Jump to content

Turbina pentru Matiz


Recommended Posts

Exista turbina speciala pentru Matiz , dar nu aici ci in Korea !

Este una mica, speciala!

Nu orice se potriveste la Matiz!

 

 

Cit de mica este? Si esti sigur ca este turbina? N-ar trebui sa fie alt motor?

Link to comment

Bey oameni buni, nu va jucati cu focul ... ia mereti aici: http://matiz.too.it/ , dati click pe Tuning/Meccanica/Motore si vedeti ce scrie: kit Turbo = 3000E = +50CP; cam despre asta vorbim!

O astfel de modificare implica alterarea majora a caracteristicilor constructive ale motorului, nu o poti face in fata blocului!

Link to comment

asa este!!!!!!!!!!!!!! Nu o sa fie o crestere impresionanta in numar de bidivii, dar e altceva... o sa vedeti. de ce nu ne spune domnu sorin ce si-a facut la titiu??????

 

ca si-a facut ceva! :lavolan: :afro:

Link to comment
Bey oameni buni, nu va jucati cu focul ... ia mereti aici: http://matiz.too.it/  , dati click pe Tuning/Meccanica/Motore si vedeti ce scrie: kit Turbo = 3000E = +50CP; cam despre asta vorbim!

O astfel de modificare implica alterarea majora a caracteristicilor constructive ale motorului, nu o poti face in fata blocului!

Bine c-ai adaugat si pretul de acolo: 3000 E. Si nu este de mirare, revin, "e alt motor", pentru ca motorul de serie sufera multe modificari pentru a putea genera o putere dubla. Daca cilindreea nu este marita, atunci sporul de putere vine din turatie. Asta este chiar esentza turbo-aspiratiei. Iar motorashul de serie nu rezista la turatii mai mari de 6.600 rpm timp indelungat. Deci, alte pistoane, alte lagare, alta axa cu came, alte supape, alta chiulasa, alta evacuare, alta distributie a aprinderii, alt ECM, alt ambreaj. Intr-un cuvant, alt motor, care sa reziste pina la 15k rpm. Apoi, caroseria, suspensia si frina n-a fost proiectata pentru viteze mai mari de 180 km, viteza teoretica maxima. Asa ca pentru asta trebuie schimbat totul. Asa ca este alt automobil. Oricum, pe site-ul acela este alt Matiz, fatza de ce se produce la noi.

Stiu si eu un meseriash, care iti face orice la strung, pentru doua beri. Asta asa, ca sa nu amestecam tuningul cu racingul. Daca avem asa ateliere bine dotate si ingineri nemaipomeniti, din care motiv cei mai buni piloti isi prepara masinile pe afara? Numai cine a fost acolo (vorba cintecului) poate sa ne lamureasca. Un lucru este sigur, n-avem traditie.

Link to comment
  • 1 year later...

La un motor, ca sa-i cresti puterea e nevoie de turatii mari, corect, dar o poti creste si fara a marii turatia, prin compresie mare si prin dopaj de Aer cum imi place mie sa-i spun, cu turbina, sau cu compresor mecanic, dar motorul are nevoie de ceva modificari majore, nu doar de o turbina si atat.

Link to comment

test_driver: Cred ca ai vrut sa spui marirea presiunii de amisie nu a compresiei.

Sunt 2 lucruri total diferite.

Apropo de motoarele turbo, ele au o constructie speciala, diferita de cele aspirate. Adaugarea unei turbine sau unui compresor unui motor aspirat ii va afecta substantial durata de viata.

Ca sa nu mai vorbim de restul modificarilor ce trebuiesc facute, in primul rand modificarea alimentarii si optimizarea ei pentru a functiona corect atunci cand intra turbina pentru ca altfel amestecul carburant va fi sarac si nu apare nici un plus e putere, dimpotriva.

Alte modificari sunt abreiaj, frane dar acestea nu sunt neaparat necesare la o crestere de putere mica, pt. ca o crestere mare nu se poate realiza in orice garaj doar in unitati specializate.

Edited by Caucazianu'
Link to comment

sa ne intelegem..

la matiz daca ii dai jos catalizatorul si ii pui un chip castigi minunata suma de...

8 cp...

asta a facut GEF ul... si are si dyno...

evacuarea sport in afara de zgomot nu iti da nimica.. (crede-ma pe cuvant) ci doar ajuta motorul sa creasca mai repede in ture...

 

ce se poate face la matiz este ceea ce fac eu acum la tico...

cresterea rap de compresie si (in cazul meu) refacerea galeriei de admisie si schimbarea carburatorului (cu unul sau mai multe)....

 

turbina se poate pune la matiz si la tico dar costurile sunt mari:

 

garrett gt12 1025 euro+tva

intercooler greedy 350e+tva (cel mai mic)

Blow off valve 100euro

Axa cu came(daca s-o gasi) cam 400e

chip tuning (in cazul matizului)

 

acum ce ar mai trebui facut:

micsorat raportul de compresie pana pe la 7.5-8:1

adaptat sistemul de ungere si de racire al masinii astfel incat sa suporte turbina

pus un antival in baia de ulei,

schimbat pompa de benzina cu una electrica cu debit marit, si cu regulatorul aferent

marita pompa de ulei

...

si ar mai fi o gramada de alte aspecte cum ar fi pistoane cocosate sau alte asemenea dar deja astea nu sunt asa de importante

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...