hitman Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Mersi Mircea, ma gindeam ca sint singurul pe aici cu explicatii absolut evidente. Link to comment
Zmeul cel rau Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 (edited) Nicaieri nu se proiscteaza pasarele pentru un astfel de impact. Pasarela nu a fost lovita in picior. Raman la parerea mea cu babele... Babele ar putea sa dea in judecata companiile producatoare de casti de motociclisti ca nu au rezistat impactului cu dedesubtul rotii unei basculante si am fi cam in aceeasi situatie cu asta de acum, Edited June 25, 2008 by Zmeul cel rau Link to comment
hitman Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 (edited) Io ramin la parerea mea: viciu de proiectare si/sau executie. Ramine de vazut ce se va intimpla cu acest caz in viitorul apropiat. Trecutul pasarelelor de pe DN1 e zbuciumat insa Edited June 25, 2008 by hitman Link to comment
Zmeul cel rau Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Nu o sa se intample nimic. In timpul proiectarii si executiei ministru al transporturilor era Mitrea, nu Basescu asa ca nu se va face nici macar tam-tam. Nu ca asta ar fi un lucru pozitiv sau negativ, doar neinteresant pentru patroni. Link to comment
hitman Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 (edited) Pina una alta iete si proiectantul pasarelelor: Search Corporation Atasat aveti si un audit al pasarelelor de pe DN1 facut de curtea de conturi. Din acest audit resulta ca pe linga plati ilegale catre executant pt. lucrari neefectuate s-au identificat si lucrari executate necorespunzator. Surpriza, una dintre lucrari executate prost se afla in localitatea Tincabesti. O fi aia cu accidentul? Citez din raport: Asemenea situatie a fost constatata la pasarela pietonala de la km 28+644, localitatea Tîncabesti (contract nr.1746/21.09.2001, executant SC Servomont Impex SRL). Desi la terminarea lucrarii la data de 31.01.2002 s-a încheiat de catre comisia de receptie - Proces Verbal de Receptie la terminarea lucrarilor - în care s-au efectuat mai multe recomandari, ca de exemplu: degajarea si nivelarea terenului în zona pasarelei; executia fundatiilor stâlpilor parapetului directional; amenajarea trotuarelor conform documentatiei; etc., cu termen de executie a acestor lucrari la data de 15 aprilie 2002, nici pâna la data finalizarii auditului(noiembrie 2007) nu a fost efectuata receptia finala care sa ateste remedierea acestora. Deci terenul propice pt. executie cu vicii ascunse exista. Sursa www.rcc.ro (situl curtii de conturi) raport_audit_pasarele_pietonale_DN1.pdfFetching info... Edited June 25, 2008 by hitman Link to comment
Zmeul cel rau Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 Nici una dintre chestiile sesizate nu implica vreo vina de proiectare in sensul spus de tine. Chiar din contra, as zice, lucrarea fiind si verificata. Link to comment
Cumnatu Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 Ma da io ma intreb : nici un gabor, nici o masina d-aia de protectie si paza ce patruleaza, nici o camera de luat vederi, NIMENI nu l-a vazut pe ala ca merge cu bena ridicata ?. Adica in ciuda unor sisteme TEORETICE de protectie ( camere, pasarele, gabori platiti sa amendeze neregurile ) mori cu zile in tara asta ? Ma gandesc ca poate cineva din trafic a facut ca si mine cand am vazut la Cotroceni canalul fara capac si a sunat la politie. Ma gandesc cum ca , asemeni telefonului meu, politia NU a facut nimic. Acel canal s-a astupat peste 3 TREEEEEI saptamani. Daca la fel de prompta a fost si reactia politiei in acest caz.. Parerea mea este ca ar trebuii lovici / amendati asa : 1. soferul cretin 2. Partula de paza si protectie privata ce avea acel sector de drum in acea zi in patrulare. 3. Echipajul / echipajele de politie care erau pe acel sector de drum la momentul respectiv, sau care conform jobului trebuiau sa fie pe acolo. 4. Constructorul pasarelei. 5. Beneficiarul si utilizatorul camerelor de luat vederi. 6. Primaria locala care a acceptat punerea in functiune a pasarelei in conditii precare in ciuda unor studii care anuntau defecte. Iar moral, toti vecinii participanti la trafic ai respectivului camion ar trebuii sa aiba pe constiinta acei oameni. Cine ar trebuii sa ii dea pe astia in judecata ? In mod normal statul care ne reprezinta si pe care il platim. Exact ca si in cazul unei crime petrecuta in satul xxxx prin care a fost omorata o persoana ce NU are rude si deci nimeni din familie nu poate sa reclame. Statul se autosesizeaza. NU se va intampla insa nimic. Stirea se va raci, va aparea alta si alta samd. Putin fftopic: : pasajul din zona Antena 1 are termen de finalizare undeva in vara viitoare ( sau chiar mai devreme ) . Cine are inconstienta de a pune pariu ca pana in august 2009 nici macar sapaturile NU se vor termina ? Link to comment
