mike.omega Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Aderenta proasta(cauciucuri, aslfat devinelat) si oricum daca nu ai ABS tamburii se blocheaza cand franezi la maxim. De ce a venit cel cu megane dupa tine? Fiecare franeaza cum poate, multi se sperie cand intra ABS-ul, din pacate! Link to comment
Tommy Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 (edited) Closcuta, nu se stie ce cauciucuri avea sau cum s-a speriat sau daca avea vreo problema, sau a fost surprins si a franat tarziu. In principiu un megane franeaza cumplit fata de matiz, chiar daca supraasistarea franelor de pe megane nu imi place, e o frana care se dozeaza greu si ciudat. Ieri era o mazga urata, si faptul ca e prima data cand te-a suprins ca masina merge sanie... arata ca e bine sa mai faci ceva teste, usurele. Din putina mea pricepere, as spune ca prima grija trebuie sa fie aderenta, si mereu trebuie vazut "in ce ape te scalzi", adica: daca asfaltul e negru incearca usurel sa pisti frana, sa accelerezi un pic mai tare sa vezi daca roata da se se invarta in gol sau sa piarda aderenta, etc. Apoi.. cand iesi la plimbare daca prinzi ceva teren mai alunecos incearca diferite metode de franare.. mai tari, mai moderate, cauta sa prinzi limita blocarii, eventual si o manevra mica de ocolire a unui obstacol, te obisnuiesti si cu masina mai bine si cu situatiile, se formeaza reflexe si alta data ai putea sa fii mai putin surpins de carosabil, dar grija mare sa nu zbori in decor. Deci roata blocata inseamna o probabilitate mica de ocolire a unui obstacol, una dintre cele mai urate cauze ale accidentelor. Pentru mine.. e regula: asfalt negru - atentie marita. Edited February 6, 2008 by Tommy Link to comment
Esperatul Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Meganeul ala are 500 de kile in plus fata de Matiz, cu aderenta buna ar fi franat mult mai bine decat Matizul, dar pe aderenta foarte scazuta gumele late si greutatea mult mai mare isi spun cuvantul. Link to comment
andreis Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Folosesti (si) frana de motor Tot timpul Link to comment
closchkutza Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Nu este prima data cand m-am dus sanie cu masina, iar cat a fost zapada/alunecus pe jos m-am jucat cu masina(la viteze mai mici cei drept, ~40) tocmai ca sa o invat, sa nu ma ia prin surprindere. Consider ca este o masina care se scoate usor dintr-un derapaj micut, dar aseara am simtit ca fugea mai rau decat asta iarna pe zapada, parca nu aveam cauciucuri ci franam cu roti de tren. Rotile s-au blocat foarte usor. Poate era si chestia ca nu ma asteptam deloc sa se intample asa ceva, asta iarna macar stiam ca este posibil sa fuga, dar aseara chiar nu ma gandeam. Partea buna este ca se pare ca merge drept, sa zic asa, nu deviaza de la traiectorie aproape deloc. Link to comment
tolin Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 ... Partea buna este ca se pare ca merge drept, sa zic asa, nu deviaza de la traiectorie aproape deloc. Da, e buna atata timp cat te opresti inainte de obstacol. In caz, contrar, pe ultimii metri te rogi s-o devieze Cineva. Deobicei, cei trecuti prin multe situatii de acest fel, inclusiv trozneli, se "orienteaza" pana cand ajunge piciorul pe frana si orienteaza masina pe o directie care evita obstacolul, cu pagube cat mai mici, nemizand pe frana. Din pacate, eu n-am vazut ca aceasta deprindere sa fie formata de la primele lectii, inca un motiv pentru care consider Scoala de soferi, o scoala pentru trecut examenul de obtinere permis de conducere. Link to comment
closchkutza Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 In cazul specificat de tine, Tolin, am spus ca este buna chestia asta. Daca trebuie sa ocolesc ceva, in rare cazuri incerc sa franez pentru a ma oprii pana ajung la acel obstacol. De obicei incerc sa ocolesc, asta este primul instinct, si apoi sa franez. Link to comment
