Satori Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 Fa strapul respectiv cu mana ta si gata. Nu este asa de greu. Poate te ajuta mcojo Link to comment
MCojo Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 Sigur nici o problema il ajut.. @safari hunter da-mi un PM ne intalnim si o rezolvam...Daca nu, ne vedem pe la intalniri daca vii... Link to comment
paul_marines Posted October 28, 2005 Share Posted October 28, 2005 (edited) Stimati colegi de suferinta, multam de soricei, multam de cuie agrafe si alte lucruri de fixat. Ma laud ca sunt inginer de mecanica si ceva electronica si drept dovada va rog cititi cu atentie mesajul de mai jos care este copiat din manualul de reparatii al kalosului In aceasta adresa se face referire la tehnolgia de reparatie si in mod specific la codul DTC diagnostic trouble code 53"Driver Side Airbag Deployment Loop Resistance Is Low " Din aceasta engleza rezulta ca mai intai trebuie inlaturat defectul (cel mai probabil inlocuirea scaunelor) deoarece circuitul pirotehnic de initere a airbagurilor este compromis si apoi inlocuit SDM-ul adica sensing and diagnostic module. Ei fratilor puteti pune mii de strap-uri ca nu ajuta. Deficienta rezida din constructie deoarece testerul are incorporata o memorie EPROM si RAM care functioneaza ca o cutie neagra insa din prima nu se sterg niciodata codurile de eroare detectate 53 si 51. Drept pentru care producatorul impune inlocuirea testerului incorporat odata cu piesa vinovata si nu da voie sa fie resetat din scanner. Luni vine un reprezentat general GM Europa la Constanta pentru o intrevedere amicala. Deja am initiat semnalarea defectului si nerespectarea specificatiilor tehnice Comisiei Federale de Securitate a Transporturilor Rutiere SUA care va lua masuri. Pe curand cu vesti mai bune Edited October 28, 2005 by safari hunter Link to comment
paul_marines Posted October 30, 2005 Share Posted October 30, 2005 MCojo, sunt incantat sa ne intalnim candva la un pahar de sa ne barfim proprietatile mobile. Pls e-mail when is convenient for you. Link to comment
Satori Posted October 31, 2005 Share Posted October 31, 2005 Din aceasta engleza rezulta ca mai intai trebuie inlaturat defectul (cel mai probabil inlocuirea scaunelor) deoarece circuitul pirotehnic de initere a airbagurilor este compromis si apoi inlocuit SDM-ul adica sensing and diagnostic module. Ei fratilor puteti pune mii de strap-uri ca nu ajuta. Deficienta rezida din constructie deoarece testerul are incorporata o memorie EPROM si RAM care functioneaza ca o cutie neagra insa din prima nu se sterg niciodata codurile de eroare detectate 53 si 51. Drept pentru care producatorul impune inlocuirea testerului incorporat odata cu piesa vinovata si nu da voie sa fie resetat din scanner. Luni vine un reprezentat general GM Europa la Constanta pentru o intrevedere amicala. Deja am initiat semnalarea defectului si nerespectarea specificatiilor tehnice Comisiei Federale de Securitate a Transporturilor Rutiere SUA care va lua masuri. Pe curand cu vesti mai bune Mai bine revin-o cu un link, ceva palpabil, sa vedem si noi unde scrie asta. Link to comment
paul_marines Posted October 31, 2005 Share Posted October 31, 2005 (edited) >- Scuze pentru inexactitate insa iata s-a rezolvat. Cum ar fi spus Goethe : Mehr Licht!! (Mai multa lumina) Manual Kalos 2005 Edited October 31, 2005 by safari hunter Link to comment
