Matizel Posted January 29, 2007 Share Posted January 29, 2007 Salutare, (scuze daca mai o fi deschis topicu asta da am gasit numai pedala de frana tare Dupa vreo 3 sapt in care Matizoiu s-a odihnit (asigurari noi si lipsa de benzina) am fost foarte surprins cand am plecat cu el, la franare tremura masina si se simte in pedala ca si cum as avea galme pe discurile de frana. Tare imi e sa nu fi ruginit sau sa nu se fi blocat ceva pe acolo. S-o fi prins ceva pe la placutele de frana. Dupa 150 kmh s-au mai ameliorat "hurducaiturile" la frana dar tot mai sunt prezente la orice franare. A mai patit cineva beleaua asta? De la ce o fi? Link to comment
negoctav Posted January 29, 2007 Share Posted January 29, 2007 Iti franeaza vreo roata mai devreme decat alta?Pentru ca instalatia de franare la Daewoo (Tioc,Matiz,Cielo,etc) cam este problematica daca etrierii au un pic de joc in axele glisiere=>ruginesc axele glisiere si blocheaza etrierul. Sau poate fi vreun pistonas de franare,dar nu cred... Link to comment
Matizel Posted January 29, 2007 Author Share Posted January 29, 2007 Multam de raspunsuri in primul rand. Nu am unde sa o urc pe o rampa sa vedem care franeaza mai repede, eventual poate mai fac rost de un cric. Ma ia spaima daca o fi discul ovalizat. Sper sa fie doar axele ruginite de la atata stat (asa cum ruginesc si sinele de tren nefolosite) Mai astept vreo cateva zile sa vedem daca se curata zona daca nu un spray degripant m-o ajuta cu ceva daca aplic acolo? Mentionez ca pana acum 3 saptamani, pana sa o bag la "hotel" mergeau franele excelent. Link to comment
ZLI Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 Nu dati cu spray degripant pe discuri! (contine lubrifianti) Pt curatarea franelor exista produse care se gasesc in comert. Link to comment
trebor271074 Posted July 9, 2008 Share Posted July 9, 2008 O mica intrebare. Imi cer scuze daca sunt off topic. Daca schimb discurile de frana si placutele, trebuie refacuta geometria rotilor? Link to comment
tolin Posted July 9, 2008 Share Posted July 9, 2008 Nu, dar de ce sa schimbi discurile de frana la un Matiz ? Link to comment
trebor271074 Posted July 9, 2008 Share Posted July 9, 2008 (edited) De bubuit ce sunt! Si din lipsa de experienta! Am venit cu masina pe valea Oituzului si in lunga coborare cu serpetine, am cam abuzat de frana. A inceput sa miroasa a ferodou incins... M-a speriat ca din cauza ca s-au incalzit discurile de frana si ca risc sa se topeasca furtunasele de la frane. Cap patrat... dar abia dupa ce am facut boacana am aflat! Prin urmare am turnat apa rece pe discurile de frana... Am mai mers cu ea cam 500 km, dupa aia. Dar cand am ajuns acasa am aflat ca e posibil sa fi paradit discurile de frana... Ca sa stau linistit ca discurile nu au fisuri (chiar si microscopice) le voi schimba. Ce sa ii faci! Fudulia si prostia se plateste! Edited July 9, 2008 by trebor271074 Link to comment
Belbody Posted July 9, 2008 Share Posted July 9, 2008 Dupa felul in care ai povestit, eu credeam ca deja au crapat . Eu cred ca ai o problema cu drobul de sare dumneata. Cauciucul nu se topeste. Microfisuri pot aparea in material numai la turnare. Dar a cui a fost ideea sa arunci cu apa pe ele? Link to comment
trebor271074 Posted July 10, 2008 Share Posted July 10, 2008 Dupa felul in care ai povestit, eu credeam ca deja au crapat . Eu cred ca ai o problema cu drobul de sare dumneata. Cauciucul nu se topeste. Microfisuri pot aparea in material numai la turnare. Dar a cui a fost ideea sa arunci cu apa pe ele? Eu am fost marele destept. Si acum vreau nu vreau le voi schimba... Poate ca e drobul de sare, dar de frane cam depinde viata mea si a celor din masina, si a participantilor la trafic. Nu vreau sa aflu dupa un accident ca de fapt drobul era real. Oricum in cel mai bun caz discurile sunt decalite si se vor ovaliza, iar in cel mai rau caz sun crapate! Link to comment
tomis Posted July 10, 2008 Share Posted July 10, 2008 Nici nu se pune problema ca discurile sa stea calite, pentru ca viata lor e cu mii si mii de incalziri ( incingeri ) si raciri lente ( in parcare ). Necajestete doar cu ovalizarea ( daca s-a produs ), se poate verifica la Service, daca se ocupa cineva cu treaba asta, sau in spatele blocului ( o apreciere ). Link to comment
trebor271074 Posted July 10, 2008 Share Posted July 10, 2008 Decat sa imi fac griji inutile... mai bine le schimb. Si daca tot le schimb o sa pun ceva de o calitate mai mare decat cele de fabrica. O sa pun Brembo, o sa iau placute pagid si saboti ferodo! Oricum nu sunt multumit de franele actuale! Alea pe fata chiar scartaie! Link to comment
