Jump to content

Cartest (fost: Vreau Date Tehnice Despre Masina Ta !)


VAXXi

Recommended Posts

Uite si cartea:

 

Motor 1,4 DOHC

Tip: 4 cilindri in linie

Comanda supape: DOHC 16 supape

Capacitatea motorului: 1.399 [85.4]

Lungime cilindru X cursa piston (mm): 77.9 X 73.4 [3.07 X 2.87]

Raport compresie: 9.5 : 1

Putere maxima (kw/rpm) (cp/rpm): 69/6,200 [92.5/6,200]

Cuplu maxim (Nm/rpm) : 130/3,400 [95.9/3,400]

Sistemul de alimentare cu carburant: Inj. multipunct

Determinare cifra octanica: RON91 sau mai mare

Buji BKR6EY-11 cu Spatiu Scanteie (mm): 1.0-1.1 [10.039-0.043]

Baterie 12-55 V-AH si Curent pornire la rece 550A

Alternator (V-A): 12-85

Demaror (V-Kw): 12-1.2

 

 

 

Cutie de viteze 5 rapoarte manuala pt 1,2 SOHC, 1,5 SOHC (cine ghiceste ce motor e asta? :) si 1,4 DOHC)

1: 2.875

2: 1.568

3: 1.000

4: 0.697

5: 2.300

M: 1.020

Raport final de tractiune(? ce e asta ?): 3.750/4.052

Link to comment
  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

- numele exact al masinii (inclusiv literele) Cielo GLE AC motor Sohc L-4

- anul de fabricatie ----

- capacitate cilindrica in centimetri cubi 1500cmc

- putere in KW si turatia corespunzatoare (x kw la y rpm) 55Kw/5400rot/min

- cuplu in Nm si turatia corespunzatoare (k Nm la y rpm) 123Nm/3200-3400rot/min

- raportul de compresie 8,6:1

- unde incepe zona rosie la turometru (x rpm) 6000

- turatia la ralenti (x rpm) 850

- transmisie (x viteze, manuala sau automata) 5 manuala

- rapoartele de transmisie pentru toate vitezele, fara marche-arriere

tr1. 3,545

tr2. 1,952

tr3. 1,276

tr4. 0,892

tr5. 0,707

- raportul final de transmisie 3,94 ; 4,19

- greutatea totala a masinii fara sofer (x kg) 1007 kg

- ampatament (distanta dintre axele rotilor) (x cm) 252cm

- parametrii anvelopelor 175/70R13

- coeficient aerodinamic (aici e mai delicat, s-ar putea sa fie mai greu de gasit )

- inaltime, latime, garda la sol (in centimetri) 139,3cm ; 166,2cm ; ?

 

 

- numele exact al masinii (inclusiv literele) Cielo Executive DOHC L-4

- anul de fabricatie ----

- capacitate cilindrica in centimetri cubi 1500cmc

- putere in KW si turatia corespunzatoare (x kw la y rpm) 66kw/4800rot/min

- cuplu in Nm si turatia corespunzatoare (k Nm la y rpm) 137Nm/3400-4600rot/min

- raportul de compresie 9,2:1

- unde incepe zona rosie la turometru (x rpm) 6000

- turatia la ralenti (x rpm) 850

- transmisie (x viteze, manuala sau automata) F-16 ; 5 manuala

- rapoartele de transmisie pentru toate vitezele, fara marche-arriere

tr1. 3,545

tr2. 1,952

tr3. 1,276

tr4. 0,892

tr5. 0,707

- raportul final de transmisie 4,19

- greutatea totala a masinii fara sofer (x kg) 1007kg

- ampatament (distanta dintre axele rotilor) (x cm) 252cm

- parametrii anvelopelor 185/60R14

- coeficient aerodinamic (aici e mai delicat, s-ar putea sa fie mai greu de gasit )

- inaltime, latime, garda la sol (in centimetri) 139,3cm ; 166,2cm ; ?

Link to comment
nu stiu ca eu nu inteleg ce e ala

 

Bine c-ai pus poza ;)

 

Detaliat: raport final tractiune 3.750 pentru 1,2 SOHC si 1,5 SOHC; raport final tractiune 4.052 pentru 1,4 DOHC ;)

Link to comment

Sa traiesti, am pus si celelalte 2 modele de Kalos. Sunt aproape gata :D

 

Dar e o greseala de tipar, n-ai cum sa ai raport 2.3 intr-a V-a :rotfl:

Link to comment

Si gata. Ma rog, aproape gata :D

 

Situatia se prezinta asa: avem un programel pe numele lui CarTest (da, stiu ca e vechi, dar isi face treaba foarte bine), care stie sa simuleze foarte detaliat comportamentul unei masini, tinand cont de parametrii sai - cei pe care i-am cerut eu. Din baza sa de date lipseau desigur cu desavarsire Daewoo, ori eu am folosit datele de la voi ca sa completez aceasta lipsa ;)

 

Ca atare, programul stie acum de: Matiz I, Tico, Cielo 1.5 DOHC si SOHC, Espero 1.5/1.8/2.0 si variantele cu transmisie automata, Kalos 1.4 DOHC si 1.5 SOHC.

