Bel_Ze-but Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 Poate n-am cautat eu bine, insa n-am gasit un topic cu motoare sparte... Pentru topicul "Segmentare motor" subiectul e ceva mai dur, poate ar fi mers pe la "Oprire motor" (pt. ca in final cam asta s-a intaplat ) ) sau la dificultati la pornire ( ceea ce iarasi este adevarat !!! ). Oricum , daca cineva dintre moderatori gaseste locul potrivit, il rog sa mute subiectul pt. a nu avea topicuri deschise aiurea... Si acum, povestioara : (din pacate nu povestea, mai degraba cosmarul) : Suparata ca a fost pusa la munca (in conceptia ei mai mult decat suratele) , la capatul autostrazii soarelui dupa 40 de minute de 170 Km/h, in sfanta zi de duminica (seara , cand toata lumea pertrece sau se odihneste), o biela a vrut sa evadeze (si chiar a reusit) din motor. Pentru asta a facut doua gauri, de-o parte si de cealalta a blocului, in partea superioara. Una din gauri de marimea unui pumn, cealalta ceva mai mica. Anterior , niciun semn. Nu bec aprins, nu sunete deosebite ( e adevarat ca masina era plina, conversatie, muzica plus zgomotul de la vant si cauciucurile de iarna...). Doar pierdere de putere urmata de un troncanit puternic (ma gandisem la ruperea curelei). Redusesem deja viteza dar era prea tarziu... Dupa zgomot am lasat-o pe liber si am franat foarte usor asteptand sa se opreasca. Cand am ajuns pe la 30km/h am oprit motorul , dupa care am vrut sa-l repornesc - nimic ! Am oprit si in spate am gasit o bucatica de fonta si o platbanda de tabla cu doua gauri. Din motor - un fum care a disparut repede. Ridicand dupa 2-3 minute (cu atentie) joja de ulei - acelasi fum, iar lichidul de acolo (il mai puteam numi ulei ?) negru si ceva mai consistent - insa suficient de mult (aproape de minim - in conditiile blocului spart). Apa nu s-a pierdut, curelele in stare buna, doar biela prinsa undeva intre motor si saxofon (descoperita mult mai tarziu, a doua zi, pe lumina). Intrebare : credeti ca regimul de mers (4500 rot/min. in mod sustinut, 170 cu unele accelerari la 175-180) a fost singurul vinovat sau au fost si alte cauze ? (Una o stiu...). Asa ca vedeti ca se poate intampla si ceva mai grav decat o simpla segmentare... (haz de necaz, dar trebuie privita partea plina a paharului : am gasit totusi la ora aia tarzie pe cineva sa ne duca in Slobozia (eram la cca 7-8 km de iesirea de pe A2 catre Drajna). Link to comment
Tommy Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 Parerea mea.. km multi (deci uzura), ulei prost, sarcina mare.. Eu cu cielo-16v n-o lasam pe autostrada sub 180 de la un capat la altul, cu varfuri peste 190 Link to comment
Mircea Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 Bel-Ze-But, facand haz de necaz, putem spune ca si-a varat dracu coada... Trecand la lucruri serioase: cati km avea masina? Esti primul proprietar? Ciudat ca nu s-a auzit nimic, sunt curios daca-i faci autopsie sa ne spui ce anume a cedat prima oara, boltul, pistonul sau pur si simplu s-a rupt biela. Sincer am mai auzit de d-astea doar in conditiile in care s-a rupt cureaua de distributie, sau motorul a ramas fara ungere si s-a calat... Naspa oricum, acum trebuie sa-ti cauti alt motor... Link to comment
Bel_Ze-but Posted February 13, 2007 Author Share Posted February 13, 2007 In mod sigur mai mult de 118.500 km...(Cu asta ti-am raspuns si la a doua intrebare...) Deocamdata autopsie n-am avut timp sa-i fac. M-am ocupat de motor, pe care l-am gasit si a fost pus. Sh. din 1999 (500 complet inclusiv ambreiajul). Cat o tine si asta nu stiu... Daca se va lamuri mecanicul (cand o avea timp sa-l desfaca) voi reveni, cu siguranta. Tommy, de uzura ce pot zice ? Nu consuma pic de ulei. Pe testerul lui Ovi, in decembrie , totul fusese aproape OK, mai putin injectoarele, usor infundate. Link to comment
Tommy Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 Ce ulei avea si cati km? Se incalzise motorul? Link to comment
Mircea Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 Posibil ca motorul a mai fost reparat. Si probabil nu s-au inlocuit bolturi sau pistoane. Sau s-a batut cu ciocanul sa se bage vreun bolt, s-a fortat etc... Nu poti stii sigur, de-aia te-am intrebat de autopsie. Ciudat rau ca n-a facut nici un zgomot... Link to comment
Tommy Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 La joc la biela apare zgomot? Link to comment
Mircea Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 Pai cand zici joc la biela, zici fie la bolt, fie la arbore, corect? Cum dracu sa nu bata? Link to comment
Englishman Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 Cat ai dat pe motorul pe care l-ai pus? Link to comment
Mircea Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 Sh. din 1999 (500 complet inclusiv ambreiajul).. Need ? Link to comment
