cristicaz Posted October 28, 2004 Share Posted October 28, 2004 Am citit pe forum ca pornirea in a 2-a pe gheata este indicata. Se poate asa ceva? Link to comment
Zmeul cel rau Posted October 28, 2004 Share Posted October 28, 2004 Evident ca se poate. Poate vrei sa intrebi daca ajuta. Transmiti mai putina forta la roti si astfel micsorezi probabilitatea de a invarti rotile in gol. Link to comment
ovidiuc Posted October 29, 2004 Share Posted October 29, 2004 Eu am plecat cu Maty si cu a 3-a.E posibil. Link to comment
FLEX Posted October 29, 2004 Share Posted October 29, 2004 Eu am plecat si cu a 5-a, dar patinezi ambreiajul si turezi motorul de nu se vede 8) Link to comment
zalmoxis Posted October 29, 2004 Share Posted October 29, 2004 Eu am plecat si cu a 5-a, dar patinezi ambreiajul si turezi motorul de nu se vede 8) ...sa nu te miri cand o sa-i schimbi discul soon!! ... Link to comment
Shenck Posted October 29, 2004 Share Posted October 29, 2004 Merge si cu a V-a dar face ca "Dorel" Link to comment
Mishu Posted October 29, 2004 Share Posted October 29, 2004 Merge si cu a V-a dar face ca "Dorel" Dorel cu tarnacopul? Link to comment
Zmeul cel rau Posted October 29, 2004 Share Posted October 29, 2004 Subscriu si eu la ce zice FLEX: se poate porni cu Matizul dintr-a cincea. Merge si Esperou' Link to comment
Shenck Posted October 29, 2004 Share Posted October 29, 2004 Merge si cu a V-a dar face ca "Dorel" Dorel cu tarnacopul? DA, tremura rau Link to comment
cristicaz Posted November 7, 2004 Author Share Posted November 7, 2004 Acum ca se poate in orice viteza am inteles, dar in afara de a-2-a cand nevoie iarna inteleg ca nu este cazul, nu? Link to comment
Satori Posted November 7, 2004 Share Posted November 7, 2004 iexact. ideea este sa pleci cu a doua ca sa pui mai putina forta in roti si sa nu 'sapi'. daca poti sa iti controlezi piciorul, nu e nevoie de a 2-a. Link to comment
tolin Posted November 8, 2004 Share Posted November 8, 2004 Poti pleca de pe loc si cu a I-a, dar cum s-a miscat masina bagi a doua, lucru perfect in orice anotimp. In general a I-a este pentru arat si a doua pentru semanat. Ideea este sa ai cuplu cit mai mic la roata, atit cit sa nu rupi aderentza. Iarna pe zapada si/sau gheatza se jongleaza numai din acceleratie, fara sa calci ambreajul, desi esti tentat. Directia se actioneaza foarte lin, miscarile trebuind a fi anticipate din timp. Daca masina derapeaza se roteste volanul in sensul in care se deplaseaza masina, adica invers decit iti spune inima. Frinarea se face din frina de mana, la limita blocajului la roata, cind incepe deraparea. Chiar daca ai frina de mina perfect reglata, echilibrata pe ambele parti, rotile spate nu vor intilni aceeasi suprafatza, fapt ce duce la derapaj. Oprirea de urgentza pe gheatza se poate face numai prin retrogradarea rapida in treapta a I-a. Daca masina nu mai are sanse sa se opreasca nu calcati niciodata frina de serviciu, lasati volanul liber si va rugati (nu este o gluma). Experientza a demonstrat ca intotdeauna pagubele sunt mult mai mici. Frinarea sau miscarea volanului in sensul evitarii unei coliziuni a provocat intotdeauna accidente mortale sau pagube foarte mari. Pe zapada se conduce exact invers decit ti-ai format reflexele. La prima zapada se alege o parcare goala si se fac exercitii pina la stapinirea reactiilor masinii. Ce mai, "iarna nu-i ca vara". Link to comment
cristicaz Posted November 9, 2004 Author Share Posted November 9, 2004 La Tico spun unii ca nu intra in viteza 1a daca ai viteza de a 2-a sau a 3-a. Practic nu intra decat daca aproape sta pe loc! Inteleg ca tu ai Matiz? Link to comment
VAXXi Posted November 9, 2004 Share Posted November 9, 2004 La majoritatea maşinilor e aşa, treapta I nu are sincroane şi de-aia nu intră (sau intră greu) din mers. Vezi şi discuţia de la http://www.daewooclub.ro/viewtopic.php?t=1771 . Aici era vorba despre pornirea de pe loc cu a II-a, ceea ce merge bine (eventual o turezi înainte să bagi în viteză, să nu moară motorul). Link to comment
tolin Posted November 11, 2004 Share Posted November 11, 2004 Cristicaz > Exista cutii de viteze reusite si altele nereusite. Asta depinde in principal de tolerantza pieselor folosite si de calitatea montajului. Dar mai cred ca depinde si de abilitatea driverului. Cind spun asta ma gindesc la un cunoscut care avea o Dacie de serie, adica nu o masina, si care folosea foarte rar ambreajul pentru a schimba treptele cutiei, atit in sus cit si in jos. Eu n-am reusit si nici n-am mai vazut pe altcineva, lucru care m-a pus pe ginduri. Nu era nici un truc, era doar simtz al masinii, foarte multa practica si o degajare extrema la volan. Schimbatul treptelor era singura lui preocupare, in rest, parca mergea pe jos. Pentru noi, cei care avem si alte probleme la volan, este greu uneori sa schimbam chiar cu ajutorul ambreajului, iar cind acest lucru se intimpla des, atunci cutia de transmisie trebuie dusa la doctor, de preferat in garantie. Link to comment
Shenck Posted November 29, 2004 Share Posted November 29, 2004 Daca masina derapeaza se roteste volanul in sensul in care se deplaseaza masina, adica invers decit iti spune inima. Hmmm. Ciudat sa actionezi altfel decit simti ca trebuei sa o faci. De cele mai multe ori actionezi si dupa aiai te gindesti. N-am stiut chestia asta. Totusi nu-m dau sema cum poti opri o derapare asa. Poti sa imi explici fenomenul mai in amanunt? Link to comment
NFS Posted November 29, 2004 Share Posted November 29, 2004 Rotind volanul pe directia in care derapezi, nu se opreste deraparea ci se redreseaza masina! In timpul redresarii tre' sa indrepti rotile, altfel masina are tendintza de a se roti si a derapa pe partea ailalta... Ma rog, mie nu-mi spune inima sa intorc rotile in partea ailalta... da' asa o fi... poate eu am vazut prea multe filme (ca de acolo am invatzat cum se face - pe pielea mea am experimentat mult dup-aia) Link to comment
tolin Posted November 29, 2004 Share Posted November 29, 2004 Explicatia este simpla: daca rotesti volanul in partea opusa deraparii aceasta se amplifica provocand rotirea masinii si pierderea controlului. Incearca intr-o parcare goala pe un carosabil acoperit cu zapada, nu conteaza viteza. Altfel, urmareste cu atentie pozitia rotilor unei masini wrc in a doua jumatate a unui viraj. Link to comment
Shenck Posted November 29, 2004 Share Posted November 29, 2004 In timpul redresarii tre' sa indrepti rotile, altfel masina are tendintza de a se roti si a derapa pe partea ailalta... Da, intelesesem alceva. THX! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now