sprite Posted November 2, 2004 Share Posted November 2, 2004 Imi permit sa reproduc aici o parte din mesajul lui tolin_afc, in care explica atat rolul cat si "locatia" valvei P.C.V.: ...valva PCV se afla pe un furtun in T, din cauciuc (8 mm la interior), care leaga capacul motorului de galeria de admisie (dupa clapeta de acceleratie) si de burduful (tot de cauciuc) dintre filtrul de aer si intrarea in galeria de admisie (inainte de clapeta). Piesa este circulara, cam 100 mm, fi 7mm la un capat, fi 8 mm la celalalt (atentie sensul de montare conteaza, dar nu poti gresi decit daca ai fortza militianului si este din plastic dur, ca ebonita. In magazinele care desfac piese Daewoo din Brasov costa cam 100k lei-tramvai. Nu trebuie sa mergi la service pentru asta, niciodata, doar daca iti place sau te distreaza. Valva este destul de prost conceputa la interior, motiv pentru care se uzeaza destul de repede, 12 luni (10000 km) dupa recomandarile producatorului, deci intra in categoria consumabilelor. Probabil ca daca este mai bine facuta costa de 3x si dureaza tot asa. Daca vanzatorul nu stie ce este aia valva PCV, cere-i "valva pentru relanti", pe limbajul lor. Cind aceasta valva (supapa) nu functioneaza corect, se aude un tziuit la relanti (cu capota motor ridicata) si relanti-ul nu este "rotund", la prima cheie si in anotimpul rece. Cum rolul ei se intinde si peste turatia de relanti, este bine sa functioneze in orice caz. Doar la WOT (clapeta larg deschisa) supapa trebuie sa fie inchisa. Fara ea motorul nu poate sa functioneze, cantitatea de aer intrata in galerie duce motorul spre turatie maxima, nereglabila din clapeta. Asa ca trebuie sa ai intotdeauna o valva buna, de rezerva, in torpedoul matizului. Completez: daca vanzatorul nu "percuteaza" nici la a II-a formulare, careti-i supapa negru-cu-mov! @tolin_afc: multumesc pentru explicatii! Am reusit sa o schimb sambata! edit sprite: ...am modificat poza. Momentan nu am aparat digital, dar totusi voi pune poze adecvate cat de curand. Inclusiv cu supapa sectionata... Scuze pentru confuzia creata. Link to comment
ticolino Posted November 2, 2004 Share Posted November 2, 2004 valva asta pcv e si la tico ? Link to comment
Pedala Posted November 2, 2004 Share Posted November 2, 2004 Cred ca da pt. ca in acelasi loc si la Tico este prezenta o chestiune d'asta Link to comment
tico_RS Posted November 3, 2004 Share Posted November 3, 2004 esti sigur ca si tico are valva pcv? io n-am vazut-o pe nicaieri. unde ar putea fi? Link to comment
laurentziu83 Posted November 3, 2004 Share Posted November 3, 2004 Am schimbat si eu valva PCV. 125 k lei la Mall. Am schimbat-o in 2 minute incluzand saltatul capotei in parcare la Mall. Valva veche pare ca are bila naclaita dar nu-mi dau seama daca e defecta sau nu. Nu se poate curata totusi? Parca merge motorul ceva mai bine dar nu cine stie ce. Trebuie sa-mi curat si IAC-ul dar nu gasesc surubelnita Torx. Link to comment
Doru Posted November 3, 2004 Share Posted November 3, 2004 Trebuie sa-mi curat si IAC-ul dar nu gasesc surubelnita Torx. In general surubelnitele torx sunt de firma si cam scumpe. Mult mai util este sa cumperi o surubelnita cu capete multiple si daca nu are capul torx de care ai nevoie, poti cumpara unul de la magazinele care se ocupa de scule. Am cumparat eu capete PZ cu 13k lei si erau Bosh. Si torx-ul cred ca are acelasi pret. Uite ca este noapte si nu vad nimic la masina ca iti spuneam si ce numar are torx-ul pentru IAC. "> Link to comment
tolin Posted November 3, 2004 Share Posted November 3, 2004 N-am inteles. In poza de mai sus este electro-valva IAC si parca se vorbea de cea PCV. Poate n-am citit bine. In fine. Valva PCV se poate curatza, dar nu ajuta la nimica. Este doar un ritual ortodox al romanilor de a-si spala mortii. Valva moare prin uzura mecanica. Prin sectionare (disectie) se poate vedea atit cauza, cit si efectul. Pentru valva IAC cautati capete stelate, ca nu toata lumea stie de torx. Dar acolo curatzarea este ca frectia Diana la piciorul de lemn, dupa 5 minute de mers in urban este la fel. Oricum, fumul de pe ea deranjeaza doar pe gospodine. In alt topic (...IDLE LEARN...) am explicat pe larg. Link to comment