Abram Burel Posted October 31, 2005 Share Posted October 31, 2005 Pai, atunci sa mai aprindem si o lumanare (cum am spus eu ): - Din cele trei coduri magnifice mentionate in manual, respectiv 51, 53 si (cateodata ?!) 71, primul si ultimul nici nu sunt mentionate in tabel. - Parese ca aprinderea si stingerea "accidentala" discutata pe topic nu are mare legatura cu aceste coduri "permanente", atata vreme cat martorul naibii nu vrea sa stea aprins permanent (sau poate ca de la lumina puternica a beculetului se induc niste curenti fotonici si saraca memorie EPROM, care e chiar EEPROM, se mai sterge, asa ca din intamplare. Desi la o prima baleiere, am fost destul de incantat de manual, pe parcurs am constatat nenumarate erori, mai mici sau mai mari, care au inceput sa ma cam enerveze. In plus, multe din scheme si desene sunt duplicate si chiar triplicate (nu acelasi desen de doua ori ci doua desene diferite ale aceluiasi lucru). In aceste conditii, informatiile trebuie privite cu mare atentie si verificate "incrucisat" prin fel de fel de "siretlicuri". Link to comment
paul_marines Posted October 31, 2005 Share Posted October 31, 2005 Abram Burel cu sau fara coduri, cu sau fara erori in curand am sa rezolv problema. La vremea respectiva voi pune la dispozitie celor interesati modificarile facute. Tot astazi am fost contactat si de GM Zurich care stau cu sufletul la gura sa nu ajunga subiect de top la NHSTA. Sa vezi amabilitate elvetiana!! Cei mai buni chirurgi electro-mecanici se vor ocupa de kalos si-l vor face asa cum trebuie. Detalii dupa eveniment. Link to comment
ovi_jer Posted October 31, 2005 Share Posted October 31, 2005 Daca la punerea contactului martorul clipeste de 7 ori e ok.Daca nu mergeti la diagnosticari. Link to comment
Satori Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 >- Scuze pentru inexactitate insa iata s-a rezolvat. Cum ar fi spus Goethe : Mehr Licht!! (Mai multa lumina) Manual Kalos 2005 Am si eu manualul. Eu vreau sa stiu unde scrie ca dupa o eroare (de genul conectivitate proasta datorita mufei de sub scaun) sistemul este compromis. Link to comment
ASIMO Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 (edited) Ce puii mei va speriati ca de gripa aviara? Al meu se aprinde si sta aprins cateva zecunde dupa care se stinge. Probabil am o eroare "istorica". Nu va mai speriati de erorile aiurea peste care dati in manual! Hai sa zicem ca o mufa a cazut (contac imperfect)! Da? SDM-ul verifica valoarea rezistentei pe modulul airbag. Ce vede? in loc de 1,4 ohm vede infinit (care e mai mare decat 1,4). no? Atunci el ce zice? Zice : "DTC 52 – Driver Side Airbag Deployment Loop Resistance Is High" No? Si ce zice in manual? Step 1. Visually inspect the connector and the wiring of driver side airbag. Is the connector disconnected? YES (asta e la noi, nu?) ? Go to Step 2. NO : asta nu se aplica decat daca mufa buclucasa sta bine, dar buba e in alta parte! Step2. Connect the connector and perform the SIR Diagnostic System Check. Eroarea 53 (DTC 53 – Driver Side Airbag Deployment Loop Resistance Is Low) nu poate sa apara din cauza unei mufe. Aia apare doar daca ceva e bulit rau de tot! Specialistii in electronica, contraziceti-ma! Pentru cine cauta in manual, mergeti la : en\Documents\Kalos\sm-t\5t2_8b0.en.html pentru informatii generale + table de erori. en\Documents\Kalos\sm-t\5t2_8b02.en.html pentru detalii erori DTC. @safari : nu te contrazic! Sunt erori cand TREBUIE inlocuite SDM-ul sau chiar modulele airbag din scaune (nu scaunele). Dar alea nu sunt erori date din cauza unei mufe. Si nu sunt erori care sa se "intample" atat de des... Edited November 1, 2005 by ASIMO Link to comment
Satori Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Pe scurt: atat timp cat: in urma reconectarii mufelor, resetarii codurilor la dealer sau lovitului cu pumnul in cap (ul masinii - unde o fi asta), la punerea contactului martorul airbagurilor se aprinde de 7 ori, totul este in regula, SDM-ul functioneaza (sau a fost schimbat de dealer). PS: Cine va incerca sa masoare artizanal (dpdv al specializarii aparatului de masura) rezistenta in circuitul airbagurilor este rugat politicos sa ne puna si noua niste poze cu ele. Sunt curios cat de mari sunt cand sunt deployed. Mai ales cele laterale. Link to comment