Bel_Ze-but Posted February 13, 2007 Author Share Posted February 13, 2007 (edited) Ce ulei avea si cati km? Se incalzise motorul? De asta am zis ca o cauza o banuiesc... Fusese pus in decembrie, odata cu pregatirea de iarna. Trecusem de la 10w40 la 5w 40 in ideea ca daca s-o raci ca anul trecut sa-i fie si lui mai usor. Avea 5400 de km. Marca n-o spun, pt. ca asa inteligenti cum sunteti, v-ati dat seama.O sa ma uit la resturi cand o sa se desfaca baia si am sa va povestesc... Motorul nu se incalzise sau cel putin nu imi indica la bord decat la jumatate, in conditiile in care de obicei imi arata sub sau tangential cu primul punct. La noul (vorba vine) motor acul sta fix intre cele doua puncte, deci mai sus decat arata de obicei la defunct. Altfel, motorul, in ultimii 21.000 de cand era in folosinta mea, nu mai fusese desfacut si n-a dat semne de oboseala... Edited February 13, 2007 by Bel_Ze-but Link to comment
Mircea Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 Tot uleiul acesta l-ai folosit? http://www.daewooclub.ro/forum//index.php?...st&p=235068 Cand il desfaci, fa-i si niste poze. Link to comment
Tommy Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 (edited) Aral? Mircea, la arbore, desigur. Ma refeream ca biela cu pricina ar fi putut sa aiba un joc lateral ceva mai mare.. si care e greu de dibuit. In fine, greu de spus ce a avut. Am vazut motor de dacie crapat, eram in dreapta, la 40 in a 3-a. Later edit: Citind linkul lu mircea.. Edited February 13, 2007 by Tommy Link to comment
Englishman Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 Atat de ieftin? 500? pai ce motor e asta? third- fourth hand ? de asta nici nu mi-a trecut prin cap ca ala e pretul... Link to comment
Bel_Ze-but Posted February 13, 2007 Author Share Posted February 13, 2007 (edited) Tot uleiul acesta l-ai folosit? Da, mea culpa. Dupa ce il voi studia (motorul, inclusiv depunerile - namolul-, sorbul pompei si ce-o mai fi pe acolo) voi putea probabil sa postez si la topicul respectiv , la rubrica "asa nu". Asta e, s-a intamplat, am gresit, am platit, dar ...n-a murit nimeni. Biela e rupta cam de la jumatate. Da, 500 euro, negociat de la 600. Am omis. Edited February 13, 2007 by Bel_Ze-but Link to comment
Mircea Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Rupta de la jumatate? Parerea mea este ca ceva s-a gripat acolo. Ca sa se rupa de la jumatate, trebuia ca ori pistonul pe camasa sa se gripeze, ori arborele. Tind sa cred ca s-a blocat pistonul, pentru ca, daca ar fi fost arborele, ar fi fost posibil sa buseasca 2 biele, nu numai una. Te rog mult, desfa-l si fa-i poze. Poate asa inteleg si altii... Link to comment
Bel_Ze-but Posted February 14, 2007 Author Share Posted February 14, 2007 Da, voi face (de asta am si deschis topicul, sa se traga concluzii) dar mai intai trebuie sa merg dupa el, sa-l recuperz (sau macar sa fiu de fata la autopsie...). Asa ca va mai dura ceva...Poate in week-end voi ajunge pe acolo. Link to comment
Mircea Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Gandeste-te ca mai poti folosi piese de pe el Macar sa-ti recuperezi din paguba. Link to comment
cpop Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Este posibila o uzura la piston + uzura avansata la alezaj care au dus la frecari mari la deplasarea pistonului, biela fiind supusa la tensiuni mari, cu fisurare initiala si ulterior rupere. Daca pistonul prezinta uzura pe partea inferioara, cred ca asta a fost problema. Link to comment
Mircea Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Pai, da, dar cu uzura aia de care spui tu, ar fi trebuit sa bata ca dracu, nu? Link to comment
cpop Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Nu ar fi fost o bataie, deoarece pistonul ar sta inclinat (axa pistonului ar avea o deviatie de cateva grade fata de axa cilidrului), zgomotul generat de frecarea respectiva se poate pierde in zgomotul general al motorului. Oricum, lipsa de lubrifiere a fost cu siguranta (4500 rot/min, posibil canale infundate la pompa de ulei). Link to comment
freemind Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 (edited) Realizati cate Daewoo merg cu ulei aral? ar insemna sa fie o "epidemie" de biele rupte, pistoane sparte, si cozi la segmentari si R. K. - uri. Cred ca problema a fost in alta parte... Ma bag si eu in seama. Am tot vazut oponenti ai uleiurilor Aral in masinile noastre. Cati dintre utilizatorii acestui forul au, au vazut sau au auzit de Espero, 580000 km, fara a se fi umblat in motor, la care s-a folosit de la primul schimb ulei Aral sintetic 5W40? Singurele 2 circumstante "atenuante" sunt: schimbul s-a facut la 7...8000km si mare parte din parcurs s-a realizat pe ruta Bucuresti - Medias. Edited February 14, 2007 by freemind Link to comment
ovi_jer Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Realizezi cati nu sunt informati si cati zac cu motoarele desfacute in service sau prin parcare? Espero cu 580k km fara reparatie la motor este gogoasa. Motorul de 1,8 nu trece de 200k km fara RC si daca e vorba de 1,5 dohc peste 250kkm fara segmentare si asta cu cel mai bun ulei . Link to comment
Lao Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Si eu si taica-meu am folosit numai Aral 10W40 pana acum fara nici cel mai mic incident. Fiecare am schimbat 2 Woo-uri si primele merg si acum fara probleme. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now