Rapiduletul Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 Despre valva pcv m-am lamurit ce face si unde este.Poate sa-mi spuna cineva ce este acel "IAC", daca este la tico, unde si ce face.M-am uitat prin forum dar nu am gasit un topic despre asta ... Multumesc Link to comment
Rapiduletul Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 Gata, am gasit si m-am lamurit.Imi dadea ceva erori la .Multumesc mult. Link to comment
ticolino Posted January 10, 2005 Share Posted January 10, 2005 Am desfacut si eu PCV-ul la tico... e tot negru cu mov! Am testat-o prin suflare, se comporta ca o valva . Poate sa fie uzata si totusi sa para in regula? Oricum, nu se aude nici un tiuit sau zbarnait din ea la relanti... rapiduletule, zi-mi si mie unde ai gasit de IAC la tico, ca si mie imi da eroare la ("> Link to comment
andreib Posted January 10, 2005 Share Posted January 10, 2005 Mai dar rahatul ala de valva PCV ce face exact, nu e o valva unisens? Mai face si altceva?Ca asa o inlucuiesc la dracu s-o ia ca se gasesc valve de sens en-gros si nici nu-s f scumpe si gata cu toata panarama de PCV. Link to comment
tico_RS Posted January 10, 2005 Share Posted January 10, 2005 am scos si io supapa asta si pe capatul dinspre capac era o "pietricica" de depunere si sunt destule depuneri si reziduuri pe furtunas si pe stutz. e normal? de unde vin? Link to comment
Rapiduletul Posted January 11, 2005 Share Posted January 11, 2005 Am desfacut si eu PCV-ul la tico... e tot negru cu mov! Am testat-o prin suflare, se comporta ca o valva . Poate sa fie uzata si totusi sa para in regula? Oricum, nu se aude nici un tiuit sau zbarnait din ea la relanti... rapiduletule, zi-mi si mie unde ai gasit de IAC la tico, ca si mie imi da eroare la ("> <{POST_SNAPBACK}> Ticolino, uite aici am gasit dezbateri despre aceasta valva.Dupa ce am mai intrebat, se pare ca Tico nu are aceasta valva, am inteles ca numai la modelele Daewoo, cu injectie, apare. Nu sunt foarte sigur, poate aflii mai multe si-mi spui si mie.Merci Link to comment
ticolino Posted January 11, 2005 Share Posted January 11, 2005 (edited) merci Deoarece IAC este o electrovalva, identificarea ei ar tb sa se faca simplu, urmarind firele electrice. Ori la tico, am gasit doar un suspect: o chestie care sta pe peretele dinspre interior, in stanga carburatorului (cum te uiti din fata). La chestia aia ajung niste fire electrice si niste conducte de la motor. Edited January 11, 2005 by ticolino Link to comment
tolin Posted January 11, 2005 Share Posted January 11, 2005 Electro-valva IAC regleaza turatia de relanti la motoarele fara carburator. Link to comment
laurentziu83 Posted January 11, 2005 Share Posted January 11, 2005 Mai dar rahatul ala de valva PCV ce face exact, nu e o valva unisens? Mai face si altceva?Ca asa o inlucuiesc la dracu s-o ia ca se gasesc valve de sens en-gros si nici nu-s f scumpe si gata cu toata panarama de PCV. <{POST_SNAPBACK}> Pentru curiozitatea ta am desfacut o valva PCV mai veche de-a mea (aia care zbarnaia) si pot sa zic ca intr-adevar, e o valva unisens, dar e ceva mai complicata, are, cum sa-ti spun, un sistem de percutare(are doua arcuri, un fel de pistonas, o saiba, nu e numai un arc chior si o bila). Am sa ti-o arat la intalnirea viitoare sau poate ne intalnim la facultate si ti-o dau sa vezi. Ma gasesti zilnic. Daca s-ar putea inlocui cu altceva as face-o cu maaare placere, ca sa scap de un kkt de pe masina mea. Link to comment
sprite Posted January 11, 2005 Author Share Posted January 11, 2005 ...am mai schimbat una... Se simte diferenta... Totusi, eu cred ca valvele astea nu "se defecteaza" ci se naclaiesc cu vapori de ulei... si nu prea se pot curata bine, nici macar cu spray. Parerea mea... Link to comment
danuzz Posted January 13, 2005 Share Posted January 13, 2005 achizitionat supapa ventilare carter PCV, 125.000 de la city center. E originala, a desfacut-o dintr-un pliculetz in care erau 5 supspe si avea pe el eticheta de made in coreea. A mea nu are nimic mov. E neagra toata!!! Link to comment
ZLI Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 pcv este o valva cu limitare de debit. cand debitul tinde sa creasaca, HOPA! ca ajunge prea mult gaz si prea putin amestec de benzina cu aer sub clapeta obturator (de acceleratie) si s-ar opri motorul - cel putin la cele cu carburatie. pe a mea am curatat-o dar o voi schimba Link to comment
dre77us Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 (edited) Si tot nu ati postat o poza clara cu supapa PCV la Matiz. Mie mi se infunda putin cand calc mai tare acceleratia, indiferent de treapta de viteza, asa ca ma gandesc sa o schimb. Acum ma duc sa cercetez motorul, poate o dibuiesc. Am gasit-o dupa primele poze. Ma duc sa o schimb. Just in case! Edited September 15, 2005 by dre77us Link to comment
