ToPser Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 Nu aveam cum sa fortez portiera si nici nu mi-am permis sa fac lucrul asta cunoscand proprietarul , care este si colegul meu ...nu ne-a lasat sa ne suim pe locul soferului sa nu i-o murdarim !!! loganul e nou , omu si-a vandut berlina cu care a facut 30.000 km in 7 ani si a facut imprumuturi ca sa-l ia (modelul de baza), si iti dai seama ce fel de om e ... cred ca era in stare sa-mi dea in cap daca trageam de usa Link to comment
icet Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 (edited) Nu tu ai tras de usa...cine a zis asa ceva?Dar e si asta o metoda(care mergea cu brio la nove)de a incerca sa deschizi portiera si sa furi din masina.Usa se poate indrepta la loc. Capacitatea rezervorului la logan e de 50-52 L,dar are o forma ciudata,cu 2 sau 3 spatii de dilatare a combustibilului pe timp de vara,la astea se mai adauga si gitul(partea care face legatura intre rezervor si buson)si uite asa se string 65 L(maximul cit intra in rezervor),dar daca nu mergi cu masina sa consumi cel putin 5 l in ziua respectiva,exista riscul sa curga benzina pe jos sau (doamne fereste)sa explodeze(benzina nemaiavind unde se dilata din cauza caldurii).Acest lucru e recunoscut de fabricant,exista si NT pentru service-uri,referitor la acest aspect si nu se recomanda umplerea pina in "buza"! Edited September 1, 2005 by osirus Link to comment
andreib Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 La Logan nu exista riscul sa se inunde canistra de vapori daca bagi benzina ca innecatul in rezervor? Link to comment
icet Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 Nu.Si de ce zic asta,traseul conductei care duce vaporii la acea canistra,e de asa natura ca nu permite ca lichidul sa ajunga in acel loc.Canistra e mai sus fata de rezervor,iar conducta e in partea de sus,deci nu are cum!Dar nu e recomandat sa bagi ca nesatulul benzina in rezorvor. Link to comment
ovi_jer Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 Gresit.Gatul rezervorului este peste nivelul canistrei de vapori. Link to comment
icet Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 Si ce legatura are gitul cu repectiva conducta?Iar gitul asta,la cit de subtirel este,nu cred sa intre 2 l in el(iar daca nu-i consumi repede,benzina aia va curge pe jos).Iar daca nu sunt vapori pe respectiva conducta,valva canistrei nu se va deschide. Link to comment
ovi_jer Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 In canistra nu trebuie sa ajunga benzina lichida ci numai vapori.Solenoidul canistrei deschide indiferent daca sant vapori sau nu. Link to comment
icet Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 (edited) Te contrazic!Supapa aceea lucreaza numai in cazul in care vaporii de benzina acumulati in rezervor,ating o anumita presiune si e comandata de UCE injectie!Tot prin aceasta canistra se face si egalizarea presiunii din instalatie atunci cind presiunea scade(situatie mai rara intilnita).Deci acea supapa lucreaza numai cind sunt anumite diferente de presiune! Edited September 1, 2005 by osirus Link to comment
tolin Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 Imi arati si mie unde ai gasit scris asa ceva sau ai doar tu drepturile de autor ? Link to comment
icet Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 (edited) Din manualul de service!Dar nu o sa ma apuc sa scriu cuvant cu cuvint ce scrie acolo!Si supapa aia mai lucreaza si la anumite temperaturi(aer/apa motor si cind motorul nu e la ralanti). ps...nu stiu la alte marci cum lucreaza...banuiesc ca au toate acelasi principiu! Edited September 1, 2005 by osirus Link to comment
ovi_jer Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 1.Nu prea ai cu ce ma contrazice. 2.UCE ...defapt ECU in termeni non-colibasi nu are de unde sa stie presiunea din rezervor atita timp cat benzina curge garla pe la buson. 3.Solenoidul(supapa) canistrei de purjare este de tip electrovalva la logan si are rolul de a deschide un circuit intre canistra si galeria de admisie 4.Alta supapa are rolul de a mentine o presiune constanta sau mai mare decit cea normala in anumite momente in rampa de injectie.Aceasta se afla pe returul rampei sau chiar la intrarea returului in rezervor. Inteleg sa te contrazici dar macar sa fie cu argumente nu de dragul artei. Edit urjeaza numai in mers in special in decelerare cand temperatura lichidului de racire a atins 80 de grade. Link to comment
tolin Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 (edited) @osirus > Eu zic sa citesti mai atent, ala e un electro-ventil chior comandat de ECM, care n-are senzor de presiune vapori benzina, si care elibereaza vaporii in galeria de aer, in conditiile in care motorul are nevoie mai mare, gen booster. Atata tot. Edited September 1, 2005 by tolin_afc Link to comment
icet Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 (edited) Scuze Ovi,dar nu exista retur!Asta a fost numai la dsn!La slz si logan exista un regualtor de presiune in pompa de benzina(corp comun)!Daca crezi ca te mint,da un ochi pe daciaclub si sunt tutoriale despre asa ceva!Asa ca ce vorbesc eu,nu e vrajeala! ps...daca nu stiti exact despre ce e vorba,nu va contraziceti aiurea!La voi poate e alt sistem,asa ca nu se compara!Eu unde nu ma pricep nu ma bag! Edited September 1, 2005 by osirus Link to comment
ovi_jer Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 E acelasi lucru.Daca tot ai manualul in fata poate ne spui unde are si filtrul de benzina. Link to comment
