alx Posted July 15, 2009 Share Posted July 15, 2009 Dar curba aceea nu se putea lua cu 150 cand ai doua benzi libere ? Din cate imi aduc aminte e limitare de 40 in curba aia. Este exact unde se termina autostrada. Eu am luat-o cu 60 si a fost strans. Nu sar niciodata de pe o banda pe alta... in special pe autostrada. E clar ca e greseala soferitei care a uitat probabil de terminarea autostrazii. Extrem de grava avand 2 copii mici in masina. Eu soferilor de genul asta le doresc sa traiasca sa scape fara nicio zgarietura din accident pentru a plati, in special moral, pretul omorului persoanelor apropiate. Si eu sustin ideea de a monta avertizari suplimentare pentru curba respectiva. Voi ati vazut cum se face semnalizarea in tarile cu apa calda a unei masini care doar taie iarba de pe marginea autostrazii? Daca e noapte te juri ca-s OZN-uri, se semnalizeaza cu un km inainte si la fiecare 100m si apoi la fiecare 50m. Link to comment
mihai72ro Posted July 15, 2009 Share Posted July 15, 2009 Sa nu fim misogini..si noi barbatii gresim; nu vreau sa se inteleaga ca tin partea cuiva; cred ca in acest accident este vorba de graba de a ajunge acasa sau enervarea ca au schimbat directia de mers catre Valcea si nu se indreptau catre Craiova; am patit si eu lucru asta imi amintesc, veneam din Capitala si mai era si destul de tarziu in noapte...a fost sa fie.. Link to comment
raven84 Posted July 15, 2009 Share Posted July 15, 2009 Io ma intreb si eu asa...o intrebare cretina...oricum e prea tarziu, dar... daca nu ar fi incercat sa vireze masina pana in ultima clipa nu ar fi evitat rasturnarea, adica s-o fi infipt in ceva pana la urma, din film nu reusesc sa vad ce e in continuarea traiectoriei pe care a urmat-o masina dupa ce a iesit de pe sosea, dar eu unul cred ca ar fi avut sanse mai mari sa supravietuiasca, asa la rasturnare, mai ales ca cei din spate mai mult ca sigur ca nu aveau centuri...tragedie. Acum nu ma judecati gresit e doar o intrebare, si eu am avut ieri o patanie din care am scapat la milimetru, eram pe centura Galatiului si am observat cu o secunda intarziere ca ala din fata mea a franat (destul de brusc de altfel) pentru ca in fata se circula pe o singura banda si am fost nevoit sa trag dreapta de volan si sa franez brusc. Nasoala faza, bine ca pe inca 10 m aveam banda I libera si m-am dus zigzagand vreo 5 m pana sa reusesc sa indrept masina . Sincer, desi nu a fost prea grav, m-am speriat destul de rau. Oricum lectia e invatata: ochii si ala din fata mea ca nu se stie ce se poate intampla. Link to comment
Den Posted July 15, 2009 Share Posted July 15, 2009 (edited) E bine ca nu s-a intamplat nimic raven.Nu stiu..in ultimul timp s-a dat traficul peste cap.Cum fac zilnic la volan in jur de 3..4 ore,va spun ca in ultima luna numarul de probleme in trafic nu s-a dublat,mai degraba zici ca s-a inzecit.Pana si masina politiei mi-a taiat intr-o zi calea complet aiurea.Stres mult.Am observat si la soferii de tir un comportament mai aparte,au inceput sa dea flashuri si claxoane de la distanta ca sa te dai mai pe margine umpic cand se apropie ei de axul drumului si asta ziua,cand ii vezi.Nu cred ca isi iau masuri de precautie aiurea. O fi doar o parere... Edited July 15, 2009 by Denied Link to comment
Salex Posted July 15, 2009 Share Posted July 15, 2009 eu unul cred ca ar fi avut sanse mai mari sa supravietuiasca, asa la rasturnare, mai ales ca cei din spate mai mult ca sigur ca nu aveau centuri...tragedie. Am ramas cu impresia ca tocmai aia din spate au supravietuit. Chiar in momentul asta au dat imaginile la ProTV. Se vede f. bine ca masina a avut o traiectorie aproape rectilinie la intrarea in curba. Ma rog, virarea spre stinga a fost mult insuficienta pentru curba respectiva. Rasturnarea masinii s-a produs din cauza acrosarii cu roata dreapta fata (si apoi imediat dreapta spate) a unei borduri Link to comment
raven84 Posted July 15, 2009 Share Posted July 15, 2009 (edited) Rasturnarea masinii s-a produs din cauza acrosarii cu roata dreapta fata (si apoi imediat dreapta spate) a unei borduri Fara sa ma dau expert eu as zice ca masina era deja pe doua roti cand a atins bordura, dovada ca a atins aproape imediat si cu roata spate, ideea era ca masinile, si in mod direct si pasagerii, supravituiesc mai des la impactul frontal decat la cel lateral sau la rasturnare, bine nu la impact extra dur de genul intrat in pom pana in parbriz, dar chiar si la 150 la ora ce se intampla daca lovea frontal bordura aia? Zbura in sant, se ducea pe o parte? Cert e ca nu se zdrobea chiar asa...parerea mea . Sa fim sinceri, nici unul din noi nu e inger, dar nimeni nu merita o asemenea moarte. De fapt daca te uiti la film inca odata cu atentie ai sa vezi ca in momentul in care atinge bordura e pe doua roti , iar rotile fata sunt complet virate stanga. Probabil ca in momentele alea de groaza femeie a incercat singurul lucru care i-a venit in minte fara insa sa traga de frana de mana sau altceva, a tras maxim stanga de volan, gest reflex si total inutil Edited July 15, 2009 by raven84 Link to comment
