vijelie Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 Dl Tommy, sa intelegem ca celelalte profituri ale entitatilor straine care activeaza in Romania nu se externalizeaza? Link to comment
Zmeul cel rau Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Nu, creditul este un motor al economiei deoarece te obliga sa muncesti in continuare sa il platesti. Ca sa consumi trebuie sa produci, e chiar atat de simplu. Asta daca nu se dau credite cu risc mare pentru banci (cum sunt cele "cu buletinul"). Nu e o treaba valabila doar in Romania. Si "in alte parti" oamenii isi iau masini in rate iar cand termina ratele o vand si din banii obtinuti dau avans pentru una noua. Mi se pare nerentabil sa platesti cu banii jos pentru o masina, chiar daca ii ai pe toti. De ce sa o faci? Bine, nu vorbesc acum de rate peste timpul mediu de viata al masinii... Link to comment
alx Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Tomica, orice profit al unui actionar strain se va duce in strainezia. Asta daca nu il reinvesteste. Dar aici este strict dedcizia lui si nu ii poti impune asta. Link to comment
Elfu Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 (edited) Sefu ... tu stai in porbagaj ? sau pe capota sau pe bari? Eu vorbesc de "spatiu interior" nu de dimensiunile exterioare Da uite ... ca sa te convingi singur ... faci rost de una bucata ruleta si eu te las sa masori interiorul la tico ... Legat de rate ... eu am specificat ... avans de 3000 Euro, rezulta credit de 5200 Euro (Ptr ABS Plus + AC cu 1,6 MPI adica 8200 Euro) dupa calculatorul BRD http://www.brd.ro/persoane-fizice/credite/...edite-auto.html rezulta rata de 73 Euro ptr 10 ani sau 85 pe 7 ani Bre, ai grija cu beredeul ca au printre cele mai mari dobanzi. Mie mi-a rezultat un DAE in jur de 13% la ei. Ca sa-ti faci un calcul iti dau un versus cu VB Leasing. Aygo Valoare DDP 10500 euro Avans ~ 2700 euro Rata 150 euro @ 4 ani Dobanda ~1400 euro @ 8000 euro suma finantata Mare atentie cu beredeul. Eu mi-am luat teapa sa-mi deschid contul firmei la ei si ma usuca in fiecare luna. Platesc la ei cam cat platesc impozitul la stat si nu exagerez. Luna viitoare ma mut la Volksbank sau ING. @andreib Nu stiu de ce consideri tu ca nu sunt rentabile creditele, dar mie sincer mi se pare mult mai rentabil si usor in acelas timp sa platesc 12000 de euro in 4 ani, decat 10500 peste noapte. Ca nu sunt rentabile toate creditele (ma refer la cele de pe la BRD, RCI Leasing & co) unde se lauda cu dobanzi 0 dar comisioane ascunse la greu, asta e alta poveste. Mie mi se pare ca cea mai rentabila varianta de achizitie este varianta cu avans de 30% si finantare pe 4 ani. Am vrut sa dau avans 50% la Aygo si imi scadea destul de putin rata. pe de alta parte cu cat suma finantata e mai mare, cu atat e mai rentabil creditul/leasingul ca se amortizeaza mai usor comisioanele de management & co care sunt cam aceleasi si la 2000 de euro si la 10000 de euro. P.S. Nu va mai includeti reziduala in rata, ca aici e teapa mare la leasing. La reziduala daca este lasata la final nu se plateste dobanda. Edited February 9, 2008 by Night Elf Link to comment
Mike1 Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 (edited) Revenind catre idea topicului... http://auto.rol.ro/Auto/Intervalul-de-serv...cu-5.000-km.htm Cati posesori nu se vor gandi de doua ori inainte de a merge la revizia de un an cand in fapt in acel interval ei au parcurs sub 10.000 km? Pentru acea categorie ar fi nemaipomenit sa faca revizia chiar la 2 sau 3 ani, daca ei vor parcurge cei 20.000 de km in acel interval... Altcumva, numai de bine pentru un motor ce va rula in RO 20 k km cu un ulei, in prea multe cazuri, nici macar full-sintetic... Edited February 19, 2008 by Mike1 Link to comment
Satori Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Stai mai, nu te grabi, au uitat sa zica probabil ca intervalul de timp a ramas acelasi. PS: Faza finala, cu eficientizarea, este fantastica. Cat de bou poti sa fi sa musti asa ceva? Link to comment
Mike1 Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Desigur, intervalul a ramas nemodificat... insa nu am mai scris asta. Anyway... imi pot doar imagina ce au "eficientizat" ei la amaratele alea de motoare (nota bene: 1.4 si 1.6 cu 2 supape per cilindru) pe care le au pe piata inca de la sfarsitul anilor 80 cand inca utilizau carburatia. Motorul de 1.6 cu 16 supape face insa exceptie, el este reusit. Efectele se vor putea vedea insa peste 5-6 ani si chiar mai mult cand masinile vor ajunge sa schimbe al doilea sau al treilea proprietar. Link to comment
alx Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Dieselurile sunt ok la 15k km. Si benzinarele la 20k. Benzinarele alea, nu oricare. Link to comment
Tommy Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 (edited) Mike1, vorbesti in necunostinta, ambele motoare sunt foarte bune si cel de 1.4 si cek de 1.6 in 8 valve. La fel si cel in 16v. Am vazut si nu unul (de 1.4) dupa 150 de mii de km si mergea excelent fara sa consume gram. Edited February 19, 2008 by Tommy Link to comment
alx Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 SUnt rezistente Tomitza, nu prea e ele performante, si din cauza cutiei de viteze. Link to comment
Mike1 Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 (edited) Da, acestea sunt fiabile pe parcursul anilor tocmai daca sunt exploatate si intretinute corespunzator... Insa noul plan de service-are destinat acestor autoturisme va deschide o "cutie a pandorei" pentru un anume tip de utilizator/proprietar care va interpreta altcumva acel interval de 20 k km/ 1 an; prezumam faptul ca va parcurge doar 7000 km intr-un an. Edited February 19, 2008 by Mike1 Link to comment
