Vlad Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Eu de doi ori am patit belele pe drum cu cielo. Dar de fiecare data s-a aprins becul. Prima oara a murit pompa de ulei, a doua oara s-a infundat sorbu. S-a aprins becu am oprit imediat si nu au fost alte probleme. Poate era ars becul de la ulei si nu i-a indicat ca nu mai are presiune? Sorb infundat, mers tare pe autostrada, ungere nexam rezultat dezastruos? PS.: Imi pare tare rau pentru ce ai patit. Link to comment
freemind Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 (edited) fftopic: @ovi_jer nu pun la indoiala competenta ta, dar masina respectiva este a unchiului meu de noua (de serviciu) carte de service, nu a mers nimeni altcineva cu ea, el a facut revizile, e mecanic auto din vechea scoala, il cunosc bine, nu-i pun la indoiala vorbele. De fapt, e mai mult decat un unchi, pentru mine e un mentor. Am vorbit din nou cu el, un urma postului tau, si pe la 450k i-au facut o segmentare, doar din considerente de km, fara ca el sa ceara asta: nu manca ulei, nu scotea fum, avea viata, consumul era normal. L-au apucat nervii cand a vazut. Scuze pentru OFF TOPIC! @Bel_Ze-but ceva noutati? sunt curios ca o fata mare "> Edited February 16, 2007 by freemind Link to comment
ovi_jer Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Nu ai specificat ce motor. Singurul motor daewoo care trece de 400k km fara segmentare este cel de cielo SOHC. Daca prima data erau 580k km fara reparatii dupa o intrebare s-a ajuns la 450k km eu zic sa mai intrebi odata ca poate se mai modifica kilometrii ) Link to comment
closchkutza Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 fftopic: Dar un motor de Matiz cam cat ar putea merge fara nici o reparatie capitala/segmentare a motorului? Sorry de Off-Topic Link to comment
ovi_jer Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Peste 300k km daca se foloseste de la bun inceput ulei 5W30 si de buna calitate. Link to comment
Bel_Ze-but Posted February 16, 2007 Author Share Posted February 16, 2007 (edited) . Poate era ars becul de la ulei si nu i-a indicat ca nu mai are presiune? Sorb infundat, mers tare pe autostrada, ungere nexam rezultat dezastruos? Becul nu-i ars. (poate era atunci si s-a regenerat... ). Altfel, este posibil sa nu fi avut o ungere normala si becul sa nu se aprinda ? De fapt, el (becul) reactioneaza la temperatura uleiului sau e martorul unui cititor de (lipsa de ) presiune ? Mircea, fii fara grija ca defunctul e al meu (inca). Nu-i la mine, dar imi apartine pana cand voi decide daca am nevoie de ceva piese de la el (mai trebuie sa mai fac ceva km cu astalalt, sa vad vreun eventual consum de ulei, sa-i fac consumul si dupa aia sa-l duc la Valcea pt. o testare...) sau daca voi vande piesele prin intermediul mecanicului... Injectoarele tocmai ce le curatasem (sper sa fi reusit) cu doua flacoane dintr-un produs recomandat de Ovi_jer, bujiile si fisele au vreo 5000 de km... Freemind, nu pot deocamdata sa-ti satisfac... curiozitatea ( ) ), pt. ca in acest week-end nu am cum ajunge la service , si vreau sa fiu acolo cand va fi desfacut...Si eu sunt curios, dar nu depinde numai de mine ( in plus m-a cam dat peste cap - financiar vorbind - placutul eveniment) apoi stii bancul cu junele ardelean la 6 luni dupa nunta : "io si pot , si vreu si stiu dar numa nu-nteleg ce atata graba !"... Am promis ca de indata ce voi fi in masura sa prezint raportul , o voi face. Mi se pare ff normal. Edited February 16, 2007 by Bel_Ze-but Link to comment
Bel_Ze-but Posted March 6, 2007 Author Share Posted March 6, 2007 (edited) Azi m-a sunat mecanicu sa ma intrebe daca nu-s deacord sa scoata bujiile si sa le vanda unuia cu 10 roni. Am zis ca da, pt. ca oricum n-o sa le mai folosesc eu niciodata pentru mine (chiar l-am intrebat de ce naiba nu-si cumpara ala unele noi...dar ma rog...). Chestia-i alta. Dupa un sfert de ora mecanicu m-a anuntat ca una din bujii era defecta (chiar sparta) si fisa aferenta ei "ciupita". Acuma, pun si eu o intrebare prosteasca : este posibil ca spargerea bujiei sa fi avut loc inaintea spargerii motorului ( am zis ca am sesizat o pierdere de putere si viteza) si nu stiu cum - sa fi contribuit la ce a urmat ? (oprirea pistonului la 160 km/h din cauza nefunctionarii bujiei - e posibil asa ceva? - nu dati cu paru! - si mie-mi vine sa rad de ce-am putut scrie, insa asta e singura informatie de noutate pe care o am de la motor, avand in vedere ca n-am ajuns inca acolo sa-l desfac si sa-l pozez). Evident ca mai plauzibil mi se pare ca spargerea bujiei sa fi avut loc post eveniment, insa fisa ? Edited March 6, 2007 by Bel_Ze-but Link to comment
ionelpuiu Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Salutare la toti, postez si pe forumul acesta pt ca si mie mi s-a spart motorul. Inca sunt in faza de ancheta asa ca pana la autopsie va tin la curent. Ce am aflat pana acum e faptul ca s-a mers cu ulei ARAL (nu dau vina pe el) 10w40 si din ianuarie de cand s-a facut schimbul de ulei s-au parcurs exact 16203 km cu acest ulei (deci depasit). Acum am cumparat un alt motor si urmeaza sa il schimb saptamana aceasta. Am cumparat ulei 5w30 (are genue pe el si e daewoo). Poate ca daca vanzatorul ma informa de ulei il schimbam si eu inainte de a mai face 40 km cu el (intentionam sa fac 80 km si sa o duc la mecanic pt toate schimburile de ulei lichide si filtre) nu mai aveam astfel de belele. Deci lucru invatat, schim de toate la timp daca nu si mai devreme. Link to comment
Senna Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 (edited) Inca 40km la 16.000 deja facuti cu acel ulei nu mai contau, ti s-ar fi spart si daca puneai ulei nou imediat cu luai, dar poate dupa 100km. Parerea mea, si n-o zic doar ca sa fii tu cu inima impacata ca nu puteai sa eviti! @Belzebut: Daca iti mergea motorul doar in 3 cu siguranta nu prindeai 180km/h. Dar este posibil ca nefunctionarea unui cilindru sa afecteze grupul biele-manivele al motorului prin faptul ca neuniformitatea generata induce stress-uri suplimentare! Poate s-a crapat bujia si imediat si biela si chiar poti verifica daca bujia cu pricina corespunde cilindrului gazduitor al pistonului cu biela naravasa Edited June 17, 2008 by Senna Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now