Dj_Dark Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 @ clockutza Vezi ca e foarte inselatoare vremea asta. Aseara de la burnita aia sau ce naiba a fost pe DN1 la intrare in Bucuresti am observat vrand nevrand o aderenta foarte scazuta, parca eram pe gheata. La plecarile mai in forta ramaneam pe loc patinand. Nu ma asteptam. Se simtea si la franari destul de rau. Link to comment
EM!L Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 (edited) Destul de veche, dar totusi multe din informatii sunt de actualitate, poate foloseste cuiva http://www.scribd.co...e-Petre-Cristea Edited January 26, 2011 by EM!L modificare link Link to comment
Mike1 Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 Chiar ma gandeam zilele trecute la cartea aceasta care, desi prezinta sfaturi provenite din experienta autorului ce dateaza din perioada interbelica si celei care i-a urmat, pastreaza esenta abordarii diverselor manevre specifice artei condusului... sfaturi aplicabile si in zilele noastre. Imi aduc aminte ca am citit-o prima oara cand aveam vreo 14-15 ani Link to comment
Venom Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 (edited) Nu stiu ce sa mai fac sa nu mai franez cu ambreiajul calcat, de doua luni ma fortez sa nu il mai calc, sper ca daca doamne fereste daca o fi nevoie sa franez brusc sa am instincul sa NU calc ambreiajul. Edited April 4, 2008 by Venom Link to comment
ing3r Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 Ok.Si eu am obiceiul asta...Dar totusi, unde e problema? Link to comment
VAXXi Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 Unde-i problema cand franezi cu ambreiajul apasat, sau unde-i problema ca nu se poate lumea dezvata de a frana cu ambreiajul apasat ? Prima e ca pierzi din eficienta servofranei, a doua tine de Pavlov si raspunsurile neconditionate Link to comment
Venom Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 (edited) Daca simti frana, poti frana fara sa se blocheze rotile cu frana de motor. Stiu cu tico, am apucat sa dau o frana de motor dintr-a 4-a intr-a 3-a dupa care am calcat ambreiajul si mi s-au blocat rotile. M-am oprit bot in bot cu cealalta masina, la cam 10 la ora. Daca nu blocam rotile, nu se intampla nimic la masini. Acum nu mi se mai blocheaza rotile, dar parca franeaza mai bine cu frana+frana de motor decat frana+ambreiaj calcat. Poate mi se pare mie, dar nu cred Edited April 4, 2008 by Venom Link to comment
EM!L Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 Normal ca franeaza mai bine cu rotile motoare cuplate. Ai si aderenta crescuta si te bucuri si de avantajele franei de motor Link to comment
Dj_Dark Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 (edited) Stiu ca e mai vechi dar totusi vin cu o completare. Singurul dezavantaj la franarea cu abreiajul cuplat este faptul ca daca se blocheaza rotile ai ramas fara motor. Avantajul s-a spus mai sus. Edited June 16, 2008 by Dj_Dark Link to comment
Tonyus Posted August 15, 2008 Share Posted August 15, 2008 " Unghiul de vizibilitate al unui om la o viteza de 10 km/h e de 180 grade, la 100 km/h e de 10 grade...La observarea unui obstacol soferul se gandeste prima data cum sa ocolesca potentialul pericol si doar pe locul doi e tendinta de a opri...Pe timp de iarna in locurile umbrite, pe poduri, drumuri de beton, apare gheata mai usor, sau se topeste mai greu, in special seara pana in zori...Inainte de virare, oprire, adica situatiile cand trebuie sa punem frana, e indicat a se " pisca "putin frana, doar cat sa se aprinda becurile de frana, prin acest gest avertizand-ul din timp pe cel ce vine in urma...." Treaba cu franele depinde de foarte multi factori: tipul pneurilor, presiunea din ele, uzura lor, suprafata carosabilului, timpul de reactie ( distanta de franare de obicei se da de cand se apasa pedala, pana opreste autovehicolul, dar timpul care trece din momentul cand observi obstacolul, iei decizia, ridici piciorul de pe acceleratie, apesi frana, poate dubla distanta de franare), starea franelor ( placute/saboti, tamburi/discuri, lichid de frana), tipul franelor ( nici cele cu ABS nu sunt perfecte, daca prinzi o groapa sau denivelare, intra ABS-ul in functie si pierzi din aderenta) si cel mai important: VITEZA! P.S.: Pe un drum alunecos cu o masina cu tractiune pe spate nu e prea recomandat sa folosesti frana de motor. Sa aveti parte numai de bine! Link to comment
