tolin Posted October 30, 2004 Author Share Posted October 30, 2004 Corect, dar si dezinformarile amintite provoaca confuzie in rolul "centralinei". Manualul este pentru cei de la service, asa ca nu comentez. Dar rolul MAT este la fel de important ca si cel al MAP in dozarea amestecului, cred ca tzine de pv=kT. In rest, n-am negat rolul MAT in corectia finala a avansului. Tabela principala este 3D (rpm, kpa, grade avans), iar dupa interpolare se corecteaza printr-o tabela dependenta de MAT. In plus, pornirea, WOT-ul, turatia maxima si temperatura mare a lichidului de racire sunt tratate separat si particular. Curiozitatea mea este daca avansul rezultat, in cazul Matizului, este absolut sau relativ la pozitia distribuitorului (avansul initial). La asta ce spui? PS Sunt curios si de cazul cu "intrarea in Caracal", este tratat separat si acesta? Link to comment
Doru Posted November 3, 2004 Share Posted November 3, 2004 Curiozitatea mea este daca avansul rezultat, in cazul Matizului, este absolut sau relativ la pozitia distribuitorului (avansul initial). La asta ce spui? Absolut n-are cum sa fie pentru ca singurul mod in care ECU stie pe unde sunt pistoanele si supapele este senzorul optic antrenat de arborele cu came (doar este motor in 4 timpi). Deci este relativ la avansul reglat la punerea la punct a motorului. Sa nu uitam ca pentru a face aceasta procedura, sau pentru verificarea ei, ECU trebuie informat cu scanerul sau cu un contact intre doi pini ai conectorului de diagnosticare. Parca A-C dar nu sunt sigur (citez din memorie si este destul de ruginita). Faza cu Caracalul era doar asa ca sa nu intram in amanunte nesemnificative pentru topicul asta. Apropo: am vazut un mic reportaj (parca pe e-tv, de la Epson, care se transmite pe Hotbird pentru cine vrea sa dea un ochi -pentru mine este interesant si l-am pompat in lista de favorite) dintr-un laborator din Germania unde trona in mijloc un motor. Peretii plini de aparatura sofisticata, in jur cativa specialisti in combinezoane albe si o gramada de cabluri legate la pacient. O sala de operatie de pe la noi parea o pestera cu pitecantropi. Tipi elaborau softul pentru ECU unei masini care trebuia echipata cu acel motor. Au afirmat ca la elaborarea datelor se tine cont si de componenta umana nu numai de conditiile ideale in care ar trebui sa functioneze motorul si asta intr-o proportie semnificativa. Ma gandeam atunci ca si motorul de Matiz a trecut prin asa ceva. Personal eu sunt multumit de cum reaspunde motorul mai ales in situatiile in care il pun din lenea de a schimba vitezele (sau ca nu merge retrogradarea in a doua si iau virajul un pic cam subturat) Link to comment
tolin Posted November 3, 2004 Author Share Posted November 3, 2004 De comportarea motorului sunt foarte multumit, este foarte "elastic", virajele la 90' din urban le iau in a III-a, de regula, dar am observat ca merge si cu a IV-a. Cu alte auto, care au bosch nu tine figura. Asta este o dovada ca tipii de la siemens au facut o treaba foarte buna. Desi "centralina" este depasita moral, ea echipeaza o gramada de renaulturi si ceva volvo. Asa ca nu este de aruncat. Sunt curios ce fac baietii nostri de la timisoara, unde siemens a mutat divizia de soft pentru computeristica auto. Link to comment
Doru Posted November 4, 2004 Share Posted November 4, 2004 De asta cu Timisoara n-am auzit. N-or avea nevoie de betatesteri? 8) Link to comment
tolin Posted November 4, 2004 Author Share Posted November 4, 2004 N-avem noi masinile alea pentru care scriu ei 1 Link to comment
tolin Posted December 27, 2004 Author Share Posted December 27, 2004 (edited) Montajul este gata. Acum fac un cablu de legatura la mufa ALDL si maine trec la probe. Edited December 27, 2004 by tolin_afc 1 Link to comment
tolin Posted December 28, 2004 Author Share Posted December 28, 2004 asta-i montaju' 1 Link to comment
hitman Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Cum e Don' Tolin, merge montajul? Itzi tin pumnii. Link to comment
