Jump to content

Valva P.C.V.


Recommended Posts

... Am cumparat valva pcv 15 ron am scos valva veche si am puso pe cea noua si nu mai trepideaza usa ( nu am unso cu nimic ) ...

De pus, am pus-o cu totii, dar n-ai uns usa ?

 

Daca n-ai uns valva, macar, poti s-o uzi, vorba sindicalistului: "cu ce ceva ... acolo ... catusi de putin".

 

Apropo, acum ai cea mai buna ocazie sa faci Idle Learn.

Edited by tolin
Link to comment
... in caz ca nu am a/c pot sa pornesc toti consumatorii ?

Nu, mai rau faci. ECM-ul stie doar de A/C, care, oricum, nu se compara cu niciun consumator (poate demarorul).

Link to comment

La Iasi, valva P.C.V. este cam 10-12RON.

Tolin, nu cred ca e nevoie sa mai ungi valva dupa curatare. Prin ea circula gazele de carter care contin vapori de ulei si care fac o ungere suficienta, cred.

E posibil ca intensitatea acestui fenomen sa varieze totusi de la motor la motor. Doar trebuie verificata prezenta uleiului pe/in stuturile valvei inainte de curatare/inlocuire.

 

"Si apoi, pe unde sa -si mai traga motorul aer la o decelerare (clapeta inchisa) ?"

La ralanti sau in frana de motor valva P.C.V. este aproape inchisa. Motorul isi trage aerul pe langa clapeta (care niciodata nu se inchide complet) si prin sistemul de mers in gol fortat al carburatorului (are jicloare speciale pentru asta).

Edited by Kinetix
Link to comment

Da, Tolin, este posibil sa fie asa cum spui.

Ma gandesc doar la faptul ca solicitarile mecanice efective ale mecanismului valvei sunt destul de mici, datorita maselor si fortelor mici implicate si ar fi suficienta orice fel de ungere.

Link to comment

1- scoate valva si pune degetul in locul ei, sa vezi fortele implicate;

2- deschide o carcasa de valva, vezi cum este construita si cum functioneaza;

3- miscarea cuiului din ea depinde de variatia depresiunii din galeria de admisie, adica nu prea sta pe loc decat cat mergi cu pedala la blana.

Edited by tolin
Link to comment

sergiuhusca, nu cred ca are legatura P.C.V.-ul cu consumul anormal de ulei. Rolul valvei este in primul rand de a reduce emisiile de gaze poluante in atmosfera.

Pentru cauze posibile ale consumului de ulei, vezi atasamentul.

post-6669-1186076028_thumb.jpg

Link to comment
  • 6 months later...

Am scos si eu faimoasa valva sa o curat ca de gasit noua inca nu am gasit. Dupa curatare parca merge mai bine motorul sau e doar efectul placebo, nu imi dau sigur seama pentru ca tot acum am schimbat si filtru aer. Am sa caut sa cumpar una si dupa sa ii dau un reset la calc.

Edited by Doru_Neo
Link to comment
  • 1 month later...

Deci am cumparat si eu o valva din asta PCV. AM fost la magazin si am testat, prin suflare, vreo 12 pana am ajuns la asta. Era singura buna. Mai erau vreo doua ok, dar totusi parca scapau un pic de aer cand suflam in sens opus, asta ce am luat-o e perfecta. Sa vedem pana cand :D . Valva veche nu mai functiona deloc, deci mergea aerul liber in ambele sensuri, fara nici o restrictie. AM gasit urme de ulei in cea veche. Asta noua, dupa o zi de umblat, am desfacut-o sa vad cum e, si are si asta ulei in ea. Imi da de gandit chestia asta... masina are doar 26.000 de km.

Dupa ce am montat-o pe cea noua, s-a cunoscut imediat.

 

Partea financiara:

In Cluj, la Auto Plus - 18 lei valva ( astia se lauda ca aduc piese direct din Koreea).

La Bacomar (15 metri mai incolo) - 10 lei.

Evident ca am luat din ultimul loc.

Link to comment

De unde saracie ai luat-o la pretul ala?

Eu am dat 2 telefoane, si am aflat preturile, si m-am dus unde era mai eftin )

Edited by muscarul
Link to comment

Am si eu o intrebare pe cat de logica pe atat de ciudata.

Presupunand ca toate reviziile masinii tale sunt facute la reprezentanta si PRESUPUNEM ca bulangii de mecanici nu au omis nici o operatiune specificata de producator functie de nr. de kilometrii.

Atunci, mai sunt necesare reseturi ECM, curatari IACuri si schimburi de valve PVC in regie proprie ?

Link to comment

Mecanicii schimba doar uleiul si filtrele, nu-ti curata cineva, ceva si nu uita, in galeria de aer nu intra doar aer filtrat (fara particule solide peste o anumita dimensiune), mai intra din plin gaze nearse prin EGR, vapori de ulei prin PCV si toate fumurile de la masinile din fata.

Link to comment
  • 2 months later...

Deci in timp, conform raspunsului lui Tolin, cu toate reviziile la zi motorul tau va incepe sa fie din ce in ce mai imbacsit pe interior si deci va incepe sa moara. Cel putin calutii din el.

In acesta idee m-am gandit sa schimb si eu valva PCV.

post-3313-1213524092_thumb.jpg

 

Asa arata la mine si am schimbat-o astazi . O operatiune de 1,5 minute . Era de preferat daca nu fortam asa ca taranu furtunul care intra in ea incat sa crape. Noroc ca am avut la indemana un colier.

Diferente nu cred ca aveam de ce sa simt in comportamentul motorului pt ca nu prea era murdara nici cea veche, avea putin ulei pe ea dar nu carmaz ( adica cea din poza ). Aerul ( nu e bun uleiul asta la gust, nu incercati sa prajiti cu el ouale pe motor, faceti-le fara ulei ) circula doar intr-o parte si cam atat stiu despre ea.

Pret la reprezentanta = 23 RON ( piesa Mopar de la mama ei ).

Ciudat ca inauntru are un ... ventil

post-3313-1213524413_thumb.jpg

care la valva noua este mai MIC ca si lungime decat la cea veche. O avea vre-o importanta ?

Dupa cum ziceam nu se simte diferenta ( bine e si foarte greu sa simti ever vre-o diferenta la motorul asta porcesc ) dar acum stau mai linistit. Sa stau linistit indiferent de dimensiunea ventilului ?

Mai ales ca am uitat sa verific pe cea noua daca sufla sau nu aer in ambele parti ( din cate am inteles ar trebuii sa sufle doar intr-un sens )

Edited by Cumnatu
Link to comment
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...