tolin Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Stabilitate la ce ? Puntea spate la Matiz este prea descarcata cu 1-2 persoane la bord, dar asta nu tine de amortizoare. Link to comment
closchkutza Posted May 15, 2008 Author Share Posted May 15, 2008 (edited) Stiu asta Tolin, vreau stabilitate pentru toata masina. Nu stiu ce fel de amortizoare am pe masina, asta pe care l-au schimbat, de avea 34% eficienta nu era curs absolut deloc. Chiar si mecanicul s-a mirat, si ziceau ca s-a putea sa fie gaz. In general, unul pe ulei cand se duce curge, nu? L.E: Dar daca i-as pune si niste arcuri un pic mai scurte... ?. Oricum nu prea ma cocot pe borduri, as putea sa o mai cobor cu maxim maxim-maxim 5 cm, nu? Edited May 15, 2008 by closchkutza Link to comment
tolin Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Iti trebuie arcuri cu pas variabil, pe spate. Link to comment
steph Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Iti trebuie arcuri cu pas variabil, pe spate. Matizaur albastru plin de ghinion> Mie mi0-au schimbat amortizoarele pe spate pe la 10k km tot cu trompete din astea romanesti si ulterior peste nici o luna cu Monroe. De atunci sunt cam 45k km si nu ma plang de zgomot in spate iar despre stabilitate mi se pare acceptabila pentru matiz. Stii cum conduc deci poti sa interpretezi bine. Pe fata s-au schimbat pe la 30k si acum dupa 25k mi se par ok. Mergi pe Monroe ca se si gasesc si sunt decente la pret. Link to comment
closchkutza Posted May 15, 2008 Author Share Posted May 15, 2008 Ale mele cica nu`s trompete romanesti..cica`s trompete coreene. "> Nu stiu, ma gandeam azi, vazand efectul unui amortizor nou, numai pe spate, pe o parte(masina considerabil mai rigida pe viraj, din pacate doar viraj la stanga) sa fac ceva sa imbunatatesc cat se poate de mult stabilitatea. Decat sa bag banii intr-un sistem audio, gps sau mai stiu eu ce, mai bine sa pot lua curbele mai repede si in siguranta si sa ma pot opri mai repede. Asta inseamna ca trebuie sa schimb si cauciucurile.. . Link to comment
closchkutza Posted May 15, 2008 Author Share Posted May 15, 2008 (edited) Asa cum am zis, in seara asta am montat noile becuri: Philips Blue Vision H4 si Philips Blue Vision W5W(pozitiile). Sincer, ma asteptam sa se imbunatateasca lumina, dar mi-a intrecut asteptarile. Ma tem ca este chiar prea puternica..Lumina este alba-alba(scrie ca este aceeasi culoare ca un Xenon de 4000k), nu are tenta albastruie deloc. Am facut cateva poze, dar pe Auto, fara blit si nu stiu cum sa conving parlitul asta de aparat sa nu-mi mai inchida pozele. Lumina ce se vede in poze este departe de realitate, in realitate este muult mai alba. Macar se poate vedea cam pana unde bate. Garajul este cam la 20-25m de masina, am aproximat eu, iar de la usa garajului pana la capatul acestuia mai sunt vreo 6-7m. Aceste poze sunt facute cu botul un pic in panta(mai sus): faza scurta: faza lunga: Am adus masina mai aproape, unde este mai drept: faza scurta: In garaj: din masina, faza scurta, la ~2 m de botul masinii sunt obiectele ce se vad: de langa masina, distanta pana la obiecte se pastreaza, faza scurta: de langa masina, distanta pana la obiecte se pastreaza, faza lunga: Ce parere aveti? Farurile sunt pe pozitia 0, adica maxim sus. Intrebare: este normal ca farul din stanga sa bata o idee mai jos ca cel din dreapta? Asa a fost de cand am luat masina, dar acum din cauza farurilor mai puternice, se vede mai bine diferenta. Edited May 15, 2008 by closchkutza Link to comment