tolin Posted December 30, 2004 Author Share Posted December 30, 2004 Montajul merge, doar centralina nu raspunde la provocare, la prima incercare. Oricum, trebuie sa gasesc alta improvizatie la conectorul ALDL. Momentul ales pentru experimente nu este fericit deloc. 1 Link to comment
ovi_jer Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 (edited) Am mai scris si in alt topic la cne .Mi-am luat un scan tool pentru GM -ALDL 12 si OBD2.L-am probat numai pe leganza si nu imi citeste datele ECM-ului reale dar imi citeste codurile de erori permanente sau memorate de ECM foarte bine.A trebuit sa le provoc eu erorile de la senzori ca sa imi dau seama ca merge.Motorul compatibil pe care l-am selectat a fost al lui chevrolet cavalier 2,3 dohc din 1995 ,pe celelalte nu merge deloc.Pe mufa cablului aldl 12 de la scaner am uramtorii pini :A ,B, D , E, H, L , M . Atasej mai jos mufa aldl 12 de la cielo si una de la GM de la ECM-ul de pe masina. Edited December 30, 2004 by ov_jer Link to comment
hitman Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Mai, oricum scan toolul tau e bun. Ca sa inteleaga si motorul tau ar trebui sa-i faci un Firmware up-date. Vezi daca producatorii scan toolului pun la dispozitie asa ceva pe situl lor. Link to comment
ovi_jer Posted January 1, 2005 Share Posted January 1, 2005 tolin_afc se pare ca pini pe care i-ai ales de pe mufa aldl sant gresiti. La matiz sant diferiti fata de celelalte modelele daewoo. Pinii din mufa aldl de la matiz sant urmatoriii : A - Masa C - Test diagnosticare B - Date seriale M - Date seriale ( inclusiv EBCM) Link to comment
tolin Posted January 10, 2005 Author Share Posted January 10, 2005 Hai ca am imperecheat-o bine ! ov_jer are un scaner ca merge probabil pe mtz meu, iar eu am facut o interfatza ELM care precis merge pe ecm de la Leganza lui. Pacat ca el este in VL si eu in BV. Am testat interfatza ISO, merge fb, dar nu se intelege cu ECM-ul de la mtz: BUS INIT ERROR. Adiq nu este ISO sau KWP. E buna la mtz II. Nu-i nimic, trecem la interfetze mai putin inteligente, cu MAX232, pe VPW: "Cine face si desface are zilnic ce face !" 1 Link to comment
marius_eugen Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Salutare ! Credeti ca veti putea ajunge sa va urcati in masina , sa conectati laptopul la bord si sa va arate ca in Fast and Furious ??? Ar fi super meseriash !!! Presupun ca daca va reuseste toti matiz-omanii isi vor lua laptopuri si cu ocazia asta isi vor dezolva si problema cu muzica , filmele si navigatia online !!! Abia astept vesti de la voi si sper sa nu o lasati balta !!!! Daca va reuseste m-ar interesa si pe mine o astfel de interfata si nu cred ca vre-un matizoman care sa nu vrea asa ceva . Bafta multa !!! Link to comment
tyranus Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Hmmm... Am urmarit cu interes discutiile pe baza acestui subiect si pare in consecinta am dat si eu jos de pe net programul de pe site-ul italienesc. L-am instalat dar nu am reusit sa gasesc "modului" de comunicare cu ecm-ul... Poate nu am fost eu atent. In alta ordine de idei (Tip) cred ca secventa de initializare a comunicatiei se face la 5bps... prin trimiterea unui anumit cod in hexa pentru a stabili viteza de comunicatie cu ECM-ul. Dupa aceea se trece pe 10,4kbps. Asta daca va ajuta cu ceva. Link to comment
NINI Posted May 28, 2005 Share Posted May 28, 2005 Interfata cu ELM 323 am facut-o si eu dar am cumparat numai microcontrolerele(eu l-am facut pe toate ELM 323,322,320).Cea ISO (elm323) comunica cu matiz E III si cielo E III. Cu toate ca sotia are un matiz E II n-am incercat-o si pe el dar asta se va intimpla in zilele (sau poate saptaminile) urmatoare.Eu am nevoie pt alte marci nu pt gama Daewoo unde pot spune ca stau foarte bine la capitolul mijloace de diagnosticare.Printre altele se pare ca cei de la ELMelectronics nu vind gogosi si cel putin interfata ISO merge si pe Opel, VW, Audi, BMW , conditia este sa fie OBD II(pe marcile astea am testat).Ford si Americane inca nu am avut sa testez.Singurul inconvenient mi se pare rata de refres (afisare in timp real) cam mica si dintre toate progr. pt acest tip de interfata cel mai bine merge chiar cel facut de ei respectiv ScanTool.Parca sursele acestui program sint free dar ce pacat eu nestiind nimic in materie de programare. Link to comment
