluzie este normal , dupa ce s-a incalzit bine traseul sa fie cald spre fierbinte . Edited January 19, 2007 by Cumnatu Link to comment
ovi_jer Posted January 20, 2007 Share Posted January 20, 2007 Temperatura de ardere in cilindru ajunge pina la 2500 grade in ciclul ardere-destindere deci gazele pe esapament la iesirea finala dupa ceva timp de functionare al motorului pot ajunge la 2-300 grade. Link to comment
Gica Posted January 20, 2007 Share Posted January 20, 2007 Ca idee si producatorii recomanda in cartile masinilor sa se evite parcarea deasupra frunzelor uscate sau alte materiale ce pot lua foc, datorita faptului ca toba de evacuare poate atinge temperaturi foarte inalte. Asa ca ma gandesc ca si gazele vor fi cam "hot"...! Link to comment
Mircea Posted January 20, 2007 Share Posted January 20, 2007 Tu mai ales, vorbesti despre parcatul pe frunze... fire in a hole?! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now