 

Scurt ghid de utilizare:

 

Sunt 2 moduri mari si late: analiza detaliata a unei singure masini, si comparatie intre masini.

 

Analiza detaliata a unei masini se face alegand prima optiune din meniu, "Edit/Analyze Car". Se alege din lista masina dorita, careia ii vor fi afisate datele tehnice. Apasand F3, se poate rula diverse teste, pe care le explic pe scurt acum:

 

- simularea la plecare de pe loc

- simularea la plecare din mers (viteza initiala 5 km/h)

- optimizarea metodei de plecare in functie de scopul dorit: timpul cel mai bun pana la o anumita viteza sau o anumita distanta; metoda de plecare inseamna aflarea unei turatii initiale si modul de eliberare al ambreiajului (DUMP = eliberat brusc, SLIP = eliberat normal)

- curba de putere

- curba de cuplu

- cele doua de mai sus

- curbele de pierderi

- curbele de putere pentru fiecare treapta de viteza

- vitezele in fiecare treapta de viteza

- consumul de combustibil

- forte laterale si viteza de slalom in poligon

- variatii procentuale ale diversilor parametri

 

Al doilea mod presupune compararea masinilor. Se alege evident "Comparison Tests" :P unde avem:

 

- faimoasa liniuta :D

- curbele de accelerare la plecarea de pe loc

- curbele pentru motor

- comparatie directa intre timpi, etc

- timpul pe tura de circuit

- performanta masinii in comparatie cu celelalte din baza de date

 

Al treilea mod, "Track Tests" permite simularea comportamentului masinii pe circuit (cu lap car optional).

 

La ce e bun ? pai, puteti experimenta schimbarea comportamentului masinii in diverse conditii (se pot schimba si parametrii de mediu: vant, umiditate, temperatura, inclinarea drumului; putem schimba jantele si anvelopele, putem vedea ce beneficii ne aduce o crestere de putere posibila prin chip tuning si asa mai departe). De asemenea, programul e destul de precis, caci nimereste destul de bine ce calculeaza (erori sub 0.5 secunde la timpii de 0-100 km/h, consumurile iarasi sunt foarte apropiate de valorile producatorului). De asemenea, tine cont de timpii de schimbare a vitezelor, inclusiv cat aluneca ambreiajul, viteza de coborare in rpm a motorului cu ambreiajul apasat (toate astea pot fi alese dupa plac).

 

Masinile Daewoo din baza de date au metoda de plecare optimizata de mine, pentru cel mai bun timp pe 0-100 km/h. De asemenea, valorile pentru jante sunt cele standard, iar coeficientul aerodinamic, nefiind cunoscut decat la Espero, l-am pus si eu 0.3 peste tot. Iarasi, acolo unde era o gama de valori in loc de o valoare fixa, am pus media (greutate, turatii). Greutatea masinii este cea din fabrica, fara sofer si pasageri ! deci iarasi, puteti vedea cum se schimba comportamentul masinii in varianta "doar sofer" / "sofer plus nevasta, copii, mama soacra si 3 papornite" :D

 

[color="red">Ca sa testati comportamentul unei masini in alte conditii, alegeti "Copy Car", tastati alt nume pentru masina, apasati F1 ca sa salvati masina sub numele nou, dupa care ii puteti edita parametrii. In modul "Edit/Analyze Car" apasati F4 pentru a modifica parametrii de mediu :arrow: puteti edita pentru toate masinile sau doar pentru o singura masina.

 

Cam atat ar fi. Daca aveti intrebari, tot p-acest topic scrieti. Daca aveti completari (poate se-ndura cineva si pune datele de Nubira), le adaugati in program si atasati aici. Distractie placuta !

 

PS: Cielo 1.5 DOHC se pare ca bate Espero 1.8 MPI :D

 

[color="red">Ultima versiune actualizata se gaseste la sfarsitul acestui topic

Link to comment

Am pus valorile din poza, in partea stanga a paginii (alea arata normal). N-are cum sa fie 2.x in treapta a V-a, ar insemna sa fie treapta de tractiune (undeva intre I si II), si n-ai putea sa ajungi la viteza mare cu ea (daca nu ma crezi, modifica valoarea si vezi singur diagramele de viteza in diferite trepte :D ).

Link to comment

:-D nu-s chiar asa de adormit sa nu te cred ca valoarea aia este aiurea pusa!!!

dar nu reusesc sa o gasesc pe cea corecta, asta e problema. cred ca o sa scriu un email de protest pentru greseala din carte... poate obtin asa valoarea(valorile) corecta(e).

Link to comment

cu alte cuvinte, dus la extrem:

broasca a plecat de cam o ora, a capatat viteza incet si a trecut linia de finish cu 3kmh.

la racheta s-a lucrat 59min si 59sec la pornire si cand i s-a dat drumul a iesit pe locul II pentru ca, desi a trecut linia de sosire cu vreo 100kmh, broscutza nu pierduse timp pe parcurs :)

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...