Wolfman Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Ai uitat de faruri, lampi de ceata si proiectoare, ventilatorul pus pe 4. Link to comment
MCojo Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 A trebuit sa plec intrucat venise consoarta sa mergem la cumparaturi... Link to comment
Wolfman Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Nu-i nimic, ai timp sa reiei. Link to comment
de esenta tare Posted March 18, 2007 Author Share Posted March 18, 2007 @ovi_jer In ce sens e bine? Vad totusi diferente fata de ceilalti care au masurat. Din cate stiu, alternatoarele sunt identice ca si capacitate, la Kalos pe benzina (din manualul de reparatii). Totusi de unde apare aceasta diferenta la mine? Inteleg ca e bine ca principiu: adica la turatie mai mare incarca mai mult ca la turatie mica. Link to comment
ovi_jer Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Te inseli.Numai 1,4 sohc este la fel cu 1,4 dohc si are 85A iar cel de 1,2 are 75A. Link to comment
de esenta tare Posted March 18, 2007 Author Share Posted March 18, 2007 Eu ma refeream la tensiunea regulatorului, 14.6 V la ambele. Link to comment
ovi_jer Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 E valabil la orice sistem de incarcare auto dar la acelasi total de consumatori nu poti avea tensiuni egale pe un alternator de 75A ca pe unul de 85A. Link to comment
de esenta tare Posted March 18, 2007 Author Share Posted March 18, 2007 Aha. Am inteles. Ceea ce spui tu, este ca s-a stecurat aici o deficienta de proiectare: din doua masini, la care consumatorii sunt calibrati aproximativ la fel, s-au prevazut 2 modele de alternatoare diferite, dintre care unul face fata, si altul nu. Link to comment
Abram Burel Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Unde vezi tu "deficienta"? Proiectarea presupune intotdeauna compromisuri. Ce ti se pare anormal ca la un motor mai "mic" si o masina implicit mai ieftina sa puna un generator mai mic? Link to comment
tolin Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 ... s-a stecurat aici o deficienta de proiectare: din doua masini, la care consumatorii sunt calibrati aproximativ la fel, s-au prevazut 2 modele de alternatoare diferite ... Unde vezi tu consumatori aprox. la fel ? Bateria unui motor se dimensioneaza dupa demaror, consumatorul principal, iar generatorul se dimensioneaza dupa baterie. La o baterie de 45 Ah, un generator de 75A este arhisuficient. Important este sa functioneze corect. Dovada ca, pana ai schimbat bateria, n-ai avut probleme de alimentare. Problema este alta, motoarele de Kalos/Aveo sunt echipate cu generatoare de la producatori diferiti (DAC si MANDO). In cazul primelor, ai tensiune suficienta de la turatia de ralanti. Celelalt model livreaza tensiunea suficienta incarcarii bateriilor cu Ca doar de la 2000 rpm in sus. Asta-i si motivul pentru care unele motoare echipate cu ultimul model, mai ales cele de 1,4L si 16v au probleme de misfire cand sunt rulate sub aceasta turatie, cu mari consumatori pusi pe generator. Mersul pe distante scurte, in sezonul rece (cand necesarul de tensiune pe baterie este mai mare), impreuna cu mari consumatori, mai ales cei necompensati de ECM prin cresterea turatiei de ralanti, duce la mentinerea bateriei la o capacitate redusa. Link to comment
ovi_jer Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Sa-mi spui dupa 2 ani cati mai ai din aia 75A ) Apropo : bateria nu ar legatura cu alternatorul cand vine vorba de putere. Capacitatea bateriei este aleasa in functie de marimea motorul si implicit a electromotorului. P.S. Si cielo fara abs avea alternator de 85A ) Link to comment
tolin Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Normal, e mai bine 75A la 800 rpm, decat 85A la 2000 rpm. Pana sa apara busoanele de trafic in RO, nici nu s-a pus problema asta. Link to comment
