perfidus Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Mie unul mi se pare dubioasa diferenta de 1V intre tensiunea la rece si cea la cald cu AC cuplat si ventilatia pe 4. Cureaua de alternator si accesorii nu e cumva prea slaba cand se incinge? Apasa "normal" cu degetul pe ea si vezi cat se deformeaza. Link to comment
tolin Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Cea mai dureroasa cadere este aceea de 2V (!) intre gol si sarcina maxima, iar aici intervin toate: cabluri, curea slaba, alternator. Dupa ce vedem ultimele masuratori putem sa mai restrangem cercul. Altfel, la rece si in gol, doar 0,2V diferenta fata de alte exemple, n-ar fi rau. Link to comment
de esenta tare Posted March 16, 2007 Author Share Posted March 16, 2007 Cu aparatul de masura pe 200m, am asa: intre fir si borna, la -, 6.3 intre borna si baterie, la -, 1 intre fir si borna, la +, 3.7 intre borna si baterie, la +, 0.8. Toate masuratorile au fost facute la relanti. Curelele de accesorii au fost schimbate fara voia mea la ultima revizie din garantie, asta toamna, acum aprox 5000 km. Tot atunci mi-au schimbat bornele, la cererea mea, si bateria (pe care o cumparasem eu). Motivul - erau corodate: aveau asa, ca o rugina dar de culoare alba pe deasupra. Intre cele 2 borne, in conditiile date, 12.49. Intre borna + si ureche, 12.52. Doar cu dezaburirea cuplata, fara alti consumatori, 13.97. Toate la cald. Link to comment
tolin Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Cu aparatul de masura pe 200m, am asa:intre fir si borna, la -, 6.3 intre borna si baterie, la -, 1 intre fir si borna, la +, 3.7 intre borna si baterie, la +, 0.8. In plus, masuratorile n-au fost facute in conditiile cerute ? Cu toti consumatorii porniti ai 12,49V pe baterie ? In cazul acesta trebuie sa mergi la service, la un electrician, sa vada de ce iti baga releul regulator doar atata. In conditiile date trebuia sa ai peste 13,8V, ideal pe la 14,2-14,3V. Pentru a elimina o cauza, bateria, poti apela la un coleg de forum din localitate, sa pui bateria lui pe masina ta si sa vezi diferentele. Nu conteaza capacitatea ei, pui doar bornele pe ea si repeti masuratoarea la cald, cu toti consumatorii porniti, atat. Link to comment
de esenta tare Posted March 16, 2007 Author Share Posted March 16, 2007 (edited) Nu inteleg ce vrei sa spui. Nu am mentionat de aseara ca, cu toti consumatorii porniti, aveam 12.61 la rece si 11.98 la cald - masurati direct pe baterie? Acum am masurat pe borne, asa cum ai zis, si a dat 12.49. Sa vedem ce fac luni la service. Ce ar putea sa-i faca la regulatorul acela? Cat despre schimbul bateriei, pot face si de la alt tip de masina? Ca as apela la tatal meu. Edited March 16, 2007 by de esenta tare Link to comment
tolin Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Deci, 12,49 - 11,98V = 0,51V pierzi doar pe borne ? Din acest motiv am citat masuratorile de mai sus, pentru ca nu se intelege. Link to comment
de esenta tare Posted March 16, 2007 Author Share Posted March 16, 2007 Nu stiu. Eu doar am facut masuratorile pe care mi le-ai recomandat. Acum sper sa primesc si sfaturi pentru rezolvare, asa cum ai promis intr-un post anterior. Link to comment
tolin Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Bateria poate sa fie de la orice masina. Link to comment
Abram Burel Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 (edited) Masuratorile astea "la cald", as pune pariu ca nu au nici o legatura cu notiunea de... caldura. Cel putin cea care e legata de baterie si care nu e mereu legata de cea a motorului. De exemplu, daca ridicam capota, masuram "la rece", fumam o tigara, doua si apoi masuram "la cald", de fapt am masurat un... carcalete. Modificarea tensiunii de incarcare cu temperatura BATERIEI are legatura cu chimia ei, dar doar una ambientala cu cea a motorului. Daca ambientul e largit (prin deschiderea capotei) atunci nu prea mai e nici o legatura. Chimia aia influenteaza si parametrii electrici. Concluzia e ca masurarea "la cald" cu bateria.. rece da rezultate care nu ar trebui sa impresioneze prea tare pe nimeni. Cand m-am dus cu Nova la verificat instalatia electrica (pentru garantie la baterie), nenea de acolo a deschis capota, m-a intrebat cam cat a mers motorul, am zis ca vreo 2 minute, a pus capota la loc si m-a pus sa mai "dau ture" (ceva similar mi s-a intamplat la ITP cu Oltcit-ul). O sa ziceti ca asta (Kalos) e masina moderna. Ei draci Eu zic ca intrebarea este alta: de ce scade turatia de ralanti cu... varsta masini? Raspunsul pe alt topic Edited March 16, 2007 by Abram Burel Link to comment
