ovidiuc Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 Rafinaria Petrobrazi proceseaza doar petrol Made in Romania.Sigur.Ce va pot spune e ca are sulful cel mai mic.Mai departe tine de instalatii banuiesc. Link to comment
sprite Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 Vad ca Omv95 are cei mai multi fani... Pentru ca si eu eram, pana nu demult, va propun sa discutam un pic despre calitatea acestei benzine... Cam de prin august a.c. am observat un comportament mai slab al masinii... am dat vina pe filtre, ca eram inainte de revizie... Le-am schimbat si... la fel. Am dat vina pe vreme, pe umezeala, chiar si pe ulei... Masina mergea din ce in ce mai slab. Deci, incepand din luna august, "deprecierea" e din ce in ce mai vizibila. Nu trage, daca o fortezi un pic cu motorul rece, la primul stop tinde sa se opreasca (cat astepti verdele observi cum ralantiul e corectat intr-una!). De cand cu "pataniile" de pe daciaclub apropo de benzina, am inceput si eu sa ma gandesc ca ea ar fi de vina... Pun, de proba, un flacon pentru curatat injectoare si, surpriza! Masina merge de rrrupe! De cand ma stiu nu am simtit o diferenta asa de mare cand am folosit asa ceva... Bun. Suspectez benzina. Alimentez cu Petrom, asa "de fenta", sa vad cum se comporta. Merge ca omv95 + lichidul de curatat aferent!!! Plus ca nu mai face figuri la stop. Zic eu, E CLAR, aveam injectoarele murdare (iar! - ca le-am "desfundat" asta-vara, la numai 20.000 km!!!!). Pun iar omv, asa, de proba... (ca doar s-au curatat acuma!) si... iar merge prost. Ieri am pus iar flaconul cu "detergent" si... am masina. Intrebari: (despre omv fp co95) 1- de ce exista asa o mare diferenta intre cu, si fara curatator? 2- ce "inlocuitor" e in benzina, care e dizolvat de curatator? 3- de ce "efectul" dispare la max. 3 zile de la o noua alimentare cu acelasi omv95? 4- de ce cu alte benzine (Petrom - in cazul meu) nu se simte nevoia de acest aditiv? Chiar trebuie sa fiu "dependent" de acest flacon? Observatie: au cam inceput sa dispara din benzinarii flacoanele cu aditiv de curatat injectoare pentru masinile cu catalizator... De ce oare? (din celelalte - pt. carb. sau injectie fara catalizator - se gasesc!!!) Link to comment
NFS Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 Observatie: au cam inceput sa dispara din benzinarii flacoanele cu aditiv de curatat injectoare pentru masinile cu catalizator... De ce oare? (din celelalte - pt. carb. sau injectie fara catalizator - se gasesc!!!) Sunt nitel off-topic, dar ce se intampla daca am pus curatitor de injectoare pt masini fara catalizator, in rezervorul meu?!? E naspa rau? De fapt nu stiu de care am pus (e prima oara cind pun si n-am stiut ca-s diferite - pt. cu si fara catalizator). Am pus cam 2/3 dintr-un flacon 2+2 care zicea ca se pune la 45 litri de benzina. Mentionez si eu ca masina merge de rupe cu curatitoru' asta!. Link to comment
sprite Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 ...dar ce se intampla daca am pus curatitor de injectoare pt masini fara catalizator, in rezervorul meu?!? E naspa rau? Pai, poti sa-l strici! Da' daca ai pus "doar" o data, nu cred ca se intampla mare lucru... Cititi nene, eticheta de pe spate pan' la sfarsit! Link to comment
DragosB Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 :thumbr: Good point ! Pana acu' nu m-a interesat subiectul , caci Nisan'ul meu e pe carburatie , iar curatarea + reglarea lui ma costa 350.000 lei , deci o faceam fara pb la fiec. 2-3 luni ... da' acu' chiar ma intereseaza ; mi-e prea drag Esperache ... deci cum e solutia asta ? :?: Link to comment
sprite Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 Pe "curatatoare" scrie: "pentru masini cu sistem de injectie si catalizator" (nu carburator!!). Pe celelalte - doar "carb. & injectie". Ma refer la eticheta de pe spatele flaconului, aia scrisa in romaneste. Link to comment
dan_m Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 OMV: De cand am masina am pus benzina 99% din timp de la OMV de 95 (OMV Sura Mare/Bellu). Masina a mers constant,nici mai bine nici mai prost. A pus o singura data de la OMV Sighisoara si m-am tarat spre Bucuresti dupa. Deci cred ca problemele tin de statia de alimentare si nu de brand. Parerea mea. Link to comment
