alx Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 Mai stimabililor... Nimeni nu face credit pe 10 ani ca sa il plateasca in 10 ani. Il iei asa pt ca numai asa ti-l da tu avand numai salariul minim pe economie pe cartea de munca. Apoi din banii la negru poti plati mai multe rate... Dooooh! LucianM, ai grija ca te discreditezi de tot (daca mai era nevoie) facand Loganul zero barat. Link to comment
tarzy Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 (edited) 10 ani pentru un logan!? Dumnezeule- e inumana oferta. Pe 30 nu se poate?! Dau inapoi oxid de fier calitatea intai.Ce conteaza ca am atatea oferte, daca la calitate primesc un zero barat?! Ce ma incalzeste ca am service aproape si piese iftine- sa stau cu mecanicii de vorba?! Daca se imbunatateste aspectul si CALITATEA, vor avea de castigat TOTI: producatorul si consumatorul. nu te obliga nimeni sa apelezi la ea. ideea este ca exista ... ai de unde alege. da bag eu de seama ca frantuzul ala avea dreptate cu struguri la care nu ajungi sa te auda doamne doamne cu imbunatatitul calitatii si aspect ... Trebuie sa fii nedus la biserica rau de tot sa-ti faci credit la ORICE masina pe 10 ani, cu atat mai mult la un logan sau la o masina din gama celor "de consumatie", sincer acum. Auzi mai tarzy, dar in tico(masina mai mica decat matizu) nu esti mai intim cu pasagerul, numai in matiz? La ce banci sunt mai creditele astea asa avantajoase? Tico e masina sotiei ... in 90% din cazuri merge doar cu sofer ... (eu sau ea) in plus ... inca imi place sa fiu intim cu sotia asa ca nu ma deranjeaza ... asa de tare a ... si de unde ai scos-o pe aia cu Tico e mai mic decat matizul????!!! poate la portbagaj ... eu in Tico stau mult mai confortabil decat in Matiz legat de finatare eu am facut credit pe 7 ani ... si nu-mi pare rau deloc ptr ca aplic urmatoarea "gandire" am platit cate 300 lei / lunar - daca as fi fumat cred ca dadeam mai multi bani pe tigari. la acest moment mai am de achitat din credit cam 3000 Euro iar valoarea de vanzare a masini este de cca 6500 Euro ... hai 6000 (la casco val asigurata este de 6800) sa nu mai pierd vremea cu alergatura, daca vand azi masina ... achit creditul ... si-mi raman cam 3000 de euro ... taman bun sa platesc avansul la alta masina (la ce oferta exista acum pe piata ar fi tot Logan) si sa merg mai departe cu o rata tot de cca 300 lei (80-90 Euro) - poate chiart mai mica daca fac pe 10 ani practic e ca si cum as avea masina inchiriata a ... sa nu uit ... vorbesc de BRD - care au nu stiu ce susta cu dacia-reno de ofera credit de pana la 10 ani, da am inteles ca nu e singura banca care da pe 10 ani Edited February 7, 2008 by tarzy Link to comment
andrew Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 despre matiz, eu personal am spus pas ... pur si simplu ptr ca nu-mi8 place sa fiu chiar tot timpul "intim" cu pasagerul din dreapta. nu uita sa adaugi si celelalte costuri de exploatare si (eventual) finatare Pentru tipii mai slabuti, asa cum sunt si eu, Matizul ofera destul loc. Costurile de exploatare poate, credit pe 10 ani e nebunie curata. Nu m-as indatora pe o asemenea durata decat pentru o casa. Prefer o masina sh de 3-4000E cu credit pe maxim 5 ani. Aici poate sunt un tanar atipic, dar nu prea cred. 10 ani pentru un logan!? Dumnezeule- e inumana oferta. Pe 30 nu se poate?! Dau inapoi oxid de fier calitatea intai.Ce conteaza ca am atatea oferte, daca la calitate primesc un zero barat?! Ce ma incalzeste ca am service aproape si piese iftine- sa stau cu mecanicii de vorba?! Daca se imbunatateste aspectul si CALITATEA, vor avea de castigat TOTI: producatorul si consumatorul. Daca se imbunatateste aspectul si CALITATEA, creste si pretul. In plus nu cred ca Loganul sta in service mai mult decat orice alta masina de ~10.000E. Sa fim seriosi. Eu am stat de vorba cu fostul meu instructor care a avut pe scoala intai Tico, si apoi Logan. Logan-ul la vandut la 130.000 de km fara mari probleme, a schimbat doar consumabile, si asta la o masina de scoala. Link to comment
