razz Posted October 20, 2004 Share Posted October 20, 2004 Salut. Am un espero 1.5 DOHC, cutie automata, fara catalizator luat cam de doua luni. Problema e lipsa de putere a motorului. Masina are 112 mii km reali si are segmentarea facuta la 100 de mii si nu are nici un cod de defect in ECM. Avand manualul de reparatii m-am apucat sa masor tensiunile pe senzori si singura care mi-a parut a nu fi in regula e la sonda lambda. Mai precis, dupa ce se incalzeste motorul si intra in bucla inchisa tensiunea e ok, variind intre 0.35 si 0.45V, daca insa turez motorul sau il bag in sarcina scade pana pe la 0.2V indicand amestec sarac. Practic tensiunea nu creste in nici o situatie peste cea de relanti iar din ce am inteles eu in sarcina poate ajunge pana la 0.8-0.9V. Sa fie oare sonda defecta sau amestecul sarac? Cand am fost la service mi-au zis sa stau linistit ca totul e in regula si ca asa sunt espero-urile cu motor 1.5 mai puturoase insa am mers si cu altul si nu se compara cu al meu. Aveti idee care ar fi buba sau a mai patit cineva aceeasi treaba? Link to comment
expero 16V Posted October 20, 2004 Share Posted October 20, 2004 ESPERO MOTOR (CONTROLUL FUNCfiIONABILITÃfiII ™I EMISIILOR POLUANTE) 6ñ227 LIPSA DE PUTERE, MOTOR LENE™, NU RÃSPUNDE LA ACCELERÃRI Defini˛ie: Motorul furnizeaz„ o putere mai sc„zut„ decÓt normal. La ap„sarea par˛ial„ a pedalei de accelera˛ie, creºterea vitezei este foarte mic„ sau inexistent„. VERIFICÃRI PRELIMINARE ï Se efectueaz„ o verificare fizico-vizual„ atent„ aºa cum este descris la Ónceputul Capitolul G3 ÑSimptomeî. ï Se compar„ vehiculul reclamat cu altul Ón stare de func˛ionare bun„. Asigura˛i-v„ c„ reclama˛ia este fondat„. ï Se demonteaz„ filtrul de aer ºi se verific„. Se Ónlocuieºte dac„ este cazul. ï SE VERIFICÃ: Func˛ionarea sistemului de ventila˛ie continu„ a carterului (PCV), obturÓnd orificiul de intrare al supapei de control cu degetul, cu motorul la tura˛ia de mers Ón gol. Supapa va trebui s„ retracteze. Œn caz contrar, se verific„ furtunul pentru gÓtuiri sau blocaje ºi se Ónlocuieºte dac„ este necesar. Dac„ supapa continu„ s„ nu func˛ioneze corespunz„tor, se Ónlocuieºte. VERIFICÃRI ADIfiIONALE ï SE VERIFICÃ: Conexiunile de mas„ ale ECM s„ fie curate, strÓnse, localizate corect. ï SE VERIFICÃ: Supapa de recirculare a gazelor de evacuare EGR, care trebuie s„ fie deschis„ sau par˛ial deschis„, permanent (Consulta˛i diagrama C-7). ï SE VERIFICÃ: Fun˛ionarea ambreiajului mecanic din convertorul de cuplu (TCC). ï SE VERIFICÃ: Func˛ionarea aerului condi˛ionat. Ambreiajul A/C trebuie s„ decupleze la tura˛ie ridicat„ (clapeta de aer deschis„ la maxim). ï SE VERIFICÃ: Tensiunea de ieºire a alternatorului. Se va remedia, dac„ este mai mic„ de 9V sau mai mare de 16V. SISTEMUL MECANIC AL MOTORULUI ï SE VERIFICÃ: Compresia motorului. Consulta˛i Capitolul B. ï SE VERIFICÃ: Reglajul distribu˛iei. Consulta˛i Capitolul B. ï SE VERIFICÃ: Uzura arborelui cu came. Consulta˛i Capitolul B. SISTEMUL DE EVACUARE ï SE VERIFICÃ: Sistemul de evacuare pentru posibile Ónfund„ri, ˛evi deteriorate sau c„zute. Se verific„ amortizorul de zgomot pentru deterior„ri interne sau externe datorate c„ldurii. 