DragosB Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 Asta este clar si despre asta sunt pagini intregi pe acest forum ; s-a ajuns la concluzia ca si pompa conteaza , nu numa' brand-ul , statia etc ... Link to comment
sprite Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 OMV: De cand am masina am pus benzina 99% din timp de la OMV de 95 (OMV Sura Mare/Bellu). Masina a mers constant,nici mai bine nici mai prost Pai si eu tot numai de acolo pun; de aproape 2 ani! (pompele 3 & 5 ) Link to comment
DragosB Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 fftopic: Sa vezi acum , dupa ce afla lumea de astea 2 pompe , ce coada o sa fie ; imi si imaginez cozi de 10 de masini la pompele astea doua , iar la restul pompelor nobody ... :-D Link to comment
sprite Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 fftopic: Sa vezi acum , dupa ce afla lumea de astea 2 pompe , ce coada o sa fie Poate invers! Nu stiu de ce, dar numai de la astea doua am pus... deci n-am schimbat nici statia, nici pompa... Deci benzina are ceva! La naiba, cand puneam omv dupa petrom, se simtea o imbunatatire... Acum, dracu' mai pune omv! M-am plictisit sa tot "dopez" motoru' cu solutie de curatat! In fine, alte pareri? Hai ca multi vad ca baga omv... Link to comment
dan_m Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 Pai si eu tot numai de acolo pun; de aproape 2 ani! (pompele 3 & 5 ) 3 am pus si eu sigur. De 5 nu imi amintesc . Si tot de 2 ani. Strange Hai sa vedem diseara daca ajung cum ne merg masinile (pe schimbatelea) ca poate avem impresii diferite despre cum "merge bine". Link to comment
panzer Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 Vad ca Omv95 are cei mai multi fani... Pentru ca si eu eram, pana nu demult, va propun sa discutam un pic despre calitatea acestei benzine...Cam de prin august a.c. am observat un comportament mai slab al masinii... am dat vina pe filtre, ca eram inainte de revizie... Le-am schimbat si... la fel. Am dat vina pe vreme, pe umezeala, chiar si pe ulei... Masina mergea din ce in ce mai slab. Deci, incepand din luna august, "deprecierea" e din ce in ce mai vizibila. Nu trage, daca o fortezi un pic cu motorul rece, la primul stop tinde sa se opreasca (cat astepti verdele observi cum ralantiul e corectat intr-una!). Din discutiile mai vechi exact asta a reiesit. Eu am patit-o la inceputul lui august la statia OMW - Grozavesti. Moment in care am trecut pe MOL 98 care n-a avut niciodata nici o problema indiferent de statie (in principal am alimentat de la Bucuresti - Maniu, Constanta - iesirea spre Mangalia si Buzau) Nu am nici o legatura cu MOL-ul. Dar cei care pana acum a-ti pus 95 de pe la Rompetrol, Petrom, chiar si OMW incercati odata MOL 98. E diferenta de 3000lei/L, pe care nu o scoateti din scaderea consumului... dar poate merita. Tot petrolul procesat de Petrom este petrol romanesc. Petrom nu mai cumpara de pe piata internationala decat arareori. Link to comment
cchrism Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 Mentionez si eu ca masina merge de rupe cu curatitoru' asta!. Merge de rupe tot inclusiv la buzunar cand vine de schimbat catalizatorul. :-D Glumesc acuma, ca presupun ca daca ai pus doar o data nu se strica foarte notabil, sau poate fi doar un marketing hype, ca sa le dea la alt pret pentru ca scrie si catalizator pe flacon. Link to comment
body Posted November 20, 2004 Share Posted November 20, 2004 Am Matiz, asa ca bag apa, talpa si benzina ... petrom 95CO fr pb sau rompetrol euro+ fr pb Bravo. Da benzina calumea cand ii bagi? @CT_ZDB: Exact cum spui tu "Petromidia produce E3 si E4... si benzina cu CO98"!!! Exact asa. Produce MOTORINA E3 si E4! Instalatiile de benzina nu sunt inca gata oricat le-ar lauda ei prin media. Iar benzina de 98 se obtine cu aditivi!!! In plus Petromidia mai proceseaza si petrol URAL (greu si cu sulf mult) spre deosebire de Petrom care proceseaza Light Crude Brent (petrol superior extras de pe la noi de acasa). Teoretic Petrom ar trebui sa aiba cea mai buna benzina si chiar asa ar fi daca n-ar fi potlogari aia cu statiile... PS: din cand in cand se mai animeaza topicul cesta! Da' concluziile is cam aceleasi! Man , sorry , dar nu e chiar asa... Lucrez in domeniu asa ca mai stiu si eu cate ceva ... Nu