nt98adu Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 Motorasul functioneaza alimentat separat. Tensiune la mufa am doar pe treapta II si III. Pe INT. nu am tensiune. Luni schimb comutatorul. Sper sa mearga. Link to comment
cris06 Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 Daca masina are in dotare, verifica si potentiometrul temporizatorului. Link to comment
leizeriuc Posted September 12, 2009 Share Posted September 12, 2009 am si eu o problema cu stergatoarele cand dau pe prima treapta fac ba 1 cursa ba jumatate ba 3 si se opresc oriunde pe parbriz numai unde trebuie nu ce e de facut ca ma enerveaza sau cand dau sa spal parbrizul la fel se opresc haotic ("> Link to comment
alleks Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 As avea si eu o intrebare si cred ca aici se incadreaza cel mai bine. La cielo al meu din 2004, atunci cand pornesc spalatorul de parbriz, stergatoarele imi pornesc aproape instant, automat, lucru care nu mi se pare normal. As vrea, daca se poate, sa-mi porneasca dupa cateva secunde, sau sa nu-mi porneasca deloc (la logan nu pornesc deloc, ci doar iti este stropit parbrizul). In prezent, pana imi ajunge apa din pompa la duze, stergatoarele deja fac cam un sfert de tura si imi zgarie parbrizul. Are cineva vreo idee? Raman dator. Link to comment
lascarica Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Aceeasi problema ca si Alleks am si eu. Banui ca asa e facut din fabrica. Se poate face ceva? Pina acum am mers pe ideea sa schimb stergatoarele mai des dar se matuieste si parbrizul pe alocuri si e destul de aiurea. Daca nu-i graba dau la T-u si spray ca meseriasii de la stopuri ... Eventual punem un buton special pt pompa sa udam parbrizul si dupa aia sa folosim stergatoarele. Link to comment
Salex Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 (edited) Daca apasati scurt (foarte scurt) comanda de stropit geam, nu reuseste sa stropeasca inainte sa porneasca stergatoarele (cele 3 ture) ? Edited September 30, 2009 by Salex Link to comment
lascarica Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 (edited) Nop...am incercat si asa...e cu impuls tu-i...ai apasat croseteaza stergatoarele pe uscat, ca pompa uita sa mai porneasca E naspa ca si la inceput merge pe uscat si la final dupa ce ai luat dejtu' inca mai face cele 3 ture ... Nu cumva exista o supapa unisens pe traseu sa nu coboare apa la vale pe furtun, si la noi e stricata? Sau macar daca exista pe vreo masina si punem si noi... Poate fi si uzura in pompa si lasa apa sa curga... Cine mai are Cielo eventual mai noi e rugat sa spuna daca asa e normal sau e o problema. Edited September 30, 2009 by lascarica Link to comment
alleks Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Din ce am inteles, nu e chiar normal. Am mai intrebat un prieten, fost posesor de cielo, care mi-a spus ca la el dura 1-2 secunde pana sa porneasca stergatoarele. Link to comment
Viktor Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Atasez si eu inca doua nexia (95 si 96) , care se manifesta la fel. Stergatoarele pornesc pe uscat.Deci, asa au fost concepute, parerea mea. Link to comment
danutza Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Asa sunt toate Cielo care au temporizator la stergatoare. Eventual daca se poate anula pornirea automata cand actionaeaza stropitorile. Link to comment
lascarica Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Confirm am temporizator...de la asta o fi? Am sa caut un push buton mic si am sa-l pun sa porneasca pompa chiar si fara contactul pus... Link to comment
alleks Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 (edited) (lol, ciudata regula "nu mai folosi quote", dar ma conformez) @lascarica pai si daca vrei sa-l speli din mers? opresti motorul ? In orice caz, sa ne spui si noua de butonul magic, daca-l gasesti. @danutza eu asta as vrea, dar nu stiu cum. Edited September 30, 2009 by alleks Link to comment
lascarica Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 (edited) Pai botonu' tre' sa-l caut pe la magazinele de specialitate...iar in mers folosesc maneta din dotare pe care nu o modific...ramine ca si pina acum. Ideea era sa pot porni pompa sa-i dau niste impulsuri sa ude parbrizul...pun in paralel cu maneta lu' peste. Oricum deobicei vrei sa-ti speli parbrizul inainte de a pleca din parcare, NU? Edited September 30, 2009 by lascarica Link to comment
