root Posted March 24, 2007 Share Posted March 24, 2007 In urma cu o luna am luat si eu masina, un Aveo cu transmisie automata si varianta de echipare Platinum... S-au spus multe despre Aveo in general, pe multe topicuri... Am deschis acest nou topic pentru a discuta in special despre varianta cu A/T, destul de ocolita in discutii in general, intrucat cutia automata ramane inca o raritate si un subiect tabu printre romani. Incep prin a posta un review personal al masinii. Plusuri: 1. Cutia automata este (cel putin la prima impresie) foarte comoda, silentioasa si eficienta. Nemaiconducand pana acum nici o masina cu transmisie automata (am condus vreo 9 ani numai cutii manuale), am fost oarecum sceptic in privinta deciziei de a achizitiona o masina cu A/T, mai ales dupa ce am auzit la unii ca are demaraj prost, consum mare, placere de a conduce redusa... Dar nu e deloc asa. Demarajul e peste asteptari (este chiar mai bine etajata decat cutia manuala de pe Aveo). Consumul calculat plin-la-plin mi-a iesit de 8.7% ceea ce ma multumeste pentru o masina cu motor si cutie automata nerodate (mers 75% extraurban, dar destul de multe porniri la rece si mers in gol). Iar la placerea condusului pot spune ca numai cineva care nu a condus o astfel de masina poate spune ca nu are placerea condusului. Eu cel putin am fost incantat mai ales in oras unde e o placere. Prima impresie si la mine a fost ca nu trage (datorita faptului ca schimba foarte lin vitezele) si aveam tot timpul tendinta sa schimb vitezele si sa caut ambreiajul, dar dupa 100Km am devenit addicted to it... 2. Sistemul audio bun. Sunet de calitate, desi pierde putin frecventele joase la volume de peste jumatate. 3. Climatizarea automata e comoda si pe deasupra are si un design fancy... Din motive meteo nu am putut testa eficacitatea sistemului de aer conditionat la racire. 4. Iluminarea plansei de bord (inclusiv a grilei schimbatorului automat) e de nota 10+. 5. Scaune confortabile si interior placut. 6. Diverse gadget-uri care lasa o impresie placuta. Ex. antena radio integrata in dezaburitor luneta, suportul de pahare fata retractabil, suportul de ochelari, finisajul moale al bordului, sistemul de reglare al tetierelor, iluminarea dispozitivului de dezactivare al airbagurilor pasager (!!!) etc. 7. Motor silentios 8. Spatiu interior suficient, cel putin pentru persoane de talia mea (1.70-1.80m/60-70Kg). De asemenea portbagaj mai mult decat generos. 9. Servodirectie buna, precisa si relativ usor de manevrat. 10. Frane bune. Totusi nu am avut ocazia sa incerc inca ABS-ul... Minusuri: 1. Usile se inchid destul de aiurea. Comparativ cu masina din showroom, a mea necesita cel putin un efort dublu la "trantirea" usilor pentru a se inchide bine. Chestia asta ma scoate din minti. 2. Montare/reglare fara simt de raspundere a elementelor caroseriei. De ex. spatiu inegal intre faruri si calandru/aripa. De ex. farul meu stanga are spatiu intre el si masca de aprox 6-7mm pe cand cel din dreapta are doar 3mm. Lucruri care la prima privire nu se observa, dar in timp deranjeaza si lasa un gust amar. 3. Zgomotul suspensiei destul de mare pe drum denivelat. In plus este destul de rigida. 4. Cel putin la a mea, schimbatorul automat nu este imbracat in piele, desi in specificatiile de pe site si brosurile lor de prezentare scrie clar: volan si schimbator imbracate in piele. Doar volanul este in piele. De asemenea intreg ansamblul schimbatorului este diferit de cel afisat pe site/brosuri. Aceasta a fost prima dezamagire la primirea masinii. Personal as fi preferat modelul prezentat in reclame pentru ghidajul neliniar al schimbatorului. Al meu este liniar si daca nu esti atent poti foarte usor cand vrei sa scoti din D4 in N sa sari accidental direct in R si sa ai niste probleme la care nici nu vreau sa ma gandesc. 5. Finisajul sistemului de climatizare si al sistemului audio foarte firav. Am sters de praf si de urme de amprente cu o piele moale de caprioara suprafata de plastic lucios a sistemului de climatizare si deja se observa pe ea cateva zgarieturi. Inca un gust amar... 6. Nu se poate asculta muzica fara cheie in contact in pozitia ACC sau ON. Iar daca cheia este in aceste pozitii nu se poate lasa nici o usa deschisa ca piuie de te innebuneste. 7. Unele plastice din interior lasa o impresie de ieftin. Ex. geamul din fata instrumentelor de bord, imitatia de aluminiu de pe bord si usi... 8. Efortul motorului insesizabil la pornirea A/C sau actionarea servodirectiei, in schimb, culmea, se simte la actionarea geamurilor electrice sau aprinderea farurilor. Situatie nemaintalnita de mine pana acum. 9. Lipsa scut motor din fabrica. 10. Stabilitatea cam lasa de dorit in curbe. Dupa ce am fost obisnuit cu Fiat Croma si VW Passat, m-am cam speriat cand am luat o curba in viteza cu Aveo. Acum sper ca nu v-am plictisit si ati reusit sa cititi pana la capat tot postul meu. Astept in continuare comentarii pro/contra, adaugiri si pareri. Va multumesc si va doresc cati mai multi Km placuti in masinile dvs. Link to comment