tarzy Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 (edited) Pentru tipii mai slabuti, asa cum sunt si eu, Matizul ofera destul loc. Costurile de exploatare poate, credit pe 10 ani e nebunie curata. Nu m-as indatora pe o asemenea durata decat pentru o casa. Prefer o masina sh de 3-4000E cu credit pe maxim 5 ani. Aici poate sunt un tanar atipic, dar nu prea cred. Daca se imbunatateste aspectul si CALITATEA, creste si pretul. In plus nu cred ca Loganul sta in service mai mult decat orice alta masina de ~10.000E. Sa fim seriosi. Eu am stat de vorba cu fostul meu instructor care a avut pe scoala intai Tico, si apoi Logan. Logan-ul la vandut la 130.000 de km fara mari probleme, a schimbat doar consumabile, si asta la o masina de scoala. Nu te obliga nimeni sa tii masina toti aia 10 ani ... ideea este sa ai "costuri" lunare cat mai acceptabile, este adevarat ... daca aduni dupa aia 10 ani vezi ca ai platit dublu sau triplu ... dar ... cel putin cum vad eu ... importanmt este ca de fapt eu lunar platesc ptr masina ... maruntis ... De stat in Service ... am mai spus ... Loganul sta in service daca e lovit sau la revizie ... @Mircea - scuze ptr "title" ... o sa incerc pe viitor sa fiu mai atent Edited February 7, 2008 by tarzy Bine ca scrii Service cu litera mare, dar la inceput de fraza/propozitie nu pui... Link to comment
VAXXi Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 Nu uitati ca Loganul este prima masina care s-a dat in rate, catre persoane fizice, pe 7 ani (multumita unei intelegeri cu BRD, alti francezi). Chestia asta l-a facut automat sa devina foarte accesibil unei mari parti din populatie, care s-a vazut pentru prima oara in pozitia de a-si putea cumpara un automobil nou platind o rata infima (vreo 300 de lei pe luna). Daca a prins in asa mare masura creditul pe 7 ani, va prinde si ala pe 10 ani. Link to comment
andrew Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 @tarzy: Hai ca aproape m-ai convins. Ramane sa faca astia o masina mai aratoasa la interior macar. Link to comment
tarzy Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 Oki, ... cred ca aia de la dacia imi datoreaza cel putin o bere Link to comment
andrew Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 (edited) Dar eu n-am fost niciodata vehement impotriva Logan. Am zis ca nu mi-a placut cum am stat in ea, parca nu-mi gaseam locul - asta poate s-ar fi rezolvat in timp, m-as fi obisnuit cu ea. Si nu-mi placea nici cum arata interiorul, si cu ala nu cred ca m-as fi obisnuit. curand fftopic: Daca il convingi pe LucianM sa-si ia Logan iti dau eu o camion de bere, pentru performanta Edited February 7, 2008 by andrew Link to comment
closchkutza Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 (edited) a ... si de unde ai scos-o pe aia cu Tico e mai mic decat matizul????!!! poate la portbagaj ... eu in Tico stau mult mai confortabil decat in Matiz legat de finatare eu am facut credit pe 7 ani ... si nu-mi pare rau deloc ptr ca aplic urmatoarea "gandire" am platit cate 300 lei / lunar - daca as fi fumat cred ca dadeam mai multi bani pe tigari. la acest moment mai am de achitat din credit cam 3000 Euro iar valoarea de vanzare a masini este de cca 6500 Euro ... hai 6000 (la casco val asigurata este de 6800) sa nu mai pierd vremea cu alergatura, daca vand azi masina ... achit creditul ... si-mi raman cam 3000 de euro ... taman bun sa platesc avansul la alta masina (la ce oferta exista acum pe piata ar fi tot Logan) si sa merg mai departe cu o rata tot de cca 300 lei (80-90 Euro) - poate chiart mai mica daca fac pe 10 ani practic e ca si cum as avea masina inchiriata a ... sa nu uit ... vorbesc de BRD - care au nu stiu ce susta cu dacia-reno de ofera credit de pana la 10 ani, da am inteles ca nu e singura banca care da pe 10 ani Off-topic, pentru conformitate: Dimensiuni tico: L - 3340mm; l - 1400mm; i - 1395mm; garda la sol - 160mm; Dimensiuni matiz: L - 3495mm; l - 1495mm; i - 1485mm; garda la sol - 150mm Dupa cum se vede, tico este mai mic decat matizul. Datele sunt luate din manualele de reparatii ale ambelor masini. On-Topic Daca ar fii sa ma duc acum, sa-mi cumpar un logan, in rate pe 7 ani(84 rate) cu avans 0, ca un roman sarac ce sunt, care am umblat pana acum cu coaja de 13xx, conform calculatorului BRD as avea de plata 476RON/luna, asta timp de 7 ani. Sincer, nu mi se pare nici o afacere. Varianta luata in calcul este una de bun simt, nici prea scumpa, nici prea ieftina, cea Laureate 1.4 la 8155 euro. Parerea mea... Edited February 7, 2008 by closchkutza Link to comment
Lucian M Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 (edited) LucianM, ai grija ca te discreditezi de tot (daca mai era nevoie) facand Loganul zero barat. Multam, cu toate ca nu mai era nevoie. Oricum, era cu titlu de "gluma". Unii o gusta. Daca il convingi pe LucianM sa-si ia Logan iti dau eu o camion de bere, pentru performanta As zice sa te pregatesti de strans bani pentru bere, dar mai ales pt camion- prefer un Scania. Edited February 7, 2008 by Lucian M Link to comment
andrew Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 300 RON/luna/10 ani = Logan ABS PLUS + aer conditionat + garantie extinsa, cu avans 20%= 5800RON. Cu avans 10%=2900RON rata e 338RON. Ce calcule am ajuns sa fac. Link to comment
closchkutza Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 Calculatorul de la BRD zice altceva, pe bune. De exemplu, pentru ultimul caz, la o valoare finantata de 26102, pe 10 ani, rata ei o dau de 353Ron/luna(iar din experienta, stiu ca asta este MINIMUL ratei). La sfarsitul creditului, valoarea rambursata este de 42.264RON. Link to comment
Lucian M Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 E o nimica toata diferenta dintre 42.264 val rambursata si 26.102 val initiala... ca si cum ai inchiria o masina. 16.162 ron e o nimica toata... mai punem casco si trecem de 20.000. Dar cum casco e mic, ne raman bani de revizii si plimbari prin Europa. Link to comment
andrew Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 Am folosit calculatorul de pe site-ul Dacia, deci fie pentru Logan au ei dobanzi speciale, fie rata dobanzii folosita de calculatorul de pe site este invechita. Habar n-am, si nici nu imi bat capul Link to comment
Lucian M Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 Nici nu trebuie si nici n-are rost. Noi sa fim sanatosi! Link to comment
tarzy Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 (edited) Off-topic, pentru conformitate:Dimensiuni tico: L - 3340mm; l - 1400mm; i - 1395mm; garda la sol - 160mm; Dimensiuni matiz: L - 3495mm; l - 1495mm; i - 1485mm; garda la sol - 150mm Dupa cum se vede, tico este mai mic decat matizul. Datele sunt luate din manualele de reparatii ale ambelor masini. On-Topic Daca ar fii sa ma duc acum, sa-mi cumpar un logan, in rate pe 7 ani(84 rate) cu avans 0, ca un roman sarac ce sunt, care am umblat pana acum cu coaja de 13xx, conform calculatorului BRD as avea de plata 476RON/luna, asta timp de 7 ani. Sincer, nu mi se pare nici o