de esenta tare Posted March 19, 2007 Author Share Posted March 19, 2007 Cred ca eu am Mando. Azi la service, mi-au aratat un Kalos cu motor de 1.4, care avea identic aceleasi valori de incarcare. Din tot ce s-a discutat pana acum, trag concluzia ca nu are rost sa schimb alternatorul, pentru ca nu e defect, ci conceput prost. Cand bag consumatori, merg mai turat. Va multumesc pentru ajutorul vostru, si sper sa nu postez prea curand la sectiunea probleme tehnice . Link to comment
tolin Posted March 19, 2007 Share Posted March 19, 2007 Cred ca eu am Mando. Veste proasta. Totusi, eu zic sa verifici cablurile, cade cam mult pe ele. In plus, vezi daca se comporta tot asa pe o baterie incarcata. Link to comment
de esenta tare Posted March 19, 2007 Author Share Posted March 19, 2007 Ok. Voi face si asta. De asemenea, o sa curat pe acolo, remontez bornele si dau cu vaselina. Link to comment
alx Posted March 19, 2007 Share Posted March 19, 2007 Cand bag consumatori, merg mai turat. Asta parca era de cand lumea la motoare micute... si dau cu vaselina. Obligatoriu!!! Link to comment
de esenta tare Posted March 20, 2007 Author Share Posted March 20, 2007 Daca totusi problema cu incercarea ramane, as vrea sa incerc sa o rezolv pe cea cu mersul neregulat. Avand in vedere ca la rece, scaderea turatiei nu se face lin, ci sacadat (dar nu variaza jos-sus, deci idle learn e ok), deci scade cate putin , dar fiecare scadere se simte ca un mic soc, m-am gandit: nu se poate curata si motorasul acela pas-cu-pas care asigura mentinerea turatiei de relanti la rece? Daca poate cineva sa ma indrume in acest sens, este binevenit. Mentionez ca am curatat corpul clapetei. Link to comment
closchkutza Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 fftopic: De ce trebuie sa se dea cu vaselina la borne? Link to comment
de esenta tare Posted March 20, 2007 Author Share Posted March 20, 2007 Ca sa nu intre umezeala. Link to comment
de esenta tare Posted March 21, 2007 Author Share Posted March 21, 2007 Chiar nu stie nimeni cum poate fi curatat motorasul de la MTIA? Link to comment
tolin Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 Daca te uiti la MTIA, vei vedea un capac negru prins in suruburi. Nu cred ca acel motor are ceva, mai degraba trebuie curatat (schimbat)potentiometrul de pe postul de senzor de pozitie. Iar la acesta trebuie umblat cu "spray de curatat contacte" si nu cu vaselina. Link to comment
de esenta tare Posted March 21, 2007 Author Share Posted March 21, 2007 Capacul acela este cumva spre spate, de cealalta parte a galeriei de admisie, fata de clapeta de acceleratie? Dar daca spui, nu are rost sa umblu acolo. Daca poti sa imi spui si mie, te rog, unde este acel potentiometru, as putea sa-l curat pe acesta. Am spray de contacte. Link to comment
tolin Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 1- mai exista un alt capac negru acolo ? 2- unde sa fie potentiometrul, daca nu tot acolo ? Intrebam doar sa facem posting ? Din cele 122 de posturi, doar cateva sunt necesare unei documentari pe aceasta problema. Link to comment
de esenta tare Posted March 21, 2007 Author Share Posted March 21, 2007 Am intrebat pentru ca la mine nu e negru. Tot ce e in zona aia, e argintiu. Si voiam sa fiu sigur, sa nu desfac si sa stric ceva. Car despre potentiometru, chiar nu stiu ce este, si speram sa obtin o descriere, ca sa stiu ce curat. E ok daca defac capacul si dau cu spray in interior? Link to comment
tolin Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 Trebuie dat jos corpul clapetei. Pozitia spre habitaclu nu permite un accesul si lucrul in interior. Fara poze nu ne putem descurca de la distanta. Tu ai singura masina cu motor de 1,2L productie < 2005 de pe forum si cu asa vechime. Toti ceilalti n-au avut probleme acolo, sunt in garantie, asa ca n-a umblat cineva personal MTIA. Nici desene de constructie ale dispozitivului nu avem, doar schema electrica. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now