Lucian M Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Pune pe setarea Manual (M), cu ISO mic (maxim 200), expunere 1/10 s, f 2/8. Ce bece ai, ca ma bate un gand si pe mine (am niste banuti pusi deoparte)- fa o poza la cutiile lor. Link to comment
closchkutza Posted May 16, 2008 Author Share Posted May 16, 2008 Astea sunt becurile: Faza scurta+lunga(H4): pozitii: Becurile sunt Philips Blue-Vision, toate. Link to comment
Lucian M Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 Da zi bre si la ce bani... Cred ca maine ma duc sa caut. Tu de unde le luasi? Multam si nu te supara ca te sacai. Link to comment
closchkutza Posted May 16, 2008 Author Share Posted May 16, 2008 Au fost 80 Ron cele doua H4 si 15Ron blisterul cu pozitiile w5w. Le-am luat din Bucuresti, dintr-un magazin de piese simplu. Total 95RON. Link to comment
Lucian M Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 Fain. Eu nu am la ce folosi becurile de pozitie, ca la mine masina are acele "dungi" prin care e difuzata lumina de pozitie. Multam de raspunsuri! Link to comment
mariansro Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 off topic lucian gasesti philips in lukoil bistritei.varianta spre bicaz. Link to comment
robertinoo Posted May 17, 2008 Share Posted May 17, 2008 E normal ca becul din dreapta sa bata mai sus (mai departe) decat cel din stanga pe faza scurta, pentru a nu-i orbi pe cei care vin din fata, si in acelasi timp sa-i observam din timp pe trecatori sau obstacole de pe marginea drumului. Link to comment
Dumitru Cristian Posted May 26, 2008 Share Posted May 26, 2008 Misto becurile, oricum Matizul lumineaza extrem de bine! Ai mai facut ceva cu lovitura aia in spate?? Link to comment
closchkutza Posted May 26, 2008 Author Share Posted May 26, 2008 Deocamdata nu am facut nimic. La toamna(septembrie, octombrie) o bag in service. Becurile fac toti banii. Am mers cu ele si pe ploaie(noaptea) si daca pana acum vizibilitatea era buna, acum este excelenta! Imi pare rau ca nu am pus mai demult becuri din astea iar partea buna e ca nimeni nu mi-a dat flash! Link to comment
Mengelaus Posted May 26, 2008 Share Posted May 26, 2008 iar partea buna e ca nimeni nu mi-a dat flash! Asta din cauza ca le-a fost teama > .Pe mine dintre toate masinile cu care ma intalnesc noaptea pe contrasens cel mai tare ma enerveaza sa dau cu ochii de un Matiz, ca ma orbeste de numa On topic. Arata chiar bine lumina aia.Sa-ti traiasca Link to comment
closchkutza Posted May 26, 2008 Author Share Posted May 26, 2008 Sincer, am vazut o gramada de matiji care aveau farurile reglate bine si nu m-au orbit. De asemenea, foarte multi soferi de matiz iau o persoana pe bancheta din spate sau adauga o greutate in portbagaj si uita sa regleze farurile. Ma intreb cati dintre soferii de matiz stiu cum se ajusteaza farurile masinii asteia in functie de incarcatura? Altfel, si loganele orbesc, unele dintre ele, SUV-urile echipate cu xenon orbesc si inclusiv masinile echipate cu xenon after-market orbesc. In plus, confortul meu, cand conduc noaptea a crescut considerabil. Link to comment
cristi_vb Posted May 27, 2008 Share Posted May 27, 2008 Am si eu Blue Vision-uri pe masina. Parerea mea e ca pe ploaie e nasol cu ele. Zici ca am farurile stinse. In rest lumineaza calumea. Link to comment
closchkutza Posted May 27, 2008 Author Share Posted May 27, 2008 Poate nu le ai tu reglate bine, nu stiu ce sa zic. Am mers in we cu ele, noaptea, pe ploaie si nu a fost nici o problema. Chiar se vedea ok. Link to comment
Razv Posted May 27, 2008 Share Posted May 27, 2008 Numai cu xenon te simti bine pe ploaie .... Link to comment