Salex Posted July 15, 2009 Share Posted July 15, 2009 (edited) ... dar chiar si la 150 la ora ce se intampla daca lovea frontal bordura aia? Zbura in sant, se ducea pe o parte? Cert e ca nu se zdrobea chiar asa ... Pai sa-ti spun ce se poate intimpla daca lovesti o bordura la "numai" 80mk/h. Rotire de 360*, rupt 3 copacei, pus masina cu burta pe alti 2 copaci. Experienta personala, Espero, scapat fara nici o buba. La 150km/h chiar daca lovea bordura frontal tot dracul ala era ... Dumnezeu cu mila, nu mai ai altceva de facut decit sa te rogi in clipele alea. Legat de bordura, eu ma refer la bordura delimitatoare a triunghiului de zona verde. Impactul cu acea bordura cred eu ca a produs rasturnarea. De altfel, se poate identifica momentul ridicarii masinii dupa momentul aparitiei norului de praf ... cauzat tocmai de pamintul din zona aia verde. Imaginile de la TV sint mult mai clare, tocmai ce le-am revazut. LE: Incercati sa vizionati imaginile in mod Full Screen si sa puneti o pauza la secunda 9. Se vede clar impactul cu bordura. De observat si roata stinga fata, se pare totusi ca soferita a incercat sa traga tare de volan in ultimul moment. Avind in vedere componenta echipajului cred ca toata tragedia s-a datorat unei clipe de neatentie, probabil o fi intors capul catre copii din spate, sau ceva de genul asta. LE2: Ma gindeam si la denivelarile alea ce semnalizeaza curba. Nu sint sigur ca exista, poate vreunul dintre voi a trecut recent pe acolo si confirma/infirma. Daca exista acele denivelari, n-ar fi exclus ca tocmai ele sa produca ruperea aderentei (evident datorita vitezei f. mari) Edited July 15, 2009 by Salex Link to comment
Lucian M Posted July 15, 2009 Share Posted July 15, 2009 Dumnezeu cu mila, nu mai ai altceva de facut decit sa te rogi in clipele alea. N-ai timp. Link to comment
Salex Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 La prima vedere nu ai insa in momentele alea, curios, timpul se dilata. In cazul meu, desi totul nu a durat mai mult de 2 secunde, din cauza zgomotelor pe care le produceau copacii rupti si crengile in contact cu masina si geamurile, mi-am zis de citeva ori in gind : "Magaria asta cind naiba se termina ?" Link to comment
bustanv Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 Este adevarat, dureaza o vesnicie pana se termina totul. Acum multi ani, pe vremea cand eu nu aveam permis, eram cu sora si parintii in Dacia noastra veche. Eram in 13 noiembrie, 70 km la ora, curba usoara la dreapta, polei, explozie de cauciuc pe dreapta fata, rasucit brusc, agatat santul, dat de 4 ori si jumatate peste cap. Uluitor, nimeni nu a avut nici o zgaraietura. Toti am trecut prin momente mai mult sau mai putin apropiate de limita la volan, de aceea nu sunt genul care sa judece pe ceilalti. Dar am descoperit un truism. Soferii se impart in doua categorii: cei care invata din greseli si cei care nu mai apuca sa invete. Orice eveniment de genul celui discutat mai sus e mai mult decat regretabil. Dumnezeu sa le ierte. Link to comment
raven84 Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 Soferii se impart in doua categorii: cei care invata din greseli si cei care nu mai apuca sa invete. Orice eveniment de genul celui discutat mai sus e mai mult decat regretabil. Dumnezeu sa le ierte. Cine invata din greseli are din start o bila neagra o greseala la volan poate costa o viata Link to comment
luisspeed Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 OFF: De asta e bine sa invatam din greselile altora... Dar mult prea multi nu invata nici din cele personale... Daca stai sa urmaresti numai o saptamana toate accidentele grave, te gandesti de mai mult de 2 ori inainte de a face o prostie... De fiecare data iti vin in minte imaginile celor care au gresit si deja stai sa te gandesti. Chestie personala, dupa ce am vazut oameni facuti bucatele sau..carbonizati in masini.. Au avut efect... De fiecare daca cand incep sa merg la limita imi vin imaginile respective in minte..si o las mai moale, mai ales daca nu sunt singur. Link to comment
