tolin Posted December 7, 2004 Share Posted December 7, 2004 Ia de mai citeste. Nu strica. Gasoline FAQ - Part 3 of 4.zip Link to comment
aztec Posted December 7, 2004 Share Posted December 7, 2004 ok... sant si autoaprinderi :smartguy: adr am mai retinut un lucru.. daca noua ne este indicat as zicem CO95 degeaba bagam de 100, ca tot aia este.. Link to comment
tolin Posted December 7, 2004 Share Posted December 7, 2004 Nu, nu-i tot aia. E mai rau, pentru ca ne creste consumul. Nu stiu daca sunt si daune colaterale. In schimb motorul este mai vioi, putere mai mare, pentru ca ECM-ul simte diferentza si poate genera unghiuri de avans mai mari. Benzina cu CO mai mare este buna pentru rulajul sporty. In plus, proasta functionare a componentelor din sitemul de injectie (IAC,PCV,EGR,MAP,O2) nu se mai simte asa de pregnant. Am incercat in ultimele 2 saptamani benzina MOL 98 si mi-a crescut consumul cu 30%. Per total costul a crescut cu 1,3 * 1,1 (de la costul benzinei) = 1,43. Nu merita. Link to comment
aztec Posted December 7, 2004 Share Posted December 7, 2004 io am injectia la picior, adica carburator chior.. si singura data cand i-am bagat de 100 a fost cand credeam ca nu mai ajung acasa din cauza ca pe valea jiului la coborare mi se oprea motorul la relanti bagat 1 bucata sticluta de "aditiv" ce curata carburatorul si scoate apa si refacut plinul in craiova cu omv100, si s-a dus mizeria din benzina sau carburator.. in rest maxim 98, de fite sau fara p. 95(ar trebui cu pb95), de la petrom,omv,rompetrol.. nu bag din motive mol sau lukoil Link to comment
tolin Posted December 7, 2004 Share Posted December 7, 2004 @aztec > la tine cred ca merge si cu neofalina, pacat ca nu se mai gaseste. Pentru voi sunt sprayuri CarbCleanner, care isi merita banii (2-3 euroi). Cu jumatate de butelie iti faci carburatorul oglinda, fara sa-l demontezi. Mare inventie. Operatiunea se poate face de 2x pe an sau cand schimbi filtrul de aer. Link to comment
hitman Posted December 8, 2004 Share Posted December 8, 2004 Topul retelelor de benzinarii din Romania 1. OMV – Petrom – 710 benzinarii. Inainte de preluarea companiei Petrom, OMV avea in Romania o retea de doar 80 de benzinarii. In urma privatizarii celei mai mari companii din Romania a preluat si cele 630 de locatii Petrom. Planurile concernului austriac prevad externalizarea a peste 300 de benzinarii dintre cele preluate motivele tinand atat de rentabilitatea scazuta a unora dintre statii, dar si de pozitionarea unora dintre ele. Pentru unele dintre acestea vor exista oferte de cumparare, celelalte vor fi insa inchise. 2. LuKOil –260 de benzinării. Are în plan să încheie anul 2004 cu 300 de locaţii. Concernul ruso-americano-britanic spune ca o retea de 350 de benzinarii ar fi suficienta pentru operatiunile sale din Romania. 3. Rompetrol – 200 de benzinarii. Are o retea de circa 200 de benzinarii, dintre care doar aproximativ 80 sunt proprii. Restul de 120 sunt benzinarii deschise in franciza 4. MOL –130 benzinarii. MOL a preluat in doua etape cele 82 de benzinarii ale retelei Shell. De curand a preluat o a doua transa de 59 de locatii de la compania anglo-olandeza. In acest moment compania maghiara care se afla intr-un plin proces de extindere la nivel est european are in Romania o retea de circa 130 de benzinarii. Planurile de extindere pentru Romania prevedeau la un moment dat investitii anuale de 15 milioane de dolari in reteaua de benzinarii. Inca nu se stie daca MOL si-a schimbat planurile, cert este insa ca firma maghiara se gaseste in plin proces de extindere. 5. AGIP – 19 benzinării. Reţeaua companiei italiene ENI a ramas printre cele mai mici din România. În afara acestora exista cateva sute de banzinarii independente, piata fiind cat se poate de faramitata. Link to comment
