danielson Posted March 10, 2004 Share Posted March 10, 2004 Se aplica la tehnica militara, but never knows ... Unele tehnici se aplica peste tot, si nu numai incepatorilor. http://www.actrus.ro/biblioteca/cursuri/te...iu/cuprins.html Link to comment
FLEX Posted March 10, 2004 Share Posted March 10, 2004 Doamnelor, domnisoarelor si domnilor, deoarece postul domnului danielson este BETON, ii dau un loc de cinste la Utile. Link to comment
brusli Posted March 12, 2004 Share Posted March 12, 2004 shenk-ule stii de ce schimb vitezele asa? ca am cutie automata Link to comment
CT_ZDB Posted November 21, 2004 Share Posted November 21, 2004 din pacate link-ul http://www.actrus.ro/biblioteca/cursuri/te...iu/cuprins.html nu mai functioneaza... Cat despre tehnici de condus... hmm.. este mult de discutat pe aceasta tema... Voi? ce tehnica abordati? Condus economic? sau cat mai mult FUN.. atat tip cat sunteti la volan? sau.. un stil sportiv.. si un consum pe masura... Sincer... inafara de condusul economic (nu am avut niciodata rabdarea sa merg pe o strada pustie si dreapta...cu 80 sau 90 km/h...pur si simplu... ma plictisesc la volan si incep sa ma joc la radio sau cd player...sau altele de genul asta... + ca ain't fun . De obicei la un drum C-ta Bucuresti pe care il cunosc f. bine merg ceva de genul 100 - 140 km/h (vb de sosea.. nu autostrada)...si apropo de autostrada... e tare plictisitoare... si monotona ... da tre sa recunosc ca atunci cand te dai jos din masina nu te mai simti obosit mai deloc si scade atat consumul mediu cat si timpul... Pe un drum pe care merg pt prima oara... pe E-uri in jur de 110 - 130 .. iar pe dn-uri.. 100 - 120... Acum.. la al meu Cielo.. din ce am remarcat consumul cel mai mic l-am avut cand am condus tinand motorul intre 2200 si 3300 RPM ... Despre condus noaptea... de obicei gasesc pe careva pe drum cu care sa merg in tandem ceva de genul 10 min eu in fata.. 10 min el... bineinteles .. pastrand o distanta intre noi in asa fel incat sa nu ne deranjam reciproc... poate unii o sa comenteze la acest stil de condus.. dar da rezultate f. bune noaptea... pt ca pe strazile ro noaptea tre sa fii f. atent la pietoni, biciclisti si carute si remorci nesemnalizate... si mai mult te concentrezi la ele sa nu te trezesti cu asa ceva in fata.. si asta e f. obositor...iar noaptea oboseala la volan e cea mai periculoasa!!! Link to comment
FLEX Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 ZDB, link-ul merge, cred ca o sa dau jos pedefeurile si le trag pe un CD, cind o sa am timp. Link to comment
DarkDogg Posted May 3, 2007 Share Posted May 3, 2007 @FLEX - Sorry, dar te inseli. Link-ul nu merge nici sa-l bati cu orice browser. Daca aveti cumva cursurile mi le puteti da si mie va rog? Link to comment
tolin Posted May 3, 2007 Share Posted May 3, 2007 Link-ul merge perfect, doar ca accesul la informatie a fost restrictionat. Link to comment
NFS Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Si sa nu mai amintim ca au trecut vreo 3 ani de la postul lui Flex! )"> Link to comment
tolin Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 ... si ca nu prea este lumea interesata de cursuri de tehnica a condusului. Se pare ca suntem o tara de piloti talentati, dar profund anonimi. Link to comment
MAVERICK_SS Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Eu chiar as fi interesat de un asemenea curs, insa in Arad nu exista o firma/asociatie care sa aibe ca obiect de activitate acest lucru. Eventual ACR-ul, care in trecut organiza raliuri...trebuie sa trec pe acolo intr-o zi sa intreb desi daca se efectuau asemenea cursuri cred ca erau mediatizate... Link to comment
Nardi Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 In legatura cu tehnica condusului pentru incepatori, la adresa http://www.2pass.co.uk/video.htm se pot urmari cateva filme scurte (in jur de 6..10 MB) realizate de o scoala de soferi din Marea Britanie. Desi nu pot fi considerate direct utile pentru soferii (sau elevii scolilor de soferi) din Romania, unele sfaturi oferite ar putea fi urmate si la noi. Link to comment
john Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 O sa intreb cativa colegi care au fost la un curs la Tuzla parca anul trecut. Instructorii au fost cativa piloti de raliu. Au platit o gramada de bani si nu au fost foarte entuziasmati (a durat doar 2 zile, intr-un w/e). Un film interesant este aici (cu Tiff Needell): http://video.google.com/googleplayer.swf?d...29011&hl=en Link to comment
EM!L Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 Desi nu pot fi considerate direct utile pentru soferii (sau elevii scolilor de soferi) din Romania, unele sfaturi oferite ar putea fi urmate si la noi. Multe chestii din cele aratate pe site-ul indicat de tine, nu prea se invata sau nu se spun de catre instructorii romani! Mie mi-a placut prezentarea si mi s-au parut foarte interesante informatiile continute! "> Link to comment
