Mircea Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 eu nu zic ca intra greu, eu zic ca intra prea usor! adica n-ai nevoie de ABS la 20-30 km pe ora cand pui frana. Intra prea devreme si distanta de franare cam creste din pricina asta. Franarea cea mai eficienta este atat timp cat roata inca se invarteste dar isi micsoreaza constant turatia, nu in hopuri, cum face cu ABS-ul. Este foarte greu la Logan sa dozezi franarea, chestia asta a inceput de la Supernova si Solenza, dar la Logan s-a adaugat ABS, care complica problema @raz_sor La nubira daca n-ai geamurile deschise nu prea auzi ca a intrat abs-ul... il simti in pedala si atat... se aude o mica caraiala, ca la o mulineta cu piedica trasa Link to comment
icet Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Banuiesc ca te referi la zgomotul facut de placute,atunci cind te opresti de la o viteza mica...nu am remarcat.Dar de auzit se aude in habitaclu.Ma asteptam sa fie mai silentioasa,dar nu e cum ma asteptam eu.ABS-ul intra numai in momentul in care pneul pierde aderenta. Link to comment
raz_sor Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 (edited) Ma refeream la momentul in care intra abs-ul la logan. Face un zgomot de parca ai bagat un fier intre spitele la bicicleta ("> . Oricum eu am terminat cu postarile pro/contra logan. Asta nu are nimic de a face cu o masina a anului 2004. Modificat: O sa continui cu antiloganismele. Edited September 2, 2005 by raz_sor Link to comment
Mircea Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 da, zgomotul facut de placute. Faptul ca la logan e foarte puternic, ma face sa cred fie ca materialele folosite sunt de proasta calitate (placut, discuri) fie ca presiunea in instalatia de franare este prea mare, si atunci cand elibereaza ABS-ul supapa practic da placutele cu capul de pereti - sau amandoua cauzele. La asta se adauga proasta antifonare, care este ca si inexistenta... Si tocmai asta spuneam, practic nu se poate face o dozare eficienta a pedalei, roata se blocheaza si ABS intra in functiune PREA DEVREME, ceea ce-l face cam ineficient. Link to comment
icet Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 (edited) Din cauza ca este mult mai bine antifonata fonic,zgomotele sunt mai reduse in habitaclu,dar nu asa cum ma asteptam eu,se aude,dar mai incet. ps...si poti sa faci dozarea de care zici tu,depinde cit de tare apesi pe pedala.daca te infigi in ea,normal ca intra ala imediat. Edited September 2, 2005 by osirus Link to comment
raz_sor Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Ma contrazic dar trebuie sa fiu ironic... misto discurile ventilate de la logan... Link to comment
icet Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Daca ar fi fost nevoie,ar fi pus.Cind or fi aceleasi discuri si la varianta cu 16V,atunci poti sa razi cit vrei! Link to comment
Mircea Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Din cauza ca este mult mai bine antifonata fonic, Daca te referi la Nubira, asa este, dar nici afara nu se aude asa tare ca la logan, daca te referi la Logan, nu stiu unde ai vazut tu antifonare ca e cam tabla goala peste tot. Nu stiu cat de usor ti-e tie sa dozezi franele la o pedala care are 2-3 cm cursa activa, intre liber si franat total. Practic la Logan in primii 2-3 cm este toata franarea. Eu prefer o pedala ceva mai lunga, la care rotile sa se blocheze la apasarea brusca sau dupa o apasare usoara dincolo de 1/3 din cursa...asacum am la Nubira, asa cum am la Matiz si asa cum aveam si la jaful ala de moskvitch din 80... Link to comment
icet Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 (edited) Mai fiecare cum s-a obisnuit.Si eu cind ma urcam la inceput in octavia,trebuia sa ma acomodez citiva km cu ea,dar acum m-am obisnuit. Mai patesc daca nu merg o perioada lunga cu ea,dar asta nu s-a mai intimplat de mult.Ca sa nu mai zic ce tare m-am speriat cind a intrat ASR-ul in functiune prima data!Nu stiam ce se intimpla S"> ,dar am aflat ulterior si mi-a venit inima la loc. Edited September 2, 2005 by osirus Link to comment