undoz Posted December 10, 2004 Share Posted December 10, 2004 Hmm.. cifra octanica de la MOL cred ca era ok sunt doua tipuri de valori Cifra octanica "Motor" COM Cifra octanica "Research" COR The octane rating posted at the pump is actually the average of the motor octane number (MON) and research octane number (RON). The MON determines the octane value of the gasoline with the engine under load conditions while the RON determines the octane no-load condition. pe site-ul molromania.ro sunt urmatoarele valori tempo plus 95 Cifra octanica "Motor" COM 86,5 Cifra octanica "Research" COR 97,8 tempo plus 98 Cifra octanica "Motor" COM 88,7 Cifra octanica "Research" COR 99,8 si valorile de la petrom fara plumb ? Cifra octanica Motor (COM) 82 Cifra octanica Research (COR) 95 EURO-PREMIUM Cifra octanica Motor, COM 85 Cifra octanica Research, COR 95 ECO PREMIUM Cifra octanica Motor, COM - pana la 31 dec. 2004 83 - dupa 31 dec. 2004 85 Cifra octanica Research, COR 95 pe hartie benzina de la petrom pare mai proasta ca cea de la mol, dar am vazut ca mol-ul ia benzina tot de la petrom? este una si aceiasi cu cea de la statiile petrom? Link to comment
Guest Mecmar Posted December 22, 2004 Share Posted December 22, 2004 Parerile despre folosirea unor anumite tipuri de combustibili este impartita. Personal am folosit benzina de la petrom, luk oil, rompetrol. Insa in proportie de 90 % am utilizat o m v 95. Am considerat ca matizache merge mai bine in comparatie cu celelate dar nu intotdeauna benzina de la o m v are aceeasi calitate si uneori motorul simte acest lucru. Link to comment
relu17 Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 Am folosit Petrom fp pana acum 6 luni cand masina dadea in nas, tremura la relanti si am trecut pe Lukoil de 95. de atunci nici o problema, poate doar de constiiinta ca dau banul la rusi! Link to comment
VAXXi Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 Exact la fel făcea şi la mine, dar cu Petrom "cu". Lukoil rulez (deocamdată). Link to comment
Gerula Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 E un Luk vis-a-vis de showroom-ul Mercedes pe Vacaresti care are CO 98. Am constatat o scadere semnificativa a consumului, cu asta de 98. Altfel bag de 95 fara plumb tot de la Luk, mi se pare mai buna. Link to comment
andreib Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 (edited) Eu folosesc Lukoil de la o anumita statie, placebo sau realitate, mie imi place mai mult cum merge masina cand ii pun benzina de acolo. Acelasi lucru se aplica si pentru motorina(deh, am si masina diesel) insa la motorina e mai pretentioasa treaba: daca e proasta scoate un fum negru ne innebunesti si nu trage de loc fiatul.Totusi ce dracu inseamna toate denumirile alea de la Luk?Acum vad ca nu se mai gaseste decat euroluk(inainte europa+). Stie cineva specificatiile? PS: Va luati voi de mine ca am piciorul greu si conduc sportiv dar ultimii 400km i-am fcaut cu benzina de 700k(cca 5.85%) si au fost vreo 330 extra si 70 intraurban. Edited January 18, 2005 by andreib Link to comment
Rapiduletul Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 Pentru voi sunt sprayuri CarbCleanner, care isi merita banii (2-3 euroi). Cu jumatate de butelie iti faci carburatorul oglinda, fara sa-l demontezi. Mare inventie. Operatiunea se poate face de 2x pe an sau cand schimbi filtrul de aer. tolin_afc unde se gaseste chestia asta ? Eu chiar cred ca am o problema cu carburatorul. La ultimul plin mi-a iesit 8,5% consum cu singura benzina premium de la Rompetrol (era scris pe pompa ceva de genul benzina premium plus cu aditivi). Buuun. Am zis sa incerc din nou cu OMV tot cu plumb, si aici singura existenta. Nu stiu inca consumul dar am din nou aceeasi problema, autoaprinderi dese si de lunga durata. Mi-a spus cineva de aici de pe forum, pe la inceputuri sa bag benzina ca lumea. Care ar fi aia ? Ce-mi recomandati pentru Tico fara catalizator ? E drept ca acel consum de 8,5 l-am scos numai in