tolin Posted March 24, 2007 Share Posted March 24, 2007 10. Stabilitatea cam lasa de dorit in curbe. Dupa ce am fost obisnuit cu Fiat Croma si VW Passat, m-am cam speriat cand am luat o curba in viteza cu Aveo. Ai reglat preiunea in pneuri ? Link to comment
root Posted March 24, 2007 Author Share Posted March 24, 2007 (edited) Da, in ziua cand am luat masina, dar evident dupa ce am ajuns acasa, astfel incat pe tot drumul Bucuresti-Ploiesti am numarat toate pietricelele si crapaturile asfaltului... Aveam 2.8 bar in toate. Le-am adus la 2.1 si acum e mai bine. Am facut asta dupa vreo 3 ore dupa ce am ajuns acasa ca sa aiba timp pneurile sa se raceasca... Oricum, pe 24 februarie a fost cea mai geroasa zi a anului acesta... Imi spalasera masina la dealer cu jumatate de ora inainte sa ajung eu sa o iau si cand am ajuns acolo deja avea turturi la praguri... Edited March 24, 2007 by root Link to comment
Satori Posted March 24, 2007 Share Posted March 24, 2007 2. In afara de faruri, mai e ceva? 6. Rezolv-o, se poate. Pe mine m-ar scoate din sarite o asemenea chestie. 7. Poate pentru ca este, totusi, o masina ieftina. ) 10. Ca sa atingi stabilitatea unei clase superioare de masini (cum sunt cele pomenite de tine) ai putea, eventual, sa le lasi la 1 bar ) Link to comment
Lucian M Posted March 24, 2007 Share Posted March 24, 2007 Sa o folosesti sanatos! Referitor la minusuri- punctul 1- iei un imbus si desfaci acele suruburi ale "cremalierei" (sau cum i s-o zice) si o tragi mai inafara (cremaliera, evident). Inainte de asta contureaza cu un marker, sa nu te chinui mai apoi. Asa am procedat la sedanul tatei si acum e ok (la el avea joc, acum trebe trasa mai tarisor, insa nu mai face zgomot in mers pe drumuri nasoale). Km multi fara probleme! Link to comment
adrian_r5 Posted March 24, 2007 Share Posted March 24, 2007 8. Efortul motorului insesizabil la pornirea A/C sau actionarea servodirectiei, in schimb, culmea, se simte la actionarea geamurilor electrice sau aprinderea farurilor. ce anume "se simte la actionarea geamurilor electrice sau aprinderea farurilor" ? Link to comment
tolin Posted March 24, 2007 Share Posted March 24, 2007 Se simte la ralanti pentru ca acesta nu este compensat de sarcinile acestea. Dar nu stiu ce-l deranjeaza, sunt multe alte mai placute de vazut pe ferestre, mai ales ca vine canicula. Link to comment
Lucian M Posted March 24, 2007 Share Posted March 24, 2007 Probabil scada unpic turatia motorului. Ia incearca acelasi lucru la alte masini... sa te lamuresti, root. Link to comment
root Posted March 24, 2007 Author Share Posted March 24, 2007 Multumesc pentru raspunsuri si pentru urari! Si ii multumesc lui Sato ca a mutat topicul. Tocmai intentionam sa rog un moderator sa-l mute, nou fiind pe aici nu observasem aria "Masina Mea"... Sa o luam pe rand acum cu raspunsurile... Chestia cu usile o rezolv singur, dar ma mai gandesc daca merita sau nu. Ma gandesc ca poate e mai bine sa se inchida mai greu decat sa aiba joc asa cum spunea Lucian. In afara de luftul de la faruri (pe care il pot deasemenea regla singur acasa), ar mai fi o neuniformitate mica intre masca si capota. Dar pot sa traiesc cu ea ca doar nu stau in fiecare zi sa masor cu sublerul distantele intre elementele caroseriei. Ma asteptam doar la un control mai strict al calitatii, dar oricum, pentru gama de pret, e OK. Piuitoarea aia stiu ca o pot anula prin scoaterea unei mufe din bord, dar nu vreau asta, mai ales ca masina e in garantie. Oricum, mi se pare cam tembel sistemul... Sa nu poti asculta muzica cu cheia scoasa din contact si sa nu poti sta cu usa deschisa si cheia in ACC fara sa te innebuneasca de cap ciripoiul ala la nesfarsit. Mi s-ar fi parut mai normal sa piuie un minut si pe urma sa se