conteaza la cifra octanica ce tip de petrol prelucrezi , aia conteaza la ce tip de instalatie are rafinaria resp. Petromidia a fost conceputa sa lucreze cu titei arab initial ( mult sulf , H2S, parafina ) etc si de aia cam tot ce pe acolo e rezistent la coroziune (dupa cum se stie H2S si S f corozive. Celelalte rafinarii prelucreaza titei autohton sau de import fara asemenea ingrediente(vezi reteaua de conducte a conpetului de Cta catre principalele rafinarii din tara). Benzina se obtine dupa distilarea primara , iar cifra octanica NU E DATA DE ADITIVI ci e data de PROCENTUL DE FRACTII USOARE DIN FIECARE TIP DE TITEI. Ce cumparam noi de la Peco e, initial acelasi tip de benzina , ( exceptand Shell V power , MOl nu-sh de care si OMV 100 care se pare ca sunt aduse din import ) , la care se adauga DUPA GUST SI MIROS APA , MAL , NISIP, si aditivi in functie de firma . Cam atat Link to comment
NFS Posted November 20, 2004 Share Posted November 20, 2004 Ce cumparam noi de la Peco e, initial acelasi tip de benzina , ( exceptand Shell V power , MOl nu-sh de care si OMV 100 care se pare ca sunt aduse din import ) , la care se adauga DUPA GUST SI MIROS APA , MAL , NISIP,si aditivi in functie de firma . Bun, in cazul asta se pare c-o sa trec pe MOL 98 (aia e adusa din afara, cica)! Saru'mina boierule! Link to comment
body Posted November 20, 2004 Share Posted November 20, 2004 Rafinaria Petrobrazi proceseaza doar petrol Made in Romania.Sigur.Ce va pot spune e ca are sulful cel mai mic.Mai departe tine de instalatii banuiesc. Sorry si la tine Ovidiu ! Rafinaria Petrobrazi NU PRELUCREAZA NUMAI TITEI ROMANESC. EXISTA O RETEA DE CONDUCTE DE IMPORT : 3 conducte 14" , 20" , 28"pana la Calareti ( e pe drumul bucurestenilor spre mare pe stanga se vede un parc mare de rezervoare-mai precis 4 bucati) . De acolo pleaca 2 cond 14" si 20"spre Ploiesti la Petrobrazi , vega si astra. Tot de acolo mai pleaca 2 conducte 14" si 20"spre Arpechim. A si mai e una de 28" spre Onesti de la Baraganu (tot pe drumul spre mare langa fetesti pe dreapta e alt parc de rezervoare 3 bucati) Cred ca te-am lamurit ovi! Link to comment
ovidiuc Posted November 20, 2004 Share Posted November 20, 2004 te cred pe cuvat Body. Link to comment
panzer Posted November 20, 2004 Share Posted November 20, 2004 Bun, in cazul asta se pare c-o sa trec pe MOL 98 (aia e adusa din afara, cica)! Saru'mina boierule! buna decizie. n-ai s-o regreti mai ales daca iti place sa schimbi dincolo de rpm-ul cuplului maxim ... Link to comment
cchrism Posted November 20, 2004 Share Posted November 20, 2004 Subscriu la benzina MOL de 98, desi ultima data am pus de 95 din motive de iarna si consum mai sporit. Conform legii fiecare statie este obligata sa scrie undeva locul de provenienta al carburantului. La Petrom este scris pe panelul mare unde sunt si preturile, iar OMV si MOL au scris in interior in zona casei. Un lucru care l-am remarcat dar nu bag mana in foc (alimentam la 5 dimineata) este ca la MOL Iuliu Maniu scria ca benzina de 98 este adusa in afara dar si cea de 95 tot cu provenienta import parca scria. Nu dati cu pietre daca am vazut aiurea dar merita investigat. Link to comment
panzer Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Cea de 95 este benzina petromidia. De la ea a aparut si bancul cu MOLatica! A fost import pe vremuri si probabil ca a mai ramas sticker-ul pe pompa. Sau ai pus de 98 fara sa realizezi! Link to comment
cchrism Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Nu era pe pompa sticker-ul, ci in interior in zona caselor, pe 3 linii: 2 cu benzina si 1 cu motorina. Link to comment
expero 16V Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 MOL Euro 3...parca Tempo Plus, nu? Link to comment
panzer Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Toate sunt TempoPlus la MOL ... Tempo Plus 95 (Euro 2) ... Tempo Plus 98 (Euro 3) Link to comment
tudorc Posted November 25, 2004 Share Posted November 25, 2004 am inceput cu shell apoi am pus intr-un timp mol de 95, apoi am pus o data de la romeptrol de pe fundeni, mergea mai bine si consumal er aceva mai mic ( faza e ca la alte rompetroale e parca as pune la shell ), asa ca fiind in zona m-am obisnuit sa pun acolo Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now