Viktor Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Am facut un test. La aceiasi instalatie care duce la duze/le de pe capota, prin intermediul a doua furtunuri transparente am legat inca doua duze.Pompa dezvolta o presiune perfecta pentru toate cele 4 duze.Deci, 4 duze a cite doua orificii pe fiecare. Partea proasta este atunci cind dez-activez pompa, lichidul din instalatie, se retrage foarte repede catre pompa.Ma gindesc sa-i pun o supapa la iesirea din pompa.Ce ziceti? Link to comment
lascarica Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...st&p=447310 Sint de aceeasi parere contrarie cu tine Daca gasesti ceva tipa si la noi pls. Link to comment
tolin Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 ... Partea proasta este atunci cind dez-activez pompa, lichidul din instalatie, se retrage foarte repede catre pompa.Ma gindesc sa-i pun o supapa la iesirea din pompa.Ce ziceti? Asa sa faci, iarna iti va ingheta lichidul pe tot traseul ! Link to comment
Viktor Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 O,nu am observat ca ai spus deja de supapa. Link to comment
alleks Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Pai botonu' tre' sa-l caut pe la magazinele de specialitate...iar in mers folosesc maneta din dotare pe care nu o modific...ramine ca si pina acum.Ideea era sa pot porni pompa sa-i dau niste impulsuri sa ude parbrizul...pun in paralel cu maneta lu' peste. Oricum deobicei vrei sa-ti speli parbrizul inainte de a pleca din parcare, NU? Nu intelesesem eu bine ce-i cu botonul ala. Ideea pare in regula, desi ar trebui sa-l ascunzi pe undeva. Un buton "aftermarket" nu prea da bine, imho. Da, de obicei il speli inainte sa pleci, dar graba+neatentia te mai fac sa uiti. Cat despre supapa aia, sper ca lipseste cu un rost, ala de a nu-ti ingheta lichidul pe furtun pe timp de iarna. Link to comment
lascarica Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 (edited) Uite si supapa minune: http://www.acvamax.ro/product_info.php?products_id=187 Cica ar mai fi ceva de pe Dacii o supapa de vacum ...tre' sa mai sap... Iarna se poate scoate... Deobicei iarna se pune lichid de spalare special pt iarna care nu ingheata pina la -30-40 grd. Daca folosesti apa de la robinet nu mai conteaza unde ingheata oricum nu mai poti folosi instalatia...cel mult poate crapa un furtunas... Butoane micute si finute se gaseau pe la magazine gen "Dioda" pt amatorii electronisti... Edited September 30, 2009 by lascarica Link to comment
Viktor Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Daca folosesti solutie de cel putin, -20°(si asta masurata) si nu apa din girla, nu va ingheta. Link to comment
cris06 Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 (edited) Problema pornirii stergatoarelor pe uscat la actionarea stropitorii se poate rezolva (destul de simplu) prin adaugarea unui mic montaj electronic (un circuit de intarziere) pe comanda releului de temporizare ce vine de la actionarea stropitorii. Personal am rezolvat treaba asta cu un banal CI 555 si un microreleu. Se poate regla temporizarea de la momentul primirii comenzii de stropire si pana la pornirea stergatoarelor, dupa preferinte. Uzual, 1 sec. e suficienta ca timp. Am sa caut schema si am s-o postez in sectiunea de electronica. Vreau sa spun ca merita, mai ales iarna cand e gheata pe parbriz. Edited September 30, 2009 by cris06 Link to comment
madkat Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 (edited) Asteptam cu nerabdare schema - si eu aveam in minte sa fac modificarea asta dar nu are rost sa reinventez apa calda. In legatura cu supapa minune - se gaseste la masinile cu stergator la luneta - dar cu rezervor de lichid coimun cu cel de parbriz - tocmai pentru ca sa nu se goleasca furtunelul de 3-4 metri lungime de la motor la haion asta ca tema de la dezmembrari Edited October 1, 2009 by madkat Link to comment
papie Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 http://www.conexelectronic.ro/produs.php?id=14077 Recomand cu caldura. Am folosit asa ceva, functioneaza aproape in orice tip de varianta, este reglabil (prin schimbarea unui rezistor), are schema pentru tipurile de legaturi, functioneaza direct la 12 V, este ieftin. Link to comment
lascarica Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 (edited) Am gasit o supapa...20RON Detalii dupa ce o montez... L.E. Felicitari moderatorului ; "prietenii stiu de ce" Edited October 1, 2009 by lascarica Link to comment
Viktor Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Supapa cod:N00000225. Pentru trabant 601 si wartburg 353. La mine furtunul este prea lung, cam +50cm cu capota deschisa. Voi reduce acei 50cm. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now