1) Cu motorul la temperatura normal„, se conecteaz„ un instrument pentru m„surarea vacuumului la galeria de admisie sau Ón alt punct convenabil. 2) Se tureaz„ motorul la 1000 RPM ºi se noteaz„ valoarea vacuumului. 3) Se m„reºte lent tura˛ia motorului la 2500 RPM. Se noteaz„ valoarea vacuumului la 2500 RPM. 4) Dac„ vacuumul la 2500 RPM scade mai mult de 76 mmHg fa˛„ de cel citit la 1000 RPM, sistemul de evacuare va fi verificat pentru Ónfund„ri (zone obturate). 5) Se demonteaz„ ˛eava de evacuare de la motor ºi se repet„ opera˛iile 3 ºi 4. Dac„ vacuumul scade din nou mai mult de 76 mmHg se verific„ reglajul distribu˛iei. SISTEMUL DE APRINDERE ï SE VERIFICÃ: Tensiunea Ónalt„ de aprindere. Se foloseºte un tester de Ónalt„ tensiune. ï SE VERIFICÃ: Func˛ionarea modulului de aprindere EST. Consulta˛i sistemul de aprindere EST Capitolul G7. SISTEMUL DE ALIMENTARE ï SE VERIFICÃ: Benzina dac„ este contaminat„. ï SE VERIFICÃ: Filtrul de benzin„-colmatat, benzin„ contaminat„, presiune de benzin„ necorespunz„toare. Se foloseºte diagrama logic„ A-7. Link to comment
expero 16V Posted October 20, 2004 Share Posted October 20, 2004 Daca intelegi ceva eu am dat direct copy din manualul in pdf si l-am pus aici.Sper sa te ajute. Link to comment
dj_sorin Posted October 21, 2004 Share Posted October 21, 2004 Am un espero cu acelasi motor 1,5 dohc 16v.Am intampinat aceeasi problema.Lipsa de putere.Am schimbat fisele pacatoase pt ca se pierdea curent pe acolo.Sfatul meu este sa verifici si bujiile pt.ca eu aveam o bujie naspa.Problema s-a rezolvat si masina merge de rupe.putere din belsug.Iti urez bafta si tine-ne la curent. 8) Link to comment
razz Posted October 21, 2004 Author Share Posted October 21, 2004 Fisele si bujiile au fost primul lucru pe care l-am schimbat. Nu s-a rezolvat problema cu puterea. A fost insa si o parte buna insa pentru ca mi-a scazut consumul. Acum afara consuma 6-6.5l % mergand constant cu 120 (mai putin in localitati ) fata de 7.5l% inainte. Ma gandesc sa nu fie filtrul de benzina infundat. Aveti idee cam cat costa un filtru? Link to comment
dj_sorin Posted October 26, 2004 Share Posted October 26, 2004 Fisele si bujiile au fost primul lucru pe care l-am schimbat. Nu s-a rezolvat problema cu puterea. A fost insa si o parte buna insa pentru ca mi-a scazut consumul. Acum afara consuma 6-6.5l % mergand constant cu 120 (mai putin in localitati ) fata de 7.5l% inainte.Ma gandesc sa nu fie filtrul de benzina infundat. Aveti idee cam cat costa un filtru? Desfa sonda lambda de pe galerie si daca masina merge bine fara ea inseamna ca ea este de vina. 8) Link to comment
joeboy Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Eu am patit la fel dar cu Cielo 96 Nu treceam de 120 iar cand aveam masina plina ma rugam de ea sa isi ia viteza. Schimbasem fise bujii filtre ..in cele din urma am fost la mecanic cu ea si mi-a schimbat pompa de benzina dupa care totul a revenit la normal Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now