afacere. Varianta luata in calcul este una de bun simt, nici prea scumpa, nici prea ieftina, cea Laureate 1.4 la 8155 euro. Parerea mea... Sefu ... tu stai in porbagaj ? sau pe capota sau pe bari? Eu vorbesc de "spatiu interior" nu de dimensiunile exterioare Da uite ... ca sa te convingi singur ... faci rost de una bucata ruleta si eu te las sa masori interiorul la tico ... Legat de rate ... eu am specificat ... avans de 3000 Euro, rezulta credit de 5200 Euro (Ptr ABS Plus + AC cu 1,6 MPI adica 8200 Euro) dupa calculatorul BRD http://www.brd.ro/persoane-fizice/credite/...edite-auto.html rezulta rata de 73 Euro ptr 10 ani sau 85 pe 7 ani Edited February 7, 2008 by tarzy Link to comment
laurentziu83 Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 legat de finatareeu am facut credit pe 7 ani ... si nu-mi pare rau deloc ptr ca aplic urmatoarea "gandire" am platit cate 300 lei / lunar - daca as fi fumat cred ca dadeam mai multi bani pe tigari. la acest moment mai am de achitat din credit cam 3000 Euro iar valoarea de vanzare a masini este de cca 6500 Euro ... hai 6000 (la casco val asigurata este de 6800) sa nu mai pierd vremea cu alergatura, daca vand azi masina ... achit creditul ... si-mi raman cam 3000 de euro ... taman bun sa platesc avansul la alta masina (la ce oferta exista acum pe piata ar fi tot Logan) si sa merg mai departe cu o rata tot de cca 300 lei (80-90 Euro) - poate chiart mai mica daca fac pe 10 ani Mai, ce sa zic, e un rationament bun, felicitari. Mai sus nu ziceam de tine, ziceam de pustani care de-abia au terminat liceul si cu logane "furioase" (gen dintr-aia de pe loganclub), dar care neahh, nu s-ar sui in matiz 1000 de ani, n-au oo de masina asa mica, cum adica, eii, cum sa se dea mari cu matiz..., cum sa puna haripioara de rechin pe matiz cand pot pune pe logan? Ce daca consuma loganul mai mult ca un matiz si n-au decat 20 de lei de pus benzina, dar sunt smecheri, dom'le. Nu inteleg de ce se sesizeaza cei care intr-adevar au nevoie de o masina mai mare si se simt jigniti. Link to comment
andrew Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 (edited) @tarzy, asta cu tico las-o asa, chiar e mai putin spatiu in Tico decat in Matiz, motivul fiind simplu: Matizul e mai inalt, si s-a exploatat acest aspect. Eu cand stau la volan in Tico ajung cu genunchii la volan, la Matiz am spatiu destul. Si la locurile din spate e mai mult loc in Matiz, asta e clar. Singurul loc unde nu au avut loc sa se dezvolte e pe latime; intr-adevar pentru doi oameni corpolenti e mai greu sa stea departe unul de celalalt, exact lucrul la care ai facut referire, si la care cred ca trebuia sa te limitezi, sa nu generalizezi la spatiu interior. Si hai sa lasam asta cu ratele. E clar. Omul a dat 3000E avans, si a zis ca mai are de dat inca 3000E daca vinde masina acum. Deci ca sa foloseasca masina de cand a cumparat-o pana in prezent l-a costat 6000E plus ratele. Si in acest moment masina valoreaza cam 6000E. Concluzia: omul daca isi vinde masina in acest moment cu 6000E iese in minus cu ratele, deci e fix ca si cand ar fi avut masina inchiriata pentru o suma de ~80E pe luna. Cui ii convine acest lucru n-are decat sa faca la fel, omul a zis ca lui ii convine, nu inteleg de ce sariti asa la gatul lui. Edited February 7, 2008 by andrew Link to comment
