Salex Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 (edited) Dupa parerea mea e culpa comuna. Marcajul sub forma unei sau unor sageti, aplicat pe banda ori pe benzile delimitate prin linii continue, obliga la urmarea directiei sau directiilor astfel indicate Articol 106, paragraf 2 Edited October 22, 2009 by Salex Link to comment
Dj_Dark Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 A e vinovat din prima si B depinde de marcajul de pe banda lui. Daca e inainte si la dreapta nu e vinovat. Link to comment
Satori Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 B e vinovat. Prioritatea "bate" marcajele. Link to comment
Dj_Dark Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 (edited) Daca mi se intampla asta o sa fie cearta rau. E ilogic, daca nu au rost marcajele de ce mai sunt puse? Adica daca eu sunt B si am marcaj inainte si la dreapta, nu fac dreapta fiindca poate berbecul de pa banda din dreapta (care are marcaj obligatoriu dreapta) vrea sa mearga inainte sau cum? B probabil avea marcaj numai inainte (astfel se explica prezenta alveolei pentru dreapta) si atunci da, e SI el vinovat. Si dupa configuratia drumului (banda 1 se prelungeste dupa intersectie, inclin sa cred ca A avea inainte si la dreapta. Dar astea sunt deja supozitii nefondate. Strict pe desen asa cum e facut raman la parerea mea. Edited October 23, 2009 by Dj_Dark Link to comment
zeneseu Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 B probabil avea marcaj numai inainte (astfel se explica prezenta alveolei pentru dreapta) si atunci da, e SI el vinovat. ... Si la stanga Link to comment
Salex Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 A e vinovat din prima si B depinde de marcajul de pe banda lui. Daca e inainte si la dreapta nu e vinovat. Si la stanga Desi desenul nu e tocmai complet, eu sint sigur ca B nu are cum sa aiba inainte si la dreapta. Ca si Zeneseu cred ca are inainte sau, cel mult, inainte si stinga. Daca mi se intampla asta o sa fie cearta rau. E ilogic, daca nu au rost marcajele de ce mai sunt puse? Nu are de ce sa iasa scandal . Atit pe drumuri cit si in chestionare, marcajele sint foarte clare. Asa cum am citat din , marcajele trebuie respectate, nu au doar rol pur informativ. Link to comment
lascarica Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Dupa desen B vinovat vroia la dr trebuia sa se incadreze corect. Adica dupa A. Daca amindoi au gresit directia si vor sa o schimbe trebuie sa acorde prioritate de dreapta, NU? Tot B vinovat. Dar cred ca desenul e putin gresit B are inainte si stg, iar A inainte si dr -mai ales ca se continua banda- daca era numai alveola si se continua numai cu o banda atunci era numai dr. Link to comment
andrew Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 (edited) Intersectia e putin mai tampita de atat. Drumul cu prioritate este dinspre stanga cu continuare in sus. Deasemenea dinspre stanga e sens unic si se continua in dreapta cu 2 sensuri. Deci pe banda din stanga nu e cu inainte si stanga, pentru ca stanga da in contrasens. Acum, nu stiu sigur daca pe banda lui A (A fiind eu, nu am mentionat din prima pentru a nu influenta pe nimeni) e semnul ala spre dreapta, dar eu asa retin. Daca nu e, vina e clara. Daca e, nu stiu. Pe banda lui B sigur nu e nici un marcaj. Concluzia... oricum nu mai merg inainte de pe banda aia ever again. Postasem initial la accidente pentru ca e vorba de un mic accident pe care l-am avut aseara, nu de situatie ipotetica. In cele din urma s-a constatat amiabil ca B era vinovat. Nu vreau sa ma scuz acum, a fost partial si vina mea, ca nu l-am vazut. Se putea evita. Dar intersectia e ca fundu'. Din stanga e o strada foarte circulata (str Mircea cel Batran) cu sens unic. In intersectie drumul cu prioritate e dinspre stanga si in sus. In dreapta e o strada mai putin circulata, dar se circula in ambele sensuri. De sus se fac vreo 3 benzi, pe care de obicei sunt cel putin 4 masini in linie si care isi continua (da, toate 4) drumul inainte (in jos), pe o singura banda. Edited October 23, 2009 by andrew Link to comment
Viktor Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Parerea mea, B-ul este vinovat. In acea intersectie B-ului nimic nu-i da dreptul sa "faca"dreapta, indiferent de directia in care se va deplasa A-ul. Deci, B-ul doar inainte sau la stinga. Link to comment