Abram Burel Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 @ASIMO Da' cine puii tai s-a speriat?! Discutam si noi ca d-aia e forum! Si ca veni vorba, 53 poate fi si daca e un scurt pe cablu. Nu e foarte grav (nu se strica probabil nimic), doar ca impulsul de comanda nu va mai ajunge niciodata la piroman. Revenind la Sato: prezicerea din PS-ul tau e buna de luat in seama (adica cei curiosi sa se abtina) desi eu as baga mana in foc ca nu-l apuca mania pe circuitul piroman de la niste microamperi or so. Concluzia mea ar fi: defectele din sistemul de siguranta sunt grave nu pentru ca se strica nu's'ce cutiuta, ci pentru ca impiedica realizarea scopului propus si fiecare apreciaza in fond cat de importanta e chestia asta. Si sfatul: nu va jucati cu "airbagurile". Link to comment
Satori Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Si sfatul: nu va jucati cu "airbagurile". ... masinii. Cum aflam, altfel decat experimental, cati mA sunt necesari declansarii? Link to comment
Abram Burel Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Pai, daca "squib resistance" e de vreo 2 ohmi, chiar daca tensiunea este mai mica de 12V (nu poate fi prea mica ca poate fi influentata de "zgomote"), curentul pare a fi de ordinul amperilor. De aici si problema contactului prost de la mufa. Cresterea rezistentei de contact poate usor "arunca" dispozitivul in afara plajei de declansare. O sa mai caut cate ceva pe net despre subiect, ca e destul de interesant. Link to comment
ASIMO Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 @AB, scuze ca te-au supara puii mei! Ii pedepsesc si n-o sa-i las sa se mai joace cu airbagurile! Eu ma gandesc la altceva! SDM-ul face test la inceput... Dar ce se intampla daca, in timpul mersului, se face scurt cunectorul sau firul, sa zicem? Aici intervine chestia "hard" care se arde in SDM... de trebuie inlocuit SDM-ul (pe eroare aia 53)! Buey, nu mai dati ca zic si eu asa de dragul discutiei! Link to comment
Satori Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 O sa afli, daca se intampla asta Link to comment
Abram Burel Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Pai, hai sa zicem ceva din ce am aflat sapand dupa puii lui asimo. - capsa aia de da foc are deci vreo 2 ohmi - scrie pe acolo ca energia necesara este de vreo 4 milijouli - asta ar insemna ca un impuls de 10V si doar vreo 100 microsecunde e suficient pentru a declansa dracia - ceea ce e suficient ca sa-i descurajeze pe cei ce vor sa incerce metoda "becului" pentru a vedea daca circuitul e intrerupt sau nu - chiar si cu un ohmetru obisnuit risti acelasi lucru (depinde de metoda de masura( - asta nu inseamna ca domnul SDM ar trebui sa se strice in conditii pe care, culmea, tocmai el ar trebui sa le detecteze si semnaleze - asta nu inseamna pe de alta parte ca nu s-ar putea strica In fine, cu inlocuitul SDM-ului, S-ar putea sa fie si o chestie de engleza, dar mai degraba e una de logica, ce nu poate de regula fi bine urmarita intr-un tabel. Diagnosticarea trebuie sa ofere o "solutie" pentru FIECARE cauza posibila, indifecent CAT de probabila este. Prin urmare, faptul ca si SDM ar putea sa fie defect (probabil in circuitul de interfata cu capsa, pentru ca altfel a trecut testele despre el) trebuie "atins" in procedura de diagnosticare. Nu spune insa nicaieri ca mai mult ca sigur ca asta va fi cazul. As spune ca din contra. Dar alternativa TREBUIE sa existe (altfel ati fi zis cel putin ca sunt cam prosti). Asta nu inseamna ca amicul safari hunter nu putea sa aibe ghinion. Din pacate ma cam indoiesc ca dragutii experti switzerlezi vor fi atat de amabili incat sa ne "lase" sa aflam despre ce e vorba (doar n-o sa rada unii din tara bananiera de ditamai concernul) Oricum, sunt tare curios. Link to comment
paul_marines Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 (edited) Abram Burel MUST este imperativ si fara de echivoc!!! pana si in swahili . Si macar sa scap de necazuri si sa fiu nestiutor ce a fost defect si ce au inlocuit. Edited November 1, 2005 by safari hunter Link to comment
