Jump to content

Tico - Garnitura de chiulasa?


Recommended Posts

Hi guys,

 

Simbata am schimbat asa, de moft, becurile de la faruri ca mi se pareau mie ca sint prea chioare (si in loc de philipsu' original, am pus niste stifturi General Electric de 100k bucata pe care scrie halogen...oricum tot asa se vad).

 

Anyway, ideea e ca umblind pe acolo, m-a izbit brusc cit de multa mizerie (a se citi unsori, uleiuri) erau pe motor! Adica undeva in zona de sub rezervorul cu lichid de frina e o naclaiala general, cu ceva unsuros la aspect! urme de zoaie par sa fie de altfel (dar in cantitati mai mici) peste tot in jurul motorului, si mi s-a parut ca ar avea punct de plecare zona de imbinare intre capacul de chiulasa si blocul motor.

 

 

Aveti idee ce ar putea fi? Mentionez ca am averificat uleiul, de unde nu lipseste nimic (nivelul la indicatorul de maxim), nu lipseste de la lichidul de racire, nici de la lichidul de frina, nu miroase a benzina (nu miroase a nimic de fapt).

 

Masina pare sa mearga la fel, porneste la sfert de cheie cu aceeasi baterie de 6 ani, nu consuma mai mult, cu alte cuvinte nimic deosebit, sau sesizabil, in afara de jegul de pe ea.

 

:| :?:

Link to comment

O voi face si p-asta...

 

Ultima (si singura data) am facut-o acu vreun an, dar tocmai asta e problema, ca atunci, dupa 5 ani de nespalare arata mult mai bine decit acum, dupa un an.

Link to comment
  • 4 years later...

O problema asemanatoare am si eu. Exact akm o ora s-a intamplat.

Mie nu imi mergea indicatorul de temperatura a apei (si am tot tzinut sa il repar) si knd eram pe drum, la un moment dat a inceput sa se auda un pacanit in mers. In timp ce eram in mers, am scos-o din viteza si nu se auzea. Apasand pedala de acceleratie cu ea scoasa din viteza nu se auzea nimic (dar nu mai stiu exact). Daca o bagam in viteza dar nu apasam pedala de acceleratie nu se auzea. In momentul in care apasam pedala de acceleratie si eram cu ea in viteze atunci incepea sa se auda pacanitul.

Knd s-a nimerit intr-o intersectie sa opresc la stop, am remarcat ca a inceput sa intre un miros urat in masina si sa vad niste fum care iesea de sub masina.

Am mers cu ea cu pacanitul asta cam 2 - 3km si am oprit-o de tot ca atat mai aveam de mers pana acasa.

Am deschis capota, motorul era plin de lichid de racire, ventilatorul invartea de zor. Am lasat capota deschisa de la motor pana cand s-a oprit ventilatorul si apoi am inchis capota. N-am mai incercat sa verific nimic.

Citind pe aici pe forum sunt convins ca am ars garnitura de chiulasa dar nu stiu daca mai am si alte probleme, in conditiile in care totusi am circulat cu ea 2 - 3 km cu pacanitul ala.

 

 

 

Am uitat sa precizez despre ce masina este vorba. E un TICO SL din 2000 cu carburator. Nu pot spune cati km are la bord pt ca are rupt cablu de km si abia ieri am cumparat si trebuia sa il montez zilele astea.

De asemenea nu imi functioneaza nici ceasul de bord de la temperatura apei. Vreau sa stiu in primul rand cam ce probleme as putea avea cu motorul in conditiile de fata si eventual daca imi puteti da indicatii cum fac sa "repar" ceasul ala de bord pt temperatura.

Link to comment

1.Scapa de limbajul mIRC!

2. Poate nu ai ars garnitura de chiulasa, depinde cat ai mers fara racire...Trebuie sa verifici pe unde ti-a curs, mie de ex. imi curgea f mult si pe la termostat! Verifica si pompa de apa!

3. Mai bine du-te sa o vada un mecanic!

Link to comment

Pai mie mi-a scos apa prin vasul de expansiune.

Nu pot spune cat am mers fara racire pentru ca asa cum am spus mai sus, indicatorul meu de temperatura e defect.

Maine dimineata am sa verific daca am apa in ulei si sa vad daca mai are acea bataie. Dar verificarea bataii o pot face numai in sarcina, ceea ce mie nu prea mi-ar conveni ca as putea accentua problemele existente. Tatal meu a verificat mai devreme masina si mi-a spus ca sigur am ars garnitura de chiulasa. Toata treaba e ca a aparut bataia aia si de asta imi e mie cel mai tare frica.