dre77us Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Am gasit-o repede si am schimbat-o la fel de repede, in maximum 2 min. Am mers ieri vreo 60 km si se pare ca nu se mai ineaca. Si parca trage si mai bine. Link to comment
dreaQ Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Am si eu un bâzâit in aceea zona. Cred ca e timpul sa schimb aceasta valva. Sa stârnesc mecanicul din mine "> Link to comment
dvasy Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 Nu stiu daca va foloseste sau daca s-a scris deja ... citeam pe un post mai vechi o doleanta pentru codul valvei PCV ... acesta este : GM:94580183 - 7891H5 ... cam atat scrie pe punguta mea ... azi am luat-o ...si diseara o sa vad daca se simte vreo mare diferenta ... Salutari tuturor Link to comment
[i_unit] Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 Iata o schita din manualul service la Matiz. Amplasarea valvei PCV nu este cumva gresita? Despre sensul acesteia eu n-am gasit nimic concret pe forum. Poate o poza clara sau macar o explicatie batraneasca (ex: capat mov spre...). Pentru cine nu este sigur... > Link to comment
tolin Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 Amplasarea din desen este gresita. Despre valva PCV gasesti chiar in primul post al acestui topic. Link to comment
[i_unit] Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 (edited) A Positive Crankcase Ventilation (PCV) control system is used to provide complete use of the crankcase vapors. Fresh air from the air cleaner is supplied to the crankcase. The fresh air is mixed with blowby gases which then pass through a vacuum hose into the intake manifold. Periodically inspect the hoses and the clamps. Replace any crankcase ventilation components as required. A restricted or plugged PCV hose may cause the following conditions: Rough idle Stalling or low idle speed Oil leaks Oil in the air cleaner Sludge in the engine A leaking PCV hose may cause the following conditions: Rough idle Stalling High idle speed "atentie sensul de montare conteaza, dar nu poti gresi decit daca ai fortza militianului si este din plastic dur, ca ebonita" Numai ca furtunele sunt moi, si se poate gresi la sens, trust me! Edited June 28, 2006 by ionutz Link to comment
mito Posted October 14, 2006 Share Posted October 14, 2006 Am schimbat valva PCV (negru cu mov). Cu valva cea noua si motorul cald scade mult turatia la relanti, motorul tremura din toate incheieturile, ca si cum ar merge in 2 cilindri sau ar avea o intrerupere. Avand in vedere ca am efectuat operatia in fata magazinului, m-am dus cu valva inapoi (crezand ca e defecta) si am mai probat inca o valva. Acelasi efect. Precizez ca valvele erau ambalate individual si sigilate. Cu valva veche motorul mergea "rotund" dar turat (probabil a fost reglat sa functioneze bine cu valva defecta). Am marit turatia la relanti (din surubul de reglaj al relantiului) motorul merge mai bine dar tot tremura. Daca maresc mai mult turatia (la nivelul turatiei din timpul functionarii socului automat) nu se mai simte tremuratul. Fisele si bujiile sunt noi. In trafic motorul se comporta mai bine (cu valva veche si motorul mai rece apareau ezitari in treapta I si a II-a). Mai am o problema legata de temperatura apei. E posibil sa fie de vina termostatul sau socul automat. Motorul se incalzeste greu, socul automat sta mult timp in functiune, turatia motorului ridicata. Furtunul superior al radiatorului se incalzeste inainte de a iesi din functiune socul automat. Cele 2 furtune prin care circula antigelul la socul automat se incalzesc. Link to comment
adostar Posted October 14, 2006 Share Posted October 14, 2006 Valvele astea PVC de pe piata sunt niste gunoaie, la fel am patit si eu numai ca dupa o saptamana de mers cu cea noua. Acum tot cu aia veche merg. Link to comment
Laurycã Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Pai stie cineva unde se poate gasi o valva PCV buna? Ca am observat ca multi si-au pus-o pe cea veche înapoi, fiind nemultumiti de valvele noi. Link to comment
Senna Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 (edited) Dupa inlocuirea celebrei valve cu una noua, debitul de aer prin ea sufera o modificare cantitativa substantiala. Daca relanti-ul a fost reglat cu valva veche este normal sa o dea in artefacte cu una noua. Refaceti reglajul relantiului (Tico) sau resetati ECM (Matiz) dupa innoirea acesteia. Edited November 15, 2006 by Senna Link to comment
tolin Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 La Matiz este bine sa faci si Idle Learn dupa schimbarea valvei, daca apar neregularitati la turatia de ralanti. Link to comment
adostar Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 @tolin_afc - "La Matiz este bine sa faci si Idle Learn dupa schimbarea valvei, daca apar neregularitati la turatia de ralanti." Unde scrie ? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now