andreib Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 (edited) a ... sa nu uit ... vorbesc de BRD - care au nu stiu ce susta cu dacia-reno de ofera credit de pana la 10 ani, da am inteles ca nu e singura banca care da pe 10 ani Pentru ca este un nonsens sa iei un bun ce il platesti cu un credit unde perioada de rambursare a credtului e mai mare decat durata medie de folosire a bunului. E fix ca telefonul mobil luat in rate pe 3 ani: o prostie. Vreau sa vad cum functioneaza rationamentul cand rata dobanzii e in crestere. E contrar legilor economiei, care sunt bazate totusi pe rationalitate. Nu te obliga nimeni sa tii masina toti aia 10 ani ... ideea este sa ai "costuri" lunare cat mai acceptabile, este adevarat ... daca aduni dupa aia 10 ani vezi ca ai platit dublu sau triplu ... dar ... cel putin cum vad eu ... importanmt este ca de fapt eu lunar platesc ptr masina ... maruntis ... Tu ai un mod de gandire tare ciudat. Ce dracu, nu tot tu dai banii aia, sau speri ca o sa ti se dubleze veniturile de la un an la altul sau cum. Eu pur si simplu NU pot intelege persoanele care se indatoreaza pe nspe mii de ani, mai ales in conditiile de mai sus. Tu gandesti ca daca dai pe o masina(sau pe orice alt tip de bun) ce valoreaza 10k eur de peste doua ori si jumatate mai mult decat face nu conteaza, conteaza numai cat platesti pe luna? In curand o sa ne luam paine si parizer in rate pe un an! Cred ca de aia creste rata creditelor neperformante si rata indatorarii exponential de la an la an. La mine e mai simplu: daca nu ne puteam permite sa luam nubira CASH, nu ma bagam. Tineam matizul pana puteam lua alta masina cash sau, ca o derogare, in rate pe temen scurt (max 2 ani). LE: SIngurul rationament normal ar fi daca ai avea banii imobilizati intr-o investitie ce va incepe sa produca bani in 1-3 ani si atunci vei rambursa creditul anticipat (deoarece vei avea venituri net superioare celor actuale) Edited February 7, 2008 by andreib Link to comment
CARABUSU Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 (edited) Eu abia astept sa se apuce astia de la Ford de treaba la Craiova Daca scot un nou model de Fiesta sau daca fabrica Fiesta la noi,la un pret mai mic,le iau nasul astora de la Dacia cu tot cu Sandel si alte dracovenii. Iar acum tineretul nu mai cauta numai masini,toti se indeapta spre sh-uri de la nemti cat mai bine dotate si pe care le schimba ca pe chiloti Nu o sa se omoare acum toti pustii pe Logan,Logan Hb,Matiz,etc Sunt foarte putini aia care strang bani sau se imprumuta pentru o masina noua. Edited February 7, 2008 by CARABUSU Link to comment
tarzy Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 @Laurentziu83' - nu m-am simtit jignit in nici un fel ... am vrut doar sa vezi cum vad eu pba asta cu masina ... si sunt convins ca nu sunt singurul care procedeaza asa. Pe aici ..., inclusiv tu cateodata, se fac afirmatii care nuprea sunt deloc conforme cu realitatea. Referitor la pustani cu aripioare ... parerea mea ca este cel putin patetic sa te tii de fite cu un Logan ... este o masina buna si ieftina atat tot ... nu exceleaza in nimic nici ca performante nici ca aspect @andrew - tu imi vorbesti din carti ... eu iti spun din experienta ... in Tico se sta ceva mai comod decat in Matiz ... cel putin persoanele de alura mea (1,83 inaltime si 110 Kg) ... este adevarat pozitia pe scaun este mai joasa (cu fundul pe asfalt) ... dar asta nu e neaparat si incomod. nu comentez de locurile din spate ... sincer nu am avut niciodata curajul sa le incerc Pentru ca este un nonsens sa iei un bun ce il platesti cu un credit unde perioada de rambursare a credtului e mai mare decat durata medie de folosire a bunului. E fix ca telefonul mobil luat in rate pe 3 ani: o prostie. Vreau sa vad cum functioneaza rationamentul cand rata dobanzii e in crestere. E contrar legilor economiei, care sunt bazate totusi pe rationalitate.Tu ai un mod de gandire tare ciudat. Ce dracu, nu tot tu dai banii aia, sau speri ca o sa ti se dubleze veniturile de la un an la altul sau cum. Eu pur si simplu NU