laurentziu83 Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 (edited) Totusi, cum mama ciorilor la Clio dci revizia e la 10 mii de km??? Motorul de pe logan e mai eficient ca ala de pe clio? Si, la benzinare, daca loganul de 1.4 are un kkt de cutie de viteze cu care merge motorul ca naiba, se cheama ca e mai eficient decat clio de 1.4 care are o cutie de viteze ok? Edited February 20, 2008 by laurentziu83 Link to comment
EM!L Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 In viziunea Dacia... da! Link to comment
Satori Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 Sunt singurul care nu intelege folosirea termenului eficienta in acest context? Link to comment
tolin Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 Nu, dar nu conteaza, oricum, este neinteresant. Link to comment
tarzy Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 Totusi, cum mama ciorilor la Clio dci revizia e la 10 mii de km??? Motorul de pe logan e mai eficient ca ala de pe clio?Si, la benzinare, daca loganul de 1.4 are un kkt de cutie de viteze cu care merge motorul ca naiba, se cheama ca e mai eficient decat clio de 1.4 care are o cutie de viteze ok? cred ca tine de publicul "tinta". astia de se uita la clio ... sunt mai ... pacalibili clar producatori auto ne fac cu acte in regula ... e total discriminatoriu sa tratezi diferit o masina cumparata pe 19/02 fata de una cu o zi inainte Link to comment
VFX Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 Asta cu marirea nr. de km. e mai mult de marketing sa atraga si mai multi clienti...nu neaparat de "eficienta" motoarelor. Cei care fac cel mai multi numar de km/an sunt firmele. In rest, majoritatea cumparatorilor sunt target-ul clasic al acestei masini, target care in medie face aprox. 10k km pe an. Link to comment
laurentziu83 Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 Eu inteleg doar ca taximetristul cu Logan dci pune motorina mai buna decat posesorul de Clio dci, ca altfel nu inteleg de ce la Reno acum un an si ceva s-a redus intervalul de service la Clio dci de la 15 mii la 10 mii (si nici nu-i 200 ron un filtru de motorina), acu vad ca la Logan se aplica fenomenul invers. Clar dom'le, astia cu Logane au mai multa grija de masini fata de cei cu Clio, doar pun Dacia Oil, nu stiftul ala de Elf Excellium in motor. > Link to comment
Elfu Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 laurentiu, te rog frumos nu amesteca termenii. Lasa Elfu` in pace. Elfu si Loganu nu sunt prieteni. referitor la faza cu revizia la 20.000 de km, consider ca ar fi ok cu conditia sa bage ulei sintetic in motoare nu floriolul ala de Dacia Oil. Are cineva informatii despre ce ulei va fi bagat? "> Link to comment
alx Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Era vorba de d-ala de zi, nu d-ala de noapte, bre! Da, clar, daca baga 5w40 e ok dar daca baga 10w40... hmmm... nu-i chiar ok. Link to comment
Tommy Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 OFF-topic dar e interesanta faza Un coleg are la BMW intervalul de revizii dinamic, practic ii apare scris cati km mai are pina la revizie, e legat printre altele de senzorii de calitate ai uleiului. Urmatoare revizie ii apare ca trebuie sa o faca undeva pe la 25k km de la precedenta Link to comment
tarzy Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Eu inteleg doar ca taximetristul cu Logan dci pune motorina mai buna decat posesorul de Clio dci, ca altfel nu inteleg de ce la Reno acum un an si ceva s-a redus intervalul de service la Clio dci de la 15 mii la 10 mii (si nici nu-i 200 ron un filtru de motorina), acu vad ca la Logan se aplica fenomenul invers. Clar dom'le, astia cu Logane au mai multa grija de masini fata de cei cu Clio, doar pun Dacia Oil, nu stiftul ala de Elf Excellium in motor. > termenele acestea nu se aplica in cazul masinilor folosite la taxi, scoala de soferi ... etc Link to comment
EM!L Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 (edited) Un coleg are la BMW intervalul de revizii dinamic, practic ii apare scris cati km mai are pina la revizie, e legat printre altele de senzorii de calitate ai uleiului. Cat de curand apare si la Dacia treaba asta . Citeam de dimineata intr-un ziar local ca din 2009 vor scoate Dacia Suv si o noua varianta stilizata a loganului de acum . Probabil la astea reviziile se vor face la 40-50k km ... ca deh sunt "next (DE)generation" . Edited February 21, 2008 by EM!L Link to comment
Mircea Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 OFF-topic dar e interesanta faza Un coleg are la BMW intervalul de revizii dinamic, practic ii apare scris cati km mai are pina la revizie, e legat printre altele de senzorii de calitate ai uleiului. Urmatoare revizie ii apare ca trebuie sa o faca undeva pe la 25k km de la precedenta Stiu si lacetti diesel are faza asta. Sunt tare curios cand se aprinde. BMW foloseste ulei 0w40 long life, ca idee. In afara intervalul de revizie pentru acest ulei este de 48.000 km. Link to comment
laurentziu83 Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 termenele acestea nu se aplica in cazul masinilor folosite la taxi, scoala de soferi ... etc Si ce il opreste pe omul de rand sa puna motorina de vapor in rezervor? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now