Jump to content

Recommended Posts

Poate n-am cautat eu bine, insa n-am gasit un topic cu motoare sparte... Pentru topicul "Segmentare motor" subiectul e ceva mai dur, poate ar fi mers pe la "Oprire motor" (pt. ca in final cam asta s-a intaplat :) ) ) sau la dificultati la pornire ( ceea ce iarasi este adevarat !!! :P ).

Oricum , daca cineva dintre moderatori gaseste locul potrivit, il rog sa mute subiectul pt. a nu avea topicuri deschise aiurea...

Si acum, povestioara : (din pacate nu povestea, mai degraba cosmarul) :

Suparata ca a fost pusa la munca (in conceptia ei mai mult decat suratele) , la capatul autostrazii soarelui dupa 40 de minute de 170 Km/h, in sfanta zi de duminica (seara , cand toata lumea pertrece sau se odihneste), o biela a vrut sa evadeze (si chiar a reusit) din motor. Pentru asta a facut doua gauri, de-o parte si de cealalta a blocului, in partea superioara. Una din gauri de marimea unui pumn, cealalta ceva mai mica. Anterior , niciun semn. Nu bec aprins, nu sunete deosebite ( e adevarat ca masina era plina, conversatie, muzica plus zgomotul de la vant si cauciucurile de iarna...). Doar pierdere de putere urmata de un troncanit puternic (ma gandisem la ruperea curelei). Redusesem deja viteza dar era prea tarziu... Dupa zgomot am lasat-o pe liber si am franat foarte usor asteptand sa se opreasca. Cand am ajuns pe la 30km/h am oprit motorul , dupa care am vrut sa-l repornesc - nimic ! Am oprit si in spate am gasit o bucatica de fonta si o platbanda de tabla cu doua gauri. Din motor - un fum care a disparut repede. Ridicand dupa 2-3 minute (cu atentie) joja de ulei - acelasi fum, iar lichidul de acolo (il mai puteam numi ulei ?) negru si ceva mai consistent - insa suficient de mult (aproape de minim - in conditiile blocului spart).

Apa nu s-a pierdut, curelele in stare buna, doar biela prinsa undeva intre motor si saxofon (descoperita mult mai tarziu, a doua zi, pe lumina).

Intrebare : credeti ca regimul de mers (4500 rot/min. in mod sustinut, 170 cu unele accelerari la 175-180) a fost singurul vinovat sau au fost si alte cauze ? (Una o stiu...).

Asa ca vedeti ca se poate intampla si ceva mai grav decat o simpla segmentare... (haz de necaz, dar trebuie privita partea plina a paharului : am gasit totusi la ora aia tarzie pe cineva sa ne duca in Slobozia (eram la cca 7-8 km de iesirea de pe A2 catre Drajna).

Link to comment

Bel-Ze-But, facand haz de necaz, putem spune ca si-a varat dracu coada...

Trecand la lucruri serioase: cati km avea masina? Esti primul proprietar?

Ciudat ca nu s-a auzit nimic, sunt curios daca-i faci autopsie sa ne spui ce anume a cedat prima oara, boltul, pistonul sau pur si simplu s-a rupt biela.

Sincer am mai auzit de d-astea doar in conditiile in care s-a rupt cureaua de distributie, sau motorul a ramas fara ungere si s-a calat... Naspa oricum, acum trebuie sa-ti cauti alt motor...

Link to comment

In mod sigur mai mult de 118.500 km...(Cu asta ti-am raspuns si la a doua intrebare...)

Deocamdata autopsie n-am avut timp sa-i fac. M-am ocupat de motor, pe care l-am gasit si a fost pus. Sh. din 1999 (500 complet inclusiv ambreiajul). Cat o tine si asta nu stiu...

Daca se va lamuri mecanicul (cand o avea timp sa-l desfaca) voi reveni, cu siguranta.

 

Tommy, de uzura ce pot zice ? Nu consuma pic de ulei. Pe testerul lui Ovi, in decembrie , totul fusese aproape OK, mai putin injectoarele, usor infundate.

Link to comment

Posibil ca motorul a mai fost reparat. Si probabil nu s-au inlocuit bolturi sau pistoane. Sau s-a batut cu ciocanul sa se bage vreun bolt, s-a fortat etc... Nu poti stii sigur, de-aia te-am intrebat de autopsie. Ciudat rau ca n-a facut nici un zgomot...

Link to comment
Ce ulei avea si cati km? Se incalzise motorul?

