tolin Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 ... Într-adevăr, telecomanda declanşează închiderea centralizată, armează circuitul de alarmare şi activează imobilizatorul ... Ce legatura este intre telecomanda si imobilizator ? Link to comment
rm.popa Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 În măsura în care beculeţul care fâlfâie în bord este, aşa cum am înţeles eu (poate greşit), indicaţia că imobilizatorul a fost activat, legătura este că atunci când închid maşina doar din cheie, beculeţul nu fâlfâie. De unde am dedus că şi imobilizatorul... ioc. Deschiderea de uşă am putut s-o simulez uşor. La pornirea fără cheie n-am îndrăznit să mă bag... Link to comment
tolin Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Imobilizatorul este activat de catre un dispozitiv din cheie cand cheia se afla in contact sau foarte aproape. Telecomanda de la cheie este doar pentru inchiderea centralizata, sa nu bagi cheia in broasca de la usa. Link to comment
rm.popa Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Are sens ceea ce spui. Dar becul din bord ce semnificaţie are? Link to comment
tolin Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Cel care semnalizeaza testarea sistemul AIRBAG ? Link to comment
rm.popa Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Nuuu.. Nu-s chiar aşa dus cu pluta... E un beculeţ roşu, mic, plasat pe acelaşi panou, în dreapta-sus parcă, şi care "fâlfâie" doar după închiderea maşinii din telecomandă (ca beculeţul unei alarme after-market). Link to comment
root Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 (edited) Beculetul ala din cate stiu semnifica armarea alarmei integrate. E posibil ca la variantele mai vechi de Kalos sa nu existe. Imobilizatorul e activat in momentul cand scoti cheia din contact, nu are legatura cu inchiderea, alarma sau mai stiu eu ce. E un transponder in cheie care deblocheaza circuitul de imobilizare a masinii in momentul in care este adus in imediata vecinatate a acestuia. De aceea nu poti porni motorul cu o copie de cheie aftermarket, indiferent daca masina e descuiata sau nu (desi copia poate functiona perfect in incuietoarea usii). Edited June 8, 2007 by root Link to comment
tolin Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 "Security Indicator There is a security indicator on the instrument panel. After the LOCK button of the transmitter is pressed, the module is placed in the armed mode, and the security indicator flashes. The security indicator turns ON for 0.1 second and OFF for 0.7 second. It then flashes at that frequency until the control module/receiver is disarmed." Asta zice la manual. Pe schema, modulul imobilizator este legat la sistemul anti-furt, din care face parte si inchiderea centralizata, in sensul ca semnalizeaza o incercare de pornire a motorului fara cheia care trebuie. Link to comment
rm.popa Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Eeei, hai că începe să se facă lumină... Şi atunci să înţeleg că versiunile care nu au telecomandă pe cheie de fapt nu au "alarmă pasivă"? Pentru că e limpede că închiderea din cheie nu armează "alarma pasivă". Sau poate la acele versiuni o armează? Avem pe forum astfel de versiuni de Kalos/ Aveo? Link to comment
root Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Şi atunci să înţeleg că versiunile care nu au telecomandă pe cheie de fapt nu au "alarmă pasivă"? Pentru că e limpede că închiderea din cheie nu armează "alarma pasivă". Sau poate la acele versiuni o armează? Avem pe forum astfel de versiuni de Kalos/ Aveo? Tind sa cred ca nu au alarma. Vazusem pe un alt forum pe cineva fara telecomanda pe cheie care incuia masina si nu se intampla nimic. In schimb la fostul meu Passat nu aveam telecomanda, dar cand incuiam masina se arma automat si alarma. Dar se pare ca la Chevy e altfel. Link to comment