tolin Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 (edited) Si cine tine presiunea de benzina constanta in rampa, daca nu regulatorul ? Si ce se intampla cu surplusul de benzina pompat in rampa cand injectoarele sunt inchise daca nu este retur, ca pompa e pompa, doar pompeaza, carte nu stie ? Vrei sa zici ca rampa de benzina se termina ca elefantul ? Regulatorul nu trebuie sa fie pe pompa, ca la GM, poate fi pe celalalt capat al rampei si din el pleaca furtunul de retur prin care se regularizeaza presiunea. Evident ca se poate si altfel, adica pompa cu debit variabil, comandata continuu de ECM (ECU), dar nu cred ca s-a bagat la kiosk asa bijuterie tehnica in comuna Colibasi. Edited September 1, 2005 by tolin_afc Link to comment
icet Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 Filtrul de benzina e tot in pompa ca si regulatorul!Iar rampa de care zici tu se "termina ca elefantul"!Asa e incepind de la solenza... E un post cu o pompa desfacuta pe dacia... Am mai spus,la voi poate e alfel(ca la supernova,ca acolo e intradevar cum ziceti voi)dar acum s-a schimbat modificarea . Link to comment
tolin Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 (edited) Si daca nu inchizi bine bushonul la rezervor, pierzi benzina si/sau motorul nu mai pleaca ? Si apoi, rezervorul ala cu benzina la 3,5 nu e o mica bomba ? Si daca pompa baga benzina in motor, pe unde intra aerul sa-i ocupe spatiul parasit, ca sa menti presiunea aia ? Cum intra aerul de la 1 atm la 3,5 si cum e supapa aia de sens unic, ca sa nu zic ce principiu la fizicii o conduce ? Intrebari la care n-am gasit raspuns. Apropo, acela este un prefiltru simplu, de plastic pentru a opri mizeria sa intre in pompa si este spalat de benzina in miscare. Toate pompele de benzina au ceva asemanator, dar filtrul pentru benzina care intra in motor este o piesa exterioara (deobicei, ca-i consumabil), are o anumita capacitate de filtrare si trebuie sa reziste la presiunea aceea (3,5). Edited September 1, 2005 by tolin_afc Link to comment
ovi_jer Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 La sistemul asta regulatorul este chiar la iesire din pompa.Mentine in sistem o anumita presiune si restul il da inapoi in rezervor iar daca nu sau scumpit la teava din pvc ar trebui sa fie si un vacuum de la galeria de admisie pentru a mari presiunea in deschideri mari de clapeta.Dar deja vorbim de motoare puternice Am inteles ca la logan filtrul se schimba odata cu pompa.E adevarat osirus? Link to comment
icet Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 (edited) Intradevar presiunea pompei este de ~3.5 bari(60 l/h)dar in corpul pompei exista acel regulator care da o presiune constanta si cit e necesara pentru rampa injectoarelor!Alt filtru nu mai exista!Ala e singurul.Egalizarea presiunii se face prin acel absorbant de vapori,comandat de UCE. ps ...asa se stia,ca se schimba odata cu pompa,dar dupa ce aceasta a fost disecata(sa inlocuit la o solenza,pe motiv de infundare,dar s-a constatat ulterior ca o luat teapa)s-a vazut faptul ca se poate curata acel filtru care este din plastic si remonta la loc. Edited September 1, 2005 by osirus Link to comment
tolin Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 Asa, presiune este doar dupa regulator, adica in circuitul de alimentare, si in rezervor e doar presiune atmosferica, ca altfel n-ar indrazni cineva sa desfaca bushonul nici sa alimenteze. Dar poate ne spui (ovi_jer) si de ce altii, care fac masini mai ieftine si mai bune, au ales solutia cu regulatorul pe retur si au dublat circuitul de alimentare ? Intr-un circuit simplu nu apare un fenomen de batai (lovitura de ciocan), care streseaza dispozitivele de pe traseu si creaza un debit neregulat la injector ? Link to comment
icet Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 Si care ar fi masina aia "mai ieftina si mai buna" ! Link to comment
ovi_jer Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 Este o mare problema pentru injectoare lipsa unui element filtrant.Sita acea este montanta pe orice pompa.Cat priveste regulatorul acesta decit mentine presiunea respectiva si nu poate fi marita sau controlata de alti factori cum ar fi depresiunea din galeria de admisie.Consider ca e un sistem economic si eficient pe un motor de putere mica.E un mare dezavantaj lipsa returului din rampa iarna la temperaturi scazute , scade cantitatea din rezervor ) Link to comment
icet Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 Cu lipsa elementului filtrant s-au mai speriat si cei cu solenza si s-a dovedit a fi numai o sperietura!Iar in partea unde ar fi trebuit sa fie returul,e conectat absorbantul de vapori care suplimenteaza cu benzina atunci cind trebuie,el fiind responsabil cu egalizarea presiunii in toata instalatia.Daca se strica ceva la el,se cunoaste imediat in mersul motorului,asta daca nu se opreste! Link to comment
aztec Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 (edited) pai inteleg ca pt o reducere a costurilor si mai mare, nu au mai montat un filtru normal, schimbabil,de benzina si o teava de retur?, sau acum pompade benzina se schimba la 10.000km, ca costa mai mult ca un filtru? asta pe langa alea 400 de puncte de sudura mai putine? Edited September 1, 2005 by aztec Link to comment
icet Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 Nu va grabiti sa aruncati cu pietre Eu nu am auzit pe nimeni sa schimbe pompa la 10 mii,si sunt solenze care au suta de mii,poate si mai mult si nu au avut probleme cu pompele,nici macar infundate!Sistemul asta e folosit de renault de ani de zile si daca era ceva in neregula,nu-l mai foloseau ei la masinile lor ! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now