tolin Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 (edited) ... Am cumparat valva pcv 15 ron am scos valva veche si am puso pe cea noua si nu mai trepideaza usa ( nu am unso cu nimic ) ... De pus, am pus-o cu totii, dar n-ai uns usa ? Daca n-ai uns valva, macar, poti s-o uzi, vorba sindicalistului: "cu ce ceva ... acolo ... catusi de putin". Apropo, acum ai cea mai buna ocazie sa faci Idle Learn. Edited August 1, 2007 by tolin Link to comment
bishnitzarul Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 o sa o ung maine cu ulei de transformator..este ca cel de masina de cusut am sa dau si reset ecm si am sa fac si idle learn in caz ca nu am a/c pot sa pornesc toti consumatorii ? Link to comment
sergiuhusca Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 Este o poza aici cu valva pt tico,dar sunt incercuite cu doua chestii!una cu rosu si una cu albastru!care este pana la urma?Are treaba valva asta cu consumul de ulei? Link to comment
tolin Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 ... in caz ca nu am a/c pot sa pornesc toti consumatorii ? Nu, mai rau faci. ECM-ul stie doar de A/C, care, oricum, nu se compara cu niciun consumator (poate demarorul). Link to comment
Kinetix Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 (edited) La Iasi, valva P.C.V. este cam 10-12RON. Tolin, nu cred ca e nevoie sa mai ungi valva dupa curatare. Prin ea circula gazele de carter care contin vapori de ulei si care fac o ungere suficienta, cred. E posibil ca intensitatea acestui fenomen sa varieze totusi de la motor la motor. Doar trebuie verificata prezenta uleiului pe/in stuturile valvei inainte de curatare/inlocuire. "Si apoi, pe unde sa -si mai traga motorul aer la o decelerare (clapeta inchisa) ?" La ralanti sau in frana de motor valva P.C.V. este aproape inchisa. Motorul isi trage aerul pe langa clapeta (care niciodata nu se inchide complet) si prin sistemul de mers in gol fortat al carburatorului (are jicloare speciale pentru asta). Edited August 1, 2007 by Kinetix Link to comment
tolin Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 Te inseli, daca uleiul care ajunge acolo mai este bun de uns, nu s-ar mai uza mecanismul. Unge valva si va rezista mai mult, nu te costa. Link to comment
Kinetix Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 Da, Tolin, este posibil sa fie asa cum spui. Ma gandesc doar la faptul ca solicitarile mecanice efective ale mecanismului valvei sunt destul de mici, datorita maselor si fortelor mici implicate si ar fi suficienta orice fel de ungere. Link to comment
tolin Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 (edited) 1- scoate valva si pune degetul in locul ei, sa vezi fortele implicate; 2- deschide o carcasa de valva, vezi cum este construita si cum functioneaza; 3- miscarea cuiului din ea depinde de variatia depresiunii din galeria de admisie, adica nu prea sta pe loc decat cat mergi cu pedala la blana. Edited August 1, 2007 by tolin Link to comment
sergiuhusca Posted August 2, 2007 Share Posted August 2, 2007 Pana la urma a avut cineva probleme cu consumul de ulei dupa schimbarea acestei valve,in afara de Laurentiu83?Va rog sami raspundeti! Link to comment
Kinetix Posted August 2, 2007 Share Posted August 2, 2007 sergiuhusca, nu cred ca are legatura P.C.V.-ul cu consumul anormal de ulei. Rolul valvei este in primul rand de a reduce emisiile de gaze poluante in atmosfera. Pentru cauze posibile ale consumului de ulei, vezi atasamentul. Link to comment
sergiuhusca Posted August 3, 2007 Share Posted August 3, 2007 Kinetix,eu nu am probleme cu consumul de ulei!Dar am citit paginile topicului si am ramas ingrozit de ce spunea Laurentiu83!Intelegi?De asta am intrebat! Link to comment
sergiuhusca Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 (edited) In afara de valva asta pcv,mai este vreo valva la Tico,care are treaba cu relantiul???Daca da as vrea si eu o poza cu ea/ele!Multumesc! Edited February 22, 2008 by sergiuhusca Link to comment
Doru_Neo Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 (edited) Am scos si eu faimoasa valva sa o curat ca de gasit noua inca nu am gasit. Dupa curatare parca merge mai bine motorul sau e doar efectul placebo, nu imi dau sigur seama pentru ca tot acum am schimbat si filtru aer. Am sa caut sa cumpar una si dupa sa ii dau un reset la calc. Edited February 25, 2008 by Doru_Neo Link to comment
Doru_Neo Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 Pana la urma am schimbat valva cu una noua + reset de calculator merge cam la fel difernte nu stiu daca sunt prea mari nu imi dau seama Link to comment
