closchkutza Posted October 21, 2009 Author Share Posted October 21, 2009 (edited) 43.500km, aproximativ. Acum 2 saptamani i-am facut revizia de 3 ani sau 60.000km. Am schimbat bujii, filtru benzina, curea accesorii(AC si servo), curea distributie(Gates), rola intinzatoare(INA), amortizoare Kayaba Excel-G(toate 4) flanse+rulmenti+protectie amortizoare fata. Uleiul si filtrul de ulei fusesera schimbate pe la inceputul lunii Septembrie. Toata distractia, aproximativ 2100 Ron, cuprinzand costul tuturor celor enumerate si manopera. Schimbul s-a facut la un mecanic din zona Bucurestiului care lucreaza foarte fain(se stie ca sunt maniac cu ce tine de masina, daca mi-a placut chiar e de bine). Odata cu schimbarea amortizoarelor au disparut toate zgomotele deranjante ale suspensiei. Este cu adevarat liniste inauntru, pentru prima data dupa 3 ani aproape. Am facut vreo 1000km cu ele si ma declar foarte incantat de ele, chit ca au costat o caruta jumate de bani. Stabilitatea s-a imbunatatit si ea insa tot se apleaca masina la viraje(normal de altfel) insa mult mai putin, mai ales la manevrele din scurt. Cea mai mare imbunatatire este insa la confort, trenul de rulare preia altfel gropile, se simt mult mai putin, spatele nu mai are tendinta de a topai, este exact cum ar fi trebuit sa fie. Amortizoarele originale(Delphi) sunt varza, cu carne. Ieftine da` proaste. Cu distributia am avut unele emotii, mai ales ca dupa montaj se auzea un suierat la accelerare, foarte putin perceptibil insa era acolo. Din fericire dupa cateva sute de km a disparut, probabil pana s-a asezat bine cureaua noua. Asa cum am mai scris pe undeva pe aici, am facut foarte bine ca am schimbat cureaua inainte de termen, astfel fiind depistat intinzatorul curelei care era pe duca(nu prea se mai invartea, avea joc, scotea diverse sunete nenaturale daca era invartit). Prostia aia se putea gripa oricand terminand astfel jumate de motor. Altfel, masina merge super bine, nu am ce sa-i reprosez. Momentan este super-jegoasa, desi am spalat-o acum 2 saptamani, insa in ultima saptamana a cam plouat in continuu. O sa pun totusi niste poze, mai vechi un pic(ultimele facute cred), cu promisiunea ca o sa revin si cu niste poze mai noi, dupa ce ii fac baie. Edited October 21, 2009 by closchkutza Link to comment
closchkutza Posted March 15, 2010 Author Share Posted March 15, 2010 Odo: 49873km. N-am vandut masina insa n-am mai avut timp sa stau de ea, singura atentie de care a beneficiat a fost mersul la spalatorie si...cam atat, parte pentru ca a fost frig si urat, parte pentru ca nu am avut timp. Astazi insa, vazand vremea superba de afara am fost si am spalat-o(desi..nu era chiar murdara) in spiritul venirii primaverii. Din punctul de vedere al functionarii masinutei, nici o problema, absolut nici una. In weekend-ul o sa incerc sa ma duc sa-i fac revizia, avand in vedere ca s-au implinit cele 6 luni de la ultima revizie si vreo aproximativ 9000km(nu stiu exact). Tot in week-endul ce vine(sau urmatorul, sa vedem cum e vremea) va avea parte de o ceruire completa facuta de subsemnatul(maine achizitionez si ceara Sonax). In mod sigur va avea parte de cateva poze mai de doamne-ajuta. Astfel, cu revizia si ceruirea facuta va fi pregatita de o mica excursie de ~1000km de paste, pana in nordul Moldovei. Luna viitoare va primi noile incaltari de vara(problema este ca stapanu`, adica eu, nu s-a hotarat inca de care, insa ceva sigur va primi ) si de asemenea un spalator cu presiune ce va fi folosit pentru a o curata in regie proprie(m-am saturat de nervi pe la spalatorii, pe banii mei). In rest, ce sa mai zic? Apa, paie si bataie, nu prea am ce sa-i reprosez pentru ca iarna asta, chiar daca a fost lunga si a dracului, nu a facut nici o problema. Cateva poze ca teaser pentru ce va urma intr-unul din week-end-urile urmatoare ale lunii Martie: Link to comment
closchkutza Posted March 22, 2010 Author Share Posted March 22, 2010 Asa cum i-am "promis" masinutei, sambata am fost la "doftor" sa i se schimbe consumabilele si sa aiba parte de o mica verificare. In urma verificarii rezultatul a fost: "Dom`le, masina e impecabila, nu am gasit nimic in neregula cu ea. Cati km ziceati ca aveti cu ea?". Eu stiam ca nu prea are ce sa gaseasca insa, deh, am zis ca poate imi scapa mie ceva. Acum, cu ulei, bujii si filtre proaspete toarce ca o pisicuta, se simte ca ii plac(mai putin uleiul, de ala nu se atinge indiferent de cat de turat merge). Toata distractia(uleiul+filtru ulei+filtru benzina+filtru aer+bujii+placute de frana pe care nu le-am mai montat) - 500 Ron. Ieri dupa amiaza, din nou, asa cum am promis, am iesit si i-am facut baie si apoi am dat-o cu ceara. Mie imi place la nebunie cum a iesit, desi ma cam dor bratele. Rezultatul se poate vedea in pozele atasate. De asemenea, sambata seara a implinit oficial 50.000km, moment fericit pe care, datorita norocului, l-am putut imortaliza. Pozele cu masina...aranjata: Link to comment
