Chipaway Posted January 22, 2007 Share Posted January 22, 2007 La revizia de 2 ani, cca 20000 km, s-a descoperit un joc in bieleta de directie. Prin urmare trebuie schimbata caseta de directie. A mai patit cineva asa ceva? Dureaza mult pana soseste caseta noua? Cat dureaza operatiunea de inlocuire si care ar fi riscul post interventie? Autoturismul este Kalos 1.4 soho. Link to comment
Abram Burel Posted January 22, 2007 Share Posted January 22, 2007 Se pare ca este unul din "jocurile" lor preferate. Eu am schimbat caseta tot la revizia de 2 ani. Reclamasem un zgomot mai... suspect decat troncanitul obisnuit al suspensiei si dupa ce au tras de bucsaraie si au testat suspensia au considerat de cuviinta sa dea vina pe jocul din caseta. Nu ii blamez, de joc stiam (s-a discutat pe aici, pare ca e... tipic), iar zgomotul a disparut dupa schimbarea casetei (probabil jocul se accentuase, oricum nu se simtea practic la condus). A durat cam 3 saptamani pana au adus caseta, iar schimbarea a necesitat lasarea masinii de dimineata (9:00) si luarea ei la seara (17:00). Estimasera operatia la 2-3 ore, dar nu aveam timp sa stau dupa ei. Ochiul vigilent al Sato-necredinciosului a acceptat ca chiar au schimbat caseta cu una noua Evident, nu pot sa stiu daca au mai schimbat si altceva Link to comment
Chipaway Posted January 23, 2007 Author Share Posted January 23, 2007 Mda...Pare oricum ciudat sa crape asa repede bieleta plus caseta...blazonul e patat rau... Link to comment
Senna Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 La ce gropi sunt in Bucuresti e normal; si cad mai rau Renault-urile mai noi. Totusi e bine ca pt un joc in bieleta se schimba intreaga caseta de directie, poate asa vine, echipata cu tot cu capetele de bara. Link to comment
Chipaway Posted January 23, 2007 Author Share Posted January 23, 2007 ...dar oare dupa alti 2 ani cand masina nu va mai fi in garantie...? Link to comment
Satori Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 Chipaway, ai joc in caseta de directie. Si ei sunt platiti de GM pentru operatiile in garantie. Si o sa iti schimbe caseta de directie. Pana aici nimic interesant, nu? Asa, acum urmeaza partea interesanta: si caseta noua o sa aiba joc. De ce? Simplu. Toate casetele pe acest mecanism au joc. PS: Astea se aplica in caz ca nu ai maltrat tu masina mai mult decat o maltrateaza strazile noastre. In caz contrar, nu ar trebui sa te mai intrebi de ce ti-o schimba, oricum, o sa fii mai atent pe viitor. Link to comment
Chipaway Posted January 23, 2007 Author Share Posted January 23, 2007 Eu nu ma intreb de ce o schimba ...e normal sa o schimbe! Nelamurirea mea este legata mai mult de slaba calitate a casetei. In garantie nu ar fi o problema...problema apare dupa...cand voi fi nevoit (asta daca nu vand masina) sa platesc o noua caseta pentru ca aceasta vine cu jocuri din fabrica... Oricum pare ciudat mecanismul cu bielete atasate direct pe caseta...Nici la batranica Dacie nu crapa caseta sau bieleta in 20000 km... Link to comment
Satori Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 Iti pui intrebarea gresit si de aceea nici un raspuns real bun nu te va multumi. Link to comment
ovi_jer Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 Nu e normal sa se schimbe dar oamenii se pregatesc pentru eventuale castiguri pe viitor. Caseta ta de directie schimbata va fi piesa de schimb la masinile cu probleme adevarate dupa iesirea din garantie. Link to comment
Abram Burel Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 Eu stiu ca istoric service-urile sunt hulite pentru practicile... imorale, dar stau si ma intreb oare in relatia intre producator si un service autorizat nu exista reguli? Adica, daca ei schimba o caseta azi pe garantie, pur si simplu o spala, o pun la pastrare si o "paseaza" cu prima ocazie, fara ca producatorul ala sa-i ia la intrebari pentru banii pe care de fapt ii pierde? E o poveste adevarata sau a devenit o fabula? Scuze de off-topic! Link to comment