tolin Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 7- Patriarhia Romana; 8- Loteria Romana; 9- FRF; 10- LPF; 11- lista poate continua Link to comment
andreib Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 (edited) Si ce poti sa-i faci idiotului care merge cu bena ridicata? 1. Daca il vezi pe camere stai si te minunezi. 2. Politia nu poate sa fie pretutindeni tot timpul (nu stii cat a mers ala cu bena ridicata) 3. Daca el e suficient de tolomac sa nu se uite in oglinzi si sa vada ca merge cu bena ridicata crezi ca va observa: a) un pieton care ii face semne disperate b) un alt sofer care incerca sa-i atraga atentia Din pdv-ul meu aici este doar o poveste de prostie crunta (si nepasare probabil) a soferului de bascula. Dar oricum FRF, LPF si Piti sunt sigur de vina! Edited June 26, 2008 by andreib Link to comment
Cumnatu Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 ERONAT, eu zic ca e mana/piciorul lui Banel. Link to comment
Satori Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 Cumnatu said: Ma da io ma intreb : nici un gabor, nici o masina d-aia de protectie si paza ce patruleaza, nici o camera de luat vederi, NIMENI nu l-a vazut pe ala ca merge cu bena ridicata ? Bena s-a ridicat in mers, in apropierea pasarelei. De unde stiu asta? Simplu: era nisip pe jos. Nu pot sa apreciez exact pe ce distanta, dar erau cel putin 150 de m de nisip inainte de pasarela. Nu exista camere acolo. De ce s-a ridicat nu stiu si probabil nu vom afla dar ma indoiesc ca soferul a hotarat sa faca asta intentionat. Motivele sunt multiple si printre ele ar fi: nu voia sa distruga basculanta, stia ca nu are autorizatie de DN1 si nu voia sa arunci nisip pe drum sa atraga atentia, nu cred ca este un criminal... De ce nu s-a proiectat pasarela pentru impact? Asta e din seria de ce nu au facut dispozitiv de teleportare. Voi cand v-ati uitat ultima data la aceste pasarele? Ati vazut cat de inalte sunt? Ati vazut cat de mare era bena?! Nu ai cum sa proiectezi o chestie pentru 100% din posibilitati, o faci pentru 99%... asta e, s-a intamplat 1%. Pe de alta parte, cand vezi o basculanta cu bena ridicata lasand nisip pe drum si apropiindu-se de o pasarela, ce faci? Franezi sau accelerezi? Asa-i ca tu esti in masina ta, protejat intre fiare si nu are ce sa ti se intample? SURPRIZA. Link to comment
VAXXi Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 andreib said: 2. Politia nu poate sa fie pretutindeni tot timpul (nu stii cat a mers ala cu bena ridicata) 400 de metri, a iesit din drum lateral pe DN. Nu avea autorizatie de circulatie pe DN, era in afara serviciului. Link to comment
Venom Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 closchkutza said: Sa mor eu daca inteleg cum, din punct de vedere legal si logic cel care ma depaseste pe stanga atunci cand am semnalul de stanga pus sau cel care vrea sa ma depaseasca pe dreapta(printre masini parcate/bordura si masina mea) nu este vinovat atunci cand se infige ca berbecutul in laterala masinii mele. E chestia ca logica mea imi spune, atunci cand il vad pe unul cu semnal stanga aprins sa nu-l depasesc, oricand poate face stanga, doar asta semnalizeaza, nu? La faza cu parcarea mi se pare si mai hilar, sincer. Adica ala merge cu 20 cautand un locsor de parcare, are semnalul dreapta aprins iar scuteristul vine si zice, "eu am prioritate, deci ma bag printre masinile parcate si popandaul asta de merge ca melcul si ma duc...dracului". Pentru ca vezi tu, daca tie iti bate soarele pe stopuri sau am soarele in ochi, poate nu iti vad semnalizarea. Si daca nu vad, intru in tine. Faptul ca semnalizezi nu inseamna ca ai prioritate. Inseamna doar ca vrei sa ii faci pe ceilalti participanti la trafic constienti ca urmeaza sa efectuezi o manevra. Pasii sunt asa: 1: Semnalizezi 2: Te asiguri 3: Faci manevra/stai locului Link to comment
john Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 VAXXi said: 400 de metri, a iesit din drum lateral pe DN. Nu avea autorizatie de circulatie pe DN, era in afara serviciului. http://www.hotnews.ro/stiri-esential-33586...fost-ranite.htm Primul comentariu la articolul respectiv spune ca basculanta intra pe DN1 la 2,5km de pasarela. Dintr-un alt comentariu: "Şi mă miră că o basculantă modernă nu are un avertizor sau chiar un dispozitiv care să nu o lase să circule cu bena ridicată cu peste 10-15km/h." Asta cam asa e... Link to comment
hitman Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 (edited) Satori said: De ce nu s-a proiectat pasarela pentru impact? Asta e din seria de ce nu au facut dispozitiv de teleportare. Voi cand v-ati uitat ultima data la aceste pasarele? Ati vazut cat de inalte sunt? Ati vazut cat de mare era bena?! Nu ai cum sa proiectezi o chestie pentru 100% din posibilitati, o faci pentru 99%... asta e, s-a intamplat 1%. Explicatia ta este valabila in caz de impact cu obiecte de genul avion, adica cu posibilitate de impact in zona interesata foarte foarte scazuta. Pe de alta parte nu e greu sa-ti dai seama de riscul la care este supusa o pasarela care traverseaza DN1 la numai la citiva metrii. Ce incidente poti sa ai acolo decit exact ce s-a intimplat? Dupa cum arata proiectul initial, pasarela respectiva este facuta sa preia ZERO impact lateral. Este foarte posibil ca dupa ce comisia legala o sa-si termine investigatia sa propuna modificarea proiectului initial sau adaugarea unor elemente de securitate ridicate. Dar exact ca si in accidentele aviatice, ca sa dau numai un exemplu, trebuie sa moara oameni ca ceva sa se schimbe sau sa se imbunatateasca. Edited June 26, 2008 by hitman Link to comment
closchkutza Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 Venom said: Pentru ca vezi tu, daca tie iti bate soarele pe stopuri sau am soarele in ochi, poate nu iti vad semnalizarea. Si daca nu vad, intru in tine. Faptul ca semnalizezi nu inseamna ca ai prioritate. Inseamna doar ca vrei sa ii faci pe ceilalti participanti la trafic constienti ca urmeaza sa efectuezi o manevra. Pasii sunt asa:1: Semnalizezi 2: Te asiguri 3: Faci manevra/stai locului Sunt de acord cu ceea ce zici tu, dar, cand il vezi pe unul ca este incadrat, sa zic, pe centrul drumului, stand locului(sa zicem ca cedeaza trecerea celor de pe contrasens), ala de depaseste prin stanga oare ce o fi gandind? "Hmm, uite-l si pe fraierul asta, s-a oprit in mijlocul drumului degeaba, ia hai sa-l depasesc, prin stanga". Ceva mi se pare ilogic la toata faza asta. Link to comment
tolin Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 hitman said: ... Este foarte posibil ca dupa ce comisia legala o sa-si termine investigatia sa propuna modificarea proiectului initial sau adaugarea unor elemente de securitate ridicate. Dar exact ca si in accidentele aviatice, ca sa dau numai un exemplu, trebuie sa moara oameni ca ceva sa se schimbe sau sa se imbunatateasca. Oricum, masurile care se vor lua nu vor putea evita urmatorul accident, nici daca se face Organizatia Nationala pentru Accidente Naturale Inevitabile si Evitate. Link to comment
Satori Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 hitman said: Explicatia ta este valabila in caz de impact cu obiecte de genul avion, adica cu posibilitate de impact in zona interesata foarte foarte scazuta. Normal ca explicatia mea este valabila pentru posibilitate foarte scazuta. Pentru ca acesta era scopul ei. Ghici care este posibilitatea ca o basculanta sa circule pe DN1 cu bena deschisa? Nu o sa iti redeseneze nimeni nimic si nici o sa se ia vreo alta masura. Si asta nu pentru ca "asa e la noi", ci pentru ca asa e rational. Indiferent ce ai face, intotdeauna o sa existe un risc pe care nu il poti acoperi si nu este economic viabil sa acoperi riscuri foarte mici. Link to comment
tolin Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 Satori said: Ghici care este posibilitatea ca o basculanta sa circule pe DN1 cu bena deschisa? 1 la 2920 de zile. Link to comment
john Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 Satori said: Normal ca explicatia mea este valabila pentru posibilitate foarte scazuta. Pentru ca acesta era scopul ei. Ghici care este posibilitatea ca o basculanta sa circule pe DN1 cu bena deschisa? Nu o sa iti redeseneze nimeni nimic si nici o sa se ia vreo alta masura. Si asta nu pentru ca "asa e la noi", ci pentru ca asa e rational. Indiferent ce ai face, intotdeauna o sa existe un risc pe care nu il poti acoperi si nu este economic viabil sa acoperi riscuri foarte mici. Pe o autostrada din Germania a avut loc acum cateva saptamani un accident provocat de cineva care a aruncat cu o piatra sau un lemn de pe un pod (pasarela). Obiectul respectiv a trecut prin parbrizul unei masini si a omorat soferita pe loc (in masina mai erau copiii acesteia, se intorceau din concediu). Care e probabilitatea sa se intample asa ceva, cel putin in Germania? Mica, insa au anuntat ca toate podurile de deasupra soselelor/autostrazilor vor primi niste structuri de protectie care sa anuleze/diminueze riscurile acestea. Link to comment
Dj_Dark Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 Venom said: Pentru ca vezi tu, daca tie iti bate soarele pe stopuri sau am soarele in ochi, poate nu iti vad semnalizarea. Si daca nu vad, intru in tine. Faptul ca semnalizezi nu inseamna ca ai prioritate. Inseamna doar ca vrei sa ii faci pe ceilalti participanti la trafic constienti ca urmeaza sa efectuezi o manevra. Pasii sunt asa:1: Semnalizezi 2: Te asiguri 3: Faci manevra/stai locului Iete ce scrie in lege. Art.45. (2) Conducatorul vehiculului care se angajeaza în depasire trebuie sa se asigure ca vehiculul care circula în fata sau în spatele lui nu a initiat o asemenea manevra. Asa ca aia cu soarele nu merge daca mie imi functioneaza in parametri semnalizarea. Link to comment
Satori Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 john said: Pe o autostrada din Germania a avut loc acum cateva saptamani un accident provocat de cineva care a aruncat cu o piatra sau un lemn de pe un pod (pasarela). Obiectul respectiv a trecut prin parbrizul unei masini si a omorat soferita pe loc (in masina mai erau copiii acesteia, se intorceau din concediu). Care e probabilitatea sa se intample asa ceva, cel putin in Germania? Mica, insa au anuntat ca toate podurile de deasupra soselelor/autostrazilor vor primi niste structuri de protectie care sa anuleze/diminueze riscurile acestea. Mi se pare diferita situatia, probabilitatea este mai mare (fie ca aruncarea este intentionata sau nu) si sunt de acord cu solutia lor. Care, probabil, este mai ieftina per bucata (banuiesc ca e vorba de o plasa) decat ceea ce s-ar dori cu pasarelele noastre in conditii de probabilitati diferite. PS: Poti sa dai un link la povestea asta? Link to comment
john Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 Nu mai gasesc link-ul, parca s-a petrecut candva prin martie. Am gasit insa niste poze Link to comment
Satori Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 Mdea... asta voiam sa vad, ce naiba a reusit sa patrunda prin parbriz. Nasol moment. Din punctul meu de vedere, chestia asta a fost facuta de o persoana pe care nu o sa o opreasca un gard de sarma. Mi se pare inutila masura lor. Link to comment
Venom Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 (edited) Dj_Dark said: Iete ce scrie in lege. Art.45. (2) Conducatorul vehiculului care se angajeaza în depasire trebuie sa se asigure ca vehiculul care circula în fata sau în spatele lui nu a initiat o asemenea manevra. Asa ca aia cu soarele nu merge daca mie imi functioneaza in parametri semnalizarea. Stai asa, eu ma refeream la cazul in care sunt doua masini, pe doua benzi paralele, sens unic. Unul dintre soferi e pe banda 1 si celalalt pe banda 2, la distanta unul fata de altul, iar cel din fata schimba banda semnalizand. Am vrut doar sa specific ca daca semnalizezi, nu inseamna ca ai prioritate tot timpul. Si chiar daca e vorba de depasire pe contrasens, semnalizezi dupa care te asiguri ca nu vine nimic nici din spate, si te bagi/sau nu. Si atunci chiar nu mai e vorba ca nu a vazut cel din spate ca cel din fata semnalizeaza, poate sa semnalizeze cat vrea, cel din spate are prioritate daca e inscris in depasire. Edited June 26, 2008 by Venom Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now