Jump to content

Alegerea Actuala La Capitolul Mini


Esperatul

Recommended Posts

Daca tot sunt subiectele astea la moda deschid si eu unul. De ceva timp vreau sa schimb masina si dupa ce am cochetat un pic cu ideea de sh pana in 15k euro cu ceva muschi am revenit totusi la ideea de masina noua.

Problema e cam asa:

- 20-30k km pe an 60% extraurban

- nevoie de confort doar pentru locurile din fata

- inafara de porcbagaj, nu vreau sa fie sub ce am acum la nici un capitol.

Ce mi se pare obligatoriu la viitoarea:

- min ~90 cai dizal

- ABS

- AC desi prefer clima

- tempomat, computador de bord

 

Ce apreciez la o masina:

- deprecierea cat mai mica

- stabilitate, un sasiu cat mai sport, suspensii tari

- confort, calitatea plasticelor

- antifonarea

- motor cat mai reusit ca tehnologie

- faptul ca e europeanca ( nu vreau sa astept japonezii/coreeniisa treaca inot cu piesele in caz de ceva )

- optiunea de quickheat e un maaaare plus

 

O sa mai completez pe parcurs daca imi mai amintesc.

Ca sa fac o lista cu variantele de pe piata:

1. Ford Fiesta, modelul se apropie de sfarsit de drum, e la facelift acum. Cu ~13k DDP exista versiunea 1.6TDCI 90CP Ghia. Nu am mers cu asa ceva, vb din auzite:

Plusuri: sasiu, motor, pret, devalorizare acceptabila

Minusuri: nu are tempomat, QH, antifonarea slaba, am inteles ca e destul de incomoda la drum lung

Fiesta e cam singura unde ma tenteaza benzinara de 2 litri la 15k .

2. Opel Corsa D 1.3CDTI 90cp Enjoy + optionale, ajunge tot pe la ~13.5k.

Plusuri: devalorizare acceptabila, plastice, QH, clima, tempomat + foarte multe optiuni posibile, e model nou, cea veche mi s-a parut destul de spatioasa

Minusuri: am inteles ca nu e tocmai "a drivers car"

3. Reno Clio

Plusuri: model nou, motor inca nedisponibil la noi de 1.5 105cai, tempomat, QH

Minusuri: interior anost, devalorizare

 

Care sar din schema dupa mine:

1. VW Polo, am mers cu asa ceva dar cu motorulde 1.2 benzinar, mi-a placut foarte mult antifonarea si calitatea plasticelor + asamblarea. Sasiul iar mi-a placut. Ce nu-mi place la vw sunt motoarele actuale plus ca sunt foarte scumpe.

2. Grande Punto - masinuta e faina dar parerea mea e ca preturile au 2k euro in plus.

3. Yaris - interesanta masina dar obscen de scumpa: la 15k joaca meganele, astra sau focusul

Cele care nu merita precizate: Fabia(poate doar cea care urmeaza), Colt(dieselu e in 3 cilindri), 207, C3, kia, hyundai, etc.

 

Trebuie sa-mi fac timp sa merg la niste test-driveuri undeva in Iasi sau Bacau unde pot sa le arat si niste curbe. Termenul este SIAB-ul din toamna.

Astept pareri de la cei care au intrat in contact cu modelele la care se face referire. Scuze pentru postul kilometric.

Edited by Esperatul
Link to comment
  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ce bine pica topicul asta. Si eu caut asa ceva, cu exceptia faptului ca va fi doar pentru oras si doar benzina.

 

Eu zic sa te duci la un dealer Fiat. Am fost ieri, am intrat intr-un GP si brusc a trecut pe primul loc. Interiorul e de vis iar exteriorul il stii.

Link to comment

Grande Punto este intr-adevar de luat in calcul si dupa parerea mea! Interior superb cu o mica mentiune - ceasurile de bord- care mie nu-mi plac sub nici o forma! In rest motoare destul de sportive... aspect de nota 11!