raz_sor Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Dar ce cu loganul te poti obisnui? vreau sa vad si eu unul care merge cu loganu' 40 de min. pe Posada bara la bara fara sa smuceasca masina din ambreiaj? Care poate sa tina ambreiajul patinat la v=const.? Link to comment
icet Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Pot sa merg asa cu el!Se poate pleca numai din ambreiaj,fara sa apesi pe acceleratie,totul tine de sofer.Unii se acomodeaza mai repede,altii mai greu sau altii deloc!Cu zmuceala asta am patit-o eu acum ~4-4.5 ani cind am luat dsn.Parca era naravasa,nu o puteam controla deloc.A trebuit sa treaca citeva saptamani pana m-am acomodat cu ea.De atunci nu am mai avut probleme de genul asta. Link to comment
sebian Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Logan se fabrica si in Columbia Renault a lansat fabricarea Logan in Columbia, unde intentioneaza sa produca aproximativ 15.000 de exemplare pe an, in 2010. Productia este destinata pietei nationale si exportului, informeaza constructorul francez de automobile. „Logan va fi comercializata incepand cu 9 septembrie in Columbia. Volumele de productie vor creste progresiv pentru a atinge 15.000 de exemplare pe an, la orizontul lui 2010“, a precizat un purtator de cuvant. „40% din productie va fi exportat spre tari vecine, ca Venezuela sau Ecuador“, potrivit directorul proiectului Logan, Jean-Marie Hurtiger. Renault a investit 23 de milioane de euro pentru asamblarea acestei masini ieftine in uzina de la Envigado, din apropiere de Medellin (nord-vest), detinuta in comun cu japonezul Toyota, potrivit purtatorului de cuvant. Uzina, cu o capacitate de productie totala de 44.000 de vehicule pe an, fabrica deja Twingo, Clio (a doua generatie) si Megane de prima generatie pentru Renault. In total, in 2004, 24.000 de vehicule Renault au iesit de pe liniile de productie. Logan este asamblata in Rusia din aprilie 2005, in Maroc, din iulie 2005. Masina va fi fabricata si in Iran, incepand cu 2006, precum si in India, din 2007. „Productia mondiala ar urma sa atinga 150.000 de unitati in acest an si sa treaca de 300.000 in 2006“, a declarat Hurtiger. Renault intentioneaza sa aiba „mai mult de un milion“ de Logan vandute in lume pana in 2010, a informat fostul PDG al constructorului francez, Louis Schweitzer, la inceputul lui martie, la Salonul auto de la Geneva Link to comment
raz_sor Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Osirus eu nu am pus problema de plecat dupa loc cu ea pe loc drept. Orice masina pleaca fara sa o accelerezi. Am zis pe POSADA,intre Sinaia si Comarnic unde este foarte drept!!! Fac naveta zilnic Sinaia-Campina, si timp de cateva saptamani s-a lucrat la un pod, drept pentru care mergeai si 40 de minute bara la bara. Si este foarte greu ca sa nu-l "balansezi" pe pasagerul din dreapta. Cursa de debraiere este foarte scurta si aici toate. Pe treaba de soferie nu ma laud pt ca nu prea am cu ce : din 2001 de cand am permis am doar vreo 300 000 km facuti pe dacia 86, TICO, dacia break 93, dacie pikup 1900 diesel by renault (alt jaf de masina), Cielo 97, Cielo 2003 exe, Dacia SLogan. Nu sunt profesionist. Am avut si accidente. Sa fiti feriti de ele. Peste 100 000 cu Cielo 97 si-mi place. Link to comment
Gica Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Legat de franele la Logan : acest aspect nu este prezent doar la Dacia, ci si la Renault, nu stiu de ce, dar constructorul francez face masinile sale cu niste frane de te scot prin parbriz daca nu esti bine obisnuit, iar obisnuinta cu ele necesita ore bune de condus Renault. Avem la firma si eu am condus-o multi km, o Laguna la care am intampinat aceleasi probleme. Ca o paranteza, Nubira e la extrema cealalta, adica pedala de frana are cursa mai lunga, se poate doza frana, insa in anumite situatii te poate pune in incurcatura. Si la Nubira mi-a trebuit perioada de adaptare, ca aveam senzatia inversa decat o aveam la Laguna... Cam asta era de zis... Link to comment
