Yaz Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 eu mi-am montat deschidere la porbagaj electric si e foarte simplu,dak veniti la focsani va montez eu gratis Si de ce anume este nevoie? Link to comment
bishnitzarul Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Am reusit realizarea deschiderii haionului si din cheie. Montajul se poate vedea in pozele de mai jos. Link to comment
marce Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 (edited) salut, nu prea imi vine sa cred ca functioneza. pentru ca actuatorul trage de parghia inchizatorului de pe hayon si de parghia butucului care este blocata pentru ca parghia butucului se invarte doar cu cheia in el => se deschide din buton daca ai cheia in butuc cel putin asa este la mine din aceasta cauza arata tija aceaia propusa de mine ca o furca. printre "dintii" acesteia trebuie sa culiseze parghia de la inchizator si fara sa iasa din furca deci are "dintii" mai lungi sistemul acela de suruburi este pus acolo pentru a nu aluneca furca in jos. promit ca am sa fac poze sa fiu mai explicit trebuie sa functioneze si asa cum a zis bishnitzarul dar mai este nevoie de un sistem de suruburi care trebuie pus unul langa celalalt asa cum sa discutat la post #25 Edited May 6, 2008 by marce Link to comment
bishnitzarul Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 (edited) salut,nu prea imi vine sa cred ca functioneza. pentru ca actuatorul trage de parghia inchizatorului de pe hayon si de parghia butucului care este blocata pentru ca parghia butucului se invarte doar cu cheia in el => se deschide din buton daca ai cheia in butuc cel putin asa este la mine din aceasta cauza arata tija aceaia propusa de mine ca o furca. printre "dintii" acesteia trebuie sa culiseze parghia de la inchizator si fara sa iasa din furca deci are "dintii" mai lungi sistemul acela de suruburi este pus acolo pentru a nu aluneca furca in jos. promit ca am sa fac poze sa fiu mai explicit trebuie sa functioneze si asa cum a zis bishnitzarul dar mai este nevoie de un sistem de suruburi care trebuie pus unul langa celalalt asa cum sa discutat la post #25 La mine functioneaza perfect cum am executat eu lucrarea..eu unul sunt multumit,sistemul acela de surupuri de care spui u folosit de mine nu este altceva decat o clema de la sistemul de inchidere ( acel sistem este folosit si pt deschiderea usilor prin actionare electrica si din cheie ).Tija butucului prin interior se actioneaza fara a avea cheia in butuc( aduca daca bag mana si misc de parghie ..se misca ) Edited May 7, 2008 by bishnitzarul Link to comment
marce Posted May 8, 2008 Share Posted May 8, 2008 La mine functioneaza perfect cum am executat eu lucrarea..eu unul sunt multumit,sistemul acela de surupuri de care spui u folosit de mine nu este altceva decat o clema de la sistemul de inchidere ( acel sistem este folosit si pt deschiderea usilor prin actionare electrica si din cheie ).Tija butucului prin interior se actioneaza fara a avea cheia in butuc( aduca daca bag mana si misc de parghie ..se misca ) tu crezi ca era asa de greu sa se mai gandeasca cineva sa lege doua tije cu "o clema de la sistemul de inchidere". Link to comment
fklco Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Ma framinta aceiasi problema Am gasit chestia asta pe net o fi buna? http://www.auto100.ro/products.php?id=176 Link to comment
Electro Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Am realizat asa ceva zilele trebute, nu necesita decat o mica gaura pentru intarirea pozitiei actuatorului. Deschiderea electrica functioneaza perfect si din buton si din telecomanda . Timp de lucru aprox. 3 ore. Piese necesare: -un actuator (eu am cumparat un sistem complet de inchidere centralizata de la carrefour cu 42 ron) -cablu (era in kitul de inchidere) -sistem alarma care accepta comanda deschidere portbagaj(era deja instalat pe matizelul meu) - 1 buc tija (merge si spita de bicicleta fara probleme) si... putina indemanare. Am muncit cam 3 ore dar sunt foarte multumit, deocamdata functioneaza numai cu telecomanda de la sistemul de alarma pentru ca inca nu am cumparat buton , dar am sa pun si buton. O sa revin cu poze si explicatii. saluttrebuie tras un fir cu + 12 v (asta este cel mai dificil lucru) electric: -eu am renuntat (stiu ca nu e o idee buna, nu aveam timp) la dezaburire luneta si pe firul ala am pus +12v si am alimentat in serie cu un push buton, normal deschis (despre firul acesta este vorba) mecanic: -tija care actioneaza deschiderea hayonului, de la butuc, am folosito la actuator (normal 2 fire) -am construit o tija ca in desenul urmator pentru a actiona