Lucian M Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Da, da' caldura estem? Sau e ca la dacii, manusi groaaaseee si caciuli de iepure... Link to comment
MAVERICK_SS Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Eu daca stau sa ma gandesc bine, nu cred ca ar fi nevoie de caldura, deoarece am putea folosi aceasta masina doar pe timpul verii iar iarna sa trecem la masina obisnuita. (Spun asta deoarece presupun ca daca am avea asa o masina, nu am renunta la cea normala cu motor cu ardere interna). Dar din moment ce are AC nu cred sa nu aibe si un sistem de incalzire... Stima. Link to comment
VAXXi Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Din pacate, aerul comprimat la destindere se raceste, deci nu prea se poate scade caldura de-acolo. Dar se poate produce caldura suficienta si cu o rezistenta electrica, cred. Inca un link interesant: http://en.wikipedia.org/wiki/Air_engine Link to comment
Jinx Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 (edited) Eu ma intreb daca chiar ajunge o astfel de navetuta sa fie fiabila dupa teste si sa zicem ca iese pe piata mondiala daca are vreo sansa sa supravietuiasca. Cumparatori siguri o sa existe dar ce ne facem cu companiile petroliere Edited January 5, 2008 by Jinx Link to comment
EM!L Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Sunt interese cam prea mari la mijloc sa poata intra o masinuta ca asta pe piata, cred eu. Oricum super desteapta idee . Link to comment
george03 Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Eu cred ca ar putea avea succes o astfel de masinuta. La cat a ajuns petrolul ... nu uitati ca tocmai a saltat la 100$ ... si nustiuce fituica ruseasca "prognoza" ca pana la sfarsitul anului o sa ajunga la 130-140$ Oricum, fara suportul PE FATA al celor mari (SUA, UE etc.), nu are nici o sansa asta-i cruda realitate Link to comment
EM!L Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 Si pe masura ce creste pretul la baril, cresc si interesele ca o astfel de masina sa nu iese pe piata. Daca se adeveresc "prognozele" cu cresterea pretului/baril pana la valoarea aia... incepe "distractia" (nu ca n-ar fi inceput de mult). Link to comment
mr_ Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Io mi-as lua una fara sa ezit Sau as astepta versiunea urmatoare, care sa aiba si franare cu recuperare de energie Link to comment
dreaQ Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Treaba buna e ca, daca ramai fara "aer", te dai jos dai la pompa si mai mergi ceva. Asa...benzina nu prea ai cum sa o "fabrici". Dau la pompaa... Link to comment
Satori Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Da, asta ar fi tare. La semafoare, sa nu te plictisesti, dai la pompa si iti "reincarci" masina! Link to comment
mr_ Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Sau se reprofileaza dracaletii care sterg parbrizele sa dea la pompa in locul tau Link to comment
zeneseu Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 ....Dau la pompaa... In acelasi spirit, completam cu neste versuri. Dau la pompaDaca fata a mai slabit. Dau la pompa Daca s-a aerisit. Dau la pompa Baaai, s-a cam incins Cauciuc pe cauciuc, sentiment de nedescris. Link to comment
cpop Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 S-a mai discutat... http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...mp;hl=theaircar In alta ordine de idei, masinuta este dotata si cu compresor, motorul poate functiona si pe combustibil fosil cand ramane fara "aer". Incalzirea se poate face electric, deci se va face cald mai repede decat in masinile actuale. Romania are alocate 2 francize, cine se baga sa cumparam una? Link to comment
Lucian M Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Dar oare in mers- nu se poate ca energia generata sa alimenteze un mic compresor- care sa incarce cu aer rezervorul?! Eu zic ca s-or gasi unii care sa faca treaba asta... Link to comment
ALiCE Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Adica un perpetuum mobile, sau cum? Link to comment
ToPser Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Motorul asta cuplat si cu un generator-motor electric care sa mai incarce o baterie cand merge in frana de motor in genul hibridelor care au aparut acum pe piata ar fi o imbunatatire ,insa nu cred ca va avea mari sanse .Pana la urma aerul comprimat este produs tot prin arderea de combustibil fosil ! Este o solutie foarte buna pentru transport industrial in hale ,pe peroane ,aeroport etc. Link to comment