Link to comment

@Esperatul: din ceea ce ai spus pari a fi destul de bine pus in tema, documentat, la obiect si hotarat asupra a ceea ce nu vrei, lucru care dupa parerea mea este foarte important, pentru ca reduce simtitor posibilitatea alegerilor. Pe de alta parte, avand in vedere ca probabil nimeni nu a mers cu toate cele 3-4 modele ramase in "cursa finala", probabil ca va trebui ca tu sa te duci la show-room, asa cum ai spus, sa faci niste drive-teste, dupa care eventual sa ne impartasesti si noua experientele :) . Pentru ca in faza asta fiecare va spune ce i-a placut lui, cum s-a simtit EL intr-o anumita masina, fara sa poata sa le compare intre ele. Uite, de exemplu lui Tico ii place Corsa, Iuliei probabil la fel, eu sunt cu Fiesta, Zmeul si Emil care au facut un drive-test cu Fiatul sunt pentru aceasta masina...samd. Dar obiectiv nu poate fi niciunul dintre noi, oricat am vrea :osanale:

Link to comment

O Toyota Auris nu te-ar tenta? Motorul de 1.4 vvti-97cp este la 14689 euro DDP iar diesel 1.4 d-4d-90cp este la 16333 euro DPP. Mie personal imi place masinuta iar motoarele sunt superbe. De asemenea, dotarile standard (varianta Terra) sunt multumitoare, iar masina este destul de sportiva.

Link to comment

Compara cu preturile de pe masini din aceleasi clase, motoare si dotari asemanatoare cu ce vrei tu.. VW, Pejo, Opel si ai sa vezi ca e tocmai invers :)

Si vezi si preturile la revizii.. 180 de ron revizia de 15 k la avensis, la yarsis sau auris cred ca e o idee mai jos ;)

Cu fiatul m-ati dat pe spate. Cred ca e degajat cea mai proasta masina posibila.

Link to comment

Ai vazut multe Uno stricate si ai concluzionat, nu?

 

Subscriu la parerea de mai sus: tot ochiul propriu trebuie sa decida... :)

 

LE: cum sunt mai multe pareri 'mai sus', ma refeream la postul lui @Brainiac... :) )

Edited by Immortal
Link to comment
Ai vazut multe Uno stricate si ai concluzionat, nu?

Nu bre. Un prieten sta chiar linga service, si vad cam multe pe acolo =))

La fel si alfe ;)

 

 

Micul Ferrari, ma lesi ? :) )

Edited by Tommy
Link to comment

Mama lor de priteni :D

 

Credeam ca s-au mai schimbat treburile o data cu Brera / GP, da' daca tu zici ca au ramas la fel... :)

Eu unu ma incred mai mult in "globalizare" decat in "fiabilitate", si cum nimeni nu face masini 'sa dureze', obisnuiesc sa trec cu vederea "un prieten" pentru, stiu eu, o clima 'bizonica' ( - da' nu propriu) sau o dotare mai de Doamne ajuta. Altfel ne-am fi luat cu totii nemtoaice, ca si eu am carute de prieteni care le lauda. In special cele propulsate de fenomenalul 1.6 MPI.

 

LE: Nu te les, si nu'ti mai edita postu' sa pic io de agramat(icalicat). Ai zis priten, priten ramane! :P

Edited by Immortal
Link to comment

De asemenea...la Auris, vazut doar in poze deocamdata, interiorul este demential, parca te urci in nava spatiala :dizzy: . Oricum, tot ochiul si buzunarul lui trebuie sa decida, dar la performante/calitate/fiabilitate eu raman la ideea ca Toyota rulez dintre cele prezentate aici.

Link to comment

Fiaturile vechi nu sufereau de platforme, ci de electronica, in principiu. Faptul ca imparte platforma cu cei de la GM nu-i scuza, in eventualitatea in care s-ar dovedi probleme(le). Insa mi-e greu sa cred ca DEJA s-au gasit alea mari probleme la GP si, in plus, am eu ceva (dupa cum bine a observat toyotistu') cu afirmatiile astea in doi peri.

E greu sa-ti descrii problema? Sau sa spui din prima de ce "nu te da pe spate"? Nu cred.

 

Si eu am ramas placut impresionat de GP, insa pretul m-a izbit. Nu poti sa nu te uiti si in spate, si, cand o faci, pareri precum cea a lui Tommy se aduna - chiar sunt curios cati au capsa pusa (sa-mi fie scuzate exagerarile) pe Fiat. Mi-a placut incadrarea langa Alfa - sunt, intr-adevar, masini cu personalitate.

