hawkeye Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 m-am uitat cu atentie acum si nici la mine nu mai clipoceste. se arpinde la contact si se stinge dupa vreo 5-6 secunde. se rezolva repede la service sau dureaza? Link to comment
Abram Burel Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 La mine se aprinde de 7 ori. Am 7 airbaguri! Interesant, in cartea tehnica zice ca trebuie sa se aprinda intermitent de cateva ori, fara a spune de cate. Daca ii credem, inseamna ca Maria Sa ECU da doar comanda bun/prost, iar "clipocitorul" este separat si nu e foarte precis, astfel incat poate sa 3-7 aprinderi intr-un anumit interval de timp pe care probabil il da ECU. Mi se pare cam ciudat. De exemplu, la unele alarme numarul de clipiri are o semnificatie. Aici, chiar asa sa clipeasca sau nu si gata? Pana la proba contrarie, cred ca trebuie sa credem manualul: - clipoceste si stengine => e bine - clipoceste si ramane aprins => e rau - sta aprins => e rau Daca, Doamne fereste, apare vreo proba contrarie, facem caz la GMDAT. Link to comment
MCojo Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Pana la proba contrarie, cred ca trebuie sa credem manualul:- clipoceste si stengine => e bine - clipoceste si ramane aprins => e rau - sta aprins => e rau <{POST_SNAPBACK}> Si daca se aprinde sta aprins 4-5 sec. si apoi se stinge cum e?!!! Link to comment
MCojo Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 m-am uitat cu atentie acum si nici la mine nu mai clipoceste.se arpinde la contact si se stinge dupa vreo 5-6 secunde. se rezolva repede la service sau dureaza? <{POST_SNAPBACK}> Daca rezolvi cumva spune-mi si mie te rog cum ai rezolvat si in ce fel... Link to comment
Satori Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 mai este cazul in care nu se aprinde deloc. eu asta am patit. s-a rezolvat prin o presare a mufelor. daca imi amintesc bine, ovi_jer la leganza are tot 7 clipoceli. deci 7 pitici, 7 clipoceli, 7 probe magice... Link to comment
Abram Burel Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Logica spune ca ce nu e adevarat, e fals. Deci, trecand dincolo de litera manualului, daca nu "clipoceste si se stinge", atunci nu e bine. Asta nu inseamna ca e ceva grav (a lesinat airbagu') neaparat (poate fi dracia de mufa). Totusi, nu e bine. Ceva trebuie facut: presat mufe, scos fulgii din scaune, suflat in airbag-uri, mers la service, etc. Link to comment
vlad35 Posted April 1, 2005 Author Share Posted April 1, 2005 Mai fratilor (hawkeye, mcojo), voi cititi postarile anterioare inainte de intreba ceva ? Io am impresia ca nu ... Recapitulez pentru voi : la punerea contactului martorul airbag-urilor trebuie sa clipeasca si apoi sa se stinga. Daca nu se intampla asa si becul doar se aprinde si apoi se stinge inseamna ca compu' are inregistrata o eroare pe care o semnaleaza in acest mod. Problema apare frecvent, din cauza airbag-urilor laterale si nu se rezolva la service. La service se face doar resetarea compu' care duce la stergerea erorii respective din memorie. Operatiunea dureaza un minut si apoi martorul functioneaza ca la carte. Cat timp va functiona asa ? Depinde de cum ti-e norocu' ! vlad Link to comment
MCojo Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 (edited) Problema apare frecvent, din cauza airbag-urilor laterale si nu se rezolva la service. La service se face doar resetarea compu' care duce la stergerea erorii respective din memorie. Operatiunea dureaza un minut si apoi martorul functioneaza ca la carte. Cat timp va functiona asa ? Depinde de cum ti-e norocu' ! vlad <{POST_SNAPBACK}> Pai si atunci de ce sa ma mai duc la service!!! Doar ca sa stearga eroarea din memorie?! Si apoi daca imi reglez scaunu' sau daca nevasta-mea face acelasi lucru sa se aprinda din nou...Poate sa stea si asa din moment ce el spune ca sunt bune airbag-urile si ca functioneaza normal! NUUU??!! Edited April 1, 2005 by mcojo Link to comment
monty Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 Martorul se aprinde de cate ori rezistenta masurata pe fiecare airbag se modifica. Daca contactul mufei de sub scaun se oxideaza oricat de putin se modifica rezistenta si poc se aprinde becul.Prin mutarea scaunului se misca mufa si POC se reface contactul si martorul se stinge.Miscati mufele de sub scaun si totul se rezolva.Daca nu se rezolva codul de eroare trebuie sters si curatata mufa. Link to comment
ovi_jer Posted September 18, 2005 Share Posted September 18, 2005 Pe 18-5-2004 a fost o rechemare a modelelor kalos in tarile unde curge apa calda si sau strins mufele de la air-bag-uri alt fel si cu orientare opusa a firelor conform atasamentelor de mai jos Link to comment
