Jump to content

Dacia Logan (fosta X90)


iuzar

Recommended Posts

... Ce naiba ma fratilor, la voi intretinerea masinii se reduce la schimbul de ulei? ...

Bine spus. Schimbi doar uleiul si dupa 3 ani o arunci ... asta da intretinere ieftina. Uleiul nici macar nu prea intra la capitolul intretinere, pentru ca e acelasi pentru toate masinile ... Bagi ulei bun, platesti mai mult, bagi mai prost, te costa mai putin ... In orice caz, sa speram ca e fiabila si ca se vor ieftini piesele ...

Link to comment
  • Replies 6.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Stai asa Alexutu sa faci 3 ani si dupa aia o sa ne spui de costuri ..Da' ce ulei bagi matale de te costa doar atat revizia aia !?!?

In plus sa nu uitam ca Mati costa o idee mai putin !...La achizitionare adica !!....

 

Bai sa schimbam titlu asta, ca numai X90 nu e masina asta!!!

 

 

Mobil1 5w40 4l = 1 milion din Carrefour, daca-mi aduc bine aminte. S-a mai platit 200k filtru ulei si 300k manopera.

 

Sigur ca Matizul costa mai putin si, zic eu, este ceva mai fiabil. Dar cu conditia sa nu ai nevoie de spatiu. Este clar faptul ca Mati este alegerea corecta in comparatie daca nu ai nevoie de spatiu, stabilitate (drumuri dese in afara localitatii).

Link to comment

Interesant conceptul!

Nu imi plac deloc usile din spate, ce dau senzatia de carucior de marfa. In rest, se vrea a fi o masina de familie, dar mai e pana acolo. Ar fi bine ca scaunele sa se rabateze nu sa fii nevoit sa le scoti de fiecare data cand ai nevoie.

Doar ideea ca traditionalul "papuc" va fi in curand inlocuit tot reprezinta un pas inainte.

Edited by Juliaen
Link to comment
In curand o fac pe cea de 30 si am sa va spun cat costa si aia (oricum, nu peste 2.5 milioane).

 

Facut azi revizie 30k. Imi vine sa ma urc pe pereti ca nu mi-am schimbat placutele de frana singur. Nu am avut timp si un mecanic i-a promis maica-mii ca nu ii le schimba.

Drept urmare a facut maica-mea revizia azi. Cost 5 milioane + 1 milion uleiul (Elf 5w40 Metro).

S-au schimbat:

piese:

bujii - 660.000

filtru aer - 467.000

placute frana - 2.000.000 (si eu gasisem la nicubarbu cu 500k)

filtru ulei - 177.000

ulei Dextron (servodirectie) - 187.000

 

manopera:

revizie: 675.000

filtru aer - 180.000

bujii - 180.000

pl frana - 360.000

 

 

Deci total 6 milioane dar putea fi in jur de 3 - 3.5 milioane. X(

 

PS: I-am facut si ITP-ul inainte de revizie. A iesit perfecta!

Link to comment

Nu stiu vreo masina cu 2 locuri in portbagaj cu vizibilitate buna in spate. Comparativ, sa vad cum sta un om normal ca dimensiuni in cele doua scaune atasate de Landcruiser. Eu stateam singur pe amandoua inca imi mai trebuia ceva spatiu ca sa zic ca stau strans, nu comod.

Link to comment
Cand sunt montate scaunele din spate, cu tot cu tetiere.. vizibilitate nexam.. da' deloc..

 

 

si la Loganul clasic vizibilitatea in luneta e ca si inexistenta

 

eu m-am obisnuit ... nici nu ma mai uit in spate, oglinzi laterale si cu asta basta

Link to comment
Niceeeee... e 4*4? Ce motor? Se rabateaza scaunele de pe ultimele doua randuri astfel incat sa se obtina podea dreapta?

 

1. Da, dar decat vara

2. Serie, nu. Optional poti pune unul de Renault generatua 1990.

3. Probabil ca se rabateaza, dar podea dreapta ma indoiesc. Probabil un scaun mai sus si altul mai jos sau unul mai la stanga si unul mai la dreapta, in functie de cum strange nea Vasile suruburile pe acolo (asta daca le strange).

 

 

Of, si ziceam ca nu mai postez pe aici :mda:

Link to comment

Esti genul care merge la ei si zice: schimba si mie amortizoarele, ia cheia ca eu am treaba. Si te-ai carat. Iar ei ti-au scos bilsteinu vechi, ti-a pus o poereche noi tot bilstein si tu ai plecat fericit cu aceleasi amortizoare pe masina.

 

Da asa ma facut. Cand am luat masina in contract nu scria ca trebuie sa ai cunostinte de mecanica.

 

Eu le-am dat banii intregi, curati si asa vreau sa primesc si produsul oferit de ei. Nu mi-am aimagint ca inainte sa dau niste bani (si nu chiar asa putini) trebuie sa acumulez ceva cunostinte legate de suspensii.