naylui Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 Explicati semnificatia semnelor (cumulat) pentru rezolvarea unui pariu Semnele sunt asezate pe o strada cu sens unic... Link to comment
papie Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 Pai... Interzis accesul autovehiculelor in acest sens de mers iar pentru camioane este interzis in ambele sensuri. La ce ajuta? Un autoturism ajuns in acest capat al strazii stie ca poate totusi circula pe acel tronson dar trebuie sa vina din celalalt sens, pe cand camionul nu trebuie sa se mai oboseasca sa caute celalat capat unde ar fi dat de semnul de jos (interzisa circulatia camioanelor in ambele sensuri). Nu este o explicatie academica dar cred ca este corecta. Link to comment
naylui Posted October 28, 2009 Share Posted October 28, 2009 Alte pareri? Cat despre accesul camioanelor ...strada asta e singura pe care se poate aproviziona un supermarket si o farmacie. Link to comment
augustinionut Posted October 28, 2009 Share Posted October 28, 2009 Pai ca orice strada cu interzis la un capat are si sens unic la celalalt capat.E pus asa sa nu se intalneasca camioanele care intra pe la sens unic cu astea de vor sa intre pe interzis Link to comment
zeneseu Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 (edited) Parerea mea este ca acolo este exces de zel(sau nu). Ori a fost montat mai nou indicatorul de jos, ori s-a montat indicatorul cu interzis si au uitat sa-l ia pe cel de jos. Edited October 31, 2009 by zeneseu Link to comment
papie Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 @naylui "..strada asta e singura pe care se poate aproviziona un supermarket si o farmacie." Ce legatura are? Pot sa se aprovizioneze cu autoutilitare de pana la 3,5 tone, sunt arhisuficiente. Link to comment
Dj_Dark Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 De acord cu zeneseu. Probabil strada a fost cu dublusens odata si intre timp a devenit sens unic. Link to comment
naylui Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 Strada a fost cu dublusens odata si intre timp a devenit sens unic, dar nu au rost acele 2 semne.Primul il exclude pe al doilea. Link to comment
BogdanG Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 Pt cine are nevoie sa dea examenul pt redobandirea permisului auto, recomand http://www.incepator.ro/pre_chestionare_auto.asp Exista acolo chestionar cu 15 intrebari, exact cele care se dau la politie . Succes!!! PS> la mine chiar a ajutat . Link to comment
cpop Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 (edited) Ieri a avut loc un accident în comuna Zigoneni, în apropierea oraşului Curtea de Argeş. Două maşini s-au făcut praf, iar cele 8 persoane care se aflau în ele au scăpat cu viaţă. George (20 de ani), din B, se afla la volanul unui Golf şi se deplasa dinspre Curtea de Argeş către Piteşti. A vrut să vireze la stânga, dar nu s-a asigurat. Din spate venea un Renault condus de Dragoş (19 ani), din D, care tocmai se angajase într-o depăşire. A urmat un impact... Cand virezi stanga trebuie sa te asiguri si la cei care sunt in depasire. Ce te faci daca cel care este in depasire devine "vizibil" prea tarziu? Care sunt si articolele aduse in discutie: Art. 59. - (1) În intersecţiile cu circulaţie nedirijată,... (2) În intersecţii, conducătorii vehiculelor care virează spre stânga sunt obligaţi să acorde prioritate de trecere vehiculelor cu care se intersectează şi care circulă din partea dreaptă. Art. 150. - Conducatorul de vehicul care efectueaza depasirea este obligat: a) sa se asigure ca cel care îl urmeaza sau îl preceda nu a semnalizat intentia începerii unei manevre similare si ca poate depasi fara a pune în pericol sau stânjeni circulatia din sens opus; Art. 152. - (1) Se interzice depăşirea vehiculelor: a) în intersecţii cu circulaţia nedirijată prin mijloace de semnalizare rutieră ori de către poliţişti; Art. 120. – (1) Se interzice depăşirea vehiculelor: a) în intersecţii cu circulaţia nedirijată; Art.54. - (1) Conducătorul de vehicul care execută o manevră de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic. (2) Semnalizarea schimbării direcţiei de mers trebuie să fie menţinută pe întreaga durată a manevrei. Art. 32. Depasirea este interzisa: a) in intersectii cu circulatia nedirijata; intersectie - orice incrucisare, jonctiune sau bifurcare de drumuri, inclusiv spatiile formate de acestea; Edited February 17, 2010 by cpop Link to comment