Senna Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 (edited) Dupa anul 2000 s-a schimbat filosofia auto, masinile concepute dupa acest an fiind proiectate pentru o durata medie de utilizare injumatatita fata de suratele lor mai vechi, in ideea ca vor fi innoite de catre posesorii lor cand vor iesi din garantie (masinile, nu posesorii). Drept urmare, masinile mai noi se confrunta cu o gramada de probleme chiar si in perioada de garantie. Mai se poate adauga ca unei masini echipate cu servodirectie i se uzeaza elementele de directie mai rapid fata de una clasica, deoarece solicitarile sunt mai mari caci se bracheaza pe loc mult mai des si se mai si forteaza in borduri. Si unde mai pui ca la unele Fiat-uri caseta se considera consumabil si se schimba de regula la revizia de 60k km Edited January 23, 2007 by Senna Link to comment
andreib Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 Depinde, Daewoo Romania pana acum cativa ani taiau piesele si le dadeau la fier vechi, nu le colectau. Mai nou colecteaza piesele si dracu stie ce fac cu ele. Cat despre chevy, nu cred ca trimit caseta de directie inapoi in Koreea... Link to comment
Satori Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 Eu sunt aproape sigur ca nu o trimit. PS: Oare am spus ca Chevy noi, de acum, nu mai au 100kkm garantie la caseta de directie? Oare de ce? S-au prins baietii? ) Link to comment
Chipaway Posted January 24, 2007 Author Share Posted January 24, 2007 Oricum ...cred ca ar trebui facut un sondaj, din curiozitate...cati posesori de Kalos au schimbat caseta, cati au probleme cu ambreiajul (se pare ca si acolo e o buba), care e situatia bucsei de la bascula care scartaie cand ti-e lumea mai draga...etc... Ar mai fi interesant de stiut daca problemele de pe Kalos se repeta la varianta Aveo...ca daca nu...am fost beta testeri... Link to comment
Satori Posted January 24, 2007 Share Posted January 24, 2007 Pai tu pentru cine crezi ca aduna ei piese? Nu intelegi ca Aveo are garantia redusa? ) Link to comment
Tommy Posted January 24, 2007 Share Posted January 24, 2007 Dupa anul 2000 s-a schimbat filosofia auto, masinile concepute dupa acest an fiind proiectate pentru o durata medie de utilizare injumatatita fata de suratele lor mai vechi, in ideea ca vor fi innoite de catre posesorii lor cand vor iesi din garantie (masinile, nu posesorii). Drept urmare, masinile mai noi se confrunta cu o gramada de probleme chiar si in perioada de garantie. Mai se poate adauga ca unei masini echipate cu servodirectie i se uzeaza elementele de directie mai rapid fata de una clasica, deoarece solicitarile sunt mai mari caci se bracheaza pe loc mult mai des si se mai si forteaza in borduri. Adica masinile vechi nu urca bordurile si nu bracheaza la maxim? Nu-s concepute sa dureze la jumate, sunt concepute sa fie mai ieftine. E o consecinta nu o premiza in proiectare. Nimeni nu iti vinde o masina proasta in mod deliberat. Daca ar fi dupa tine, cum majoritatea au doi ani garantie, ar trebui vandute dupa termenul asta. Pai daca dupa doi ani trebuie vanduta, a doua oara cine mai cumpara aceeasi marca? Link to comment
Satori Posted January 24, 2007 Share Posted January 24, 2007 A forta in bordura inseamna a braca pe loc cand roata era lipita de bordura. Ia fa tu asta intr-o Dacie fara servo. Iti mai amintesti cat de greu e asta? Link to comment
Chipaway Posted January 24, 2007 Author Share Posted January 24, 2007 Habar nu aveam ca Aveo are garantia redusa...Pacat Link to comment
Satori Posted January 24, 2007 Share Posted January 24, 2007 Scrie mai sus. Mai si citeste. Link to comment
Chipaway Posted January 24, 2007 Author Share Posted January 24, 2007 Luni, la dealer garantia la Aveo era de 3 ani sau 100 000 km...Oricum nu are importanta cat e garantia...Oricum cred ca este impardonabil ca o masina in 20000 km sa aiba probleme, culmea, la caseta de directie...Nu exista nici o scuza, nici de pret, nici de fabrictie, nici de proiectare care sa absolve asa ceva, mai ales ca nu am brutalizat masina, sau alte tampenii de genul asta...Eu incerc sa ma dumiresc daca problema este generalizata, daca defectul a reapart dupa interventie, etc, ca sa iau masurile de rigoare. Nu ma multumeste raspunsul "...Asa, acum urmeaza partea interesanta: si caseta noua o sa aiba joc. De ce? Simplu. Toate casetele pe acest mecanism au joc."...In situatia in care si caseta nou va avea joc peste o perioada aleatoare de timp sau km, in conditii normale de exploatare, in mod firesc ma gandesc sa scap urgent de masina... Link to comment