closchkutza Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 De ce sa fie asa? Masina se incarca si singura, daca este bagata la priza, deci are un compresor electric on-board. Eu zic ca este o idee geniala pentru oras, dar ma indoiesc ca o sa fie lasata sa se dezvolte, cel putin nu acum. Poate cand o sa se ingrase gluma rau de tot in privinta combustibililor fosili. Link to comment
mr_ Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 (edited) Ca sa faca franarea cu recuperare n-are nevoie de un generator electric... ar putea invarti compresorul de aer. Ca sa nu mai cari dupa tine o baterie, un generator, etc. In plus bateriile au o durata limitata de viata si sunt destul de poluante. Totusi o incarcare de 1.5 Euro sa mearga 200km mi se pare tras de par. La pretul energiei electrice casnice de p-aici, inseamna ca bagi cam 10kwh. Cam putin ca sa faci 200km in oras, chiar si daca e foarte usoara. Eu zic ca ar avea un succes nebun mai ales daca nu au nevoie de carnet, asigurare, taxa de drum, etc. Exista din ce in ce mai mult ecologisti. Sau chiar eco-fanatici, am cunoscut unii care nu trag apa la wc (la ei acasa!!!!) ca sa salveze planeta... Edited January 10, 2008 by mr_ Link to comment
Satori Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Pana la urma aerul comprimat este produs tot prin arderea de combustibil fosil! Da. Dar mult mai putini. Vezi costul de realimentare (reflecta consumul de materii prime). Link to comment
andrew Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Nu toata energia electrica este produsa prin arderea de combustibili fosili. Si inca din ce in ce mai multa provine din surse alternative. Succesul acestei masinute tine strict de costul ei. Sigur, as fi tentat de una, dar deocamdata cu un Matiz pe GPL costul e undeva la 3-4Euro/100 km. Cat ar trebui sa coste aerul comprimat/100 km si cat ar trebui sa coste masina ca sa ma convinga sa renunt la masina pe care o am si sa trec la asa ceva? Link to comment
VAXXi Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 Scrie mai sus: 1.5 euro un plin, iar un plin tine 200 km. Deci, 0.7 euro per 100 km. (Very) pretty cheap ! Link to comment
ToPser Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 Nu stiu ,nu pre cred ,sunt sceptic ,nu e mai rentabil sa ardem combustibilul direct in motor? Ardem gaz .producem curent ,consumam curent ,producem aer comprimat ! Cam lung lantul asta de aceia mi se pare ,,tras de par " (vorba colegului mr ) .E ca in caricatura aceea in care un inventator pusese un ceainic pe un reseou electric invartea un dinam de bicicleta prin intermediul unei turbine si aprinde un bec de lanterna ! Link to comment
mr_ Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 Conversia energie electrica-aer comprimat se poate face foarte eficient. Electricite de France (EDF) "stocheaza" astfel energia electrica de origine nucleara produsa noaptea, cand consumul e scazut, si randamentul conversiei electric-aer comprimat-electric e in jur de 90%, deci doar electric aer comprimat ar putea fi si de 95%. Daca si cea aer comprimat - energie mecanica are un randament interesant s-ar putea ca intregul lant dinam-resou-ceainic-morisca sa fie mai interesant decat un motor termic normal care in regim de oras are un randament sub orice critica In plus electricitatea se poate produce teoretic si din surse regenerabile si verzi. Teoretic... Link to comment
andreib Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 (edited) Avantajele tin si de eliminarea poluarii din marele orase. De asemeni, randamentul unui motor termic auto este destul de scazut, se pot obtine randamente mult mai bune prin genratoare/turbine de dimensiuni mari. Propriuzis masinuta a gasit o metoda mai eficienta de stocare/conversie a energiei: nu mai cari o tona de baterii dupa tine (costisitoare, cu durata de viata limitata si cu potential poluator ridicat) ci o butelie cu aer comprimat. Edited January 11, 2008 by andreib Link to comment
ToPser Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Aproape ma-ti convins! Chestia este (mi-am adus aminte ) ca am vazut la tv pe unul din canalele de science masinutele astea si inventatori lor acum aprox doi ani . Daca cifrele sunt reale de ce nu s-au generalizat ? exista interese oculte sa consumam numai petrol ,sa depindem de altii ? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now