silviu75 Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 (edited) Am deschis un topic pentru ca chiar nu am stiut unde sa postez. Am citit ce s-a mai scris despre acesta procedura in posturile lui OVI si TOLIN dar nu inteleg ce rol are. De ce este asa importanta aceasta procedura si ce face? Edited January 31, 2007 by ovi_jer Link to comment
dadu1976 Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Mi-au facut, cred, mie procedura asta pentru ralanti variabil. Au zis ca o sa mearga mai bine dupa si asa a fost. Au actionat profesionist, aici la Craiova. Asa ca nu toti sunt "maaimute", mai sunt si oameni competenti si care isi dau interesul, cel putin la Craiova. Link to comment
ovi_jer Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 TEC (TOOTH ERROR CORRECTION) Learn Procedure When an ECM is reflashed, initialized or replaced, and driveplate of fly wheel has been replaced, follow these procedures to relearn the crankshaft position (CKP) system variation : Caution : To avoid personal injury when performing the TEC learn procedure, always set the vehicle parking brake and block the drive wheels. Release the throttle immediately when the engine starts to decelerate. Once the learning procedure is completed, engine control will be learned to the operator, and the engine will respond to throttle position. Stay the gear parking or neutral. Install the scan tool and select "TEC (Toth Error Correction) LEARN" menu. Start the engine with A/C off. Keep the engine coolant temperature above 65°C (149° F) Put the acceleration pedal above 4000 RPM until the fuel cut-off occurs. Wait 10-15 seconds. Fulfill this procedure again if the scan tool does not display "OK" message. Turn the ignition switch OFF. Turn the ignition swtich ON and then clear the DTC code. Link to comment
dadu1976 Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Bun...si pana la urma...vorba omului, CE FACE PRACTIC aceasta procedura. Link to comment
Mircea Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 follow these procedures to relearn the crankshaft position (CKP) system variation Adica invata ECM-ul cu variatile pozitiei vibrochenului. Link to comment
dadu1976 Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Mircea, multumesc pt traducere >- ...de asta mi-am dat si eu seama. Cred ca am nevoie mai degraba de o traducere din limbajul tehnic. Link to comment
ovi_jer Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 De cate ori este rescris softul la ecm,inlocuit ecm-ul sau inlocuit volanta este nevoie de aceasta operatiune pentru initierea ecm-ului cu senzorul de rotatie al arborelui cotit. Link to comment
tolin Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Ar fi bine sa va intrebati cum determina ECM-ul ca apare un misfire ! Sa auzim. Link to comment
silviu75 Posted February 1, 2007 Author Share Posted February 1, 2007 (edited) Cred ca prin senzorul de la volanta, pt ca cel de la axul cu came este pentru detonatii. Cand am cumparat masina au pus scan 100 pe ea am luat-o de la bucuresti) Initial valorile erau: cyl1:0,000 cyl2:0,000 cyl3:0,000 cyl4:0,000 dupa erau: cyl1:0,000 cyl2:0,314 cyl3:0,300 cyl4:0,000 Edited February 1, 2007 by silviu75 Link to comment
dadu1976 Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 Poate cineva sa explice ce reprezinta valorile alea? Link to comment
silviu75 Posted February 12, 2007 Author Share Posted February 12, 2007 Sincer, habar nu am ce inseamna aceste valori. Le-am observat pe ecranul scanerului si le-am notat pe telefonul mobil ca sa le tin minte. Dar oricum cred ca este ceva important pentru ca cel care a facut procedura era mai tot timpul cu ochii pe scanner si bombanea. Link to comment
perfidus Posted February 12, 2007 Share Posted February 12, 2007 Cred ca prin senzorul de la volanta, pt ca cel de la axul cu came este pentru detonatii. Pentru rigurozitate: pentru detonatii este un alt senzor, piezoelectric. Cel de pe axul cu came controleaza timingul aprinderii. Valorile alea seamana a altceva, in manual TEC nu are legatura cu fiecare cilindru in parte, este un reglaj de tip "integrator" -destul de complex cred- face o medie la turatie mare a momentului in care cititorul de impulsuri de la volanta recunoaste dintele mai lat ce reprezinta "pozitia zero" pentru ECM a arborelui cotit. Link to comment
tolin Posted February 12, 2007 Share Posted February 12, 2007 In functie de turatia motorului, ECM stie cat trebuie sa fie durata dintre doi dinti consecutivi de la acest senzor. O variatie mai mare decat eroarea permisa se traduce prin misfire pe cilindrul implicat la acel moment. Din acest motiv, este foarte importanta calibrarea acestui senzor. Link to comment
