martiz Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 4) A vrut sa evite un grup de copii care traversau REGULAMENTAR, tragand de volan masina a intrat in balans pierzand controlul acesteia. Link to comment
andrew Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 La o primă investigaţie, se pare că instalaţia GPL de pe Dacie era contrafăcută şi în loc să îngheţe - cum e în cazul celei originale, a luat foc. Acum, nu stiu ce inseamna contrafacuta, nici cum e cu instalatiile originale care costa 1000E (cam mult totusi, sa fie reclama pentru o anumita instalatie?). Dar, dat fiind ca e vorba despre o Dacie destul de veche, am suspiciunile mele privind modul in care era montata instalatia (merge si-asa?). Link to comment
Costi VLN Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 Intradevar foarte grav accidentul. Link to comment
alx Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 Accidentul din Otopeni am intels ca s-ar fi produs din cauza unor copii ce traversau aiurea DN1 iar soferul autoutilitarei ar fi tras de volan stanga si ar fi pierut controlul, intrand pe contrasens si lovind Dacia si probabil alte masini. Ca e un accident clasic, stim. Ca bordurile instalate ca separare de sensuri in Otopeni sunt muuuult prea mici, iarasi stim. Ce este special aici si ar trebui sa aflam este de ce a explodat Dacia. Eu intelesesem ca instalatiile de GPL sunt safe in cazul accidentelor. Daca ar fi din cauza benzinei, explozia ar fi aparut cu intarziere, ca sa explodeze rezervorul ar trebui intai incalzit foarte tare, in urma unui incendiu. Din articolele citite am inteles ca explozia a survenit in cateva secunde dupa impact. Link to comment
andreib Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 (edited) O instalatie de gpl fie ea si clasica are 2 mecanisme de siguranta: 1. multivalva ce este montata direct pe butelie ce nu da drumul la gaz decat atunci cand este alimentata si cu un debit controlat (Daca se rupe o conducta de gpl ea automat de inchide) 2. electrovalva pe vaporizator care opreste gazul la intrarea in vaporizator cand nu este alimentata Acum multe dintre instalatii sunt proaste, in special turcismele instalate pe dacii si de aici apar probleme la multivalva sau electrovalva, in multe cazuri una dintre ele nefunctionand si fiind facut un fel de bypass (alimentare continua sau modificare astfel incat aceasta sa nu mai functioneze). La asta se mai adauga si o instalatie cu multe pierderi (de aia trasneste in jurul daciilor a GPL) si iti iese reteta perfecta pentru un incendiu/explozie. In cazul de fata nu avea cum sa fie lovita butelia deci cauzele sunt cele de mai sus. Edited August 27, 2009 by andreib Link to comment
claz Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 (edited) A zis mai devreme la stiri: politia a constatat ca accidentul a avut loc din cauza vitezei excesive a dubei. Nu s-a desprins roata in mers. Edited August 27, 2009 by claz Link to comment
Mircea Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 O instalatie de gpl fie ea si clasica are 2 mecanisme de siguranta: 1. multivalva ce este montata direct pe butelie ce nu da drumul la gaz decat atunci cand este alimentata si cu un debit controlat (Daca se rupe o conducta de gpl ea automat de inchide) 2. electrovalva pe vaporizator care opreste gazul la intrarea in vaporizator cand nu este alimentata Acum multe dintre instalatii sunt proaste, in special turcismele instalate pe dacii si de aici apar probleme la multivalva sau electrovalva, in multe cazuri una dintre ele nefunctionand si fiind facut un fel de bypass (alimentare continua sau modificare astfel incat aceasta sa nu mai functioneze). La asta se mai adauga si o instalatie cu multe pierderi (de aia trasneste in jurul daciilor a GPL) si iti iese reteta perfecta pentru un incendiu/explozie. In cazul de fata nu avea cum sa fie lovita butelia deci cauzele sunt cele de mai sus. Mai este o supapa de siguranta, care are rolul de a goli butelia atunci cand presiunea in aceasta este foarte mare. Practic gazul iese pe acolo ca la aragaz si arde cu flacara, dar, foarte important, fara explozie sau detonatie. Idiotul care a scris articolul cu inghetatul instalatiei habar n-are ce-i aia fizica si cu ce se mananca. Alx, instalatiile gpl sunt foarte sigure, nu sigure. Raportat la un rezervor de benzina, rezervorul de gpl rezista la presiuni si temperaturi de 4 ori mai mari, deci explodeaza mult mai greu, se sparge mult mai greu. Probabil ca instalatia respectiva era o instalatie veche, genul "rusesc" care nu avea supapa de siguranta. Asta voi afla in una doua zile, soferul si proprietarul masinii e ruda cu unul din angajatii mei... Ma rog, era... Link to comment
Salex Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 Fix in momentul asta vad la Realitatea imagini live cu Dacia care a bubuit ieri in Otopeni. Fara nici o umbra de indoiala, BUTELIA A BUBUIT !!! Se vede urma exploziei, cca 30-40 cm spartura in peretele de otel ! Deci, cele tz supape de siguranta NU au functionat (asta daca existau ...). Dupa cum arata butelia, instalatia nu parea sa fie artizanala. Link to comment
Mircea Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 Nu, dar putea fi vreun turcism, montat prost de vreun neica nimeni printr-un service de 2 lei, care a considerat ca nu e necesar sa mai puna 50 cm de conducta si 2 oringuri la supapa de refulare... Link to comment