potoleasca... Dar ti-ai gasit... Acum legat de chestia cu faruri vs motor... Cred ca nu m-am facut inteles. Nu am zis ca ma deranjeaza ca scade un pic turatia de ralanti la aprinderea farurilor, ci doar ca mi se pare ciudat ca nu se simte nimic similar la actionarea servodirectiei sau pornirea AC (care dupa mine sunt sarcini mai mari decat farurile) si se simte in schimb la faruri. La celelalte masini pe care le-am avut (Croma 87, Passat 95) era exact pe dos. La Croma de ex (2500cmc TD cu un cuplu de neam prost la ralanti) se simtea un mic efort la motor cand trageam de volan pe loc la ralanti, dar puteam sa aprind concomitent si faza lunga si proiectoarele de 100W ca nu scadea nici un pic turatia. La asta e exact invers. Nu ma deranjeaza, era mai mult o nedumerire. Si asa cum a zis si Tolin, sunt lucruri mai interesante de vazut pe geam decat sa-mi bat capul cu astfel de nimicuri. Hai sa pun si niste poze cu Dragobetele meu (e luat pe 24 februarie ) ca sa-l cunoasteti si voi... Nu sariti ca nu am dat jos foliile de pe scaune... Pozele sunt facute a doua zi dupa ce am luat masina. N-am apucat sa fac altele de altunci, dar cu proxima ocazie o sa incerc unele mai artistice decat astea. Link to comment
Amentys Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 4... Personal as fi preferat modelul prezentat in reclame pentru ghidajul neliniar al schimbatorului. Al meu este liniar si daca nu esti atent poti foarte usor cand vrei sa scoti din D4 in N sa sari accidental direct in R si sa ai niste probleme la care nici nu vreau sa ma gandesc. In primul rand, felicitari pentru achizitie. In al doilea rand, e imposibil ca schimbatorul sa intre accidental in R pentru ca are blocaj automat (butonul sau "flansa" incorporata in el), care trebuie actionata de tine pentru a schimba P-R-N sau in retrogradari.Atunci cand schimbi D-N nu trebuie sa "apesi" acel buton pentru ca nu e nevoie si e chiar periculos (motivul este cel expus de tine). Dar oricum, in mers NU trebuie sa scoti pe N (liber).Soliciti motorul si cutia..fara sens (la viteze mari va rezulta frana de motor neplacuta si cu timpul poti distruge cutia).Doar daca faci o oprire mai indelungata (semafor etc.). Mai uita-te aici : http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=5956. Iti va fi de folos ! Link to comment
root Posted March 25, 2007 Author Share Posted March 25, 2007 (edited) Multumesc Iulian! Trebuie sa ma obisnuiesc sa apas butonul de deblocare doar atunci cand trebuie si nu tot timpul. Eu pentru siguranta sau din obisnuinta (proasta) il apas tot timpul (asa cum apas si pe frana cand mut selectorul). Stiu ca nu are ce sa-i dauneze, dar e gandit tocmai ca o precautie si apasandu-l tot timpul elimin tocmai ideea ce a stat la baza acelei precautii... Totusi nu am inteles prea bine ce ai vrut sa spui cu solicitarea cutiei si frana de motor in N... Pe neutral n-ar trebui sa fie motorul decuplat de trenul de rulare?! Am citit tot ce scrie pe topicul recomandat de tine... Sunt niste probleme acolo de-ti sta parul maciuca... Nu stiu cat de diferita e cutia mea fata de cele de pe Cielo/Espero (la fiabilitate ma refer) dar sper sa nu ajung niciodata sa am vreo problema cu ea ca e de rau... A mea stiu doar ca e facuta de Aisin AW in Japonia si ca daca e exploatata corect nu necesita mentenanta. Edited March 25, 2007 by root Link to comment
Amentys Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 (edited) Intr-adevar, in N e pe "liber".Insa la trecerea de la D la N, atunci cand esti pe traseu, nu iti face frana de motor vreo 5-6 sec (mai ales de la 100km/h in sus) ?? Apoi merge normal,fara a mai fi cuplata la cutie. Eu mai am un Opel Omega B,cu cutie automata, si asa imi face. Bineinteles ca m-am informat si nu mai scot pe neutral in mers.Numai daca efectuez o stationare ceva mai indelungata(si atunci mai bine schimb in P ) Si pe deasupra se mareste si consumul : http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=626.Altii zic ca nici la semafor nu e recomandat sa schimbi pe N (si probabil e corect). In privinta reflexelor vechi (condusul unei masini cu cutie manuala), te vei obisnui repede si va fi placut si comod (mai ales in oras) si nu vei mai avea treaba cu frana atunci cand pui mana pe schimbator. Oricum, trebuie sa aduni cat mai multe informatii cu privinta la A/T (eventual si din manualul de folosire), pentru a te feri de "surprize" pe viitor. Eu va doresc numai bine (tie si Dragobetelui tau) ! Edited March 25, 2007 by iulian19 Link to comment
