hades Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 (edited) Eu cred ca vezi gresit. Poate nu l-a vazut, poate nu a apreciat distanta corect Am raspuns eu. Mai concret: motocicleta a ajuns prima, masinile erau mai in spate. Deci au avut mai mult timp. Edited December 9, 2008 by hades Link to comment
tolin Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 (edited) Ah, deci n-au fost probleme de vizibilitate. Dar atunci care a fost momentul decisiv, nu s-au inteles cine sa treaca primul, a scapat bizonul masina de pe bordura ? Imi vine greu sa cred ca motociclistul s-a bagat, doar, pentru simplu fapt ca era pe banda lui si ca avea prioritate. Nu cumva, jipanul l-a lovit in spate, adica motociclistul trecuse si manevra nefericita l-a lovit in roata spate, cum parea din relatarea de la tv ? Edited December 9, 2008 by tolin Link to comment
rm.popa Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Nu credeţi că ar fi timpul pentru un rebranding la topicul ăsta? "Ştirile auto de la ora 5" vă sună bine? Am toată compasiunea pentru cei implicaţi în cele ce se descriu mai sus, dar am aşa... un feeling de five o'clock... O fi de la apa minerală din "ceaiul" cu care mă "lupt"? Link to comment
Satori Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Franele motocicletelor nu prea functioneaza pe vremea asta. Si nici manevrele bruste. Link to comment
hades Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Ah, deci n-au fost probleme de vizibilitate. Dar atunci care a fost momentul decisiv, nu s-au inteles cine sa treaca primul, a scapat bizonul masina de pe bordura ? Imi vine greu sa cred ca motociclistul s-a bagat, doar, pentru simplu fapt ca era pe banda lui si ca avea prioritate. Nu cumva, jipanul l-a lovit in spate, adica motociclistul trecuse si manevra nefericita l-a lovit in roata spate, cum parea din relatarea de la tv ? Bizonul coborase de pe bordura. Dar eu cred ca a apreciat gresit distanta, a crezut ca motocicleta trece. Cel cu motocicleta a virat parca un pic dreapta, sa il evite pe bizon. Nu l-a lovit jipanul in spate. Motocicleta a intrat in dreapta fata a jipanului. Link to comment
tolin Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 In cazul acesta, nistorescul ar trebui sa predea carnetul, ca o mica dovada de luciditate. Link to comment
Satori Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Atentie! Zebra pentru idioti motorizati! Super tare imaginea, merita toti banii http://www.motociclism.ro/forum/index.php?...t&id=414214 Link to comment
hitman Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Ce dracu' o fi fost in mintea lu' ala cu Jeepul cind a facut manevra aia idioata! Link to comment
tolin Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Accidentul acesta dovedeste ca nu iesi invingator, totdeauna, cand pleci primul de la un stop. Din pacate, cine trebuie sa inteleaga asta, n-o face, asa ca vom continua discutia dupa we viitor, cel mult. Link to comment
Satori Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Daca te referi la motociclist, stopul este la mama dracului, 1.5km cel putin in spate. Daca ar fi "plecat primul de la stop", nu ar fi fost masina care sa fie in jurul lui la momentul impactului. Link to comment
VAXXi Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Cum nu conteaza, pe tine te intereseaza vinovatul sau te intereseaza sa scapi ? Ce faci, nu franezi pentru ca nu-i vina ta sau pentru ca ai prioritate? Teoretic, asa ar trebui sa fie: sa mergi preventiv, sa eviti tot, sa feresti toti cretinii. Insa, uneori, se intampla ca nu se intampla asta; ori esti cu mintea in alta parte, ori pur si simplu apare o situatie la care nu te-ai gandit, esti in locul nepotrivit la timpul nepotrivit, samd. Eh, in situatia asta, ar trebui sa intre in actiune prezumtia ca acea situatie n-ar fi trebuit sa fie provocata de bizon. Atunci cand iese un bizon pe contrasens aiurea in depasire, si nu mai ai timp sa eviti, sa franezi sau sa faci alta manevra de evitare ce se poate zice, c-ar fi trebuit sa previn situatia din timp ? Uneori, shit just happens, nu poti invoca celebra mentiune din codul rutier "n-a redus viteza