icesoul2004us Posted November 1, 2004 Share Posted November 1, 2004 Stie cineva de la ce masina se poate adapta o turbina pentru matiz si cu cat mi-ar creste puterea? Link to comment
ToPser Posted November 1, 2004 Share Posted November 1, 2004 Exista turbina speciala pentru Matiz , dar nu aici ci in Korea ! Este una mica, speciala! Nu orice se potriveste la Matiz! Link to comment
SORAN Posted November 3, 2004 Share Posted November 3, 2004 Iti facem noi cat esti dispu sa investesti? Pot sa iti fac si cu compressor! Link to comment
Shenck Posted November 3, 2004 Share Posted November 3, 2004 Iti facem noi cat esti dispu sa investesti? Pot sa iti fac si cu compressor! Si iese asa, ca in imaginea atasata Link to comment
tolin Posted November 3, 2004 Share Posted November 3, 2004 Exista turbina speciala pentru Matiz , dar nu aici ci in Korea !Este una mica, speciala! Nu orice se potriveste la Matiz! Cit de mica este? Si esti sigur ca este turbina? N-ar trebui sa fie alt motor? Link to comment
ToPser Posted November 4, 2004 Share Posted November 4, 2004 Dupa cate vad acolo in poza aia nu cred ca este alt motor! :-D Link to comment
icesoul2004us Posted November 4, 2004 Author Share Posted November 4, 2004 Iti facem noi cat esti dispu sa investesti? Pot sa iti fac si cu compressor! Pai, nu stiu, tu spune-mi un pret si apoi mai vorbim.Chiar m-ar interesa daca spui ca poti face asa ceva. Si mai spunemi cu cat mi-ar creste puterea "masinii". Link to comment
FLEX Posted November 4, 2004 Share Posted November 4, 2004 Bey oameni buni, nu va jucati cu focul ... ia mereti aici: http://matiz.too.it/ , dati click pe Tuning/Meccanica/Motore si vedeti ce scrie: kit Turbo = 3000E = +50CP; cam despre asta vorbim! O astfel de modificare implica alterarea majora a caracteristicilor constructive ale motorului, nu o poti face in fata blocului! Link to comment
SORAN Posted November 6, 2004 Share Posted November 6, 2004 Draga FLEX o sa te invit o data sa iti aratam de ce dispunem noi la atelier si sa iti prezint niste ingineri care oricand iti pot face ce doresti la masina! Link to comment
dsign Posted November 6, 2004 Share Posted November 6, 2004 asa este!!!!!!!!!!!!!! Nu o sa fie o crestere impresionanta in numar de bidivii, dar e altceva... o sa vedeti. de ce nu ne spune domnu sorin ce si-a facut la titiu?????? ca si-a facut ceva! :afro: Link to comment
tolin Posted November 6, 2004 Share Posted November 6, 2004 Bey oameni buni, nu va jucati cu focul ... ia mereti aici: http://matiz.too.it/ , dati click pe Tuning/Meccanica/Motore si vedeti ce scrie: kit Turbo = 3000E = +50CP; cam despre asta vorbim!O astfel de modificare implica alterarea majora a caracteristicilor constructive ale motorului, nu o poti face in fata blocului! Bine c-ai adaugat si pretul de acolo: 3000 E. Si nu este de mirare, revin, "e alt motor", pentru ca motorul de serie sufera multe modificari pentru a putea genera o putere dubla. Daca cilindreea nu este marita, atunci sporul de putere vine din turatie. Asta este chiar esentza turbo-aspiratiei. Iar motorashul de serie nu rezista la turatii mai mari de 6.600 rpm timp indelungat. Deci, alte pistoane, alte lagare, alta axa cu came, alte supape, alta chiulasa, alta evacuare, alta distributie a aprinderii, alt ECM, alt ambreaj. Intr-un cuvant, alt motor, care sa reziste pina la 15k rpm. Apoi, caroseria, suspensia si frina n-a fost proiectata pentru viteze mai mari de 180 km, viteza teoretica maxima. Asa ca pentru asta trebuie schimbat totul. Asa ca este alt automobil. Oricum, pe site-ul acela este alt Matiz, fatza de ce se produce la noi. Stiu si eu un meseriash, care iti face orice la strung, pentru doua beri. Asta asa, ca sa nu amestecam tuningul cu racingul. Daca avem asa ateliere bine dotate si ingineri nemaipomeniti, din care motiv cei mai buni piloti isi prepara masinile pe afara? Numai cine a fost acolo (vorba cintecului) poate sa ne lamureasca. Un lucru este sigur, n-avem traditie. Link to comment
vio.p Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 da ce modificari putem sa i facem buburuzei sa fie mai puternika? ca turbo eee...cam scump/ Link to comment
Tommy Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 pai zi-i soran.. cu cat puteti urca puterea unui matiz/cielo? si cat ar costa Link to comment
