Satori Posted October 18, 2004 Share Posted October 18, 2004 Uite si cartea: Motor 1,4 DOHC Tip: 4 cilindri in linie Comanda supape: DOHC 16 supape Capacitatea motorului: 1.399 [85.4] Lungime cilindru X cursa piston (mm): 77.9 X 73.4 [3.07 X 2.87] Raport compresie: 9.5 : 1 Putere maxima (kw/rpm) (cp/rpm): 69/6,200 [92.5/6,200] Cuplu maxim (Nm/rpm) : 130/3,400 [95.9/3,400] Sistemul de alimentare cu carburant: Inj. multipunct Determinare cifra octanica: RON91 sau mai mare Buji BKR6EY-11 cu Spatiu Scanteie (mm): 1.0-1.1 [10.039-0.043] Baterie 12-55 V-AH si Curent pornire la rece 550A Alternator (V-A): 12-85 Demaror (V-Kw): 12-1.2 Cutie de viteze 5 rapoarte manuala pt 1,2 SOHC, 1,5 SOHC (cine ghiceste ce motor e asta? si 1,4 DOHC) 1: 2.875 2: 1.568 3: 1.000 4: 0.697 5: 2.300 M: 1.020 Raport final de tractiune(? ce e asta ?): 3.750/4.052 Link to comment
hitman Posted October 18, 2004 Share Posted October 18, 2004 Buna intrebare, nu da aici in carte nici o iegsplicatie. Link to comment
VAXXi Posted October 18, 2004 Author Share Posted October 18, 2004 Satori, si tu Brutus ? de ce 2 rapoarte finale ? Link to comment
Satori Posted October 18, 2004 Share Posted October 18, 2004 nu stiu ca eu nu inteleg ce e ala :-D uite, asta e Link to comment
iso Posted October 18, 2004 Share Posted October 18, 2004 - numele exact al masinii (inclusiv literele) Cielo GLE AC motor Sohc L-4 - anul de fabricatie ---- - capacitate cilindrica in centimetri cubi 1500cmc - putere in KW si turatia corespunzatoare (x kw la y rpm) 55Kw/5400rot/min - cuplu in Nm si turatia corespunzatoare (k Nm la y rpm) 123Nm/3200-3400rot/min - raportul de compresie 8,6:1 - unde incepe zona rosie la turometru (x rpm) 6000 - turatia la ralenti (x rpm) 850 - transmisie (x viteze, manuala sau automata) 5 manuala - rapoartele de transmisie pentru toate vitezele, fara marche-arriere tr1. 3,545 tr2. 1,952 tr3. 1,276 tr4. 0,892 tr5. 0,707 - raportul final de transmisie 3,94 ; 4,19 - greutatea totala a masinii fara sofer (x kg) 1007 kg - ampatament (distanta dintre axele rotilor) (x cm) 252cm - parametrii anvelopelor 175/70R13 - coeficient aerodinamic (aici e mai delicat, s-ar putea sa fie mai greu de gasit ) - inaltime, latime, garda la sol (in centimetri) 139,3cm ; 166,2cm ; ? - numele exact al masinii (inclusiv literele) Cielo Executive DOHC L-4 - anul de fabricatie ---- - capacitate cilindrica in centimetri cubi 1500cmc - putere in KW si turatia corespunzatoare (x kw la y rpm) 66kw/4800rot/min - cuplu in Nm si turatia corespunzatoare (k Nm la y rpm) 137Nm/3400-4600rot/min - raportul de compresie 9,2:1 - unde incepe zona rosie la turometru (x rpm) 6000 - turatia la ralenti (x rpm) 850 - transmisie (x viteze, manuala sau automata) F-16 ; 5 manuala - rapoartele de transmisie pentru toate vitezele, fara marche-arriere tr1. 3,545 tr2. 1,952 tr3. 1,276 tr4. 0,892 tr5. 0,707 - raportul final de transmisie 4,19 - greutatea totala a masinii fara sofer (x kg) 1007kg - ampatament (distanta dintre axele rotilor) (x cm) 252cm - parametrii anvelopelor 185/60R14 - coeficient aerodinamic (aici e mai delicat, s-ar putea sa fie mai greu de gasit ) - inaltime, latime, garda la sol (in centimetri) 139,3cm ; 166,2cm ; ? Link to comment
VAXXi Posted October 18, 2004 Author Share Posted October 18, 2004 nu stiu ca eu nu inteleg ce e ala Bine c-ai pus poza Detaliat: raport final tractiune 3.750 pentru 1,2 SOHC si 1,5 SOHC; raport final tractiune 4.052 pentru 1,4 DOHC Link to comment
Zmeul cel rau Posted October 18, 2004 Share Posted October 18, 2004 @satori ce e in dreapta slashului este pt 1,4 DOHC, ce e in stanga este pt celelalte 2 motoare SOHC Link to comment
Satori Posted October 18, 2004 Share Posted October 18, 2004 bine, bine, normal, ce prost sunt!...dar ce naiba e raportul final de tractiune? :-D Link to comment