Doru Posted November 3, 2004 Share Posted November 3, 2004 In poza aia exista o sageata rosie care arata unde este PCV-ul. Sprite a folosit o poza dedicata pentru IAC si a facut si o remarca pentru precizare. Prea multa lume incurca surubelnita in cruce cu cea stea asa ca torx este mult mai precis. Eu cred ca ar cam trebui sa folosim si noi romanii terminologia internationala pentru ca trebuie sa recunoastem ca limba noastra nu poate inventa inlocuitori pentru tot ce navaleste de afara ca neologisme. Iar cu transhumanta asta informationala vom ajunge candva sa vorbim o singura limba pe toata planeta (care o fi aia?). Ca fapt divers exista diferente majore intre surubelnitele PH si PZ desi in jargon de numesc tot cruce. Am vazut destule suruburi cu capul stricat datorita folosirii unui cap incorect. Link to comment
VAXXi Posted November 3, 2004 Share Posted November 3, 2004 Doru, surubelnita torx este cumva aia care se foloseste si la suruburile cu care-s asamblate de obicei telefoanele mobile, si hard-diskurile ? Link to comment
Doru Posted November 3, 2004 Share Posted November 3, 2004 Surubelnita torx are 6 colturi, ca un fel de stea. Dimensional sunt marcate cu T-10, T-20 samd. N-am priceput ce se masoara la ele. In telefoanele mobile se folosesc tot felul de minuni de surubelnite. Rar am mai vazut si torx (la cele mai mari). Se folosesc si la HDD-uri. Ca fapt divers, candva, suruburile cu cap torx se foloseau la imbinari delicate, care avizau pe cel care le desuruba ca patrunde intr-o zona unde accesul se face de care personal autorizat (un oarecare risc). Demontarea capacului de protectie al unui HDD poate duce la distrugerea acestuia (nu suruburile de prindere pe carcasa care sunt PH). Un alt exemplu ar fi suruburile care fixau la vechia Dacie a piesei aceleia metalice pe stalpul usii (un retin cum se numeste) in care se agata incuietoarea. Dereglarea, desfacerea sau slabirea ei putea duce la deschiderea din mers a usii. In ultima vreme le cam vad folosite din plin si uneori in locuri care nu impun masuri speciale. S-au uitat regulile sau se monteaza ce se nimereste? Link to comment
VAXXi Posted November 4, 2004 Share Posted November 4, 2004 Da, ai dreptate, alea sunt. Sunt de mai multe tipuri: eu de exemplu am niste T6x50, T5x50, dar si unele marcate la modul *x50, sau T-6 ! Eu am intalnit genul asta de suruburi la mobile si incintele HDD-urilor, deci exact cum zici tu - locuri unde nu trebuie sa-si bage nasul decat cine stie. Culmea e ca pana sa fac rost de surubelnitele astea, am incercat sa desfac suruburile cu orice alte feluri de surubelnite sau scule, fara succes ! deci, au fost gandite cu cap, sa nu fie desfacute decat cu aceste surubelnite torx. Morala: nu incercati sa desfaceti cu altceva aceste suruburi, procurati-va scule adecvate ! La Praktiker, costa 120.000 o surubelnita de-asta torx Link to comment
cchrism Posted November 4, 2004 Share Posted November 4, 2004 Am gasit niste pagini: http://en.wikipedia.org/wiki/Screw si http://en.wikipedia.org/wiki/Torx in care povesteste despre istoria surubului, si diverse tipuri de surubelnite. Dupa cum zic ei Torx este o imbunatatire a PZ-ului care la randul lui este o imbunatatire a PH-ului (clasica cruce), in sensul ca se reduce riscul de alunecare a surubelnitei si de distrugere a capului surubului. In plus Torx este standard ISO spre deoserbire de restul care sunt patente ale unor companii. Link to comment
Pedala Posted November 4, 2004 Share Posted November 4, 2004 esti sigur ca si tico are valva pcv? io n-am vazut-o pe nicaieri. unde ar putea fi? E in acelasi loc dar in spatele chiuloasei pe furtunasul care intra in capacu' la chiuloasa si filtrul de aer Azi am curatat-o si eu si mi-a scazut relantiul un pic, plus ca se ridica socul imediat la pornire. Si merge motorul mai rotund per total Link to comment
zalmoxis Posted November 5, 2004 Share Posted November 5, 2004 Vezi mai ca aia (valva PCV) nu se curatza se SKIMBAAAAAA!!!!!......... Link to comment
laurentziu83 Posted November 5, 2004 Share Posted November 5, 2004 Pentru 125 k lei nu mai sta sa o cureti, dao-n masa de valva, ca se schimba mai usor decat un bec. Eu am facut demonstratia asta la intalnire. Si daca o cureti si te trezesti ca ai nevoie sa functioneze exact cand nu ai timp de reparatii ce faci? Nu iti dai pumni degeaba? Doar avem masina nu Dacie la care merge si asa ca oricum merge prost. Link to comment
Zmeul cel rau Posted November 6, 2004 Share Posted November 6, 2004 Completez: daca vanzatorul nu "percuteaza" nici la a II-a formulare, careti-i supapa negru-cu-mov! Stii cumva daca se "numeste" asa si la espero 1,8 ca la magazinul de vis-a-vis de Apaca nu a stiut tanti sa imi dea valva PCV nici dupa ce s-a uitat in catalog? Stiti un loc unde sa aiba? Link to comment