Razv Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Tin minte ca atunci cand am achizitionat modelul am intrebat de alarma . Raspunsul tipului care mi'a dat cheile a fost ceva de genu : " Pai modelul asta vine cu alarma fara senzor antisoc din fabrica , nu'i nevoie sa'i mai pui tu ". ( am un Aveo Premium ). Link to comment
rm.popa Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 Dacă ai Aveo Premium ai alarmă pasivă şi telecomandă pe cheie. Problema sunt versiunile Direct şi Plus, care nu au telecomandă. Deci, faţă de Star, Elite şi Premium, le lipseşte doar telecomanda, sau şi circuitul de alarmare ? (caz în care cred că e posibil să nu aibă nici conectorul pentru goarnă...) Link to comment
wwillym Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 Eu astept sa-mi ridic masina, un Aveo sedan elite. Cand an facut comanda, delerul mi-a zis ceva de alarma , cum ca acest model ar avea asa ceva, dar dupa ce am venit acasa si am studiat lista dotarilor acestui model, nu se pomeneste de alarma , doar de inchidere centralizata cu telecomanda. Deci modelul Aveo sedan elite are acea alarma,(cum o fi ea pasiva, sau nu) sau nu are? Am inteles (citit aici pe undeva) ca in cazul existentei acestei "alarme",mai este necesar montarea unei goarne... Va rog dati-mi mai multe detalii legate de aceasta goarna, ce model, de unde se procura , unde se monteaza( unde este acel conector)? Cand ma duc sa ridic masina as dorii sa fiu cu "temele facute", sa nu ma ia dealerul cu tot felul de povesti... Multumesc anticipat! Link to comment
omydee Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 Aveo sedan platinum are alarma, fara senzor antisoc, dar are. Alarma care se activeaza atat la inchiderea autoturismului cu ajutorul telecomenzii, cat si la inchiderea cu cheia. De celelalte modele nu stiu. Link to comment
baiatu Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 Pentru cei fara „goarna“ in Bucuresti, la Radacini, se monta acum o luna cu 150 ron... Link to comment
rm.popa Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 (edited) Scuuump, dom'le, scump! Montez eu gratis, cu goarna clientului (20-30 RON, în târg...). Va rog dati-mi mai multe detalii legate de aceasta goarna, ce model, de unde se procura , unde se monteaza( unde este acel conector)? Cand ma duc sa ridic masina as dorii sa fiu cu "temele facute", sa nu ma ia dealerul cu tot felul de povesti... Păi dacă vrei să fii cu temele făcute e suficient să citeşti acest topic de la cap.. O să afli tot ce-ţi trebuie. Edited June 9, 2007 by rzvpopa Link to comment
Abram Burel Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 Mai am eu vreo 2 goarne ieftine. Link to comment
puchi Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 sal baieti.A montat cineva goarna la masina cu inchidere centralizata fara telecomanda(pe aveo sedan),s-au a avuto din fabrica .daca da ce face goarna cand suna.multam Link to comment
tolin Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 (edited) .Endofftopic Edited June 14, 2007 by tolin Link to comment
rm.popa Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 S-a pomenit anii trecuţi prin acest topic ideea montării unor senzori "peste" alarma OEM a Kalos-ului. Ar fi o chestie foarte rudimentară, dar aş vrea să o analizăm puţin. Nu sunt prea încântat de ideea montării unei alarme serioase, care să intervină pe circuitul electric al maşinii, aşa că aş încerca doar un... "add-on" simplu. Spunea alx că, spre exemplu, s-ar putea monta un senzor de şoc, pe un contact de portieră, în serie. Sigur, ar fi un senzor "brut", fără prealarmări şi alte alea. L-ai "şocat" - urlă şi cu asta basta... Păi să vedem: Din câte ştiu eu, un contact de portieră transmite (la închiderea circuitului - adică deschiderea portierei) polaritate negativă (masa caroseriei) spre plafonieră şi spre modulul de alarmă. Deci alarma se declanşează la primirea unui "-". Deci ar trebui ca un senzor de şoc să trimită spre alarmă tot un "-" (habar n-am cum lucrează