de esenta tare Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 Ai observat cumva cam la ce turatie se schimba in mod normal vitezele? Link to comment
tolin Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 La cutiile automate se schimba vitezele dupa cum calci pe pedala de acceleratie, adica, calci putin, se schimba jos, calci adanc, se schimba sus. 1 Link to comment
de esenta tare Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 Ma interesa pragul cel mai de jos. Datorita faptului ca motoarele cuplate la cutii automate sunt protejate si impotriva subturarii, in cazul de fata poate sa vada toata lumea care este limita respectiva de turatie. Cred ca poate fi foarte educativ pentru unii dinter noi . Link to comment
adostar Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 (edited) La VW Polo 1,4 fsi daca apesi usor pedala de acceleratie schimba la 2600rpm, daca apesi ca ghiolbanu' schimba pe la 4500..5000. Edited March 25, 2007 by adostar Link to comment
tolin Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 ... Datorita faptului ca motoarele cuplate la cutii automate sunt protejate si impotriva subturarii... Unde ai auzit tu asta ? Link to comment
de esenta tare Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 (edited) In multe locuri. Si e si logic, nu? De ce, nu crezi ca e corect? Edited March 25, 2007 by de esenta tare Link to comment
tolin Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 Nu-i asa si nici nu-i logic. Ce-ar fi sa citezi, sa ne dai un link ? Link to comment
de esenta tare Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 Scuza-ma, dar daca chiar nu ai aflat ceva atat de elementar... Cauta si tu pe google. Eventual asteapta si parerile altora, chiar aici pe forum. Acum vorbind logic: daca nu e asa, cei care au cutii automate, cum fac sa nu conduca subturat? Si sa se incadreze intr-o limita de viteza, bineinteles. Adica pleaca de pe loc, accelereaza tare pana la viteza dorita (astfel ca cutia schimba la turatie mare), dar cand ajungi la viteza dorita, trebuie sa iei piciorul de pe acceleratie. Si atunci, cutia trece automat in treapta cea mai de sus posibila pentru viteza data. Eu am condus cutii automate, si stiu. Nu stiu daca si tu ai condus. Insa am condus alt tip de motor, si eram curios sa vad la cele de Aveo, cum e setata cutia. La Ford Sierra, 1984, 1.8 aut., schimba si la 1800 rpm. Cade in 1200-1300 rpm, la mers constant. Link to comment
Tommy Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 Ma interesa pragul cel mai de jos. Datorita faptului ca motoarele cuplate la cutii automate sunt protejate si impotriva subturarii, in cazul de fata poate sa vada toata lumea care este limita respectiva de turatie.Cred ca poate fi foarte educativ pentru unii dinter noi . Poate dintre voi. La Ford Sierra, 1984, 1.8 aut., schimba si la 1800 rpm. Cade in 1200-1300 rpm, la mers constant. Tocmai ti-ai contrazis teoria, domnu specialist. Link to comment
de esenta tare Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 (edited) Nu cred. Oricum, nu are rost sa continuam discutia asta. Daca colegul nostru ne va spune la ce turatie ii schimba cutia, e ok. Fiecare trage concluzia pe care o vrea. In ceea ce ma priveste, am scris intr-un alt topic, la ce turatie shimb vitezele la Kalos. Ca dovada, nu am avut probleme cu becul aprins, in 75000 km. Fiecare motor are specificul lui. Cel de 1.8 de la Ford nu e subturat la turatia aia. http://www.carbibles.com/transmission_bible.html Acolo scrie cum schimbarea de treapta se face dupa ce se "consulta" ecm, pentru a evita subturarea sau supraturarea. Edited March 25, 2007 by de esenta tare Link to comment
adostar Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 fftopic: @de esenta tare - Daca ajungi la intlinirile dw club din Galati putem verifica. Link to comment
de esenta tare Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 Nu inteleg. Colegul noastru e din Ploiesti. Cum verificam, si mai ales ce? Era vorba de un principiu. Si totul a pornit de la cazul particular al modelului Aveo 1.4 16v, automatic. As vrea sa stiu la ce turatie schimba el, la mers linistit. Link to comment
adostar Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 Aduc un aveo 1.4 16v automatic. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now