pot intelege persoanele care se indatoreaza pe nspe mii de ani, mai ales in conditiile de mai sus. Tu gandesti ca daca dai pe o masina(sau pe orice alt tip de bun) ce valoreaza 10k eur de peste doua ori si jumatate mai mult decat face nu conteaza, conteaza numai cat platesti pe luna? In curand o sa ne luam paine si parizer in rate pe un an! Cred ca de aia creste rata creditelor neperformante si rata indatorarii exponential de la an la an. La mine e mai simplu: daca nu ne puteam permite sa luam nubira CASH, nu ma bagam. Tineam matizul pana puteam lua alta masina cash sau, ca o derogare, in rate pe temen scurt (max 2 ani). LE: SIngurul rationament normal ar fi daca ai avea banii imobilizati intr-o investitie ce va incepe sa produca bani in 1-3 ani si atunci vei rambursa creditul anticipat (deoarece vei avea venituri net superioare celor actuale) @andreib - pai daca e sa ne luam dupa tine ... insusi termenele de imprumut, rata, dobanda este o prostie Totul tine de mentalitate ... dupa mine creditul este uin motor al economiei ... este adevarat ... pana la sfarsit platesti mai mult (poate chiar prea mult) dar te folosesti de acel bun ... eu am platiot practic pana acum numai rate la masina ... dar ... am mers cu ea ... daca nu plateam rate .. mergeam cu ratb-ul si CFR-ul Tot dupa mine e mai "pagubos" sa strangi cash la ciorap ca sa-ti iei masina ... de ce? ptr ca lumea nu sta in loc evolueaza daca as fi avut in 2005 cand am luat masina cei 7800 Euro (cat a costat) cash ar fi fost mult mai rentrabil sa fac cu totul si cu totul altceva cu ei ... as fi cumparat pamant sau avans la o garsoniera ... iar acum cel putin aveam triplu Tu spui ca ai fi luat o masina cu rate pe maxim 2 ani? de ce sa faci asta? sa-ti bati joc de bani? ... o sa ai o rata impovaratoare ... una e sa ai de platit 300 lei - te doare fix in pix ... azi am vazut ca trebuie sa platesc intretinerea 400, am mai spus ... sunt bani de tigari ... sau de w/e la munte ... ca si cu totul altceva 300 Euro ... si ptr ce? ca sa stii tu ca masina e achitata integral ... da-o dreaqu ... eu un fier ... nu o sa -mi manac de sub unghie ptr un fier In plus ... in Romania veniturile or sa tot creasca ... eu cand am luat masina Euro era 4,2 lei ... iar salariul meu cel mult la jumatate fata de cat am acum. Masina achitata integral este o investitie care doar se DEVALORIZEAZA ... pe cand cea in rate ... reprezinta doar o alta cheltuiala curenta Link to comment
andreib Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 (edited) @andreib - pai daca e sa ne luam dupa tine ... insusi termenele de imprumut, rata, dobanda este o prostie Totul tine de mentalitate ... dupa mine creditul este uin motor al economiei ... Tot dupa mine e mai "pagubos" sa strangi cash la ciorap ca sa-ti iei masina ... de ce? ptr ca lumea nu sta in loc evolueaza daca as fi avut in 2005 cand am luat masina cei 7800 Euro (cat a costat) cash ar fi fost mult mai rentrabil sa fac cu totul si cu totul altceva cu ei ... as fi cumparat pamant sau avans la o garsoniera ... iar acum cel putin aveam triplu Tu spui ca ai fi luat o masina cu rate pe maxim 2 ani? de ce sa faci asta? sa-ti bati joc de bani? ... o sa ai o rata impovaratoare ... una e sa ai de platit 300 lei - te doare fix in pix ... azi am vazut ca trebuie sa platesc intretinerea 400, am mai spus ... sunt bani de tigari ... sau de w/e la munte ... ca si cu totul altceva 300 Euro ... si ptr ce? ca sa stii tu ca masina e achitata integral ... da-o dreaqu ... eu un fier ... nu o sa -mi manac de sub unghie ptr un fier In plus ... in Romania veniturile or sa tot creasca ... eu cand am luat masina Euro era 4,2 lei ... iar salariul meu cel mult la jumatate