pana la limita evitarii oricarui pericol", pentru ca poate pericolul ala e un avion care pica din cer (sau un SUV care se afla unde n-avea ce sa caute). Adica, ceea ce incerc sa zic: da, sunt de acord cu conduita preventiva, dar uneori nu te mai scapa nici mama conduitei preventive, si atunci trebuie sa lucreze legea care baga in cap bine bizonilor ca daca face o duda de-asta, o sa sufere la greu. Vorba aia, daca bietul Norick Abe, fie-i tarana usoara, pilot de Moto GP cu certitudine mult mai bun decat orice sofer amator de motocicleta, a murit din cauza unui camion care i-a intors in fata ... ce pretentii sa ai de la soferii cu permis luat in juma' de ora ? Ce dracu' o fi fost in mintea lu' ala cu Jeepul cind a facut manevra aia idioata! Nimic. Griji, stres, necazuri, lipsa de atentie, nepasare, si alte chestii care provoaca ganduri tardive de tipul "vai de mine ce-am facut" sau "aoleo cum de nu l-am vazut". Poate suna drastic, dar cred ca singura metoda posibila ramasa pentru educarea soferilor este pedepsirea la sange, pana cand in mintea oricarui sofer e prezent un mic pitic care zice "nu intoarce peste linia continua, ca o sa te feresti 10 ani sa scapi sapunul pe jos in parnaie". Chestia asta o spun cu un gust amar, pentru ca la aproape 6 luni de cand eu am fost dat de-a dura prin aer de un taximetrist idiot, dosarul de proces inca nu a ajuns la procuratura, motocicleta mea e inca praf, iar taximetristul conduce bine mersi fara a fi avut nici o zi de suspendare a carnetului macar. Link to comment
tolin Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 (edited) Teoretic, asa ar trebui sa fie: sa mergi preventiv, sa eviti tot, sa feresti toti cretinii. Sorry, nu sustin asta. Conducerea preventiva produce accidente (parerea mea). Eu sustin conducerea previzibila, adica a-ti face anuntate intentiile si a te face remarcat pana si de catre unul neatent, nesimtit sau mai putin pregatit la covrig. Motociclistii devin vulnerabili exact cand actunile lor sunt prea putin previzibile. Nu uitati ca mintea umana n-are aparate de masura, mecanismul ei in apreciere este comparatia, relativitatea. Cand fortezi comparatia sau cand ii impui o referinta rar utilizata, provoci eroarea ! Edited December 10, 2008 by tolin Link to comment
Bogdan_80 Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 (edited) Aseara era sa o patesc si eu, eram in rondul de la fostul Bingo si l-am tinut roata pentru a intra pe bd. Regina Maria (e o smecherie sa zic asa pe care o fac ca sa nu mai stai la semafor daca intri direct in bd.) unul cu o dacie iesea dupa o straduta (se vede pe harta Gramont) l-am vazut dar nu imi inchipuiam ca e bizon sa iasa, vorba ceea se infigea in aripa dreapta fata exact ca rama in caramida. Am inghetat cand am vazut ca s-a oprit la 1 cm de mine, ma uit la el si ii zic Ce faci frate, unde te uiti? Raspunsul a fost o privire bovina. Si cireasa dupa tort a fost un ghiocel de asfalt ce se afla 5 m mai incolo si care a vazut toata faza dar l-a lasat sa-si continuie linistit drumul. Link locatie Edited December 10, 2008 by Bogdan_80 Link to comment
VAXXi Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Motociclistii devin vulnerabili exact cand actunile lor sunt prea putin previzibile. In cazul de fata, nu inteleg ce fapta imprevizibila a comis motociclistul, in afara de a se afla pe banda lui. Mi se pare un caz clasic de "nu te-am vazut" (asta daca soferul SUVului s-a asigurat in vreun fel, faptul ca masinile care veneau in grup cu motocicleta au incetinit ma face sa cred ca SUVul a fortat intrarea in banda dupa intoarcere). Link to comment
Bogdan_80 Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 (edited) VAXXi, din ce am citit pe topicul dupa motociclism, imi aduc aminte ca a spus cineva ca bizonul dupa ce a intors s-ar fi oprit semn ca e posibil sa fi vazut ceva dar imediat a lasat-o sa curga. Nu mai e nevoie sa caut ca si colegul hades a spus acelasi lucru. Edited December 10, 2008 by Bogdan_80 Link to comment