 

Iar cu plasticul din matiz. Cand am ridicat masina era desprina bucata de plastic care ascunde ceasurile de bord iar tapitaria de la usa stanga era putin deplasata de usa...

 

Nu mai continui...cu AC-ul care este supr prost dimensionat si atunci cand il pornesti praca cineva iti leaga un bolovan in spate...

Link to comment

Cand iti cumperi un frigider sau un celular presupun ca te interesezi inainte care sunt mai bune si de ce, si nu cred ca iti trebuie cunostinte de electronica sau frigotehnie. Tot asa, in cazul unei masini, care este un lucru foarte important pentru oricine, trebuie sa te interesezi anterior despre calitatea pieselor. Daca te interesai, puteai afla ca exista telescoape mult mai bune calitativ decat ce pune fabrica(desi nici alea nu cred ca sunt proaste, dar in sfarsit), si puteai cere la garantie sa ti le schimbe pe cele vechi si sa iti puna Monroe, Kayaba, Sachs ... platind doar diferenta de pret intre ele.

 

Daca te referi la masca de la consola de bord, la mine e prinsa in 4 suruburi in zona ceasurilor si inca unul in compartimentul de deasupra scrumierei plus o gramada de clipsuri si cand am dat-o prima data jos, mai sa-mi rup degetele de la maini si cat pe ce sa ma las pagubas. Mi se pare foarte greu sa se desprinda, asta daca vorbim de acelasi lucru ... Cu tapiteria nu imi dau seama, poate daca ai fete de usi din alea mici care sunt intr-adevar un pic dezlipite in dreptul boxei, dar oricum, de la chestiile astea si pana la tragedia pe care o faci (INFECT, MIZERABIL ...) cale lunga rau ...

 

In legatura cu AC-ul super prost dimensionat ... ce vrei frate de la un motor de 800 ... e cat la o motocicleta de alea mai hoate. Poate nu ma crezi, dar al meu Matiz mai merge si pe gaz, si merg si cu AC-ul pus, si nu ma mai plang, imi fac treaba foarte bine, sunt foarte multumit ... imi fac treaba pe bani putini si nici nu mor de cald ... Asa, informativ, merg 100km(AC) urban cu 150.000ROL ...

 

Despre break, ca sa revin On-Topic, parca-parca ar arata ceva mai bine decat sedan-ul ...

Edited by smailmiami
Link to comment

Off Topic

 

Da asa ma facut. Cand am luat masina in contract nu scria ca trebuie sa ai cunostinte de mecanica.

 

Nu am vrut sa te jignesc cu nimic, cu atat mai putin legat de cunostintele mecanice. Dar chiar daca ne place sau nu, esti in Romania, nu in Germania. Si e vorba de Matiz, sau putea fi Logan, dar nu VW sau AUDI.

Din acest motiv trebuie sa tii tu cheile si sa spui ce vrei sa ai pe masina. Si eu le-am schimbat, tot in garantie, am stat acolo, i-am stresat pana mi-au pus originale Daewoo iar bilsteinu sa faca bors cu el.

 

Nu trebuie sa-ti spun eu ca, chiar daca tu ai dreptate, si eu nu, tot eu am iesit in castig. Nu din cauza de cunostinte, din cauza de adaptare la mediu. :)

 

On Topic

 

Din pacate, vorbind cu amicii cu reno (sau pejo), chiar daca serviceurile se dau "europene", e acelasi stil. Ca doar tot romani lucreaza si acolo, nu-i asa? Asa ca sunt tare curios cum se manifesta mecanicosii de la dacia reno, fostii spagari de la dacia service. Ultimul care mi-a cantat cat de "multumit" este el de service, are nissan. Doar se cheama reno-nissan, nu-i asa?

Edited by Moshu
Link to comment

Asa e.

Am editat.

Dar sa revenim la pozele de mai sus.

Breakul de la logan by reno arata a masina mortuara, sau utilitara pentru IML. Doar ca are scaune in loc de sine pentru targa. E clar ca la capitolul estetica sunt repetenti.

Link to comment

La golan nu se pune problema de frumusete ci de utilitate...capitol la care sta foarte bine.

Despre frumusete se poate vorbi cu subiectivism la orice masina,dar scopul pentru care a fost facuta si mai ales pretul la categoria sa,e impabatil momentan si va ramane asa.Atunci cand vor scadea drastic vanzarile vor aparea si ofertele irezistibile,ca doar are de unde scadea,ca marketingul frantujilor e destul de bun la capitolul asta!Asa ca ori ce a-ti zice voi si chiar daca as avea si eu un dinte impotriva lor(nu va zic care :D )tot vor fi primii la vanzari la noi in tara.

Link to comment
...

Dar sa revenim la pozele de mai sus.

Breakul de la logan by reno arata a masina mortuara, sau utilitara pentru IML. Doar ca are scaune in loc de sine pentru targa...

 

Vor sa care mai multi ... :D economie de combustibil

 

@matias: De ce nu ti ai luat logan cu ac ?

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...