laurentziu83 Posted November 6, 2004 Share Posted November 6, 2004 La Cielo-ul lui Wolfman NU am gasit valva asta. Link to comment
laurentziu83 Posted November 11, 2004 Share Posted November 11, 2004 Pentru toti cei care au peste 20k km la bord: schimbati-va valva PCV. Am facut primul drum afara dupa ce am schimbat-o (IS-Buc si inapoi). Intre Ramnic si Buzau m-am decis sa-i dau talpa: 120-130-140-145-150-151-153 si atat. Era drum drept, nu la vale, nimic. masina a ajuns destul de repede la viteza asta, nu a trebuit sa mananc 2 covrigi pana la viteza asta. Poate daca insistam atingeam si mai mult dar am renuntat (am antecedente cu radarele din mers). Oricum m-am simtit bine cand am trecut ca MIG-ul pe langa un tir. Inainte de a schimba valva nu saream de 141. Asadar cel putin in cazul meu s-a justificat investitia. Sa vad unde gasesc si idiotenia aia de surubelnita torx ca sa-mi curat IAC-ul sa vad atunci (daca as curata putin si injectoarele...) Oricum l-am facut pe Fizz, pacat ca nu aveam cum sa fac o poza. Valva veche, s-a vazut si la intalnire era naclaita pe dinauntru si se simtea un gust de noxe cand aspirai aer cu gura iar bila juca inauntru de parca avea vaselina la greu pe ea. O valva noua trebuie sa aibe un sunet metalic al bilei inauntru. Link to comment
icesoul2004us Posted November 11, 2004 Share Posted November 11, 2004 Pentru 125 k lei nu mai sta sa o cureti, dao-n masa de valva, ca se schimba mai usor decat un bec. Eu am facut demonstratia asta la intalnire. Si daca o cureti si te trezesti ca ai nevoie sa functioneze exact cand nu ai timp de reparatii ce faci? Nu iti dai pumni degeaba? Doar avem masina nu Dacie la care merge si asa ca oricum merge prost. Mi-am schimbat si eu valva PCV si motorul merge mai prost ca inainte care ar fi explicatia? Link to comment
sprite Posted November 11, 2004 Author Share Posted November 11, 2004 Mi-am schimbat si eu valva PCV si motorul merge mai prost ca inainte care ar fi explicatia? Sigur n-ai pus-o invers? Link to comment
icesoul2004us Posted November 11, 2004 Share Posted November 11, 2004 Sigur nu am pus valva invers pentru ca nu poate intra invers din cauza ca are o parte mai groasa si una mai subtire.Am scos-o pt ca motorul nu mergea rotund mergea mult mai prost ca inainte Link to comment
sprite Posted November 11, 2004 Author Share Posted November 11, 2004 Atunci du-te la magazin si schimb-o. E clar ca e defecta. Link to comment
tolin Posted November 11, 2004 Share Posted November 11, 2004 Pentru 125 k lei nu mai sta sa o cureti, dao-n masa de valva, ca se schimba mai usor decat un bec. Eu am facut demonstratia asta la intalnire. Si daca o cureti si te trezesti ca ai nevoie sa functioneze exact cand nu ai timp de reparatii ce faci? 1- am mai postat pe forum ca valva PCV se curatza degeaba, mai degraba trebuie unsa, dar unsoarea nu tine mult datorita compozitiei gazelor din carter care trec prin ea. Atunci cind nu functioneaza corect este uzata fizic. Sectionati una veche si veti intelege motivul: frecarea dintre doua materiale de duritate diferita. Producatorii seriosi recomanda schimbarea ei la 12 luni; 2- am postat un pdf care explica rolul ei. Daca ati fi citit, atunci ati fi vazut ca la WOT (admisia de aer deschisa larg, clapeta deschisa > 75%, "la cotor" sau "la blana") supapa trebuie sa fie inchisa complet. Din acest motiv se obtin performantele postate mai sus; 3- rolul principal si cel mai vizibil este la relanti, unde depresiunea din galeria de admisie deschide complet supapa permitind circulatia aerului de la filtrul prin by-passul care ocoleste clapeta. Cea mai mare proportie de aer necesar functionarii la relanti este asigurata pe aceasta cale. Restul de aer necesar si mentinerea constanta a relantiului in functie de conditiile atmosferice este reglat prin electro-valva IAC. Link to comment
laurentziu83 Posted November 12, 2004 Share Posted November 12, 2004 Am vazut ca esti din Iasi. Daca ai rabdare pana luni marti incolo (plec acasa in w/e) atunci ne intalnim si facem o proba cu valva mea si vedem. Link to comment
ticolino Posted November 12, 2004 Share Posted November 12, 2004 q: la tico valva pcv e cumva aia din poza? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now