lascarica Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 (edited) Daca ala care a virat stinga a semnalizat din timp nu are nici o vina. Cel care depaseste trebuie ori sa astepte in spatele celui care schimba directia sau in cazul cu mai multe benzi sa continue deplasarea pe banda 1-2 dupa caz (daca sint 2-3 benzi) Cind virezi la stinga si semnalizezi DIN TIMP nu trebuie sa dai prioritate la cei care te depasesc. Eventual daca virezi stinga pe aratura atunci trebuie sa te asiguri si sa dai prioritate... Daca e sa conduci preventiv trebuie sa dai "prioritate" si la avioane tot timpul este cite un "meserias" de 19ani cu scoala de soferi facuta la FF si gata... Deobicei inainte de intersectie e linie continua...deci "canci" depasire prin stinga... Ce zici tu de perturbarea circulatiei e cind vrei sa virezi stg de exemplu de pe banda 1 si tai 2 si 3 fara sa te asiguri... sau nu dai prioritate celor de pe contrasens... Edited February 17, 2010 by lascarica 1 Link to comment
Mircea Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 Ai nu zau I-a mai citeste legea, vezi unde zice chestia aia de o zici mataluta... Legea spune asa: Cand depasesti te asiguri din spate, din fata si la masina pe care o depasesti. Cand schimbi directia de mers te asiguri din fata, spate, lateral si numai atunci cand esti sigur ca poti efectua manevra, efectuezi schimbarea directiei de mers. In stabilirea vinovatiei intr-un accident, restul sunt factori conecsi. Practic, ceea ce conteaza este ca macar unul dintre soferi sa fi aplicat corect toate prevederile legii, altfel este culpa comuna. In cazul in care masina depasita vireaza la stanga, iar cel din spate a depasit corect, fara incalcarea altor reguli de circulatie, indiferent daca manevra masinii depasite a fost semnalizata sau nu, vina apartine celui care a virat la stanga pentru neasigurare la schimbarea directie de mers. Daca masina care depaseste a incalcat vreo regula de circulatie, gen depasire pe linie continua, in intersectie etc, culpa este comuna. Link to comment
Zmeul cel rau Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 Nu e culpa comuna. Stiu doua cazuri similare in care masina din spate a depasit o coloana aflata in mers si de fiecare data a fost scos vinovat cel care a facut depasirea si l-a lovit pe cel care facea stanga. Asta pentru ca depasirea se face pentru fiecare vehicul in parte, nu pentru o coloana. Practic manevra de depasire se termina in momentul in care a trecut de obstacol sau vehicul, soferul fiind obligat sa revina in sirul din care a iesit, urmand, daca doreste sa faca o noua depasire sa reia punctul a) de mai jos. In momentul in care vede in fata un vehicul care semnalizeaza stanga, respectivul este obligat sa nu inceapa manevra de depasire prin partea stanga a aceluia. Conducatorul de vehicul care efectueaza depasirea este obligat: a) sa se asigure ca cel care îl urmeaza sau îl preceda nu a semnalizat intentia începerii unei manevre similare si ca poate depasi fara a pune în pericol sau stânjeni circulatia din sens opus; b) sa semnalizeze intentia de efectuare a depasirii; c) sa pastreze în timpul depasirii o distanta laterala suficienta fata de vehiculul depasit; d) sa reintre pe banda de circulatie initiala dupa ce s-a asigurat ca poate efectua aceasta manevra în conditii de siguranta pentru vehiculul depasit si pentru ceilalti participanti la trafic. Link to comment
GeorgeParaschiv Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 (edited) Detalii despre accident aici. Cred ca o sa ii bage la culpa comuna, tinand cont de accident. Intrebarea este daca cel cu Renault-ul voia sa-l depaseasca pe cel cu Volkswagen Golf (din poze reiese ca Golf-ul vira stanga ), soferul Golf-ului a dat semnal ca vrea sa vireze stanga? Nu exista limita de viteza in localitate? Nu a depasit viteza limita cel cu Renault-ul in efectuarea depasirii? Edited February 17, 2010 by GeorgeParaschiv Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now