de la butuc la parghia de deschidere a hayonului (aceasta tija este tinuta pe parghie cu ajutorul sistemului acela de suruburi care il primiti la cumpararea actuatorului) ps. nu am avut timp sa fac poze, promit ca in cel mai scurt timp se rezolva (zilele urmatoare) Firul se trage foarte usor daca ai ceva experienta in cablari, daca este cineva interesat pot da explicatii. Va recond ca in momentul in care trageti acel fir, sa cablati 2 fire , unul de rezerva nu strica pe viitor. Tija de care vorbesti nu poate fi standard se construieste in functie de pozitionarea actuatorului. Am realizat deschiderea , acum testez niste pistoane ca la deschidere sa se deschida (sa se ridice) haionul singur . Link to comment
marce Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 (edited) Ma framinta aceiasi problema Am gasit chestia asta pe net o fi buna? http://www.auto100.ro/products.php?id=176 salut, eu te sfatuiesc sa folosesti actuator normal cu motoras, si construiesti o pisa asa cu am desenat pe fografiile de mai sus si gata, trebuie sa dai doua gauri sa fixezi acuatorul, trebuie sa tragi un fir cu plus direct de pe baterie inseriat cu un push butin normal deschis si asta e tot cel mai greu e sa tragi firul prin hayon, eu acum mi-am pus si telecomanda si la inchiderea centralizata si si la portbagaj Electro, explica cum tragi firul mai simplu sa stiu pe viitor merci Edited July 8, 2008 by marce Link to comment
darky Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Gata acum am si eu deschidere electrica a portbagajului si apropo merge si din telecomanda si din buton si chiar din cheie care vrea informati un PM ca sa nu zica careva ca fac reclama :"> Link to comment
banzay Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 darky... bravos ... ai rezolvat de unul singur? Daca da... zi-mi si mie te rog... de ce fir de la modulul de alarma se leaga? (eu am alarma Astra (scytech) A10 e posibil sa nu fie ce ai si tu, dar zi-mi macar cum ai legat la alarma actuatorul) Ca mor de cate ori am incercat si cu manualul alarmei (scheme electrice) in fata si cu manometru (sau cum ii zice la ala de masurat tensiunea), am luat si firele al rand... si tot nu am reusit PS. eu am butonul montat langa clapeta ptr capota...si merge si acum la fel de bine ca in ziua in care am montat deschiderea electrica la portbagaj...macar daca mi-as da seama cum sa leg la alarma... Link to comment
pretender Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 Astept un pic de vreme buna sa imi montez si eu deschidere la haion. Am o nelamurire. In afara de actuator, cablu si buton, mai trebuie ceva? Este nevoie de un alt modul de inchidere centralizata, sau merge direct pe un circuit de 12V? Ce face actuatorul sa revina la pozitia iniatiala, dupa ce a deschis portbagajul? Link to comment
darky Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Eu aveam pe modulul de la alarma deschidere portbagaj... "In afara de actuator, cablu si buton, mai trebuie ceva?" - da surubelnita si timp ) Ce face actuatorul sa revina la pozitia iniatiala, dupa ce a deschis portbagajul - in mod normal vine el singur Link to comment
pretender Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Eu am facut comparatie cu actuatoarele din portiera. Le actionezi si deshid usa, ramanand in pozitia respectiva; revin in pozitia incuiat daca armezi iar din alarma. Avand in vedere un circuit simplu format din sursa de 12V, actuator, si un buton push only, la o prima actionare a butonului, acuatorul isi schimba pozitia, deschizand hayonul. Cum revine pe inchis nu imi dau seama. Este arc in yala hayonului si il impinge? Daca actionez iar butonul, actuatorul fiind deschis, tinde sa se deschida iar (evident ca nu mai are unde, fiind limitat), sau face cursa inversa? Asta ar presupune apasarea de 2 ori pe buton ca sa poti inchide la loc. De asta intreb daca mai trebuie un modul de inchidere. Eu nu stiu daca am pe modulul actual si separat pentru hayon. Link to comment
darky Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Pai daca imi aduc eu bine aminte are sigur un arc , nu de alta da u legi tija cu actuatoarul de butucul de la porbagaj , si doar cand deschizi usa de la porbagaj cu cheia revine singur la loc ... nu Oricum daca e incearca asa prima data si daca nu o reveni la loc ceea ce nu cred poti sa pui un buton care sa iti dea prima data (+ -) ca sa se deschida si (- +) ca sa se inchida. Link to comment
papie Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Nu este mult mai usor si fiabil sa inlocuiti acuatorul (care banuiesc ca este modelul universal pentru incuiat/descuiat usi) cu un "acuator" (bobina) de deschidere porbagaj de cielo, astfel scapati de problemele cu revenirea. Link to comment