fata de cat am acum. Masina achitata integral este o investitie care doar se DEVALORIZEAZA ... pe cand cea in rate ... reprezinta doar o alta cheltuiala curenta 1. Creditul este motorul economiei DOAR daca este credit pt investitii. Creditele pentru consum nu se incadreaza in aceasta cetegorie. A plati rate pt orice mai mult decat tine acel bun este de ordinul incredibilului, dar oricum romanii au devenit experti la re re re re finatare a creditului prin alte credite. Isi iau un mixer si platesc rate douajde ani la el. 2. Perioada tunurilor imobiliare in Romania e GATA. Mai vorbim peste un an pe aceasta tema. Economia se va maturiza si va ajunge la rate normale de crestere si randamente normale. 3. Nu iti imagina ca as lua o masina in rate, astfel incat sa platesc 50% din venituri rata la fieratanie. Asta e gandire autohtona ingusta si pe termen scurt. 4. Orice masina se devalorizeaza fie ca e luata in rate sau cash. Diferenta e ca eu platesc masina la valoarea ei reala iar tu cam de doua ori mai scumpa. Apropos, nu te ingrijoreaza ca BNR-ul a crescut rata dobanzii de interventie cu 1.5 puncte procetuale iar euro a crescut cu 20% din iunie? 5. Veniturile nu vor mai creste in ro ca pana acum, de asta sunt sigur. De ce? Pentru ca muncim fie mult si prost, fie putin si prost. Eficienta economica este redusa iar productivitatea fortei de munca derizorie. Mai mult, suntem platiti prea bine pentru randamentul existent (nu in toate domeniile, dar din pacate in f multe). 6. Euro in 2005 nu era 4.2 ron. In iun cand am luat nubira era cca 3.6 ron. Edited February 7, 2008 by andreib Link to comment
vijelie Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 Cursul era mai mic decat la tarzy fiindca tu nu ai luat nubira de la Dacia Link to comment
andrew Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 @andrew - tu imi vorbesti din carti ... eu iti spun din experienta ... in Tico se sta ceva mai comod decat in Matiz ... cel putin persoanele de alura mea (1,83 inaltime si 110 Kg) ... este adevarat pozitia pe scaun este mai joasa (cu fundul pe asfalt) ... dar asta nu e neaparat si incomod. nu comentez de locurile din spate ... sincer nu am avut niciodata curajul sa le incerc Nu vorbesc deloc din carti, si te rog sa nu presupui ca stii ceea ce nu stii. Am facut scoala de soferi pe Tico, si din cand in cand am avut ocazia sa mai conduc un Tico al unor prieteni de familie. Nu e complet imposibil sa conduc asa ceva, dar e usor incomod. De Matiz nu mai zic ca am facut deja vreo 40.000km la bordul lui. Si poate conteaza ... greutatea, ca la inaltime suntem cam egali, am 2 cm in plus doar. Dar fiecare se simte bine in anumite masini, si in altele nu. Mie nu mi-a placut deloc cum stateam in Logan, despre care recunosc ca ofera mai mult spatiu, in Matiz mi-a luat 10 secunde sa ma acomodez prima oara cand l-am cumparat. Astea sunt chestii subiective, si nu voi continua discutia pe tema asta, pentru ca nu avem cum sa ajungem la consens. Link to comment
Tommy Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 Totul tine de mentalitate ... dupa mine creditul este uin motor al economiei ... este adevarat ... pana la sfarsit platesti mai mult (poate chiar prea mult) 1. Creditul este motorul economiei DOAR daca este credit pt investitii. Creditele pentru consum nu se incadreaza in aceasta cetegorie. Este asa cum spune @tarzy, creditul pentru logan este motor al economiei: FRANCEZE. De ce? Pentru ca sunt cunoscute ingineriile (a se citi magariile la care s-au "inchis" ochii) prin care profitul de la Dacia se externalizeaza. Pentru necrediciosi a se arunca cu ochiul pe mfinante. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now