Au avut (inca o data, as vrea sa stiu cat mai au...la prezent) probleme serioase, insa frumusetea lor si placerea condusului nu e de nasul nemtilor. Nu la pretul asta. Al Toyotei...nici atat. Nemtii exceleaza altundeva, japonezii iarasi...altundeva. De ce sunt unii "varza" si altii "campioni"?

 

 

Nu tine decat de echilibru - cat te tine plapuma, ce vrei si ce nu vrei. Cum valoarea de revanzare e pe primul loc, banuiesc ca singurele masini la care esti fortat sa te indrepti sunt Corsa/Polo/Fiesta.

 

Parerea mea.

Edited by Immortal
Link to comment

Si nemtii aia de pina in 15k Euroi unde exceleaza? Poate la nr de stricaciuni pe km, deja cursa masinilor de pana in 15k E este pierduta de nemti, cel putin VW este pe aratura la acest capitol. Sincer daca vrei masina dotata pina in 15k Euroi iti recomand ceva frantuzesc oricum au aceleasi probleme ca suratele germane dar sunt mult mai ieftine . Mie unu imi place la nebunie C4 si acum costa 14.379E cu tot cu TVA, deci cu tot cu inmatriculare undeva la 15.ooo euroi. Acum tinand cont ca masina are platforma de 307 nu cred ca este o masina atit de proasta si oricum beneficiaza de o garantie de 3 ani .

Link to comment

As lua fara sa clipesc Auris de 1.6. Daca pare prea scumpa..

Locul 2: Colt de 1.5.

 

Intr-adevar dintre cele europene la banii astia doar C4 ar intra in schema.

 

Daca vreo una din capusele alea se compara cu cele doua.. eu is popa :) )

Nu stau sa dau argumente tehnice, e plin forumul de ele.

 

Bine titlul topicului e mini si diesel.. dar poate se mai gandeste omul :)

Link to comment

Incercati sa va interesati la Kia despre noua Cee'd (inca nu a fost lansata oficial in Ro, dar sunt masini aduse la dealeri).

http://www.drive-test.ro/?a=det&art_id=54

Cineva, pe alt forum, s-a interesat de oferta pentru Cee'd cu motorizarea pe benzina, si iesise la 11800 euro DDP.

Asta tinand cont ca in banii astia e motorizarea de 1.4 de 109 cai, cu ABS, ESP, airbag-uri cortina, etc.

Si sa nu uitam garantia. 7 ani! (5 ani garantie completa + inca 2 motor si cutie).

Nu zic ca-i supermasina... ca nici macar nu am vazut-o live. Dar merita investigat.

 

P.S.: Are si motorizare diesel.

Link to comment

Asa o masinuta mi-ar place si mie.

 

Pentru mine alegerile sub 15keur cele mai bune sunt Auris si Fiesta (cu toate ca e cam scumpa). Fiat/pejo/reno nu-mi cumpar din principiu, experienta mea cu masini ,,latine'' este proasta si f proasta.

Link to comment
Compara cu preturile de pe masini din aceleasi clase, motoare si dotari asemanatoare cu ce vrei tu.. VW, Pejo, Opel si ai sa vezi ca e tocmai invers :)

 

Pt Yaris versus Corsa vs Fiesta conform siteului fiecarui model, preturi DDP:

Dotari: ABS, airbaguri frontale + laterale, oglinzi actionate electric, proiectoare, MP3 player, AC automat

Yaris Sol 1.4 D4D, Corsa 1.3 CDTI Enjoy , Fiesta 1.6 TDCI Ghia

Pret initial 15.700 !!!!, 12.350, 13.200

Pret optionale 0, 1.600, 1000

Reduceri actuale 0, 500 , 900

_________________

Total 15.700, ~13.500 , ~13.300

Deci yaris are 2k in plus la aceleasi dotari. La banii de yaris iau Focus 1.6TDCI 90cp Trend Collection.

La auris diferenta e mai mare.

@Tommy, tu probabil ai prins unele avantaje legate de inlocuirea versiunii Corola cu Auris si te-ai bucurat de niste reduceri si oferte speciale. In plus, D4D-urile sunt un pic cam vechi si daca 1.4 D4D 90cp e ok, ala de 2.0 la 126 cp e obscen de scump si nu atat de potent ca ce e pe la concurenta.

 

O sa raspund la fiecare separat, multumesc de pareri.

Edited by Esperatul
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...