Jump to content

Scartait Amortizor Tico


Recommended Posts

Am o problema ... am greieri la amortizor.

 

 

Am fost la munte si pe pe drumurile alea imi scrataie amortizorul fata dreapta ... am verificat prin apasarea capotei si sunetul de acolo vine.

 

Intrebare ... e grav? poate fi rezolvat fara schimbarea lui? amortizorul e cel original (am 43K)

 

Mentionez ca pe sosea nu scrtaie deloc.

 

 

Multumesc.

Link to comment
  • 2 years later...

Aveam si eu la cel de pe dreapta din cand in cand un scartait.Am facut un test de amortizoare la service-gratuit..ceea ce ma duce cu mintea ca nu e scump.La test s-a dovedit ca cel mai bun era fix ala.Oricum le-am schimbat pe toate.Nu cred ca poate sa-si dea cineva cu parerea ..daca nu se vad urme de scurgeri si daca roata nu face urat prin gropi..cam greu sa-ti dai seama ce si cum.Cel mai bine faci un test pe toate.Eu cand m-am dus am considerat ca doar unul e defect..n-am avut noroc..trei erau sub 50% si ala care scartaia la 75%.De atunci dau mai cu grija prin gropi.

Link to comment
  • 1 month later...

Verificati si etrierii, tin minte ca acum vreo doi ani am avut si noi niste zgomote ciudate in fata, permanent, am verificat amortizoarelele si nu aveau nimic, mai mergeau, problema a fost la etrieri ca se ovalizasera niste gauri unde intra niste bolturi si au trebuit schimbati, zgomotul a disparut si el .

La amortizoare varza se aude un clancanit, cum mi se aude mie acum si cand treci printr-o groapa sau peste niste denivelari zici ca se rupe masina :wallbanger:

Edited by Carabusu junior
Link to comment

Clantanitul ala de zici ca se rupe masina nu cred ca e de la amortizor...suspenda masina si trage energic de bratul de directie,daca joaca..cap de bara/bucsa caseta directie.Poate sa scartaie de la frecare metal pe metal..ori lonjeroane fisurate,ori aparatori(la prindere)catalizator/toba/etc.

Edited by Denied
Link to comment
Clantanitul ala de zici ca se rupe masina nu cred ca e de la amortizor...suspenda masina si trage energic de bratul de directie,daca joaca..cap de bara/bucsa caseta directie.

 

Eu de la amortizoare cred ca e, pentru ca clancane la toate denivelarile, daca ar fi de cap de bara/ bucsa caseta directie nu ar trebui sa se simta in directie, sa aiba joc? La mine nu e pic de joc ...

Oricum, daca imi spune ca ar trebui schimbate si bratele, le schimb ca le am cumparate :scarpin:

Link to comment

Baieti, ati verificat strangerea la suruburile de prindere ale amortizorului dreapta?

- Cele doua mari, de M12 cu care se prinde de portfuzeta

- Cele doua mai mici, de M10 (parca) din partea de sus, cu care se prinde de caroserie

- Piulita de pe tija amortizorului, eventual piulita aia mare de tot, care se sprijina de garnitura aia de cauciuc (in partea de sus a amortizorului).

Succes!

Link to comment

Salut

am aceeasi problema cu scartaitul fata dreapta la Tico...mai mult decat enervanta X( face fix ca o caruta,am schimbat amortizorul si se pare ca nu e de acolo pt ca dupa 2 km a aparut din nou...ciudat e ca scartaie si cand misc volanul nu numai la denivelari...deci teoretic bratul inferior si bucsile de pe el ies din discutie...ar ramane partea de sus a amortizorului respectiv bucsile de acolo si rulmentul dar la fel nu vad atunci de ce scartaie cand apas pe caroserie ...maine am de gand sa o fac bucati ca nu mai suport...orice sugestie e binevenita.

Link to comment

Dupa ca am examinat iar problema am constatat ca nu exista nici un joc nicaieri, toate suruburile si piulitele sunt bine stranse si amortizorul e in buna stare, deci am tras concluzia ca scartaitul nu poate proveni decat de la una din piesele de cauciuc din zona, adica "palaria" de cauciuc pe care este asezat in partea de sus arcul, bucsa din capatul bratului inferior spre lonjeron sau bucsa de cauciuc prin intermediul careia bara stabilizatoare e prinsa de bratul inferior. Asa ca am pulverizat la greu cu un spray ulei in cele 3 zone si scartaitul a disparut imediat. Acuma imi e necaz ca nu am pulverizat cele 3 zone pe rand apoi sa testez dupa fiecare ca sa stiu exact ce anume scartaia.

Edited by Tetea
Link to comment

Eu am fost un pic mai radical...am dat jos si am schimbat bratul inferior si bucsile de la bara stabilizatoare desi erau ok mai putin burduful de la pivot care era spart.Acum nu se mai aude nimic si singura urma de uzura pe care am observat-o a fost la bucsile de la bara stabilizatoare,capatul care intra in bratul inferior.Si apropo de preturi desi nu e topicul dedicat am dat 91RON pe bratul inferior,2RON buc bucsa,si 13RON maner de usa ca aveam unul crapat...la magazinul Daewoo din DR.Taberei(mi sa parut cam scump bratul inferior dar eram cu masina bucati si nu m-am dus sa caut la alt magazin).

Link to comment
  • 2 weeks later...

In final tot la metode radicale am ajuns si eu. Am schimbat bratele inferioare si bucsile de la bara stabilizatoare si orice zgomot a disparut. Pana la urma tot nu m-am lamurit ce scartaia de fapt, dar in mod sigur nu telescopul.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...