closchkutza Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 Hai nu-mi spune ca tu nu ai facut nici o greseala la volan, ai fost perfect de la inceput. Link to comment
bustanv Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 Acum sunt greseli si greseli. Oricui i se poate intampla la un moment dat sa greseasca. Mai grav sau mai putin grav, in functie de o gramada de factori. Ideea este aceea ca daca se intampla sa gresesti, ideal e sa inveti din acea greseala. Pe acest topic avem oportunitatea de a invata din greselile celorlalti si de a fi pregatiti pentru a nu le repeta noi insine la un moment dat. Link to comment
luisspeed Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 Hai nu-mi spune ca tu nu ai facut nici o greseala la volan, ai fost perfect de la inceput. Nu spun ca nu am gresit. Dar greseli minore, care si daca ar fi sfarsit cu un incident, ar fi fost unul neinsemnat si doar cu pagube materiale mici. La inceput, cand am luat permisul nu m-am crezut Zmeu(fara aluzii) Si nici acum nu ma cred. Experienta are un cuvant de spus in trafic, si cunoasterea masinii cu care te daplasezi conteaza. E bine sa stii mereu ce poate masina, astfell fiiind mai stapan pe ea. Absolut toti soferii gresesc macar odata mai deveme sau mai tarziu, depinde cat de grav gresesc. Asta face toata diferenta. Link to comment
Zmeul cel rau Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 Bine ca ai scris substantivul respectiv cu majuscula ca altfel cine stie ce se intelegea. In spiritul discutiei: Ca unul care a trecut printr-o iesire necontrolata in decor (aschii pe limba), pot sa zic ca in circumstante similare de vreme si drum (noapte, curbe, etc.) am o senzatie ciudata de crispare care ma limiteaza in exprimare sofereasca. PS: Si cand ma gandesc ca nici nu aveam viteza peste limita legala... Link to comment
Tommy Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 (edited) .. http://videonews.ro/action/viewvideo/19665...rat-pe-Magheru/ Edited July 22, 2009 by Tommy Link to comment
Costi VLN Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 .. http://videonews.ro/action/viewvideo/19665...rat-pe-Magheru/ Numai e nimic de spus.L-a spulberat pur si simplu.Cata inconstienta sa traversezi in halul asta,fara sa fii atent deloc.Pacat de sofer,a ramas traumatizat. Link to comment
Dj_Dark Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 (edited) Aia 2 se "trageau". Vina dpdv legal e a pietonului, pacat ca nu se vede semaforul. Moral, treaba sta altfel. Se putea evita daca viteza era mai mica. Aia aveau peste 100 la ora amandoi. Edited July 22, 2009 by Dj_Dark Link to comment
tolin Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 ... Pacat de sofer,a ramas traumatizat ... Pai, sa ramana si sa fie dus la control, la cap, sa lovesti un om care s-a oprit, in ditamai Piata Rosie goala si luminata ca ziua, trebuie sa ai handicapu la vedere. Si daca era vorba de un caine trebuia sa se vada o urma de incercare de ocolire. Iar daca nu l-a vazut, atunci de ce mai are drept de circulatie ? Link to comment
Costi VLN Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 Cred ca ai dreptate Dj-ule,faceau intrecere.Mult prea mare viteza.Oricum inconstienta din partea pietonului.Apropo a supravietuit? Link to comment
Satori Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 Aia 2 se "trageau". True Nu putea sa franeze, Tolin. Pierdea pariul si il certa taticu. Link to comment
tolin Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 Cu o mica eschiva stanga il evita. Problema este alta: daca facea liniuta cu cel din dreapta, are o scuza, doar, medicala sa nu fi vazut pietonul pentru ca atentia lui trebuia sa fie concentrata exact pe sensul din care a aparut neprevazutul. Nu stiu ce ma face sa cred ca era concentrat sa relateze pe telefon ce lucru minunat facea el in acele momente. Link to comment
Satori Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 Daca facea eschiva stanga lovea scuarul din mijlocul pietei. Dreapta si lovea pe partenerul de supt. Ar fi putut sa franeze si sa faca dreapta, dar, na, taticu nu a putut cumpara creieras la baiatu. Link to comment
Den Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 Daca semaforul era cu cronometru..si mai erau cateva secunde pana sa treaca pe rosu,probabil ca cei doi soferi au vazut de la distanta si au bagat piciorul in acceleratie.Se practica des acest lucru..si e destul de riscant. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now