Costi VLN Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 (edited) Pacat de ocupantii Daciei.Au murit in chinuri cumplite,nici nu vreau sa ma gandesc.Din cate am inteles eu dubita ar fi avut viteza mare si a intrat pe contrasens.Acum stiti si voi presa si tv din Romania au fiecare varianta lor. Acum ceva timp ma contraziceam cu citva,posesori de Matiz si Tico pe Gpl,ca nu e posibil ca butelia de GPL sa explodeze in urma unui impact.Parerea mea a fost ca e posibil si iata ca s-a adeverit.Poate cu aceasta ocazie citeste si isi aminteste. Edited August 27, 2009 by velican_costi Link to comment
Mircea Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 E posibil sa explodeze daca este modificata. In cazul de fata, instalatia era modificata pentru a permite alimentarea si prin descarcarea de butelii de aragaz (mai ieftine), iar supapa de refulare era folosita ca aerisitor... Link to comment
andrew Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Pacat de ocupantii Daciei.Au murit in chinuri cumplite,nici nu vreau sa ma gandesc.Din cate am inteles eu dubita ar fi avut viteza mare si a intrat pe contrasens.Acum stiti si voi presa si tv din Romania au fiecare varianta lor. Acum ceva timp ma contraziceam cu citva,posesori de Matiz si Tico pe Gpl,ca nu e posibil ca butelia de GPL sa explodeze in urma unui impact.Parerea mea a fost ca e posibil si iata ca s-a adeverit.Poate cu aceasta ocazie citeste si isi aminteste. Daca imi aduc aminte bine, acum 2 ani s-a dat foc la niste campuri in zona autostrazii, a avut loc un accident in lant in care a fost implicat un cielo cu GPL care a fost facut varza (lovit si in fata si in spate) si nu a patit nimic. Repet, sustin ca o instalatie de GPL montata corect si intretinuta ca la carte e cel putin la fel de sigura ca un rezervor cu benzina. E posibil sa explodeze daca este modificata. In cazul de fata, instalatia era modificata pentru a permite alimentarea si prin descarcarea de butelii de aragaz (mai ieftine), iar supapa de refulare era folosita ca aerisitor... Dumnezeule ce le trece unora prin cap sa faca... Link to comment
lascarica Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Sa inteleg Mircea ca ai aflat de la angajatul tau adevarul? In cazul asta pot sa-mi linistesc nevasta Totusi nu inteleg cum e mai ieftin sa iei gaz din butelie ca e mult mai scump decit GPL-ul... La multe statii GPL au adaptoare sa umple butelii cu GPL si iesi mult mai ieftin decit buteliile umplute de fabrica... Banui ca era o instalatie de pe vremea raposatului ca atunci se practica metoda de transbordare a gazului din butelii... Acum reportii lui peste prajit au pus verdictul : masinile mai vechi de 10 ani sint pericol public ... nu stiu ce sa mai scorneasca... Link to comment
Satori Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Acum reportii lui peste prajit au pus verdictul : masinile mai vechi de 10 ani sint pericol public ... nu stiu ce sa mai scorneasca... Pai sunt, afecteaza economia de consum. Link to comment
Viktor Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 ... masinile mai vechi de 10 ani sint pericol public ... Depinde de stapin. Link to comment
Mircea Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Sa inteleg Mircea ca ai aflat de la angajatul tau adevarul?Banui ca era o instalatie de pe vremea raposatului ca atunci se practica metoda de transbordare a gazului din butelii... Da. Nu era o instalatie de pe vremea raposatului, era o instalatie modificata pentru a putea fi alimentata de la butelii de aragaz, pe motivul ca statia GPL era departe (4 km) iar respectivul alimenta din butelii de aragaz cand ramanea fara gaz. O familie de oameni amarati, care se ocupau cu pescuitul... Link to comment
martiz Posted August 29, 2009 Share Posted August 29, 2009 (edited) Un matiz pe Teiul Doamnei. Dar si Golanul e atins. Bucatica aia de far e cumva de aveo? Edited August 29, 2009 by martiz Link to comment
Costi VLN Posted August 29, 2009 Share Posted August 29, 2009 Cum naiba s-a intamplat?cu se s-o fii ciocnit Link to comment
augustinionut Posted August 29, 2009 Share Posted August 29, 2009 (edited) Cu o chestie rosie..mati cred ca executa viraj la dreapta, de l-a prins si i-a smuls roata in halul asta...iesea din parcare cred.Neacordare de prioritate?!? Edited August 29, 2009 by augustinionut Link to comment
hitman Posted August 29, 2009 Share Posted August 29, 2009 Cu o chestie rosie..mati cred ca executa viraj la dreapta Accident Teiul Doamnei Link to comment
martiz Posted August 29, 2009 Share Posted August 29, 2009 (edited) Dar s-au gasit, unu de vrancea si celalalt de teleorman tocmai in Bucuresti! Edited August 29, 2009 by martiz Link to comment
paul_marines Posted August 30, 2009 Share Posted August 30, 2009 (edited) In graba de a se teleporta in Bucuresti, soferul unui Ford Focus a aranjat putin aerodinamica fata / spate a unui coleg de trafic Opel Astra. Cateva imagini cu Opelul proaspat tunat. Edited August 30, 2009 by safari hunter Link to comment
stryder Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Un accident destul de urat azi-dimineata pe bulevardul Timisoara, la intersectia de la sediul BCR cu strada Sibiu...o Octavia si un Clio sifonati...Octavia arata destul de rau, airbagurile erau sarite, iar cel cu Clio se pare ca a fost izbit de refugiul de tramvai( erau bordurile scoase din pamant)....intersectia asta parca-i blestemata Link to comment
adrian_r5 Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 Lovita de masina pe trecerea de pietoni Link to comment
Zmeul cel rau Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 Mama, cum a traversat aia! Nu s-a uitat in stanga - dreapta... In prima faza era la mijlocul scuarului si mergea cu pas lent, pas pe care l-a continuat si pe trecere. Oricum, titlul reportajului e realmente cretin. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now