Nardi Posted May 18, 2007 Share Posted May 18, 2007 Pentru cei interesati de unele sfaturi practice pentru condus: La adresa http://www.mpi.mb.ca/english/dr_tips/60sec.html se afla o colectie de sfaturi practice (text + video) pentru soferi oferite de o societate de asigurari din Canada. Link-urile (pe diverse teme) din aceasta pagina trimit spre un text scurt plus un film de 60 sec pe tema respectiva. Link to comment
andreis Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 (edited) Ce se poate face in cazul in care, in linie dreapta, in urma unor manevre din scurt (pe baza experientie putine+montana inside) 'pleaca' spatele? Se retrogradeaza si se lasa in frana de motor sau se incearca accelerarea si restabilirea masinii pe trasa? Edited June 5, 2007 by andy Link to comment
Lao Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Se accelereaza si se "tine" din directie. In nici un caz nu se decelereaza si nu se pune frana, nici de picior, nici de motor. Link to comment
NFS Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 (edited) Se ia piciorul de pe acceleratie si se vireaza in directia in care "a plecat" spatele. Nu cred ca ai timp sa retrogradezi! Pina te prinzi tocmai s-a terminat derapajul! Edited June 5, 2007 by NFS Link to comment
Lao Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Gresit! In momentul imediat decelerarii spatele are tendinta de a "depasi" fata, ceea ce ar amplifica derapajul. Tocmai de aceea se accelereaza, nici foarte tare, nici prea putin, concomitent cu virarea in directia in care a plecat spatele. Link to comment
Mircea Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 (edited) Depinde de masina baieti, mai precis de tractiune- fata sau 4x4 sau propulsie. Masinile se comporta diferit, avand tendinte sub sau supraviratoare. Ca regula generala, se vireaza in directia unde a plecat spatele. In functie de puntea motrica se franeaza sau se accelereaza dupa caz. Lao, daca faci ce ai zis tu la o masina cu propulsie, te rasucesti instant. Acolo tai gazul si contravirezi ca sa readuci masina pe traiectorie. Edited June 5, 2007 by Mircea Link to comment
Lao Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Corect. Ma gandeam numai la masini cu tractiune fata sau 4x4. Link to comment
NFS Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Deci se accelereaza? Ok Cat traieste omu 'nvata. Cred ca instinctiv as lua piciorul de pe acceleratie. Sa speram ca la o adica imi voi aminti suficient de rapid de acest topic. Link to comment
andreis Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 (edited) Ok deci.. Tot pe baza de cauciucuri naspa si frane revizuite (lichid + placute) ma confrunt cu o noua situatie: la evitarea unui pericol (asadar franare violenta) - azi s-a intamplat sa trebuiasca sa 'ocolesc' doi caini - dupa o anumita distanta, logic si normal mi blocheaza rotile. Instinctul meu e sa iau piciorul de pe frana, putin, astfel incat sa trec de la faza de blocat roti la o noua faza de franare si.. sa reusesc sa reduc/evit. Dupa mine, rotile blocate=sanie=o distanta muuult mai lunga, dar si timpul in care eliberez si actionez din nou frana, e, cum ar veni, un timp mort, in care masina nu mai franeaza(la capacitate maxima). Care e cea mai buna solutie? Edited February 6, 2008 by andy Link to comment
mike.omega Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Folosesti (si) frana de motor Link to comment
Tommy Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Lao daca accelerezi usor cand pleaca spatele in curba cu o masina cu un motor de 85 de cai si o cutie lunga te scoate NU Pentru ca nu ai de unde sa ai putere. Deci se retrogradeaza si se accelereaza violent cu volan bracat sau corectii din volan, pentru ca numai tractiunea se opune fortei centrifuge, ori o acceleratie usoara nu determina o forta suficienta. Precedat scurt de o frana e numa bine, se aseaza botul mai apasat pe asfalt sa ai tractiune mai buna. Pe mazga sau alt carosabil cu aderenta scazuta manevra e riscanta, trebe lucrat cu delicatete, fara fortari Link to comment
closchkutza Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Folosesti (si) frana de motor Aceeasi chestie pe care a patit-o andy am patit-o eu aseara, pe un mare bulevard din Bucuresti, unde se circula destul de tare(~60km/h). S-a facut galben la semaforul din fata mea(~50m) si am calcat frana, nu mai tare decat de obicei, la 60km/h. A fost prima data cand masina s-a dus sanie, si doar faptul ca mai ridicam piciorul de pe frana o facea sa mai prinda ceva aderenta. Faptul ca m-am dus sanie a fost ok din alt punct de vedere: cel cu un megane sedan din spatele meu nu s-a dus sanie, dar nici nu a putut opri in distanta optima(desi era la vreo 10m in spatele meu cand am inceput franarea), astfel ca am ajuns amandoi in mijlocul intersectiei. Nu pot sa-mi dau seama de ce m-am dus asa, ca si cand ar fi fost numai polei pe jos. De frana de motor nici nu putea fi vorba in distanta/timpul pe care l-am avut la dispozitie Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now