Jump to content

Probleme La Relanti Kalos 1150 Cmc, 2004


Recommended Posts

Presupunand ca fac rost de un aparat foto, pentru ca nu am: desfac capacul acela, si dupa aceea fac o poza in interior?

Sau fac poza inainte sa desfac, ca sa nu umblu in alta parte?

Sau, pana apare precedentul, ca sa stim exact cum se procedeaza, merg pe principiul: nu ma deranjeaza chiar asa tare :) ?

Edited by de esenta tare
Link to comment
  • Replies 209
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Intai ar trebui sa gasesti scula potrivita sa desfaci suruburile de prindere a corpului clapetei. Fara chei potrivite nu-l desfaci. Apoi sa gasesti surubelnita potrivita pentru a desface suruburile de la capac, cap stelat, daca nu ma insel. Cand il ai pe masa, poti sa te gandesti la poze.

Link to comment

Astazi am schimbat pozitia jumperului de CO, de la 95 la 91. Bineinteles ca am pus in rezervor inainte benzina de 91 (care se vinde ca 95, la pompa).

Am dat reset, si, desi nu e neaparat obligatoriu, idle learn.

Primele impresii sunt:

- un mers mai silentios si mai constant al motorului la relanti;

- un mers mai silentios si in sarcina;

- se simte cuplul motor mai bun, la turatii joase. Astfel, acum obtin performante similare cu cele de dinainte, la turatii cu aproximativ 700 rpm mai jos. (Inainte: jumperul pe 95, benzina de 95 real - 98 la pompa);

- ca prima impresie, da senzatia de cuplu la turatii joase, astfel ca incepe sa traga mai de jos, fata de cum era inainte, dar totusi si-a pierdut din putere, adica parca nu se mai infige la fel de bine. As zice, cam ca un diesel, dar fara turbina. Simti cuplul mare, care te ajuta sa nu folosesti asa des cutia de viteze, dar nu are putere pentru un mers mai sportiv. Oricum, trebuie un timp sa ma obisnuiesc cu noile caracteristici, si va tin la curent.

Voi analiza si in continuare, consumul, sincopa de la 4000 rpm (3500 la mine), porniri la cald si la rece, si ce o mai fi de observat.

Edited by tolin
Link to comment

Asociez consumul deoarece observ o crestere a consumului la motoare, pe masura ce cresc normele de poluare.

Intotdeauna cred ca exista o oarecare relationare intre performante si consum.

Dupa ce masor consumul macar o saptamana cu setarea pe 91, o sa incerc si fara EGR.

Inainte de a incerca, voiam sa aflu si parerea voastra despre efecte.

Bineinteles ca dorinta tuturor soferilor e sa aiba performante maxime cu consum minim.

Sau macar un compromis :D .

Link to comment

Noxele mici se obtin cu efort, iar efortul, in cazul de fata, insemna benzina. Randamentul maxim il obti doar in conditii lejere de trafic. Conditiile actuale de trafic urban sau unele portiuni de DN si chiar drum european, reprezinta doar zone de poluare maxima si consum maxim, deci, reversul dorintei. Cresterea consumului simultan cu cresterea normei de poluare se vede doar la ambuteiajele urbane. Altfel, consumurile extraurbane au scazut. Masina ta consuma cat un Matiz euro2, 5,0-5,5%.

Link to comment

Revin cu impresii.

In ceea ce priveste sincopa de la 3500 rpm, acum se manifesta la 3200 rpm, dar mult mai fin. Adica este redusa atat senzatia de pauza, cat si cea de sut de dupa. In schimb, se simte clar, si la aceasta turatie, faptul ca motorul este mai viguros. Scaderea performantelor in a doua parte a plajei de turatii, se simte incepand cu 4700 rpm, unde am simtit ca incepe sa se plafoneze.

Sper sa revin la sfarsitul saptamanii cu impresii despre consum.

Link to comment
  • 10 months later...

Readuc su eu la viata, din pacate, discutia de pe acest topic. Azi de dimineata am pornit frumos masina, aveo 1.2, si dupa 30 de sec am plecat de pe loc mergand vreo 10 m dupa care am oprin si cu motorul la ralanti am asteptat pe cineva. La un moment dat, fara sa ma ating de nimic, motorul s-a turat pana la 1800 dupa care a cazut mai jos de 500 incepand sa trepideze rau. M-am speriat si am apasat acceleratia. Am turat-o si dupa aia si-a revenit. Tin sa mentionez ca motorul era inca destul de rece. Ce parere aveti? Sa ma duc in service?

Link to comment

MAsina nu are IAC, are MTIA, lafel ca nubira euro 3. Nu cred ca iti este f util sa te duci sa service sa pierzi timpul atata timp cat este o situatie izolata. Eu cred ca ar trebui sa mai astepti, sa vezi daca mai reapare problema, eventual daca se aprinde MIL-ul.

Link to comment

M-ati innebunit cu chestii de genul: a stranutat pisica, o fi bolnava?

E adevarat ca e greu de gasit o explicatie pentru ceva ce se intampla asa din senin, dar tocmai d-aia nu trebuie sa te impacientezi de la o intamplare. Desi poate fi ceva serios in cele din urma, asta nu inseamna ca chiar este.

Link to comment
  • 5 months later...

Am si eu o problema privind relantiul.

Am un Aveo 1.2 din noiembrie 2007, avind 21000 km, luat acum 2 saptamini.

De la inceput am observat, ca dupa pornire relantiul nu este stabil, turatia variind intre 700-1100 (variatie regulata), asta pina ce temp. ajunge aproape la 50-60, dupa care se stabilizeaza.

Am schimbat bujiile, am dat reset, idle learn, nici o schimbare. Mai am de gind sa schimb valva pvc.

Si inca o sesizare: cind in timpul mersului scot din viteza turatia scade pina la normal, dar imediat are o oscilatie pe la 1100 r/min, dupa care se stabilizeaza.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...