tolin Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 (edited) De ce era motociclistul primul dintre toti cei care au plecat de la stop ? Raspunsul este simplu, era intr-o accelerare mult mai mare decat ceilalti. Placerea asta scurta a avut partea ei de contributie la biletul de intrare in spital. Vad ca lucrul acesta se evita a se discuta. Eu am plecat de la o remarca singulara de pe forumul motociclistilor. Vad ca ea a fost preluata si in imaginea postata de catre satori. Deci, adevarul mai are si alte fatete, decat incadrarea in sablonul care s-a facut. Ma surprinde jucata sumara a multora. Este evidenta ca factorul declansator (cauza primara) a fost manevra bizonului, dar intre momentul acela temporal si momentul coliziunii s-au petrecut multe (o viata de om, zic unii). Eh, timpul acela conteaza enorm pentru finalul evenimentului. Eu ma mai intreb un lucru: a cui a fost vocea care i-a zis nistoriceanului: "intoarce aici !". Edited December 10, 2008 by tolin Link to comment
VAXXi Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 De ce era motociclistul primul dintre toti cei care au plecat de la stop ? Raspunsul este simplu, era intr-o accelerare mult mai mare decat ceilalti. Placerea asta scurta a avut partea ei de contributie la biletul de intrare in spital. Batranica mea motocicleta de 20 de ani avea din fabrica 4 secunde 0-100 km/h. Orice motocicleta decenta din ziua de azi pleaca mai repede de la semafor decat 80% din masinile existente in trafic. Nici daca vrei, nu poti pleca la fel de incet precum masinile, deoarece daca subturezi motorul se balbaie, se ineaca, iesi din regimul de utilizare normal. In plus, pe motocicleta era si pasager => a plecat mai incet decat normal, si nu cred c-a plecat de la semafor pe-o roata. Tinand cont ca mai sus s-a spus ca semaforul de la care s-a plecat este la o distanta de aproximativ 1.5 km, nu cred ca se poate aplica sablonul "motociclistul a tasnit de la semafor, s-a distantat fulminant de plutonul de masini, si SUVul nu l-a vazut din cauza asta". Daca soferul SUVului a franat si apoi a continuat manevra, inseamna ca pur si simplu n-a constientizat ca motocicleta aia exista. Ori, asta s-ar fi intamplat indiferent de cum a plecat motocicleta de la stop, ceea ce se traduce intr-un deja banal caz de "s-a uitat, dar nu l-a vazut". Link to comment
Satori Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Motociclistii devin vulnerabili exact cand actunile lor sunt prea putin previzibile. In majoritatea cazurilor, imprevizibilul unei motociclete este dat de faptul ca... nu este masina. Nu are dimensiunile unei masini si, cum tu cauti doar masini, nu il vezi. "Existam in trafic". Ring a bell? De ce era motociclistul primul dintre toti cei care au plecat de la stop?...Ma surprinde jucata sumara a multora. Motociclistul se deplasa din directia Romana. Acolo este singurul semafor, singurul motiv de incetinire a coloanei. Acel semafor se afla la cel putin 1.5 km. Dupa cum vezi din schema, masinile de pe banda cu numar maxim (nu stiu daca este 3 sau 4), au vazut bizonul si au oprit. Asta inseamna ca motociclistul nu era singur. Am zis asta mai sus, dar se pare ca erai prea surprins de judecata sumara sa citesti. Sa mai adaugam totusi, poate de data asta citesti. Motocicleta in cauza este un CBR F4i, model identic cu a mea. Daca este cazul sa plec in tromba de la semafor FOARTE putine masini se pot tine dupa mine (practic, vorbim aici de supercars). Si totusi era o masina langa el. Dupa 1.5 km de forja, in cazul in care respectivul ar fi facut asta, daca ar fi lovit masina, corpul lui ar fi ajuns in Piata Victoriei. Dar nu a ajuns, nici pe departe. Adauga si asta la judecata sumara. Singura "vina" a motociclistului este ca ar fi trebuit sa se uite peste randul de masini si sa il vada pe imbecil. Ceea ce este destul de greu, avand in vedere ca nu te astepti la asa ceva decat in intersectii si datorita faptului ca e vorba de o masina neagra, totusi. Pe de alta parte, atunci cand merg cu pasager, am o pozitie mai coborata pe motocicleta si nu vad peste orice tip de masina datorita faptului ca suport o parte din greutatea pasagerului. Dar, totusi, daca reusea asta, prietena lui nu mai era acum la terapie intensiva, asa ca sporul de atentie ar fi fost binevenit, mai ales avand in vedere judecata foarte bogata a unor conducatori de masini. Link to comment