Yaz Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 50.000? Tanara, are toata "viata"inainte. Link to comment
closchkutza Posted October 8, 2010 Author Share Posted October 8, 2010 (edited) Odo: 61.000km. De cand nu am mai scris pe aici nu s-a mai intamplat mare lucru in viata masinii, in afara de faptul ca a mai adunat 11.000km, am schimbat anvelopele de vara si am mai facut o revizie, luna trecuta, pe la inceputul ei. Anvelopele de vara sunt Fulda EcoControl, au costat 150 ron(parca) si merita fiecare banut dat pe ele. Diferenta IMEEENSA fata de Continentalurile de fabrica, practic astora nu prea am ce sa le reprosez, poate doar ca se tocesc cam repede. La revizia facuta in septembrie am schimbat: -ulei: Valvoline SynPower 5w30 XL III; - antigel: GM fara silicati; - bujii: eternele NGK BPR5EY-11; - filtru aer - WI pe care mai nou il schimb la 5000km); - filtru benzina: Mann; - filtru oloi: Toyota(Denso); - curea antrenare alternator - GM. Ma pregatisem sa schimb si placutele de frana, care aveau la momentul reviziei 33.000 km insa mi s-a zis ca mai tin 10.000km lejer(placute Ferodo Premier) si sa le lasam pe revizia urmatoare. Tot atunci am decis sa schimb si lichidul de frana(OMV dot 5.1), tot cu OMV, pentru a face astfel o revizie completa franelor. In rest, cam nimic de schimbat. S-a verificat toata si verdictul a fost ca nu prezinta probleme nimic la trenul de rulare, poate doar o bucsa a barii stabilizatoare care arata cam ciudat(e..haisita) si pe care ar fi bine sa o schimb, preventiv, la revizia urmatoare. Masina merge bine, ulei nu consuma gram, super-multumit de dansa. In decembrie trebuie sa-i fac ITP-ul insa n-am emotii deloc. Luna viitoare, pe la inceput, sper sa am timp intr-o sambata sau duminica sa-i trag o ceruiala, asa ca pentru iarna. De asemenea, am gasit pe net ceara de protectie pentru iarna Sonax, care se da pe burta masinii si prin aripi. Sa ma bag sa ii iau asa ceva? Voi ce ziceti? O sa bag si cateva poze, oarecum recente, de pe la jumatatea lunii iulie, cand i-am aplicat o ceara, asa, ca tot urma concediul si un drum de un pic peste 2000km intr-o saptamana si jumatate. Scuzati calitatea, nu m-a dus mintea sa-mi iau si aparat foto la mine cand am plecat s-o spal si ceruiesc si tot ceea ce am avut la indemana a fost telefonul mobil. Edited October 8, 2010 by closchkutza Link to comment
Axel7 Posted October 9, 2010 Share Posted October 9, 2010 Salut, De ce ai schimbat si cureaua de antrenare a alternatorului? Distributia nu ai facut-o sau la matiz nu se face tot la 60.000 km? Si inca ceva, din curiozitate: unde este fabricat uleiul? Link to comment
argon Posted October 9, 2010 Share Posted October 9, 2010 Numerele dupa ce le-ai cenzurat, cand il poate afla oricine din pozele mai vechi.. Link to comment
closchkutza Posted October 10, 2010 Author Share Posted October 10, 2010 @Axe17: Cureaua am schimbat-o pentru ca ea se schimba la 2 ani. Masina implineste 4 ani in noiembrie si in consecinta s-a schimbat, a doua oara cureaua alternatorului. Distributia a fost schimbata acum un an, inainte cu putin de a implini 3 ani. Uleiul este fabricat in Olanda. Link to comment
Axel7 Posted October 10, 2010 Share Posted October 10, 2010 Am inteles. Multi km fara probleme in continuare! Eu mi-am luat tot ulei Valvoline SynPower 5W30 dar fara XL la sfarsit si e fabricat in USA. Link to comment
argon Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 inainte cu putin de a implini 3 ani. Uleiul este fabricat in Olanda. Dar producatorul recomanda schimbarea curelei de distributie la 90.000 km sau 4 ani si jumatate, tu ce ai schimbat-o asa repede? Link to comment
tolin Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 (edited) Lipsa unei perspective a determinat fabrica de la Craiova (doar) sa condenseze planul de revizii (fara a-l modifica) pentru a rasplati reteaua de service-uri formata in detrimentul clientilor (gandire tipic romaneasca). Asa s-a ajuns la o risipa de consumabile si ca revizia anuala a Matizului sa coste cat una pentru o masina de 2x mai mare din toate punctele de vedere. Edited October 14, 2010 by tolin Link to comment