tatabobu Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 ... alt motor, care sa reziste pina la 15k rpm. ... Nu te supara, dar in viata mea nu am auzit ca un motor pe benzina, in versiune turbo, sa ajunga la turatia aia la o masina de serie. Link to comment
test_driver Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 La un motor, ca sa-i cresti puterea e nevoie de turatii mari, corect, dar o poti creste si fara a marii turatia, prin compresie mare si prin dopaj de Aer cum imi place mie sa-i spun, cu turbina, sau cu compresor mecanic, dar motorul are nevoie de ceva modificari majore, nu doar de o turbina si atat. Link to comment
BogdanG Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Cea mai ieftina metoda pt cresterea puterii la Matiz este chip tuningul dar cresterea de putere este de 5-6CP si cu o evacuare sport +admisie sport se poate ajunge sa zicem la un +12Cp maxim. Link to comment
Caucazianu' Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 (edited) test_driver: Cred ca ai vrut sa spui marirea presiunii de amisie nu a compresiei. Sunt 2 lucruri total diferite. Apropo de motoarele turbo, ele au o constructie speciala, diferita de cele aspirate. Adaugarea unei turbine sau unui compresor unui motor aspirat ii va afecta substantial durata de viata. Ca sa nu mai vorbim de restul modificarilor ce trebuiesc facute, in primul rand modificarea alimentarii si optimizarea ei pentru a functiona corect atunci cand intra turbina pentru ca altfel amestecul carburant va fi sarac si nu apare nici un plus e putere, dimpotriva. Alte modificari sunt abreiaj, frane dar acestea nu sunt neaparat necesare la o crestere de putere mica, pt. ca o crestere mare nu se poate realiza in orice garaj doar in unitati specializate. Edited December 21, 2005 by Caucazianu' Link to comment
tatabobu Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Caucazianu', prima modificare pe care ar trebui s-o faci cand vrei sa pui turbina pe motor este SCADEREA raportului de compresie. Link to comment
steph Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 bogdanG> adica tu vrei sa spui ca prin adaugarea unui cip si a unei tobe sport maresti puterea unui motor cu aproape 25%. mia gandese-te Link to comment
BogdanG Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Poti obtine fara probleme 60Cp dintr-un motor de matiz daca o chipuiesti si renunti la catalizator si montezi o evacuare sport . http://matiz.too.it/ Link to comment
pesteimputit Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 sa ne intelegem.. la matiz daca ii dai jos catalizatorul si ii pui un chip castigi minunata suma de... 8 cp... asta a facut GEF ul... si are si dyno... evacuarea sport in afara de zgomot nu iti da nimica.. (crede-ma pe cuvant) ci doar ajuta motorul sa creasca mai repede in ture... ce se poate face la matiz este ceea ce fac eu acum la tico... cresterea rap de compresie si (in cazul meu) refacerea galeriei de admisie si schimbarea carburatorului (cu unul sau mai multe).... turbina se poate pune la matiz si la tico dar costurile sunt mari: garrett gt12 1025 euro+tva intercooler greedy 350e+tva (cel mai mic) Blow off valve 100euro Axa cu came(daca s-o gasi) cam 400e chip tuning (in cazul matizului) acum ce ar mai trebui facut: micsorat raportul de compresie pana pe la 7.5-8:1 adaptat sistemul de ungere si de racire al masinii astfel incat sa suporte turbina pus un antival in baia de ulei, schimbat pompa de benzina cu una electrica cu debit marit, si cu regulatorul aferent marita pompa de ulei ... si ar mai fi o gramada de alte aspecte cum ar fi pistoane cocosate sau alte asemenea dar deja astea nu sunt asa de importante Link to comment
test_driver Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Ce este antivalul? am inteles ca Espero are garnitura cu rupere de valuri, sau ceva de genu, e aceeasi chestie, la ce folosesc, eu nu stiu nimic despre treaba asta cu antivalul. Link to comment
BogdanG Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Peste la tine merg niste carburatoare orizontale . Link to comment
pesteimputit Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 la mine deja sunt in curs de montare pe masina asa ca vom vedea ce iese... eu estimez un plus 10cp... Link to comment
BogdanG Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Sigur iese un consum mai mare ...asa cum i-ti place tie ) Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now