tolin Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Deja, m-ati convins ca, daca era cineva, imbracat in negru, pe trecerea aceea de pietoni in locul nistorescului si biata pasagera nu l-ar fi observat, ar fi intrat in el. Precis nu s-ar fi asteptat sa treaca cineva, ceva. Link to comment
Salex Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Inca de cind faceam scoala de soferi, mi-a zis nenea instructoru' o chestie care mi-a intrat adinc in subconstient si care m-a salvat de multe ori de la incidente neplacute, chiar daca acestea s-au petrecut fara sa am vreo vina. Imi aduc aminte de parca s-ar fi intimplat ieri, nu in urma cu 15 ani : "cind vezi masinile care merg inaintea ta, in stinga sau dreapta, incetinind aparent fara motiv, incetineste si tu. Cel mai probabil ceilalti au observat un pericol, nu au incetinit degeaba". Pe parcursul anului 2008 am vazut multi care nu au respectat aceste chestii de bun simt, din fericire toate incidentele s-au incheiat fara urmari neplacute. In cazul de fata, daca motociclistul s-ar fi aflat pe banda cu numarul cel mai mare si idiotul ar fi intors, as fi inteles ca nu a avut timp sa reactioneze, sa frineze, etc. Legal, de bun simt, etc. Nistorescu este 1000% vinovat, dar nu cred ca asta e subiectul dezbaterii. In ceea ce ma priveste, intr-o astfel de situatie instinctul de conservare m-ar fi impins sa calc frina, sint 101% sigur, chiar daca nu as fi observat magaoaia lui Nistorescu. S-a tot stabilit ca motociclistii exista in trafic si ca sint supusi unor greseli/neatentii ale soferilor auto. Nu contesta nimeni lucrul asta, insa eu unul as fi foarte curios ce a fost in mintea motociclistului atunci cind cei din stinga lui au oprit. Ceva nu mi-e tocmai clar in desfasurarea evenimentelor, nu stiu de ce am senzatia ca masinile nu au oprit tocmai din scurt. Se stie ce experienta avea motociclistul ? Link to comment
Satori Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 ... insa eu unul as fi foarte curios ce a fost in mintea motociclistului atunci cind cei din stinga lui au oprit. Uite variante: 1. ... ce dracu?! doar nu e niciun pieton 2. Sper sa nu fie ceva pe drum si asta sa evite dreapta peste mine. 3. ... hai ca doar nu o fi asa de dobitoc sa se bage! 4. Daca pun frana cad. Poate se opreste boul asta! 5. sau poate nu a apucat sa gandeasca nimic, nu a vazut nimic. ... Nu ai de unde sa stii. Dar putem sa presupunem si sa ne uimim singuri de judecata noastra sumara si de prejudecatile noastre; bineinteles, atribuindu-le altora. Link to comment
hades Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 (edited) Si totusi era o masina langa el. Eu nu am vazut ca ar fi o masina langa el. Masinile ramasesera ceva mai in spate. Si nu pentru ca ar fi franat neaparat, ci pur si simplu pentru ca au plecat mai incet. E posibil totusi sa ma insel, "orbit" fiind de nesimtirea jipanului. Edited December 11, 2008 by hades Link to comment
Satori Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 In schema de mai sus, se povesteste ca manevra a fost vazut de cativa soferi care au oprit sa lase jeepanu. Tu ai fost acolo. Cel ce a facut schema poate a fost, poate nu. Deci tu ai dreptate iar eu imi cer scuze. Link to comment
andrew Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 "cind vezi masinile care merg inaintea ta, in stinga sau dreapta, incetinind aparent fara motiv, incetineste si tu. Cel mai probabil ceilalti au observat un pericol, nu au incetinit degeaba". Adevarat. Dar nu toti instructorii isi invata studentii astfel de 'artificii' de bun simt. Eu am mai invatat una de la instructor: cand treci pe langa un autobuz care a oprit in statie incetineste si uita-te sa nu cumva sa sara vreun prost in fata ta. Chestia asta a salvat cel putin o viata. Link to comment
Tommy Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 Mie astea mi se par chestii de absolut bun simt, nu vad de ce trebuie sa ti le sp[una cineva, numai retardat sa fii sa nu iti dai seama de ele. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now