alx Posted August 15, 2008 Share Posted August 15, 2008 http://www.landroveracademy.ro/index.php Link to comment
ferrixz15 Posted September 26, 2008 Share Posted September 26, 2008 Am gasit ieri un articol care mi s-a parut interesant vis a vis de consumul de carburant. Credeti ca in Romania putem ajunge si noi la asemenea performante? Eu sincer ma indoiesc http://www.adevarul.ro/articole/cum-sa-red...arburant/372485 Link to comment
Tommy Posted September 26, 2008 Share Posted September 26, 2008 Reclama la symbol si loganeala. Link to comment
EM!L Posted September 26, 2008 Share Posted September 26, 2008 Să fim serioşi, unele din "sfaturi" sunt numa' bune... de evitat. Treceţi într-o viteză superioară la 2.000 de turaţii pe minut pentru motorizarea diesel şi 2.400 de turaţii pe minut la benzină. Astfel, la 50 de km/h veţi fi deja în vitezele patru sau cinci. Şi te mai miri de ce scot dieselurile fum la greu iar benzinarele se târăsc... Ba mai rău, citeşte unul care are diesel cu turbină sfaturile, schimbă la 2k în treapta superioară, apoi acceleraţi puternic, pentru a ajunge rapid în viteza a cincea şi se miră că are EGR-ul înfundat, că îi pică turbina...Până la 50 km/h acceleraţi puternic, pentru a ajunge rapid în viteza a cincea. După acest prag, accelerarea trebuie să fie moderată. Deci de la 50 în sus urci cu a 5a... În afară de reclama la Clio, n-am găsit sfaturi prea bune în articolul ăla, poate doar atunci când vreţi să încetiniţi folosiţi frâna de motor şi mai puţin pedala de frână iar ce m-a amuzat cel mai tare a fost Dacă este necesar să apelaţi la climatizare, evitaţi ca diferenţa între temperatura de afară şi cea din autoturism să fie mai mare de maxim +/- 5°C o să fiu atent la acest aspect, mai ales vara, la 45grade C afară, sau iarna la -20, -25. Ceea ce nu neg, e că sunt economice dCi-urile de la Reno, cu un motor diesel de 70cp, tot de 1.5, pus pe Logan, am reuşit şi eu, doar pentru o distanţă relativ scurtă (BV-B) un consum mediu de 3.4%. Link to comment
madkat Posted September 26, 2008 Share Posted September 26, 2008 (edited) dar sunt convins ca acel consum nu l-ai scos accelerand la 50km/h in treapta a 5-a... si da, dci-urile de reno sunt foarte economice - am reusit si eu un 5 - de la pitesti la buc... cu viteza aproape constanta de 140kmh... asta pt ca avea 6 trepte, consumul instant aratat la 140 fiind undeva la 4,6... initial am crezul ca minte cu nerusinare... dar nu... saracu' arata consumul real... ontopic: mare tampenie articolul ala... indeamna la mers de loganist, tdi-st sau taximetrist ... omorat turbine, infundat egr-uri si injectoare... ca si neamtul ala cu "supereconomia" cu indemnul de a opri motorul la fiecare stop... Edited September 26, 2008 by madkat Link to comment
EM!L Posted September 26, 2008 Share Posted September 26, 2008 Păi si "sfătuitorii" ăştia probabil s-au inspirat şi de la neamţ Regula numărul 5: Aveţi grijă de motor. Opriţi motorul dacă nu rulaţi pentru mai mult de un minut Deci, dacă prinzi de 2-3 ori semaforul, şi fiecare durată de aşteptare e de 90 de secunde... Link to comment
ferrixz15 Posted September 26, 2008 Share Posted September 26, 2008 "50 de km/h veţi fi deja în vitezele patru sau cinci". Pai daca sunt cu tico in viteza a 5-a la 50 km/h si inecrc sa accelerez simt cum se chinuie motorul si normal, mi se face mila. Chiar ieri am incercat sa acelerez cu a 5a la 50 km/h si nu imi mai trebuie alta incercare. Dar de, am zis si eu sa nu mor prost, sa vad care e treaba. Concluzie: Dupa cum ati spus si voi mai sus este o reclama nesimtita Link to comment
madkat Posted September 26, 2008 Share Posted September 26, 2008 costul benzinei/motorinei economisite ar trebui sa compenseze: - bendixul uzat pe care il va schimba prematur - bateria(i) - injectoare infundate/stricate - turbina terminata - egr si nu va compensa... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now