pretender Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 @darky - stiu ca revine cheia la loc. Ma intreb daca face la fel si in momentul in care actuatorul se opune revenirii. Legat de buton, nu stiam ca exista (+ -) ca sa se deschida si (- +) ca sa se inchida. Eu ma gandeam la ceva push only, ca sa nu stea actuatorul sub sarcina mai mult de 1-2 secunde. In ultima instanta nu m-ar deranja sa apas de 2 ori, cu toate ca nu cred ca este cazul. NU am auzit pe nimeni care si-a pus sa se planga de lucrul asta. Inca nu am desfacut nimic la masina sa ma uit, pana nu am o idee clara despre ce si cum nici nu ma apuc. @papie - cred ca dispozitivul de la cielo e mai scump de ~30 ron (cam cat m-ar ajunge pe mine lucrarea cu actuator de centralizata). Avantajul lui ar fi ca e mai puternic. Link to comment
papie Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Of, of.. Varianta 2 (pentru buget redus). La dezmembrari auto sau service de electromotoare cred ca o sa gasesti de cumparat cu cca. 10 RON un starter (bobina care actioneaza bendixul), am folosit asa ceva pentru deschidere portbagaj si capota motor la o dacie. Varianta 3 (fara buget dar cu chef de munca). Se ia o teava de plastic cu un diametru de aprox. 10-15 mm si lungime de cca. 100 mm, un miez de fier (tija metalica) cu lungime cel putin egala cu teava, se bobineaza prin tatonare (asta pentru a sari peste calcule care sunt foarte complicate) sarma de cupru (recuperata de la un transformator) cu o grosime de cca. 1 mm, se adauga un arc in interiorul tevii, se astupa la un capat... ma rog... cred ca iti imaginezi ce trebuie sa iasa si nu, nu vorbesc aiurea, am realizat asa ceva pentru o barcuta de momit la peste (aceasta bobina actiona tava cu momeala). Link to comment
pretender Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Am intampinat o problema. De curiozitate am inlaturat capacul de plastic de la hayon, sa vad cum ar veni facuta lucrarea, si am constatat ca tija de care ar trebui sa ma leg cu actuatorul nu se misca decat daca e cheia in yala. Are protectie yala? As putea sa ii modific ceva? Daca nu pot modifica yala ar insemna sa renunt la deschidere din cheie si sa raman doar cu cea din actuator. N-are rost, pentru ca nu am din telecomanda optiune pentru asta. Link to comment
darky Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Sper sa am timp maine sa iti fac o poza sa vezi cum e pus la mine ... daca nu reusesc maine sambata pe seara o ai Link to comment
Dr.L Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 @pretender,citeste tot topicul sa vezi cum se poate rezolva problema ta,nu modifici yala Link to comment
banzay Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 @Pretender: ce alarma ai? Astra A10? Daca e asta, e si optiune pt deschidere portbagaj. De la mine a plecat matizul cu deschiderea la portbagaj din telecomanda si atasasem si buton in partea dreapta langa scaunul soferului, pe stalp. Dar intradevar , nu mi-am mai batut capul sa fac sa mearga si din cheie, desi dupa cum ai vazut in posturile de pe paginile anterioare, baietii mai vrednici au facut asta. Link to comment
pretender Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Am rezolvat de atunci. Cand m-am apucat de treaba mi-am dat seama ca e mai simplu decat credeam. Doar cu o tija am rezolvat si deschiderea din buton si cea din cheie. M-am folosit de faptul ca butucul are un mic joc (cand e cheia scoasa), suficient cat sa se deschida yala. Butonul l-am pus sub clapeta de deschidere a capotei. @banzay - alarma este pilot, si din cate stiu nu are deschidere pt portbagaj. Pana in acest moment, pe langa inchidere centralizata si alarma e cea mai buna investitie (si cea mai ieftina) facuta pana acum la masina. Link to comment
Yaz Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 A mea este Pilot si are deschidere pentru portbagaj, e cea standard care se gaseste in Metro. Link to comment
ct 03 pre Posted March 7, 2010 Share Posted March 7, 2010 Salut, am reusit sa montez si eu actuatorul ,problema este ca atunci cand apas pe butonul din telecomanda actuatorul nu are putere sa traga de deschiderea portbagajului,ama incercat fara sa leg tija si merge.Trebuie cumva sa umblu la yala sa inlocuiesc vreun arc sau sa leg actuatorul prin inchiderea,centrala care am gasit-o in interiorul cutiei cu actuatoare? Va rog ajutati-ma cu un sfat,sau cei care s-au confruntat cu aceasi problema ,cum a-ti rezovat. multumesc. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now