 

 

De asta am zis ca o cauza o banuiesc...

Fusese pus in decembrie, odata cu pregatirea de iarna. Trecusem de la 10w40 la 5w 40 in ideea ca daca s-o raci ca anul trecut sa-i fie si lui mai usor. Avea 5400 de km. Marca n-o spun, pt. ca asa inteligenti cum sunteti, v-ati dat seama.O sa ma uit la resturi cand o sa se desfaca baia si am sa va povestesc...

Motorul nu se incalzise sau cel putin nu imi indica la bord decat la jumatate, in conditiile in care de obicei imi arata sub sau tangential cu primul punct. La noul (vorba vine) motor acul sta fix intre cele doua puncte, deci mai sus decat arata de obicei la defunct.

Altfel, motorul, in ultimii 21.000 de cand era in folosinta mea, nu mai fusese desfacut si n-a dat semne de oboseala...

Edited by Bel_Ze-but
Link to comment

Aral? #-o

 

Mircea, la arbore, desigur. Ma refeream ca biela cu pricina ar fi putut sa aiba un joc lateral ceva mai mare.. si care e greu de dibuit. In fine, greu de spus ce a avut. Am vazut motor de dacie crapat, eram in dreapta, la 40 in a 3-a.

 

Later edit: Citind linkul lu mircea..

Edited by Tommy
Link to comment
Tot uleiul acesta l-ai folosit?

 

Da, mea culpa. Dupa ce il voi studia (motorul, inclusiv depunerile - namolul-, sorbul pompei si ce-o mai fi pe acolo) voi putea probabil sa postez si la topicul respectiv , la rubrica "asa nu". Asta e, s-a intamplat, am gresit, am platit, dar ...n-a murit nimeni.

Biela e rupta cam de la jumatate.

 

Da, 500 euro, negociat de la 600. Am omis.

Edited by Bel_Ze-but
Link to comment

Rupta de la jumatate? Parerea mea este ca ceva s-a gripat acolo. Ca sa se rupa de la jumatate, trebuia ca ori pistonul pe camasa sa se gripeze, ori arborele. Tind sa cred ca s-a blocat pistonul, pentru ca, daca ar fi fost arborele, ar fi fost posibil sa buseasca 2 biele, nu numai una. Te rog mult, desfa-l si fa-i poze. Poate asa inteleg si altii...

Link to comment

Da, voi face (de asta am si deschis topicul, sa se traga concluzii) dar mai intai trebuie sa merg dupa el, sa-l recuperz (sau macar sa fiu de fata la autopsie...). Asa ca va mai dura ceva...Poate in week-end voi ajunge pe acolo.

Link to comment

Este posibila o uzura la piston + uzura avansata la alezaj care au dus la frecari mari la deplasarea pistonului, biela fiind supusa la tensiuni mari, cu fisurare initiala si ulterior rupere.

Daca pistonul prezinta uzura pe partea inferioara, cred ca asta a fost problema.

Link to comment

Nu ar fi fost o bataie, deoarece pistonul ar sta inclinat (axa pistonului ar avea o deviatie de cateva grade fata de axa cilidrului), zgomotul generat de frecarea respectiva se poate pierde in zgomotul general al motorului.

Oricum, lipsa de lubrifiere a fost cu siguranta (4500 rot/min, posibil canale infundate la pompa de ulei).

Link to comment

Realizati cate Daewoo merg cu ulei aral? ar insemna sa fie o "epidemie" de biele rupte, pistoane sparte, si cozi la segmentari si R. K. - uri. Cred ca problema a fost in alta parte...

 

Ma bag si eu in seama. Am tot vazut oponenti ai uleiurilor Aral in masinile noastre. Cati dintre utilizatorii acestui forul au, au vazut sau au auzit de Espero, 580000 km, fara a se fi umblat in motor, la care s-a folosit de la primul schimb ulei Aral sintetic 5W40?

 

Singurele 2 circumstante "atenuante" sunt: schimbul s-a facut la 7...8000km si mare parte din parcurs s-a realizat pe ruta Bucuresti - Medias.

Edited by freemind
Link to comment

Realizezi cati nu sunt informati si cati zac cu motoarele desfacute in service sau prin parcare?

Espero cu 580k km fara reparatie la motor este gogoasa.

Motorul de 1,8 nu trece de 200k km fara RC si daca e vorba de 1,5 dohc peste 250kkm fara segmentare si asta cu cel mai bun ulei .

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...