Link to comment
Cum frate sa ai indicatorul de temperatura defect??? Daca o tii tot asa ramai fara masina... E pacat. Pentru 2 lei refaci motorul!

 

 

pai nu stiu ce e "defect".

Acum sigur am stricat ceva pe la motor.

Pana la urma, ce se poate strica la motor in conditiile spuse mai sus?!

Link to comment

Pana nu il desfaci nu stii sigur. Asa toata lumea poate sa iti zica estimativ. Eu cand am patit asa ceva a tb sa fac tot tacamu: segmentare, sem. palier, sem. supape etc

Stii sigur ca ai fiert motoru?

Link to comment
Pana nu il desfaci nu stii sigur. Asa toata lumea poate sa iti zica estimativ. Eu cand am patit asa ceva a tb sa fac tot tacamu: segmentare, sem. palier, sem. supape etc

Stii sigur ca ai fiert motoru?

 

 

pai atata timp cat lichidul de racine mi-a fost scos prin vasul de expansiune si a inceput sa aiba bataie la motor in momentul in care masina e in sarcina, cred ca da.

Am facut acum 10min o verificare la ulei, si nu am gasit nimic "neinregula" din perspectiva mea (a unui om paralel cu mecanica).

Uleiul are o culoare maronie spre negru. Nivelul este ok.

Spune-mi ce trebuie sa verific fara sa demontez prea mare lucru si eu ma duc acum si le fac.

Link to comment
Toata chestia e sa nu se fi terminat segmentii ... si sa-ti manace ulei cu galeata.

 

nivelul de ulei inca nu a scazut, dar asta si pt ca nu am mai mers cu ea.

Daca ar fi sa fi terminat segmentii, ar fi o problema foarte mare? Atat de dificultate cat si o problema financiara?

Link to comment

Segmentarea ar fi, probabil, cea mai simpla operatiune si nici scumpa nu ca este. Mie mi-ar fi teama de altceva si anume de bataia aia a motorului... Sa nu cumva de acolo sa fi provenit si supraincalzirea ! La vremea de afara nu prea vad de ce s-ar incinge agregatul. Poate o fi cedat pompa de apa.

Link to comment
Segmentarea ar fi, probabil, cea mai simpla operatiune si nici scumpa nu ca este.

Nu-i scumpa, dar e mai scumpa decat daca-ti repari un indicator defect (dintr-un motiv sau altul).

Link to comment
Nu-i scumpa, dar e mai scumpa decat daca-ti repari un indicator defect (dintr-un motiv sau altul).

da...stiu..as fi reparat indicatorul. Nu m-am grabit sa repar indicatorul pentru ca masina o am de 2 sapt si la fel cum a zis cineva mai sus, nu cred ca vremea e atat de calduroasa incat sa se incalzeasca asa tare motorul. Dar s-ar putea sa se fi stricat pompa de apa sau sa fi pierdut din lichidul de racire. Maine o sa duc masina la un service si sa vedem cand imi vor putea da cateva verdicte. Bataia aia de piston ma sperie pe mine cel mai tare acum.

 

Oricum, indaratnicia se plateste se pare scump. Mai bine reparam indicatorul de cum am luat masina si nu mai aveam probleme.

Link to comment

Eu va inteleg indirjirea vis-a-vis de indicator :) . Insa, cu riscul de a fi enervant, mai zic o data : nefunctionarea sau functionarea proasta a indicatorului NU AVEA DE CE SA CAUZEZE supraincalzirea motorului ! Cauza e alta, cu indicatorul functional cel mult se oprea motorul mai repede dar NU SE INLATURA cauza ...

Link to comment
nefunctionarea sau functionarea proasta a indicatorului NU AVEA DE CE SA CAUZEZE supraincalzirea motorului !

Logic, Stefane ... Da' fara indicator opresti motorul doar cand iti iasa aburii de sub capota, adica tarziu al dracu'. Pe cand altfel, opresti masina imediat ce suspectezi ca nu merge ceva coirect si scapi foarte ieftin. De exemplu, la Matizul personal, siguranta de la ventilatoare m-a disperat de cate ori se misca in locas, nu mai facea contact bine si deci nu mai pornea ventilatorul ... La fel si cu releul. Mentionez ca Matizul respectiv nu mai este de mult la prima tinerete.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...