closchkutza Posted May 27, 2008 Author Share Posted May 27, 2008 Sincer, pana acum m-am simtit ok pe orice fel de vreme, si cu luminile vechi si sper sa fie la fel si cu astea noi(inca nu am apucat sa le testez pe toate tipurile de vreme). In plus, am si proiectoarele ce ma ajuta pe vreme rea. Link to comment
xiss Posted May 27, 2008 Share Posted May 27, 2008 Super tare masinuta. Imi place foarte mult culoarea cu toate ca preferata mea e rosu. Sa o stapanesti sanatos si cat mai multi km Link to comment
closchkutza Posted July 28, 2008 Author Share Posted July 28, 2008 (edited) Ieri dupa-amiaza, neavand ocupatie, am scos frumusel masina din garaj, cu gandul sa mai fac una-alta pe la ea. Astfel, s-au realizat urmatoarele, in ordinea numerelor de pe tricou: - spalat covorase interior si aspirat mocheta+scaune+bancheta; - sters toate plasticele cu servetele umede speciale pentru auto, japoneze. - desfacut fata de usa de la sofer, gresat toate tijele pe acolo, rezolvat "greierasul" de la tumburusul de inchidere. Problemele erau urmatoarele: a. Imi scartaia ceva in usa cand actionam manerul de deschidere din interior; am descoperit ca era o tija ce se freca de un burete. Am gresat buretele si tija si este liniste. b. A doua problema era ca la denivelari si cand inchideam usa, tumburusul de blocare a usii zdrancanea ca apucatul. Am descoperit ca el este insurubat pe o tija ce-l actioneaza, dar nu era insurubat de tot, doar un pic, astfel ca "juca" pe tija aia. L-am insurubat complet si este liniste, nu se mai misca deloc! - desfacut racordul admisiei si curatat clapeta de acceleratie, pe ambele fete si cam 1.5-2cm in spatele ei. Am scos o mizerie groaznica de acolo: un fel de mazga lipicioasa amestecata cu multa funingine. Am facut totul "bec" si am montat dracovenia la loc. Curatarea s-a facut cu multe servetele umede. Efectul este splendid: masina urca atat de fain si continuu in ture, se simte mai agila si orice mica apasare de acceleratie se simte. Astazi dimineata am simtit-o ca si cand pana azi am mers cu 80-90kg de balast in portbagaj iar azi le-am dat jos. SUPERB! Motorul este mai linistit la ralanti si mai silentios in sarcina. Nu ma puteam abtine sa nu o calc cand vedeam cat de lejer urca in ture. Pretul platit de mine a fost o taietura destul de adanca la deget in margine clapetei de acceleratie. Frate, parca e lama de cutit, asa de ascutita este! - am sters tot motorul cu servetele umede. Cel mai incantat sunt de faptul ca masina trage cum nu a mai tras de multa vreme, la orice schimbare de treapta are un mic zvac si te impinge in scaun. Genial! Edited July 28, 2008 by closchkutza Link to comment
tolin Posted July 28, 2008 Share Posted July 28, 2008 Bre, pentru curatat corpul clapetei si toate orificiile aferente exista CarbCleaner, spray, special auto, american. Link to comment
closchkutza Posted July 28, 2008 Author Share Posted July 28, 2008 (edited) Corect, dar nu aveam la momentul respectiv in dotare, asa ca m-am descurcat cum am putut. Eu zic ca rezultatul nu este cu foarte mult diminuat, am muncit vreo jumate de ora la chestia asta si am curatat pana arata "fierul" ca nou, pana nu am mai scos nici un pic de mizerie. Crezi ca am stricat ceva, in felul asta? In plus, daca dau cu spray, acesta nu se scurge in motor? Doar sa urc masina cu rotile din dreapta pe ceva, sa fie in panta. Este de ajuns spray-ul sa dizolve si sa elimine toate depunerile acestea "cleioase"? Ma gandeam sa dau jos corpul clapetei, sa-l curat tot, sa-l fac ca nou, dar sunt prea multe "agatate" de el, inclusiv furtunele de racire si parca nu m-as baga. Edited July 28, 2008 by closchkutza Link to comment
Recommended Posts