Jump to content

Probleme La Relanti Kalos 1150 Cmc, 2004


Recommended Posts

Prea tarziu.

 

Cu motorul oprit, scoti "agrafa" de fixare a mantalei de la cablul de actionare clapeta. Invarti roata de actionare clapeta in sensul invers acelor de ceasornic pana cand limitarea ei se opreste in umarul de la corpul clapetei. Apoi pui agrafa la loc, fara sa misti cablul de actionare. Dupa aceea nu trebuie sa mai faci ceva, doar "apa, paie si bataie".

Link to comment
  • Replies 209
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

N-am reusit :( . Cred ca nu am inteles ce anume trebuie rotit. Eu am incercat sa invart rotita aceea de care trage cablul de acceleratie. Dar nu cred ca este corect, pentru ca ea are un arc care o trage in permanenta in pozitia cea mai spre stanga. In schimb am observat ca are la mijloc un alt dispozitiv, care se misca intr-un locas de la suprafata rotitei.

Link to comment

Scoti siguranta (albastru) si invarti de... chestia cu sageata verde pana cablul ce acceleratie este destul de intins.

 

PS: Trage in sensul ca la ea a 'lucrat' :) )

Picture_203.jpg

Link to comment

Cablul de acceleratie nu trebuie sa fie intins. Aici este spilul la MTIA. Ori arcul acela este prea slab, ori mecanismul este imperfect, asa ca sistemul are histerezis si nu revine intotdeauna in pozitia in care sa inchida contactul electric din MTIA. Din acest motiv se lasa cablul putin mai moale, sa NU contribuie si el la histerezisul aluia. Daca ECM nu este informat ca acea clapeta este in pozitia INCHIS si daca apare o variatie in vaccumul din galerie, fie si de la valva de la servo-frana, atunci motorul de reglaj clapeta este bagat de catre ECM-ul pacalit intr-o oscilatie proprie imperecherii la iepuri (te doare ? te doare ? gata !).

Link to comment

My mistake, aici se vorbeste de chestii avansate, MTIA, eu ma gandeam la batranul 1.4 16V si intinsul cablului la acesta.

Eh, macar acum stie unde e siguranta cablului.

Link to comment

Deci cum stau cu fata la motor, invers acelor de ceasornic nu inseamna spre stanga? Mai simplu, invers decat trage de rotita cablul, cand se accelereaza? Siguranta cablului am gasit-o de la inceput.

Haideti, hotarati-va :) , in ce parte trag pana la urma?

Link to comment

Eu am indoieli ca aceia stiu. Mai bine o lasi asa, pentru ca nu incurca pe cineva. Trebuie inceput cu partea electrica, rezolvata tensiunea minima pe baterie, la ralanti, cu motorul cald si cu toti consumatorii porniti. La mine sunt peste 14,2 V, in situatia asta. Apoi trebuie vazut de ce MTIA u reuseste sa pastreze turatia de ralanti, probabil ca ai o valoare prea mica, in jur de 750 rpm in loc de 800 rpm, cu motorul la temperatura de regim. In plus, schimba valva aceea PCV. Deci, situatia e complexa, deja sunt 3 variabile. La prima, n-am vazut pana acum pe cineva sa caute, cu exceptia lui ovi_jer.

Link to comment

Cam la cat timp se schimba valva PCV? E posibil sa mi-o fi schimbat cineva la revizii pana acum?

Imi recomanzi deci sa ma intalnesc cumva cu el?

 

Oricum, sunt suparat, ca, dupa 3 ani in care am fost foarte multumit de masina, imi face problemele astea, si mai ales ca, din cate vad, nu prea are cine le rezolva. Oare masinile astea au fost gandite sa reziste doar cat sunt in garantie?

Voiam sa-mi schimb anul acesta Kalosul cu un Lacetti vcdi, dar cred ca o sa renunt :( .

Poate ma indrept spre CEE'd, sau Accent...

Edited by de esenta tare
Link to comment
Oricum, sunt suparat, ca, dupa 3 ani in care am fost foarte multumit de masina, imi face problemele astea ... . Oare masinile astea au fost gandite sa reziste doar cat sunt in garantie?

 

Mai degraba este rezultatul a trei ani de revizii platite la greu de noi, la care dealerii au facut doar ce le-a fost lor mai usor- sa schimbe filtre si ulei. Nu motoarele sunt proaste, aici e indolenta unora din service X(

Link to comment

Am fost azi la service, si n-am rezolvat nimic. A zis ca variatia relantiului in jur de 30 rpm e normala. Variaza in jurul valorii de 770 rpm. Voi ce ziceti, e normala?

Cu toti consi=umatorii porniti, am 12.1 v la baterie, dar omul a zis ca e normal. Totusi, inclin sa cred ca Tolin are dreptate, si e prea putin. Ce se poate face in cazul asta?

Link to comment

1- valoarea medie a turatiei de ralanti este mica la tine, 800 este o cifra mai buna ;

2- valoarea tensiunii de alimentare este sub orice critica. Cu acumulator 100% incarcat trebuie sa ai 12,8-12,9V in gol si motor oprit si minim 13,8V, dar 14,2-14,3V este o valoare ideala, cu motorul pornit, cald la 80'C si cu toate sarcinile puse.

Toate problemele tale vin de aici (tensiune mica), in ordine aleatorie: acumulator, borne, cabluri, generator. Cine-i divina se afla doar prin masuratori, dar vad pe cei din service ii lasa rece ideea asta.

Link to comment

Crede-ma ca nu mai stiu ce sa fac. Daca ei au spus ca valoarea aia e ok, ce puteam sa fac? Si culmea ca -am dat si 30 de lei la inceput, rugandu-l sa rezolve problema.

Cat despre relanti, a zis ca nu se poate modifica.

Are ceva daca merg totusi asa? Ce se poate intampla?

Link to comment

Pai, daca vei avea o tensiune mai mare de alimentare, s-ar putea sa ai si o valoare mai mare turatiei de ralanti. Cred ca am fost explicit.

 

PS daca mergi tot asa, o sa mearga din ce in ce mai prost, ca vine caldura, A/C-ul la cotor, benzina de vara, cu factor de volatilitate mai mic, tensiune mica pe bujii, cale sigura spre misfire.

 

Solutie: decat sa dai bani pe un serviciu pe care nu-l primesti, mai bine investesti 10-12 lei in cel mai simplu voltmetru digital, foarte necesar intr-un topedo de masina si te apuci sa iei masuri pentru a afla mobilul crimei (ca sa dai apel, cum zic Parazitii, joke). Vezi ca exista un topic in sensul acesta, tot pe sectiunea kalos.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...