Mircea Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Da Gica, da cand o calci puternic franeaza de numa - numa, iar cand o calci usor iti lasa pasagerii sa se adapteze cu franarea. La logan daca o calci tare te arunca prin geam, daca o calci mai usor te arunca numai pe bord Link to comment
Tommy Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 (edited) acuma cinstit, a facut cineva un test comparativ de franare de genul cielo-logan, nubira-logan , etc? chiar.. am vazut care mai au si dacie si logan.. ati facut vreo comparatie? si mie imi plac franele tari, dar am vazut la masini destepte ca frana nu te arunca prin geam .. volvo, jaguar, si la altele care franeaza bine da'.. dur a naibii .. focus, laguna Edited September 2, 2005 by florin_t Link to comment
Satori Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Se impart avertizari. Este oferta. Pentru asta trebuie posturi cu jigniri cat mai personale. Link to comment
icet Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 (edited) In pompa de la cielo,poate si la altele,(din cite stiu eu,daca nu e asa,sa ma corecteze cei care stiu)sunt niste valve(poate le zice altfel,dar eu asa le zic acum)care dozeaza presiunea lichidului spre roti(cel putin daca e greutate mica pe puntea spate,presiunea va fi mica,daca e greutate mare,va vi si o presiune mare) atunci cind se apasa mai usor pe pedala de frina.Tocmai de aceea se poate doza puterea franarii pe o cursa mai lunga,dar si aici daca te arunci rau de tot in pedala,se blocheaza rotile imediat.Loganul a preluat totul de pe diferite modele de renault.Si sincer mie i-mi place mai mult cind simt ca apas pe pedala si se infraneaza masina mai repede.Tocmai de aceea am optat pt varianta cu abs,ca sa nu mi se blocheze rotile si sa pierd controlul masini in situatii de forta majora.Asa ca daca nu esti familiarizat cu acest sistem de franare renault,risti sa musti din volan/bord sau parbriz ,dar mie mi se pare mult mai eficient,mai ales daca e ajutat de abs,esp. Si cunosc bine drumul ala si reparatia aia care credeam ca nu se mai termina.Nu-i nici o problema la plecarea din rampa(pt mine)daca aici te referi. ps...sa te ferenti de accidente ca sunt cele mai nasoale,mai ales cu ranire de persoana(doamne fereste). Edited September 2, 2005 by Satori Link to comment
Wolfman Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Am condus un A4 din 2004 si cum atingeam frana - cum luam volanul in brate, dupa cativa km m-am obisnuit s-o ating doar cand voiam sa franez... Link to comment
Satori Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Discurile pe spate au de obicei acest efect. Eu m-am invatat sa ma uit daca sunt discuri pe spate inainte de un test drive cu ceva nou Link to comment
icet Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Eu zic ca nu ar trebui sa deranjeze treaba asta prea tare la condus.Dar cind te urci prima data sau dupa o perioada mai lunga intr-o masina,fiind obisnuit cu alta,e cam greu la inceput,dar cu timpul te obisnuiesti. Link to comment
Wolfman Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Si eu am discuri pe spate, insa nu ma arunca in parbriz la cea mai mica atingere. De la 180/h franeaza exact cat vrei, daca de-abia o atingi se reduce viteza iar daca bagi piciorul in frana, abia atunci te baga in bord. Link to comment
Tommy Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 chiar ar fi interesant sa se faca niste teste impartiale de franare/accelerare, (de ce nu si elan?) si cu logan si cu alte din clasa 7000-12000 (cam mare diferenta?) .. ca si-asa revistele lauda pe unii si pe altii.. si sa stia lumea pe bune.. Link to comment
tolin Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Dar cum facem, ca leul, rasul si elanul sunt 3 animale pe cale de disparitie din RO ? Link to comment
Tommy Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 (edited) stie cineva vreun site cu astfel de masuratori? Edited September 2, 2005 by florin_t Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now