Bucuresti (243,6 km), in ore de varf ( 08:30-09:30 si 18:00-20:00) pe traseele : dus (dimineata)= Gara de Nord, Calea Plevnei, Pod Hasdeu, Piata din fata casei poporului, Bingo Cosbuc, Parcul Libertatii, bd.Marasesti, Posta Vitan, ceva stradute catre Matei Basarab dupa care ies in intersectia Mihai Bravu cu Dimitrov (sau Ferdinand) ; intors (seara)= pe stradute pana la Mosilor cu Eminescu, in continuare pe Eminescu pana in Romana, Lascar Catargiu pana la Hotel Minerva, pe Ghe Manu, Occidentului, Polizu, Gara de Nord, Gara Basarab. Am scris traseele ca sa-mi spuneti, cei care stitit zonele traversate, daca aglomeratia din perioadele mentionate poate creste consumul pana la valorile atinse de mine. Daca nu, la ce componente ale masinii ar trebui sa intervin ? Multumesc tuturor celor care vor raspunde pt ca eu chiar am o obsesie deja cu consumul. Link to comment
tolin Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 Carb Cleaner se gaseste la orice Selgros, ~90k, model care are mult galben pe cutie si/sau capac (eventual la MOL sau Rompetrol, dar acolo-i peste 120k). Acum nu-ti pot spune marca, ca ultimul tub l-am aruncat. Atentie, dupa sprayerea abundenda, motorul va porni greu, iar dupa pornire, cu mina pe comanda acceleratiei continui sa sprayezi la greu si din acceleratie incerci sa tii motorul in mers. Cu o jumatate de tub faci carburatorul ca nou, fara sa-l desfaci. Atentie la lucrul cu el, este foarte toxic si periculos la ochi, curatza orice. Ca orice spray trebuie agitat puternic inainte de folosintza. Link to comment
Rapiduletul Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 Multumesc mult pt indicatii. Acum, vis-a-vis de consum, care crezi ca poate fi cauza (in afara eventual de carburator), benzina folosita sau traseele parcurse ? Mentionez ca am reglat carburatorul acum 3 saptamani, si primele consumuri au fost 6,8 si 7,1. Si care este cea mai indicata benzina pt Tico-ul meu fara catalizator(tip si benzinar eventual) ? Link to comment
tolin Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 Circulatia prin Bucuresti nu este cel mai elocvent test de consum. Faptul ca te plangi de detonatii inseamna ca fie folosesti benzina nepotrivita, fie ca iti trebuie o verificare a avansului la aprindere. Zici ca ai reglat carburatorul, dar nu spui unde si cum. Un amestec bogat in benzina poate fi explicatia unui consum marit si o cauza a detonatiilor. La fel, nivelul ridicat al turatiei de ralanti poate fi o cauza, deoarece regimul acesta este predominant la circulatia urbana. Apoi, in sezonul rece toate motoarele consuma mai mult. Alta cauza poate fi filtrul de aer, starea bujiilor si a instalatiei de aprindere, presiunea in pneuri, stilul de conducere. Oricum, ultimile consumuri postate de tine mi se par normale in conditiile date. Link to comment
Shenck Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 Toline, mizeriile alea care pica in motor cind cureti asa carburatorul nu pot provoca neplaceri mai mari decit daca e lasat asa sau daca e curatat pin desfacere , reglat pe banc etc? Link to comment
Rapiduletul Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 (edited) Carburatorul a fost reglat la service-ul Radacini 2 Plevnei (al doilea service, cel care este aproape de blocuri) pe "TECNOTEST TYPE 488" cu urmatorii parametrii : RPM=1090 l/min ; CO=1.38 %vol ; CO2=13.7 %vol ; HC=0283 ppm vol ; O2=0.00 %vol ; CO cor=1.38 %vol ; temp=8C . Despre benzina am spus ce am bagat, la rezultatele mentionate (6,8 ; 7,1 ; 8,5-am uitat sa-l trec) benzina super premium+aditiv (asa scria pe pompa) de la Rompetrol Dristor. Acum sunt la al doilea plin, nu consecutiv, cu ECOPremium 95 (asa scrie pe bon si pompa) OMV Gara de Nord. Numai cu OMV am autoaprinderi, dar am constatat ca motorul parca merge mai rotund. Intrebarea mea este : Care este cea mai indicata benzina pentru masina mea (Tico SX