Jump to content

Probleme La Relanti Kalos 1150 Cmc, 2004


Recommended Posts

De aproximativ o luna, am aceste simptome: la relanti, motorul are un mers neregulat, ciclic. Adica, o data la un ciclu de aprindere, exista o intrerupere, banuiesc ca de la acelasi piston. Zgomotul care se aude este distinct de cel al tachetilor, care au un tacanit ascutit, anume ca o rezonanta, care se aude insa cam in acelasi ritm cu tachetii, de tonalitate medie (undeva intre zgomotul produs de tacheti, si zgomotul produs de o bataie de piston, de exemplu).

Alte simptome in mers nu am prea observat, aduca nu da in nas, nu are sincope in acceleratie. Singurul aspect pe care l-am observat este faptul ca la cald, adica dupa ce se incalzeste bine de tot motorul, parca nu mai trage chiar asa bine cum trage mai la rece (adica nu imediat dupa pornire, ci dupa ce motorul s-a incalzit cat de cat).

Masina are 75000 km, reviziile le fac la 10000 km, bujiile sunt Brisk de acelea cu 3 electrozi, si au cam 20000 km.

Acum ma intreb ce poate fi: aprindere, alimentare, cauza mecanica?

De la aparitia simptomelor, am intreprins urmatoarele masuri: pus aditivi in benzina (Gunk, 2 rezervoare, si 3cv, 1 rezervor). Benzina Efix si ocazional Mol CO 95 ambele. Datorita faptului ca nu gasesc comutatorul de CO, cred ca e pe 95.

La fiecare plin, am facut reset, idle learn, si prima lectie.

Vazand ca nimic nu are efect, m-am gandit sa va cer parerea. Mentionez ca nu mai am garantie, asa ca nu m-am grabit sa merg la service.

Link to comment
  • Replies 209
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

- verifica cablurile de la aprindere ;

- verifica bujiile / schimba-le ;

- curata corpul clapetei si verifica valva PCV ;

- un idle learn reusit se simte, daca n-are efect inseamna ca n-ai aplicat corect procedura.

Link to comment

Din experienta ta, unde se poate gresi la idle learn? Eu am indoieli asupra timpilor, pe care nu stiu cum sa-i respect exact, si de asemenea asupra momentului in care se porneste motorul: se porneste direct, sau se asteapta amorsarea pompei de injectie? Pornirea A/C se face pe ce pozitie a ventilatiei? O data sau de 2 ori?

In ceea ce priveste corpul clapetei si valva PCV, nu ma bag, pentru ca stiu ca in problemele astea, am doua maini stangi :) . Daca se poate curata fara desfacere, spune-mi, te rog, cum.

Link to comment

Procedura este descris exhautiv aici. Orice intrebare in plus este inutila si daca se vine la ea cu aport personal, nu se face corect.

 

A/C porneste doar pe una dintre pozitiile pe care merge ventilatorul.

Nimic nu se poate curata inaintru fara sa fie desfacut.

Link to comment

Asta e. Service-ul ma paste.

Dar nici ei nu ma pot ajuta cu idle learn, ca trebuie facut la rece.

Ceea ce te-am intrebat despre idle learn se referea la acele parti ale procedurii asupra careia aveam nelamuriri.

Aportul personal se intampla din pacate tocmai in aceste cazuri in care lucrurile nu sunt specificate clar. Procedura descrisa acolo o am si eu printata.

Poate m-as incumeta sa schimb valva PCv, daca e asa simplu ca la Matiz. Corpul clapetei la ce se refera? Ce trebuie sa-i fac? Am cautat si nu prea am gasit ceva despre el pe forum.

Link to comment

La I.L. trebuie sa faci doar ce scrie, tu ai nelamuriri la ce nu scrie. Ca sa ajungi la clapeta, trebuie sa scoti furtunul de admisie aer prins printr-un colier. Valva PCV este la vedere, ca la Matiz.

Link to comment
La I.L. trebuie sa faci doar ce scrie, tu ai nelamuriri la ce nu scrie.

Pai daca scrie sa pornesc motorul, dar nu spune cum? Sau A/C, care nu porneste fara ca ventilatia sa fie pornita, dar nu se spune pe ce pozitie? E normal sa am nelamuriri.

Pacat ca cei care au reusit acest lucru corect, nu vor sa impartaseasca si celorlalti micile lor secrete :) .

Ca as incerca toate variantele posibile, dar nu cred ca am atata benzina...

Link to comment

1- avansezi cheia 2 pozitii in sensul acelor de ceasornic ;

2- n-are importanta pozitia intrerupatorului de la ventilator, motiv pentru care nici nu se specifica, A/C sa mearga.

 

Procedura este descrisa exhaustiv, doar cei care fac altceva decat scrie acolo nu reusesc. Bineinteles ca vinovati sunt cei care au publicat procedura, mai bine o lasau asa, ca atunci nu se mai vorbea despre secrete.

Link to comment

Acum am inteles. Deci se porneste direct. Si cu A/C este acum limpede. Iti multumesc.

Mai am 2 intrebari, daca vrei sa ma ajuti si mai departe:

1. Pentru a ajunge la clapeta, desfac colierul de la furtunul de admisie (care vine de la filtrul de aer), si banuiesc ca acolo, in interiorul galeriei, este clapeta. Ce ii fac? Se scoate, sau dau cu un spray de curatare (de care?), in timp ce o actionez (cu motorul pornit sau oprit?) din exterior, cu ajutorul cablului de acceleratie?

