korydon Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Am schimbat de curand valva P.C.V..Imediat dupa schimbare am facut testul ( in treapta a-2-a de viteza pe la 40 km/h am ridicat brusc piciorul de pe pedala de acceleratie si nu m-a mai aruncat in nas ci a franat lent ) si era ok. Acum cand fac frana de motor ma smuceste si nu franeaza lent. Nu am mers decat maxim 500 km cu valva noua; e posibil sa se fi defectat ? In rest totul este ok, motorul merge rotund, trage bine, e ca nou. E posibil sa fie de la altceva? Link to comment
augustinionut Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Cand am schimbat valva pcv am avut aceeasi impresie: frana de motor lina. Apoi s-a schimbat ceva in comportamentul masinii.La o verificare vizuala am observat ca-mi iesise furtunasul care intra in stanga jos in galerie. Ca paranteza, fac frana de motor si de la 100km/h in treapta 3, si nu da in nas ci scade lin. Link to comment
korydon Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 M-am gandit si eu la fisuri la furtunase insa le-am verificat si sunt in ordine, eu m-am gandit ca ar putea fi si alte cauze pentru smucire a franei de motor. Link to comment
augustinionut Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Schimba valva cu aia veche.Vezi daca mai face.Daca nu, inseamna ca valva asta noua e proasta. Link to comment
korydon Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 La fel facea si valva veche si oricum nu o mai am pe cea veche pentru ca am sectionat-o sa vad cum functioneaza, cum si cat era uzata. Link to comment
augustinionut Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Cand ne vedem, ti-o aduc p-a mea aia veche. Link to comment
korydon Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Nu asta e problema, o valva p.c.v. este in jur de 16 lei, nu e un capat de tara. Eu ma tem sa nu fie altceva la mijloc. Link to comment
b52jgp Posted October 27, 2010 Share Posted October 27, 2010 Am si eu o problema - am mai scris si aici http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/2208-socul-automat-tico/page__st__260 - legat de valva P.C.V. - ideea este asa cu ea montata bine motorul meu merge execrabil la relanti, acum din necunostinta de cauza am montat o invers, si motorul merge perfect (foarte rotund) ba chia a scazut si consumul, mentionez ca valva este buna (dupa parerea mea), inchide foarte bine intr un sens si lasa sa treaca aerul in alt sens (inchide in sensul in care aerul circula de la partea mov spre partea neagra), este posibil sa fie valva totusi defecta sau problema mea este in alta parte si ce s ar putea intampla daca o lasa asa adica montata invers? Multumesc Link to comment
korydon Posted October 27, 2010 Share Posted October 27, 2010 Valva P.C.V. la un capat trebuie sa dea voie la tot aerul sa treaca si la unul numai cate un pic ( cel putin asa face la mine, si am mai luat una care tot asa face ). Cealalta uzata pe care am avut-o avea aceleasi simtome pe care le prezinti tu, adica nu dadea voie la un capat sa treaca deloc aer. Link to comment
tolin Posted October 27, 2010 Share Posted October 27, 2010 Valva P.C.V. la un capat trebuie sa dea voie la tot aerul sa treaca si la unul numai cate un pic ( cel putin asa face la mine, si am mai luat una care tot asa face ). Cealalta uzata pe care am avut-o avea aceleasi simtome pe care le prezinti tu, adica nu dadea voie la un capat sa treaca deloc aer. Adica cea uzata era intr-adevar supapa (valva). 2 Link to comment
b52jgp Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 A cumparat cineva de curand acea valva, le ce pret si de unde? Link to comment
korydon Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 Adica cea uzata era intr-adevar supapa (valva). Sa inteleg ca cele 2 valve pe care le am sunt bune de aruncat ? Citisem intr-o explicatie mai veche de a ta ca e bine sa lase un pic de aer sa treaca pentru a scapa de presiunea din galeria de admisie in momentul ridicarii piciorului de pe acceleratie, sau am inteles gresit ? Link to comment
korydon Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Am facut testul la valvele noi ( cum scrie in manual ) si am observat urmatoarele : in sensul indicat din manual trece aerul foarte bine , iar in sensul invers cu cat incep sa cresc presiunea cu atat se opreste aerul care trece prin valva, pana la un moment dat cand se blocheaza si nu mai da aerului voie sa treaca. Link to comment
augustinionut Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Lasa-l si pe al mic sa sufle, si apoi te hotarasti care e buna Link to comment