tolin Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 @AB > cred ca ai omis sa judeci situatia reala, in care circuli si la care se plang unii ca au probleme cu mentinerea ralantiului: cu motorul cald, capota inchisa, bateria la aceeasi temperatura, dupa indelungi opriri la stopuri. La rece, releul regulator da tensiune mare, apoi o scade proportional cu temperatura din compatimentul motor. Modificare semnificativa intre a incalzi motorul, a ridica capota si a face o masuratoare nu este, doar daca cineva vrea sa incalzeasca motorul cu capota ridicata. Link to comment
de esenta tare Posted March 16, 2007 Author Share Posted March 16, 2007 (edited) Poate fac si combinatia cu bateria. Sau poate stau linistit pana luni, cand merg la service. Sunt sanse prea mici ca bateria sa aiba ceva, ca doar e noua. Si daca era un pic descarcata de la statul in depozit, trebuia sa se incarce in mers, daca restul sistemului era in regula. Deci cred ca nu e de aici problema. Edited March 16, 2007 by de esenta tare Link to comment
Abram Burel Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 (edited) tolin, tu ai impresia ca d.e.t. (sau chiar eu prima oara) am facut altfel decat sa "incalzim motorul cu capota ridicata"? Punem un pariu? De fapt, "situatia reala" e cea din... intrebarea finala Edited March 16, 2007 by Abram Burel Link to comment
de esenta tare Posted March 16, 2007 Author Share Posted March 16, 2007 Eu am masurat la rece, dupa serviciu, apoi am mers pana la jumatatea drumului spre casa, m-am oprit, si am facut masuratorile la cald. Cele de azi le-am facut la 5 minute dupa ce am ajuns la serviciu, dupa ce am citit topicurile voastre. Link to comment
tolin Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 @AB > tu ai vorbit de capota ridicata. La mine, poti verifica, nu apare termenul. Link to comment
de esenta tare Posted March 16, 2007 Author Share Posted March 16, 2007 Va rog eu, nu va mai certati. Hai mai bine sa cautam o solutie. Link to comment
tolin Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Cine se cearta ? Cred ca nu ne cunosti. Link to comment
de esenta tare Posted March 16, 2007 Author Share Posted March 16, 2007 Si solutia pentru mine care ar fi? Inlocuirea releului regulator, reglajul lui? Sau mai e o alta piesa care comanda diferenta de incarcare in functie de temperatura, si aceea trebuie inlocuita? Link to comment
tolin Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 De la tine n-am aflat inca ceva cert, care sa ne permita sa tragem o concluzie. Incearca faza cu alta baterie. Link to comment
de esenta tare Posted March 16, 2007 Author Share Posted March 16, 2007 Imi pare rau, dar pentru mine e prea complicat asta. Astept sa vad ce se intampla luni la service. Din moment ce bateria e garantata 3 ani, nu cred ca are ceva, dupa 6 luni de utilizare. Link to comment
tolin Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Doar sa nu patesti sa trebuiasca sa cumperi si o baterie noua si un nou alternator. Logica ta ma conduce la o astfel de concluzie. Link to comment
de esenta tare Posted March 16, 2007 Author Share Posted March 16, 2007 Din ce spui tu, un alternator stricat poate duce la o baterie stricata. Asta e corect si logic. Oricum, din raportul cauza-efect, rezulta ca nu bateria e cauza. Acum, pana luni, nu s-o strica de tot bateria, nu? Sau ai vrut sa zici ca m-ar pacali oamenii aia sa cumpar cele 2 piese, fara a fi defecte? Oricum, am auzit ca se poate extinde garantia la Chevrolet, asa ca, daca e cazul, voi apela la aceasta varianta, bineinteles cu o atentie bine plasata, pentru ca am iesit de vreo 2 luni din garantie. Link to comment
ovi_jer Posted March 17, 2007 Share Posted March 17, 2007 Ai verificat daca creste tensiunea cand maresti turatia? Link to comment
de esenta tare Posted March 18, 2007 Author Share Posted March 18, 2007 Da, creste. Am masurat insa pe borne, nu direct pe baterie, ca nu avea cine sa tina acolo aparatul de masura. Deci, pe borne, de la ~12.5 la ~13.5, la ~2500 rpm. Link to comment
MCojo Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 (edited) Am facut si eu masuratorile astea mai mult din curiozitate... Motorul caldut, venisem de jumatate de ora inainte de teste. Deci : 1) fara motor pornit pe baterie : 12,7 V; 2) cu motorul pornit : - fara consumatori : 14,3 V; - cu degivrarea pornita : 14,1 V - cu degivrarea si A/C pornite : 13,9 V. Toate masuratorile cu motorul pornit le-am facut la turatia de ralanti a masinii. Edited March 18, 2007 by MCojo Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now