argon Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 Sa inteleg atunci ca s-a modificat prin urmare si manualul primit odata cu masina la un moment dat? Al meu din 2004 zice cum spuneam mai sus, si cel in varianta electronica ce se gaseste pe net idem. Link to comment
tolin Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 (edited) S-a injumatatit perioada de revizie si s-a discutat pe numarul reviziei, in ordinea lor din plan, indiferent de nr. de km parcursi, nu pe duratele normate ale consumabilelor. Astfel, revizia #2 se facea la 1 an si cati km ai apucat sa faci, poate 5k km, in loc de 2 ani sau 20k km. Din ce am observat pe forum, multi gandesc schimbarea consumabilelor in nr. de revizie si nu in durata normata. Putini realizeaza ca schimbarea unui consumabil nu tine de termenul unei revizii. Edited October 14, 2010 by tolin Link to comment
closchkutza Posted October 14, 2010 Author Share Posted October 14, 2010 Dar producatorul recomanda schimbarea curelei de distributie la 90.000 km sau 4 ani si jumatate, tu ce ai schimbat-o asa repede? Am schimbat cureaua pentru ca asa am considerat eu ca trebuie sa fac. Am vazut ce scrie in planul de revizii si stiam ca in mod normal se face la 90.000km/4.5 ani insa am decis sa o schimb la 3 ani. Intamplarea a facut ca "risipa asta" de consumabile sa-mi salveze motorul de la o inlocuire a supapelor si ramasul in drum cu ea. Intinzatorul curelei era praf, avea joc, abia se mai invartea si scotea niste sunete nu tocmai imbucuratoare. In consecinta, da, am "risipit " 170 ron pe o curea noua si un intinzator nou si am salvat motorul. Link to comment
argon Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 Nu stiam asta, daca-ti huruia intinzatorul e altceva, e un motiv bun sa o schimbi inainte de termen. Link to comment
closchkutza Posted October 14, 2010 Author Share Posted October 14, 2010 Nu s-a constatat starea precara a intinzatorului decat dupa ce s-au demontat cureaua si intinzatorul. A fost noroc si decizia mea de a schimba cureaua desi, conform cartii, mai puteam s-o tin 1.5 ani. Link to comment
closchkutza Posted January 2, 2011 Author Share Posted January 2, 2011 (edited) Odo: 65.000 km. In afara de problema cu injectorrul cedat nici o alta problema de raportat. Masina merge impecabil. Cateva poze proaspete, facute in seara asta: In interior nu am apucat sa-i fac poze, se intunecase. I-am cumparat protectii pentru aripile din spate si trebuie sa vad cand am timp sa le montez. Dupa ce vor fi montate aripile din spate vor fi izolate complet impotriva apei. De asemenea, inainte de montarea protectiilor de plastic voi da cu ceara de conservare pe interiorul aripilor. Edited January 2, 2011 by closchkutza Link to comment
argon Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 Parbrizul cu parasolar asa era el, sau l-ai pus ulterior? Link to comment
AmunDei Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 Din cate imi aduc aminte la SE asa erau din fabrica. De ce, vrei sa-l schimbi p-al tau cu d-ala de SE? Link to comment
closchkutza Posted January 3, 2011 Author Share Posted January 3, 2011 Parbrizul cu parasolar asa era el, sau l-ai pus ulterior? Asa are parbrizul din fabrica. La fel, geamurile sunt cu tenta verzuie, toate. Link to comment
argon Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 Din cate imi aduc aminte la SE asa erau din fabrica. De ce, vrei sa-l schimbi p-al tau cu d-ala de SE? PEntru ca mi s-a crapat, si daca tot in schimb pun verzuliu ca nu e mult mai scump. Link to comment
madkat Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 Mult mai faine geamurile verzulii, "70% transparencia" - am vazut diferenta intre E-uri si SE-uri, dar si intre Standard si GLE-uri (cielo) Link to comment
argon Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 70% transparencia scrie si pe cel clar.. Link to comment
madkat Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 (edited) Pe cele de la E-klasse nu scria... si erau al naibii de transparente... Nu am vazut clare pe care sa scrie chestia asta, dar nu e exclus... anyways - se vede clar diferenta intre cele clare si cele putin opace (verzui) Edited January 3, 2011 by madkat Link to comment
argon Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 M-am inselat, la parbriz scrie 75% transparecia, iar pe toate celelalte, laterale si luneta, scrie 70%. Asta la E+AC. Link to comment
Recommended Posts