tolin Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Valva PCV de pe motorul de Matiz este aproape identica la interior cu cea descrisa in documentul urmator: PCV.PDF Asadar si prin urmare, comportarea ei este identica cu descrierea din fisierul atasat. 1 Link to comment
korydon Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Multam` fain, maestre ! Link to comment
alex_axn Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 Desi masina merge bine, nu gatuie la decelerare, relantiul sta, am decis sa o schimb.. Masina are 42 de mii si nu a fost schimbata pana acum. Singura "problema" era ca zornaia uneori la relanti. Am gasit valva la king auto, 20 de lei. Au reactionat la valva "negru-mov" Am ales din 3 valve, iar la doua dintre ele puteai sufla aproape la fel din ambele sensuri.. Dupa schimbare, masina merge la fel (am mers doar cativa km..), dar nu mai zornaie.. Valva cea veche inchide bine, am curatat-o cu WD 40 si parca inchide chiar un pic mai bine decat cea noua.. am mai pus-o odata dupa curatare insa tot zornaie.. Valva cea noua am unso cu WD 40 in loc de alt lubrifiant si urmeaza sa fac un idle learn... Regards! Link to comment
tolin Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 Daca valva veche functiona bine si daca valva noua functioneaza la fel, atunci ce rost are ? Dupa mine, n-a aparut o schimbare majora. Link to comment
korydon Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 Am ales din 3 valve, iar la doua dintre ele puteai sufla aproape la fel din ambele sensuri.. Uite de asta nu sunt bune alea din pungi sigilate, nu le poti proba. Si eu am cautat ceva pana am gasit una care sa inchida perfect sensul dinspre clapeta. Daca pui valva buna si scoti restrictorul de aer ( dupa care faci un reset la e.c.m. + invatare de turatie la ralanti ) nici nu mai simti cand faci frana de motor. P.S. Aia care zornaie nu e buna. Link to comment
raven84 Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 (edited) Eu tocmai ce m-am ocupat putin de valva asta minune: 1. Datul jos este foarte usor dar trebuie sa fii atent la furtune. 2. Concluzie personala - folosesti un ulei prost si o sa suferi mult timp: valva mea PCV avea inauntru o naclaiala de ulei negru cum numai aral-ul ce-l foloseam anul trecut mai era. 3. Am bagat WD40 la greu pe ambele parti si am lasat-o putin la "inmuiat" pe un ziar. 4. Am rulat niste bucati de hartie igienica sul si am curatat prin ambele puncte de acces ale valvei cat mai bine. Primele bucati de hartie au iesit mai mult negre 5. Am verificat functionalitatea valvei prin metoda "sufla pana simti ca nu mai poti" ) : intr-o parte circula liber, in partea ailalta lasa sa treaca doar foarte foarte putin aer. 6. Montat la loc. Nota bene: si la mine zornaie valva data jos si pana acum masina dadea in nas la frana de motor in a 2 a, o sa revin dupa amiaza sau diseara cu eventuale impresii legate de efectul curatarii. L.E. La pornirea la rece, incercata adineaori, motorul pare sa se tureze putin mai mult si a devenit o idee mai stabil (nu mai vibreaza ca inainte). Voi vedea si in mers dupa - amiaza daca binevoieste sa franeze lin in frana de motor. Si o intrebare pentru @Tolin: o curatare frecventa (5000 de km) nu poate prelungi viata P.C.V.-ului nu de alta dar se pare ca ce se gaseste in comert e de proasta calitate. Edited November 27, 2010 by raven84 Link to comment
trebor271074 Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 Daca valva veche functiona bine si daca valva noua functioneaza la fel, atunci ce rost are ? Dupa mine, n-a aparut o schimbare majora. Ai auzit de efectul placebo? Link to comment
tolin Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 Se discuta despre rostul unei noi proceduri de Idle Learning. Link to comment
raven84 Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 ... Voi vedea si in mers dupa - amiaza daca binevoieste sa franeze lin in frana de motor. Si o intrebare pentru @Tolin: o curatare frecventa (5000 de km) nu poate prelungi viata P.C.V.-ului nu de alta dar se pare ca ce se gaseste in comert e de proasta calitate. Mda, dupa curatare se simte ca merge mai bine, dar nu cu mult, cel mai probabil se va lasa cu schimbare mai ales ca valva mea PCV nu inchide complet. Intrebarea pentru maestru ramane... Link to comment
tolin Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Pe kalos am valva originala si o curat & ung la intrarea si la iesirea din sezonul rece sau invers. Link to comment
raven84 Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 WD40 este suficient sau este nevoie si de alt tratament? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now