Satori Posted January 24, 2007 Share Posted January 24, 2007 Avand in vedere ca te crizezi din motive inexistente dar vrei si detalii despre ele, eu zic sa scapi de masina urgent. Link to comment
Abram Burel Posted January 24, 2007 Share Posted January 24, 2007 Chip, tu ai remarcat vreo problema datorata acelui joc? As pune pariu ca nu. Si as mai zice ca nu te-ar fi deranjat nici peste 3 ani. Eu unul m-am plans de troncanit si, asa cum am zis, mi s-a parut ca a disparut dupa schimbarea casetei. Numai ca mecanicul mi-a zis ca a mai strans si pe la surubaraia care se mai slabise. Asa ca nu pot spune ca zgomotul era de la caseta. Ce vreau sa zic este ca nu e cazul sa ne vaitam atata. Ca e inadmisibil, ca ii doare undeva, etc. E doar perceptia pe care o avem din "intalnirile" pe care le avem cu service-urile de la noi. Link to comment
alx Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 Bre, cand mai troncane, cautati o balta mare si treceti tare prin dansa. Chip, epoca masinilor cu procentaj mic de failure a apus de mult timp, de dinainte de '00. Asa ca macar consoleaza-te ca nu ai dat 20-30k euro pe masina si sa ai aceleasi probleme. Link to comment
giony Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 Ce spuneam eu in alta parte !!! Nu sant vorbe goale , sant bazate pe ceea ce multi au abservat practic acum in service si pe marturii mai vechi ai celor de la daewoo din perioada de inceput - schimbau piese bune , noi ale masinii in garantie , iar daca era urgenta sa le arate constatatorului fabricii le stricau ei cu ciocanu , ranga , etc - situatie identica la Chevrolet - si nu numai , cresterea nr de masini noi vandute in tara i-a "obligat" sa se adapteze instantaneu - SA SE ADUNE ACUM LA NOI IN BUZUNAR ! ca peste un an doi nu se stie . Au mintea atat de plina de gogomanii ( dealerii - service - care au un contract cu GM - pe plan local fac ce pot mai mult sa traga bani ) incat nu ne vine sa credem ! Mereu sant cu un pas inaintea tuturor - si ca in multe domenii parca sant vorbiti la preturi si " defecte " , la modul de a lucra - aici mai mult este ca sant romani - in primul rand smecheri ! . Ma refer la faptul ca inafara de mici defectiuni - mai mult reglaje , scartaieli , bazait , care tin de ureche mai mult decat ca defectiune - sant cel putin doua care apar mai des - caseta de directie si schimbarea supapelor ( cu tot cu joaca de pana a ajunge acolo - schimbi atatea si atatea pana la cele doua cap de linie ) . Si-au ales cel putin aceste doua componente foarte banoase as spune - si piesele si manopera - pe pielea noastra , pe timpul nostru si pe masinile noastre . Acum este clar ca ori in garantie ori afara banii la ei tot curg - de la noi sau de la GM . Si aproape ca sant sigur aceste probleme ale masinilor noastre sant mult mai usor si simplu de rezolvat dar NU SE VREA ! Cel putin pentru moment fac ce vor la service - se vede dupa cum au " mufa " cand intri acolo ! Si o sa vedeti dupa un timp mai mare sau mai mic ,ca asa este - chestia cu tremuratul si calamina plus caseta de directie o sa fie istorie ! Si nu ca GM o sa caute sa rezolve , ci la noi la service , dealerii vor ajunge intr-o competitie adevarata si vor mai scadea stacheta . Acum nu-i doare nici in basca nici de GM si nici de noi . Nici ca-ti desface motorul , nici ca-ti pune alta caseta , nici ca te cheama de 3-4 ori pana ati face ceva , nici ca te tin sau iti tin masina cu zilele , etc ... Adevarul sau paranoia !!! Link to comment
Tommy Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 Intr-adevar, ai dat copy-paste de aici: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?s=&am...st&p=241143 Alx, de buna seama te refereai la Reno.. (vezi semnatura ta ) Link to comment
Recommended Posts