Gica Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 Bravo Ovi, buna informatia, dar la noi de ce nu curge apa calda ? Sa le arat asta celor de la sevice de la noi, ce zici ? Sau mai rau i-as enerva ? Ca la al meu chiar in momentul asta e aprins, trebuie sa le fac o vizita oricum... Link to comment
Satori Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 Pai e simplu de realizat, din cate vad eu. Link to comment
totti Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 Pai daca e simplu, ce zici, o facem la Bicaz, ca la mine e aprins de vreo 6 luni... Link to comment
ovi_jer Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 Diagnosticare?Stii ce cod de eroare?Adica care airbag face figuri? Link to comment
totti Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 Cred ca cel lateral de la sofer. Cam tot timpul problema a aparut dupa ce am schimbat pozitia scaunului. Treaba sta cam asa: - la vreo doua luni dupa ce am luat masina, s-a aprins si a ramas asa. - m-am dus la ei, au rezolvat, se comporta cum scrie in carte - n-a durat mult (vreo luna) si a ramas aprins din nou - m-am dus iar, aceeasi poveste, plus comentariu penibil de genul: "daca tot mutati scaunul..." - asa ca am renuntat sa ma tot plimb pe la ei si merg cu el asa... Mufa am strans-o eu destul de bine zic, dar probabil a ramas eroarea in ecu Link to comment
ovi_jer Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 E strinsa ca in pozitia de mai sus? Link to comment
totti Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 Ca in cea din stanga, adica nu sunt date firele peste mufa... Link to comment
Satori Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 Si cine ii reseteaza eroarea? Noi nu putem, deocamdata totti, oricum, iti facem cablul ca sa nu mai dea pe viitor, dar o vizita la service tot faci. Link to comment
ovi_jer Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 Poate nu mai apare dupa borna la baterie luata. Link to comment
totti Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 Macar atat... O vizita nu ma deranjeaza daca stiu ca nu mai sunt nevoit s-o fac in viitor... Link to comment
paul_marines Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 Sunt proprietarul unui Kalos SE 2004 si inca de la inceput ma confrunt cu probleme destul de frecvente la airbag-uri. Martorul airbag-ului ramane aprins pe perioade de la cateva minute la cateva zeci de minute, apoi se stinge. La repornirea motorului, uneori se stinge dupa 3-4 secunde fara insa a clipi intermitent conform specificatiilor din manual, iar daca totusi se aprinde clipeste o data si ramane aprins. In faza actuala s-a ajuns ca martorul sa nu se mai aprinda intotdeauna la punerea contactului. Am contactat pe langa service pe GMDAT Korea, GM Europe, GM Eastern Europe Customer Service carora le-am trimis si un videoclip si poze cu problema in cauza si cu totii au ridicat din umeri cu diplomatie. Astfel, pe langa 10-12 resetari din tester , cateva curatari de contacte au mai venit cu idea punerii unor strap-uri de platic cu care sa tina contactul ferm. Dupa 5 zile au inceput sa cada deoareca nu au spatiu de fixare. In concluzie treaba este naspa, iar dealerii si producatorii nu se inghesuie sa faca nimic. Mai ramane doar sa ma adresez National Highway Traffic Safety Administration deoarece Kalosul este un GM si oriunde in lume tot ce se face sub marca americana ii intereseaza indeosebi in domeniul sigurantei. Va voi tine la curent cu demersurile mele. Adresa NHTSA poate fi consultata pentru idei. Totodata am adresat un link acestor indiferenti catre aceasta pagina sa constate, daca deja nu stiau ca acest defect este unul general de fabricatie si trebuie sa actioneze. In incheiere trebuie sa spun ca in calitate de platitor de rate pot misca scaunul cat vreau, nu-i treaba mea ca mufele se misca!!!! Pe curand Link to comment
Satori Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 esti din Bucuresti? In momentul de fata functioneaza? Link to comment
hawkeye Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 cred ca cu putina indemanare si rabdare poti prinde cu soricei de plastic mufa (si firele) de scaun in asa fel incat sa se miste cu scaun cu tot si daca bagi aspiratorul pe acolo sa nu se miste. eu am soriceii in portiera de vreo luna, dar n-am avut nici timp nici rabdare. dupa ce fac operatiunea o sa ma duc sa-mi reseteze computerul ca sa clipoceasca din nou becul de airbag cand pun contactul. acum sta aprins vreo 5 secunde si se stinge (semn ca totul e ok, dar ca in trecut a fost o problema). sper ca e corect ce am spus Link to comment
paul_marines Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 Functioneaza de exact 7 zile, insa cum am spus un strap a cazut. Din Constanta. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now