perfidus Posted February 12, 2007 Share Posted February 12, 2007 Tocmai fiindca este importanta nu vad de ce n-am presupune ca in fabrica s-a facut corect. Doar nu sunt reglate la cheiul portului. Daca nu s-a umblat la volanta, la senzorul CKP sau la ECM, n-are rost sa fie refacut reglajul daca masina incepe sa mearga in trei. Ar fi suspect doar daca s-ar aprinde Check Engine cu cod de missfire fara a fi sesizat concret un mers neregulat al motorului (desi ati vazut ca in manual e prezentat un caz posibil de eroare a algoritmului, la mersul cu viteza mica pe drumuri denivelate!!) Ca orice teorie, ramane insa de verificat. Link to comment
tolin Posted February 12, 2007 Share Posted February 12, 2007 Foarte corect ce-ai spus. Doar ca in fabrica lucreaza oameni, asa ca, cum iti este norocul, poti nimeri tocmai exceptia care intareste regula, 1 la 1000, un reglaj nedus pana in finalizare, ca tocmai a sunat sirena. "Las' ca merge si asa" tine de natura umana, nu-i doar o caracteristica romaneasca. Evident, doar in cazuri de misfire neelucidate. Oricum, din descrierea procedurii, este o banalitate care dureaza cateva minute, daca posezi scula necesara. Si nu strica, eventual ajuta. Link to comment
silviu75 Posted February 13, 2007 Author Share Posted February 13, 2007 Omul mi-a zis ca este foarte important sa fie facuta asa cum a zis si tolin. A zis ca masinile care vin spre romania, bulgaria si ukraina nu au facuta nici o procedura. Mi-a si aratat pe scanner faptul ca toate valorile erau initial in 0,000 lucru ce este, dupa spusele lui, teoretic imposibil pentru ca numai intr-o lume perfecta am avea dintii volantei la acceasi distanta dintre ei, micronic vorbind. Valoarea de 0,000 este setata standard din fabrica fara a mai se regla pe masina. La momentul respectiv nu am inteles la ce e buna procedura sta dar dupa ce ati spus voi am mai inteles cate ceva. Link to comment
tolin Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 A zis ca masinile care vin spre romania, bulgaria si ukraina nu au facuta nici o procedura. De unde are informatia asta ? Sa fie o treaba deliberata pentru a forta revizii la termene reduse la jumatate ? Link to comment
silviu75 Posted February 13, 2007 Author Share Posted February 13, 2007 (edited) Nu stiu de unde stia. Cert este ca era convins de ceea ce spunea si de faptul ca problemele de pe motoarele de 1.4 si 1.6 se datoreaza aceluiasi lucru, si anume ca ne sunt trimise niste rebuturi de care nu se intereseaza nimeni, softul la ele fiind facut pentru benzina din germania(luata ca etalon). PS se pare ca benzinele reformulate sunt o problema Edited February 13, 2007 by silviu75 Link to comment
tolin Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 Motoarele acestea nu sunt facute cumva la Craiova ? Link to comment
silviu75 Posted February 13, 2007 Author Share Posted February 13, 2007 Nu inteleg. Eu am specificat mai sus ca am luat masina de la Bucuresti si acolo ii fac si serviceul. N-am nici o legatura cu Craiova. Ce legatura are Craiova cu discutia? Link to comment
Tommy Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 .. ne sunt trimise niste rebuturi de care nu se intereseaza nimeni, softul la ele fiind facut pentru benzina din germania(luata ca etalon). PS se pare ca benzinele reformulate sunt o problema Eu vad nici o problema ca softul e facut pentru benzina de germania. Toare masinile aduse de acolo ar trebui sa aiba probleme cand circula aici La diesel as mai intelege.. Desi nu vad cum poate fi facut pentru "o benzina"! Orice soft e scris pentru o plaja de benzine.. Nu inteleg. Eu am specificat mai sus ca am luat masina de la Bucuresti si acolo ii fac si serviceul. N-am nici o legatura cu Craiova. Ce legatura are Craiova cu discutia? Craiova face motoaresi cutii pentru afara. Link to comment
silviu75 Posted February 13, 2007 Author Share Posted February 13, 2007 Eu doar reproduc. Oricum unele discutii ma depasesc. Link to comment
ovi_jer Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 Cred ca prin senzorul de la volanta, pt ca cel de la axul cu came este pentru detonatii. Cand am cumparat masina au pus scan 100 pe ea am luat-o de la bucuresti) Initial valorile erau: cyl1:0,000 cyl2:0,000 cyl3:0,000 cyl4:0,000 dupa erau: cyl1:0,000 cyl2:0,314 cyl3:0,300 cyl4:0,000 Link to comment
apropo_000 Posted March 4, 2007 Share Posted March 4, 2007 Softul nu este facut dupa benzina din germania . austria, australia sau mai stiu eu ce... in general, toate sunt facute dupa standarde, standarde care sunt realizate tocmai ca produsul respectiv sa fie compatibil cu cat mai multi utilizatori( state----care daca nu au standardul lor, sunt aliniate altor standarde) ...deci nu exista soft pt benzina din germania, ... ci poate doar soft in limba germana... )...si cum germania este in UE ...rezulta standard din comuniunea europeana...care o fi ala.. Sper ca am fost explicit...ca nici eu nu mai intzeleg ce am scris... Link to comment
tolin Posted March 4, 2007 Share Posted March 4, 2007 Benzina n-are nici o legatura cu topicul acesta. Reveniti la subiect. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now