astea; dacă trimite într-adevăr "-" e ok, mergem mai departe). Cred că montajul în serie nu merge: pentru ca senzorul să fie "alimentat" cu un "-" pe care să-l poată transmite spre alarmă în caz de şoc, ar trebui ca uşa să fie deja deschisă (circuitul să fie închis). Plus că, odată deschisă uşă, alarma s-ar declanşa doar dacă şi senzorul de şoc ar transmite semnal. Deci ar merge cu "şi", nu cu "sau". Deci renunţăm la montajul în serie. Să vedem în paralel. Deci dacă senzorul merge cu "-", îl punem în paralel şi alarma ar trebui să pornească şi la uşă deschisă şi la "şoc". Problema e alta. Contactul de portieră transmite semnal spre modulul de alarmare, dar aprinde şi plafoniera. După cum mă duce pe mine capul, rezultă că motarea unui senzor de şoc în paralel cu un contact de portieră va duce la aprinderea plafonierei la orice "şoc" de după dezarmarea alarmei. Practic, după intrarea în maşină se va aprinde plafoniera la fiecare şoc detectat de senzor. Cred că asta s-ar rezolva prin montarea unui "întrerupător" ascuns pentru senzorul de şoc. Ciudat, dar plauzibil... Dacă în loc de senzorul de şoc ne gândim la senzori volumetrici, montaţi şi ei în paralel? De fapt esenţa problemei stă în polaritatea semnalului transmis de aceştia (ca şi la cel de şoc). Raţionamentul meu (de mai sus) e că alarma are nevoie de "-". Cine ştie dacă senzorii ăştia scot "+" sau "-"? Ştiu că mă agit cam degeaba. Sunt destul de curios cum ar fi dacă... Mai ales că sâmbăta trecută, la -10 grade, adunam cioburile de la geamul din dreapta faţă, spart de un idiot care oricum n-a avut ce lua din maşină. Şi am mai umblat şi 2 zile cu plasticul în geam... Chiar n-am chef de o alarmă "completă" (care s-o mai ia razna, din când în când), am oricum CASCO. Aş încerca doar cele de mai sus. Sau doar să pun nişte senzori volumetrici în colţuri, aşa... "la derută" (exponate)?? Link to comment
Mircea Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 Exista module de alarma care se monteaza in serie cu cea a masinii, nu presupun interventii suplimentare, insa suporta adaugarea de senzori suplimentari. Aceste module sunt foarte ieftine iar instlarea lor nu presupune decat o alimentare si o legare cu modulul existent pe masina, fara alte interventii suplimentare. si nu cred ca merita sa faci ceea ce vrei tu sa faci. Link to comment
rm.popa Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 Ceea ce spui tu sună bine. Practic n-am nevoie de închiderea geamurilor, blocare portierelor în mers şi alte alea... Aş vrea doar atât: să se declanşeze dacă-i sparge careva vreun geam, ori dacă e lovită prin parcare. Link to comment
Mircea Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 Da, uite una dintre ele: http://www.digitalsupermarket.ro/0,11,alar...ratie-noua.html Sau: http://www.digitalsupermarket.ro/7,0,pe-cheia-masinii.html Link to comment
rm.popa Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 Mulţumesc, Mircea! Până să-mi spargă geamul nu mi-a păsat de alarme. Mi-am montat goarna şi cam atât. Dar parcă... Link to comment
Lucian M Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 Mi se pare mie sau Aveo 5dr are senzor de soc? Zic asta deoarece mai mergeam la un prieten care are vreo 3 copii foaaaarte energici care se agitau prin curte si care m-au anuntat "ca tipa masina". Masina era plina de urme de manute (era prafuita rau) si am stat crucit deoarece credeam ca NU am senzor de soc montat. A doua oara cand mi-a pornit alarma- era ridicata pe cricurile pneumatice cand i se montau rotile de iarna; s-a taiat presiunea in cricuri si masina a inceput sa piuie instantaneu (am lasat alarma pornita, deoarece afara era frig si stateam in atelierul omului). Daca stie cineva sa dea o lamurire- ar fi fain. Ce as vrea la alarma- daca as putea pune la ea un dispozitiv care sa ridice geamurile la armare- macar cele de pe fata. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now