tolin Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 Daca mergea bine motorul inainte, ce diferente poti sa vezi, eventual in rau. Functionarea valvei o vezi la frana de motor, la accelerari si decelerari bruste. Link to comment
muscarul Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 Deci am cumparat si eu o valva din asta PCV. AM fost la magazin si am testat, prin suflare, vreo 12 pana am ajuns la asta. Era singura buna. Mai erau vreo doua ok, dar totusi parca scapau un pic de aer cand suflam in sens opus, asta ce am luat-o e perfecta. Sa vedem pana cand . Valva veche nu mai functiona deloc, deci mergea aerul liber in ambele sensuri, fara nici o restrictie. AM gasit urme de ulei in cea veche. Asta noua, dupa o zi de umblat, am desfacut-o sa vad cum e, si are si asta ulei in ea. Imi da de gandit chestia asta... masina are doar 26.000 de km. Dupa ce am montat-o pe cea noua, s-a cunoscut imediat. Partea financiara: In Cluj, la Auto Plus - 18 lei valva ( astia se lauda ca aduc piese direct din Koreea). La Bacomar (15 metri mai incolo) - 10 lei. Evident ca am luat din ultimul loc. Link to comment
Mengelaus Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 Bravo mai!Ce inseamna sa nu cauti.Eu am dat pe ea 30 lei .Tot asa 'genuine product' de la mama ei(care o mai fi aia). Link to comment
muscarul Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 (edited) De unde saracie ai luat-o la pretul ala? Eu am dat 2 telefoane, si am aflat preturile, si m-am dus unde era mai eftin ) Edited April 5, 2008 by muscarul Link to comment
Mengelaus Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 Apai stii cum se spune despre barbat ca nu intreaba niciodata.Asa si eu.M-am dus si am luat.Las ca data viitoare am sa fiu mai destept. Link to comment
Doru_Neo Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 @muscarul - din cate stiam eu e normal sa gasesti ulei pe ea. Nu foarte mult dar este, iar de inchis total sensul nu cred ca sunt prea multe care sa faca chestia asta, tot mai iese ceva ceva. Link to comment
Cumnatu Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 Am si eu o intrebare pe cat de logica pe atat de ciudata. Presupunand ca toate reviziile masinii tale sunt facute la reprezentanta si PRESUPUNEM ca bulangii de mecanici nu au omis nici o operatiune specificata de producator functie de nr. de kilometrii. Atunci, mai sunt necesare reseturi ECM, curatari IACuri si schimburi de valve PVC in regie proprie ? Link to comment
tolin Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 Mecanicii schimba doar uleiul si filtrele, nu-ti curata cineva, ceva si nu uita, in galeria de aer nu intra doar aer filtrat (fara particule solide peste o anumita dimensiune), mai intra din plin gaze nearse prin EGR, vapori de ulei prin PCV si toate fumurile de la masinile din fata. Link to comment
Cumnatu Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 (edited) Deci in timp, conform raspunsului lui Tolin, cu toate reviziile la zi motorul tau va incepe sa fie din ce in ce mai imbacsit pe interior si deci va incepe sa moara. Cel putin calutii din el. In acesta idee m-am gandit sa schimb si eu valva PCV. Asa arata la mine si am schimbat-o astazi . O operatiune de 1,5 minute . Era de preferat daca nu fortam asa ca taranu furtunul care intra in ea incat sa crape. Noroc ca am avut la indemana un colier. Diferente nu cred ca aveam de ce sa simt in comportamentul motorului pt ca nu prea era murdara nici cea veche, avea putin ulei pe ea dar nu carmaz ( adica cea din poza ). Aerul ( nu e bun uleiul asta la gust, nu incercati sa prajiti cu el ouale pe motor, faceti-le fara ulei ) circula doar intr-o parte si cam atat stiu despre ea. Pret la reprezentanta = 23 RON ( piesa Mopar de la mama ei ). Ciudat ca inauntru are un ... ventil care la valva noua este mai MIC ca si lungime decat la cea veche. O avea vre-o importanta ? Dupa cum ziceam nu se simte diferenta ( bine e si foarte greu sa simti ever vre-o diferenta la motorul asta porcesc ) dar acum stau mai linistit. Sa stau linistit indiferent de dimensiunea ventilului ? Mai ales ca am uitat sa verific pe cea noua daca sufla sau nu aer in ambele parti ( din cate am inteles ar trebuii sa sufle doar intr-un sens ) Edited June 15, 2008 by Cumnatu Link to comment
closchkutza Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 (edited) Mai fratilor, unde dumnezei gasesc o supapa P.C.V din asta? Ca parca nimeni nu a auzit de ea. Un magazin pe langa Unirii ar fii genial, daca nu, asta este. Edited June 26, 2008 by closchkutza Link to comment
EM!L Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 La Radacini (langa Ibis), nu-i chiar langa Unirii dar cred ca gasesti, Al Padrino de pe Balcescu... sau la Apaca Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now