2. Cam in ce zona este valva PCV? Dupa ce o scot, cum o verific daca e stricata sau nu?

Link to comment

Era limpede si inainte. La o procedura trebuie sa faci exact ce spune, doar la o lege este permis sa faci cea ce nu specifica.

 

Orice operatiune de curatare la motor se face cu el oprit. E mai sigur pentru el si pentru cel care o face. Sa descriu cum se curata un cilindru metalic si o clapeta, care se poate misca este peste puterile mele.

Link to comment

Problema este ca asa am procedat si eu, doar ca nu eram sigur ca este corect, prin prisma efectului neconvingator.

Nu trebuie sa fii rau cu cei care nu se pricep asa bine la mecanica, ca tine. Nu toti avem aceleasi calitati. Unii se pricep la ceva, altii la altceva.

Poate imi dai o indicatie privitoare la pozitionarea valvei PCV?

Link to comment

N-am inteles legatura cu mecanica, ca eu nu vad una. Pentru a face operatiunile de mai sus nu-i nevoie de vreo calificare. Cand le vei parcurge, o sa-mi dai dreptate.

Valva PCV este drept in fata ochilor, in fata galeriei de admisie aer, cum ridici capota.

 

post-402-1172166621_thumb.jpg

Link to comment

Multumesc inca o data, chiar m-a ajutat mult. Ce motor curat ai! La mine e plin de praf. Ai cumva scut? Acum am identificat si eu valva. Cred ca cel mai bine e sa o schimb direct.

Voi proceda dupa cum urmeaza, si apoi voi posta efectele:

1. schimb bujii.

2. schimb valva PCV.

3 curat clapeta (desi nu pre cred ca e murdara, pentru ca schimb des filtrul de aer - la 10000 km).

Fiecare operatiune urmata de reset.

 

Apropo de reset si Idle Learn, unde oare gresesc? Cata importanta au timpii aceia, si cum fac sa ii respect exact? Poate numar eu prea repede sau prea incet?

Link to comment
3 curat clapeta (desi nu pre cred ca e murdara, pentru ca schimb des filtrul de aer - la 10000 km).

 

Cata importanta au timpii aceia, si cum fac sa ii respect exact?

- corpul clapetei nu se murdareste de praf, ar fi grav. Prin galeria de aer circula aer + fum din trafic (filtrul de aer), vapori de ulei (PCV), vapori de benzina (canistra de carbon)si gaze nearse (EGR).

 

- te uiti pe secundarul unui ceas si cum a trecut timpul prescris de ei, actionezi.

Link to comment

Astazi am facut urmatoarele:

- scos bujii, in vederea schimbului, dar aratau atat de bine, incat nu le-am mai schimbat (aveau culoarea rosiatica, nu prezentau depuneri negre decat foarte putin, pe marginea capatului filetului). Tot ce am facut a fost sa ajustez distanta dintre electrozi, care era la 1 si ceva, am facut-o la 1 mm (in manual scrie 1.0-1.1 mm);

- curatat corp clapeta.

Facut reset, etc.

Dupa asta, nu se simte absolut nici un efect, adica ramane si intreruperea cat si zgomotele de care vorbeam.

Ultima incercare in ceea ce ma priveste, inainte de a merge la service, este valva PCV. Nu am umblat inca la ea, pentru ca am inteles ca se inlocuieste, nu se curata.

De aceea ii rog pe cei care stiu sa-mi recomande si mie ce tip de valva sa cumpar, si de unde (magazine cu piese Daewoo?), eventual daca se potriveste de Matiz.

Am cautat pe autodaewoo, dar acolo nu au decat pentru Matiz.

Edited by de esenta tare
Link to comment

- este aceeasi valva ca la Matiz ;

- regleaza si lungimea cablului de acceleratie astfel inca limitarea rotitei sa se sprijine pe umarul de la corpul clapetei ;

- verifica rezistenta electrica a cablurilor de legatura la bujii (fise) ;

- neregularitatile turatiei de ralanti se scot prin Idle Learn, doar resetul nu-i suficient.

Link to comment
- regleaza si lungimea cablului de acceleratie astfel inca limitarea rotitei sa se sprijine pe umarul de la corpul clapetei ;

- verifica rezistenta electrica a cablurilor de legatura la bujii (fise) ;

- neregularitatile turatiei de ralanti se scot prin Idle Learn, doar resetul nu-i suficient.

 

Nu prea inteleg cum e cu reglarea cablului de acceleratie. Adica sa nu mai aiba deloc joc pedala de acceleratie?

Nu am scule necesare pentru masurarea rezistentei fiselor. Poate le schimb si pe ele.

"Etc."-il meu includea si Idle Learn :) .

Link to comment

Am explicat cum trebuie facuta reglarea cablului, n-am vorbit deloc de joc, el ramane. MTIA are un contact de semnalizare clapeta inchisa si daca el nu este inchis, reglajul este prost ducand la oscilatii la ralanti dupa actionarea pedalei de frana !

Link to comment

Esti genial! Acum m-am prins de ce uneori face si alteori nu! Face doar in momentul in care este apasata pedala de frana! Poti sa-mi dai te rog o trimitere spre locul unde ai explicat cum se regleaza?

Multumiri atat tie cat si forumului! Cu adevarat aceste lucrururi care se discuta aici sunt folositoare celor cu probleme. Din pacate nu toti vor sa aculte de oameni cu mai multa experienta ca ei...

Edited by de esenta tare
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...