fara catalizator) ? Ce sortiment si de la ce producator ? Filtrul de aer, bujiile, fisele, presiunea in pneuri (2 atm) sunt schimbate/reglate cand am reglat si carburatorul (acum 3 saptamani). Stilul de condus este cel normal, nu lent si nici sportiv. Am sa iau CarbCleaner, am sa curat carburatorul, mai fac un reglaj de carburator si o sa cer si unul de aprindere, si dupa aceea am sa fac din nou consumul. Cred ca asta e singura solutie pentru a ma linisti cu obsesia mea despre consum. Sunt destui cei de pe forum care anunta consumuri in oras intre 5 si 6, cauza din care cred ca masina mea are ceva. Vreau sa schimb si benzina cu cea pe care o sa o indicati voi (va multumesc daca o sa ma ajutati), ca sa mai elimin o posibila cauza. Edited January 19, 2005 by Rapiduletul Link to comment
tolin Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 (edited) Eu nu cred ca in perioada asta consuma cineva 5-6% in urban si mai ales in Buc. Pentru consumuri < 6% in urban sunt curios si eu sa aflu cum s-ar putea obtine la motoarele Tico sau Matiz. La cele in 4 cilindri consumurile sunt cu 50% mai mari din principiu. @ shenck > evident ca e mai bine curatzarea carburatorului "in mana", dar nu toata lumea se poate baga la demontari, iar daca necazul te prinde in trafic e si greu pentru toti. Oricum, cantitatea de mizerie care infunda micile orificii este infima. E clar ca ea se duce pe bujii, in ulei si pe evacuare. Vorba lui Hitman: orice avantaj aduce doua dezavantaje. Edited January 19, 2005 by tolin_afc Link to comment
Rapiduletul Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 Uite aici consumuri "minione". Dupa ce citesti cred ca o sa-mi dai dreptate pt obsesia mea. Link to comment
brusli Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 pt. rapiduletu ralanti : in carte e 950 la mine e cam 750-800...niciodata umblat in carburator, de noua, are 72000km. du-te sa-ti dea ralanti-ul mai mic 1100 e mult oo data am folosit carbcleaner de la 2+2...era de la benzina...era iarna si dimineata nu mai ridica shocul motorul rece fiind . cum am facut(scrie pe tub) pornesti motorul...il lasi sa se incalzeasca bine,,,,scoti filtrul de aer...si ii dai cu spray de citeva ori (vezi ca are tendinta sa se opreasca...il mai accelerezi tu). ii pui filtrul si gata. se scoate iarna consum de 5 si ceva ...eu am scos de multe ori. Link to comment
tolin Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 brusli ti-a dat raspunsul. Motorul lui suporta o turatie mai mica de ralanti si treapta a V-a la 50km/h in oras. Zici ca- Diesel. Apoi, motorul lui este foarte eficace, 80km/h in treapta 2 este un rezultat excelent. In plus, sigur este un conducator cu un stil foarte economic si precis nu cara lucruri prin masina. Poate repetand experientza lui, vezi ce benzina si ce ulei, ce bujii si ce pneuri foloseste, poti scadea consumul. Precis are un carburator foarte bine pus la punct. Jiglerul de ralanti este esential la consum. Link to comment
laurentziu83 Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 Am schimbat lukoil-ul pe Mol si pot sa zic ca nu am regretat. Fuge muuult mai bine masina acum, merge la fel de "in vana" ca atunci cand era noua. Costa totusi cu vreo 600 de lei in plus, dar eu zic ca se merita. Incercati si voi. sunt supermultumit acum. Link to comment
Rapiduletul Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 Nene Brusli, uite ce am cumparat. Mai aveau ceva care se numea BRENO (sau BREMBO) dar nu-mi spunea nimic marca. Pe el scrie sa incep curatarea cu motorul rece ! Sa o fac singur, sau ma ajuti maine la intalnire ? Am sa vin pe la 18:30 si timp ar fi ... Link to comment
Leutzu Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 Te ajut eu cu mare placere (si eu am la fel) mai ales ca am facut aceeasi operatiune joia trecuta cu ticozaurul meu. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now