tolin Posted May 29, 2005 Author Share Posted May 29, 2005 ECM de la Matiz si Cielo euro 3 comunica pe protocolul KWP2000. Celalalt protocol sustinut de ELM323 este ISO 9141-2. ECM de la Matiz euro 2 a raspuns cu BUS INIT ERROR, adica o fi ea ISO, dar nu chiar 9141-2, poate cu 1,3,4 sau cat au vrut koreenii aceia. Ca daca era ISO cinstit, cred ca ar fi pus si conectorul corespunzator. Algoritmul de initializare la ELM323 prevede intai un slow init la 5 baud pe ISO si daca nu raspunde urmeaza un fast init tot pe ISO si daca tot nu raspunde se trece pe KWP2000. Daca ECM nu raspunde la nici una din aceste provocari, atunci chipul afiseaza BUS INIT ERROR. Concluzia nu poate decat sa ne bage mai adanc in ceatza. Analizand si specificatiile scanerelor utilizate la diagnosticarea ECM Matiz euro2 rezulta concluzia ca acesta este un caz tratat aparte, asa ca din toate postarile de pana acum am aflat ce nu este doar. Acelasi tip de ECM, folosit pe alte motoare (reno si volvo) comunica clar pe ISO9141-2. Posibil ca pentru Matiz sa fi bagat koreenii un trick la initializare. 1 Link to comment
iso Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 De unde ati cumparat ELM 323 pentru ca vreau si eu sa cumpar ? "> Link to comment
tolin Posted January 13, 2006 Author Share Posted January 13, 2006 Am luat de aici: http://www.scantool.net/products/parts.htm 1 Link to comment
mr_ Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Softul pus la dispozitie pe siteul ala, e bun de ceva? Link to comment
tolin Posted January 13, 2006 Author Share Posted January 13, 2006 E bun la ce zice ca face si la cati bani costa. La Matiz euro2, cu ECM-ul din titlul topicului, nu. 1 Link to comment
ovi_jer Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Asta datorita faptului ca ecm-ul este o corcitura cu parametrii ALDL si codurile de eroare OBD2. Link to comment
Razor Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Salutare, chiar nimeni nu poate spune cu certitudine care e codul de conectare, viteza conexiunii la init, viteza conexiunii de transfer, etc.? Pana acum am facut interfata aceea cu RS232 si LM7805. Probata cu daewoo.exe, da ceva dar cu totul gresit. Probata cu HyperTerminal - nimic Un sniffer + burst rate sender - nimic Sniffer + daewoo - nimic Tind sa cred ca imi scapa ceva. Fac apel la persoane care lucreaza in service-uri Daewoo, daca pot sa stea cu un sniffer pe mufa de la scanner si sa ne spuna si noua, posesoriii de Maty Euro 2, care sunt paramerii conexiunii. Oricum planuiesc sa-mi iau laptopul cu mine la revizie si sa-l pun pe ala de la service sa se uite daca totul e in regula cu ECM-ul. O sa leg firele interfetei mele la mufa, bine-nteles mascate, si voi da drumul la un sniffer + log file. Poate asa o sa putem elucida misterul. Link to comment
tolin Posted January 13, 2006 Author Share Posted January 13, 2006 N-are cum sa-ti mearga cu daewoo.exe pentru ca alta este ordinea parametrilor la ECM-ul de Matiz euro2. Programul respectiv merge doar la Cielo si Espero. In toate manualele de scanere, Matizul cu Siemens Fenix 5 este tratat ca un caz aparte. Din acest motiv are si alta configuratie la pinii conectorului ALDL GM-12. Mai bine ai gasi un binevoitor documentat la filiala Siemens din Timisoara, unde se proiecteaza programele lui Siemens la computerele auto. Daca nu afli ceva despre Fenix 5MR, poate afli ceva despre Sirrius D4, care-i KWP2000. Link to comment
Razor Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 (edited) Acolo chiar lucrez , dar nu am gasit pana acum nimic. Oricum nu sunt la Power Train. Si referitor la daewoo.exe, n-am spus ca-mi merge. Am spus doar ca arata ceva, dar aiurea. Oricum am vazut codul din daewoo.exe si practic trimite F4 57 01 00 B4 la 8192 bauds/sec. Edit: by the way, am reusit prin alte metode sa primesc ecoul de la ECM F4 57 01 00 B4, doar ca, surpriza, la 960 bauds/sec. Edited January 13, 2006 by Razor 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now