ALiCE Posted July 10, 2008 Share Posted July 10, 2008 Si ca raspuns la intrebarea ta, nu e nevoie de refacerea geometriei. Link to comment
trebor271074 Posted July 10, 2008 Share Posted July 10, 2008 Mii de multumiri celor care mi-au raspuns! Link to comment
Belbody Posted July 10, 2008 Share Posted July 10, 2008 Decat sa imi fac griji inutile... mai bine le schimb. Si daca tot le schimb o sa pun ceva de o calitate mai mare decat cele de fabrica. O sa pun Brembo, o sa iau placute pagid si saboti ferodo! Oricum nu sunt multumit de franele actuale! Alea pe fata chiar scartaie! Mai bine de banii aia faci o excursie unde vrei tu cu familia... Si alea de pe spate sunt saboti. Multa bafta! Link to comment
robertinoo Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 Nu cred ca are rost sa schimbi discurile. Observi ceva suspect in momentul in care franezi usor, daca ar fi probleme. Link to comment
trebor271074 Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 Si acum revin la acest post dupa mult timp. Am facut cum am zis. Am pus discuri de frana Brembo, ca sa beneficiez si eu de acel efect de placebo (boala mare, asta e) si placute ROAD HOUSE, despre care stiu ca sunt mai moi, si ca o sa le schimb mai des. Cu ocazia asta o sa imi bag mai des nasul pe sub masina. Problema e alta... La schimbarea discurilor am fost uimit ca mecanicul a trebuit sa desfaca roata complet, si a trebuit sa depreseze rulmentii de pe roata ca sa poata schimba discul. Rulmentii aceia sunt foarte sensibili din cate stiu, si nu prea aveau vaselina. Deprersarea s-a facut cu ciocan si pana de lemn, cu lovituri atente si usoare, pana s-au depresat. La remontare s-a bagat si vaselina acolo. Imi fac griji acum ca acei rulmenti nu au fost presati corect, s-au au joc (oare cum se regleaza).... Cum imi dau seama ca am o problema cu acei rulmenti? Scuze, daca sunt off topic. Link to comment
Belbody Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 (edited) Din cate stiu acei rulmenti sunt conici si nu au cum sa fie montati şui sau altcumva... Odata stransa piulita pe ax rulmentii se asaza in pozitia corecta. Nu-ti mai fa griji de pomana. Jocul se regleaza prin strangerea piulitei. N-au cum sa-si faca joc, piulita nu se destrange, are o siguranta. Edited March 2, 2009 by Belbody Link to comment
ToPser Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Belbody ,omu a demontat fuzetele adica a schimbat rulmentii din fata ! Ce sa caute rulmenti conici acolo ? Trebor stai linistit nu este nici o problema ,in fuzeta rulmentii nu pot fi pusi altfel,exista umeri din strunjire de altfel nu s-ar fi centrat discul de frana ! Link to comment
trebor271074 Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 Sunt lamurit si linistit. Mii de multumiri! Sa auzim de bine. Link to comment
Matik Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 Am placute noi schimbate si rulat cu ele700km,si totusi azi la o frinare mai brusca intr-o intersectie matizul m-a tras fata dreapta,ce poate fi? Link to comment
Celtic Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 Posibil pistonasul de pe stanga fata sa fie blocat. Link to comment
CatalinC Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 dupa un drum mai lung prin oras pune mana pe fiecare roata fata vezi daca au c-am aceiasi temperatura. Daca una frige de nici nu o poti atinge e clar Link to comment
crystynelu Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 (edited) salut sunt nou pe aici am si eu un tico de aproximativ 1 an masina e din 2001 are 63000 km reali dar am o problema care m-a disperat...am schimbat pana acum 5 tulumbe de servo frana pur si simplu se strica ...se sparge membrana in ele...am luat si noi am luat si sh am luat de toate ma tin 1 luna maxim 2 si dupa cum pun o frana mai tare (cum actionez pedala mai tare) gata incepe sa fasaie si dupa cand pun frana moare motorul am schimbat si pompa de frana e noua ...nu am mai auzit pe nimeni cu asemenea "belea" dati-mi si mie un mecanic in Bucuresti specializat pe daewoo pe tico ca pur si simplu imi vine sa ii dau foc ...va multumesc ! Edited November 16, 2011 by crystynelu Link to comment
tomis Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 Tulumba e o chestie care nu prea se strica si de aceea cred ca si priceperea de a o inlocui se gaseste mai greu. Se pare ca la Dacii era ceva meserie. La Matiz e ceva mai simplu. La Tico este chestia asta, cu imbinarea precisa cu pompa de frana. Era bine sa iei de la SH tulumba cu pompa cu tot, nu era prea scump si barem stiai o chestie. ServoFranaTico.pdf Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now