Pedala Posted November 2, 2005 Share Posted November 2, 2005 (edited) Sunt orecum off-topic! Problema cu air-bag-urile laterale se intalneste la multe masini, dar in general produsa de factorul uman, in general sticle, pungi indesate pe sub scaunele din fata. Eu am un Fiat Stilo care a suferit de aceeasi problema dupa ce cablurile de la air-bag-uri au facut cunostinta cu o sticla bine plasata. La inceputul verii la prima inundatie masina a stat (parcata fiind) intr-un mic laculet si a avut apa in ea pana la mijlocul sezutului de la scaun. Masina a pornit din prima numai ca s-a aprins iar martorul de la air-bag-uri. AM presupus ca s-a oxidat un contact si asta o rezolv la service cand schimb si pasla de insonorizare de sub mocheta (miros... + ca se rigidizase). In service au pus masina pe tester si aparea eroare la ambele air-bag-uri din scaune. Motiv? Se arsesera circuitele de declansare de la air-bag-urile laterale, probabil in momentul cand am pornit-o... deoarece cablurile erau ude. S-a rezolvat prin inlocuirea centralei de declansare. Pe CASCO . Edited November 2, 2005 by Pedala Link to comment
paul_marines Posted November 3, 2005 Share Posted November 3, 2005 Sunt orecum off-topic! Problema cu air-bag-urile laterale se intalneste la multe masini, dar in general produsa de factorul uman, in general sticle, pungi indesate pe sub scaunele din fata. In service au pus masina pe tester si aparea eroare la ambele air-bag-uri din scaune. Motiv? Se arsesera circuitele de declansare de la air-bag-urile laterale, probabil in momentul cand am pornit-o... deoarece cablurile erau ude. S-a rezolvat prin inlocuirea centralei de declansare. Pe CASCO . Acest aspect este mentionat si in manual pentru masinile inregistrate si la registrul de navigatie. Ramane sa vedem daca pentru cei care nu au trecut inca la submarine cum se va rezolva problema. Tot of topic: Daca ai sti in calitate de producator ca un pasager de pe bancheta din spate isi va baga chisoarili sub scaunul din fata oare nu ai asigura contactul airbagurilor cu o protectie sau un sistem care sa le tina impreuna. Eu cred ca da. Dar daca tre' sa-ti aranjezi scaunul sau sa aspiri pe sub el atunci ce faci? Te bazezi pe contactul protejat sau bati scaunul in cuie pe podea? Si ce daca intra o sticla sub scaun? Se poate inampla ca si cu chisoarili pasagerilor. Link to comment
Abram Burel Posted November 3, 2005 Share Posted November 3, 2005 Aici sunt de acord! Numai ca nu e neaparat o eroare de proiectare sau executie ci... pretul platit pentru... ieftinatate. Link to comment
paul_marines Posted February 12, 2006 Share Posted February 12, 2006 Am discutat aprins acum cateva luni despre martorul meu care se incapatana sa ramana aprins in permanenta. Acest fapt generat de un cod de eroare 52. Solutia a fost inlocuirea SDM-ului si a celor 2 airbaguri laterale. In aceiasi operatie au fost fixate si conexiunile de sub scaune. Pozele atasate sunt facute inainte si dupa reparatie. Link to comment
Tiberiu Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 (edited) Am fost la service sa reclam un zgomot in stanga fata. Mi-a luat masina un mecanic sa faca teste cu ea (fara sa ma ia si pe mine), dupa care mi-a aparut si mie necazul cu beculetul de la airbaguri( mentionez ca nu am avut nici un fel de probleme cu airbagul pana cand m-am dus la service). Te intreb daca e posibil cand a plecat cu masina sa faca vreo manarie (spre exemplu sa-mi schimbe SDM-ul, sau alta chestie) Edited April 14, 2006 by tolin_afc Link to comment
Satori Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 Ti-a miscat cu 'spirit de responsabilitate' scaunul. Rezolva singurel mufa si gata. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now