VAXXi Posted October 18, 2004 Author Share Posted October 18, 2004 hai maaai http://www.google.com/search?q=final+drive+ratio Link to comment
Satori Posted October 18, 2004 Share Posted October 18, 2004 Pentru orice eventualitate: Link to comment
VAXXi Posted October 18, 2004 Author Share Posted October 18, 2004 Sa traiesti, am pus si celelalte 2 modele de Kalos. Sunt aproape gata Dar e o greseala de tipar, n-ai cum sa ai raport 2.3 intr-a V-a Link to comment
VAXXi Posted October 18, 2004 Author Share Posted October 18, 2004 Si gata. Ma rog, aproape gata Situatia se prezinta asa: avem un programel pe numele lui CarTest (da, stiu ca e vechi, dar isi face treaba foarte bine), care stie sa simuleze foarte detaliat comportamentul unei masini, tinand cont de parametrii sai - cei pe care i-am cerut eu. Din baza sa de date lipseau desigur cu desavarsire Daewoo, ori eu am folosit datele de la voi ca sa completez aceasta lipsa Ca atare, programul stie acum de: Matiz I, Tico, Cielo 1.5 DOHC si SOHC, Espero 1.5/1.8/2.0 si variantele cu transmisie automata, Kalos 1.4 DOHC si 1.5 SOHC. Scurt ghid de utilizare: Sunt 2 moduri mari si late: analiza detaliata a unei singure masini, si comparatie intre masini. Analiza detaliata a unei masini se face alegand prima optiune din meniu, "Edit/Analyze Car". Se alege din lista masina dorita, careia ii vor fi afisate datele tehnice. Apasand F3, se poate rula diverse teste, pe care le explic pe scurt acum: - simularea la plecare de pe loc - simularea la plecare din mers (viteza initiala 5 km/h) - optimizarea metodei de plecare in functie de scopul dorit: timpul cel mai bun pana la o anumita viteza sau o anumita distanta; metoda de plecare inseamna aflarea unei turatii initiale si modul de eliberare al ambreiajului (DUMP = eliberat brusc, SLIP = eliberat normal) - curba de putere - curba de cuplu - cele doua de mai sus - curbele de pierderi - curbele de putere pentru fiecare treapta de viteza - vitezele in fiecare treapta de viteza - consumul de combustibil - forte laterale si viteza de slalom in poligon - variatii procentuale ale diversilor parametri Al doilea mod presupune compararea masinilor. Se alege evident "Comparison Tests" unde avem: - faimoasa liniuta - curbele de accelerare la plecarea de pe loc - curbele pentru motor - comparatie directa intre timpi, etc - timpul pe tura de circuit - performanta masinii in comparatie cu celelalte din baza de date Al treilea mod, "Track Tests" permite simularea comportamentului masinii pe circuit (cu lap car optional). La ce e bun ? pai, puteti experimenta schimbarea comportamentului masinii in diverse conditii (se pot schimba si parametrii de mediu: vant, umiditate, temperatura, inclinarea drumului; putem schimba jantele si anvelopele, putem vedea ce beneficii ne aduce o crestere de putere posibila prin chip tuning si asa mai departe). De asemenea, programul e destul de precis, caci nimereste destul de bine ce calculeaza (erori sub 0.5 secunde la timpii de 0-100 km/h, consumurile iarasi sunt foarte apropiate de valorile producatorului). De asemenea, tine cont de timpii de schimbare a vitezelor, inclusiv cat aluneca ambreiajul, viteza de coborare in rpm a motorului cu ambreiajul apasat (toate astea pot fi alese dupa plac). Masinile Daewoo din baza de date au metoda de plecare optimizata de mine, pentru cel mai bun timp pe 0-100 km/h. De asemenea, valorile pentru jante sunt cele standard, iar coeficientul aerodinamic, nefiind cunoscut decat la Espero, l-am pus si eu 0.3 peste tot. Iarasi, acolo unde era o gama de valori in loc de o valoare fixa, am pus media (greutate, turatii). Greutatea masinii este cea din fabrica, fara sofer si pasageri ! deci iarasi, puteti vedea cum se schimba comportamentul masinii in varianta "doar sofer" / "sofer plus nevasta, copii, mama soacra si 3 papornite" [color="red">Ca sa testati comportamentul unei masini in alte conditii, alegeti "Copy Car", tastati alt nume pentru masina, apasati F1 ca sa salvati masina sub numele nou, dupa care ii puteti edita parametrii. In modul "Edit/Analyze Car" apasati F4 pentru a modifica parametrii de mediu :arrow: puteti edita pentru toate masinile sau doar pentru o singura masina. Cam atat ar fi. Daca aveti intrebari, tot p-acest topic scrieti. Daca aveti completari (poate se-ndura cineva si pune datele de Nubira), le adaugati in program si atasati aici. Distractie placuta ! PS: Cielo 1.5 DOHC se pare ca bate Espero 1.8 MPI [color="red">Ultima versiune actualizata se gaseste la sfarsitul acestui topic Link to comment
Satori Posted October 18, 2004 Share Posted October 18, 2004 ce ai pus pentru a V-a la Kalos? e ciudata faza, pentru ca valorile trecute in carte corespund pe internet cutiei de viteze automata. http://www.google.ro/search?hl=ro&q=2.875+...kalos+5th&meta= eram eu adormit si aiurit, dar acum chiar nu mai inteleg nimic. Link to comment
VAXXi Posted October 18, 2004 Author Share Posted October 18, 2004 Am pus valorile din poza, in partea stanga a paginii (alea arata normal). N-are cum sa fie 2.x in treapta a V-a, ar insemna sa fie treapta de tractiune (undeva intre I si II), si n-ai putea sa ajungi la viteza mare cu ea (daca nu ma crezi, modifica valoarea si vezi singur diagramele de viteza in diferite trepte ). Link to comment
Satori Posted October 18, 2004 Share Posted October 18, 2004 :-D nu-s chiar asa de adormit sa nu te cred ca valoarea aia este aiurea pusa!!! dar nu reusesc sa o gasesc pe cea corecta, asta e problema. cred ca o sa scriu un email de protest pentru greseala din carte... poate obtin asa valoarea(valorile) corecta(e). Link to comment
iso Posted October 18, 2004 Share Posted October 18, 2004 PS: Cielo 1.5 DOHC se pare ca bate Espero 1.8 MPI Mi se pare normal [/size]:!: :coool: Link to comment
Zmeul cel rau Posted October 18, 2004 Share Posted October 18, 2004 @VAXXi : asa vad si eu CieloDOHC bate Espero 1,8 dar espero 1,8 are viteza mai mare la final. Poate e cam tarziu acum si nu imi dau eu seama dar cum (puii mei) ca distanta la "chekpointuri" a fost aproximativ egala? :? Link to comment
VAXXi Posted October 18, 2004 Author Share Posted October 18, 2004 Il avantajeaza greutatea cred, dar difera CV si CP, ca atare prinde mai mult Espero de 1.8 la sfarsit. Link to comment
Satori Posted October 18, 2004 Share Posted October 18, 2004 cu alte cuvinte, dus la extrem: broasca a plecat de cam o ora, a capatat viteza incet si a trecut linia de finish cu 3kmh. la racheta s-a lucrat 59min si 59sec la pornire si cand i s-a dat drumul a iesit pe locul II pentru ca, desi a trecut linia de sosire cu vreo 100kmh, broscutza nu pierduse timp pe parcurs Link to comment
VAXXi Posted October 18, 2004 Author Share Posted October 18, 2004 Versiune actualizata cu cutia de viteza corecta pentru Daewoo Kalos 1.4 si coeficientii aerodinamici pentru ambele Kalosuri. car_test_with_daewoos.zip Link to comment
hellcat Posted October 19, 2004 Share Posted October 19, 2004 din ce-am remarcat, 1.8 se simte foarte bine dupa 3500 de ture. motorul are forta, nu trebuie decat descoperita. Link to comment
brusli Posted October 19, 2004 Share Posted October 19, 2004 deeeeeeeeeeeeeeeeeeci 0-40, 0-60, 0-100 km/h...etc... si cielo si espero si kalos sint mai rapide decit TICO. asa ca ...am dreptate. Link to comment
brusli Posted October 19, 2004 Share Posted October 19, 2004 ia de vezi: ce zici? TEST.txt Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now