laurentziu83 Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 Se dau urmatoarele: -una bucata acumulator gol (fara electrolit) cu dimensiunile identice acumulatorului de tico-matiz, difera insa bornele, care sunt cu suruburi cu piulita de 13. -1.8 litri electrolit 1.28 ce urmeaza sa fie turnat in baterie -una bucata redresor rudimentar de 12 volti, fara nici un fel de indicator Bateria in cauza provine de la un generator de curent de 5.5 kw, nou, cu motor diesel, si a venit absolut uscata, doar cu placile de plumb in ea. M-am dus la un service, iar baietii de acolo m-au sfatuit sa cumpar electrolit de 1.28, sa-l torn in baterie si apoi sa pun bateria la incarcat 12-15 ore. Din ce stiam de pe vremuri, electrolit de 1.28 corespundea unui acumulator incarcat, nu se intampla nimic daca il pun asa intr-un acumulator absolut gol? Procedez corect formatand acumulatorul conform procedurilor de mai sus? Ca n-am chef sa cumpar alta baterie daca o stric pe asta. Link to comment
Senna Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 (edited) Exista doua variante: acumulator uscat incarcat respectiv descarcat. Am procedura de formatare prin cursurile din facultate, o sa citesc zilele astea si revin cu detalii. Edited April 17, 2007 by Senna Link to comment
adostar Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 Intre timp bateria a fost pusa la incarcat. Link to comment
laurentziu83 Posted April 17, 2007 Author Share Posted April 17, 2007 Exact, si diseara pe la 10-11 o scot de la incarcat. Noroc ca am un bec de 40/45w prin casa ca sa verific bateria. In schimb insa au mai fost necesari cam 600-700 ml de electrolit pentru ultimii doi elementi. Ce a ramas din electrolit l-am amestecat cu un pliculet de bicarbonat de sodiu. > @Senna: cum se poate incarca un acumulator uscat? Doar sunt niste placi de plumb aflate in aer. De-acu, Dumnezeu cu mila cu bateria, vedem ce se intampla. Ce am observat a fost ca au intrat in reactie placile de plumb la contactul cu electrolitul. Link to comment
Abram Burel Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 Senna a vrut sa zica ca, dupa ce ii pui electrolitul cela, trebuie sa faci un ciclu complet incarcare-descarcare (n-ar strica chiar doua). Pentru descarcare, in lipsa de altceva merg si doua becuri de faruri (si unul daca ai rabdare ) Link to comment
laurentziu83 Posted April 17, 2007 Author Share Posted April 17, 2007 Am chiar 3 becuri de faruri prin casa (ramase de la bunica-miu de la Lada). Le las aprinse pana se sting complet si apoi pun iar redresorul? Link to comment
mr_ Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 laurentziu83 said: @Senna: cum se poate incarca un acumulator uscat? Doar sunt niste placi de plumb aflate in aer. Diferenta e ca daca a fost descarcat sulful e in placi si cand il pui la redresor electrolitul va urca la peste 1.28 ceea ce nu cred ca e normal. Eu stiam despre ciclul de desulfatare... pui la redresor, scoti electrolitul, pui apa distilata, pui la redresor, versi, pui iar apa distilata, iar redresor... pana scoti sulful din placi si abia dupa pui electrolitul la concentratia normala. Dar daca bateria e veche e frectie la picior de lemn, plumbul e pe fundul bateriei si nu in placi... Link to comment
Abram Burel Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 Laur, citeste pe indelete pe aici: http://www.batteryuniversity.com/index.htm Link to comment
ZLI Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 (edited) laurentziu83 said: @Senna: cum se poate incarca un acumulator uscat? Doar sunt niste placi de plumb aflate in aer. Sena avea dreptate. Sunt baterii uscate (fara electrolit) care au placile in starea incarcata sau descarcata. La fiecare trebuie sa pui alt electrolit... Evident ca pe cele uscat descarcate, dupa ce pui electrolitul, trebuie sa le pui la incarcat. )"> LE: Pe cele incarcate si cu electrolit le poti tine cam putin in raft... D-aia exista cele uscate. Pe una din ele O poti tine cu anii (cred ca pe cea uscat descarcata) Edited April 17, 2007 by ZLI Link to comment
mesterel2010 Posted December 22, 2010 Share Posted December 22, 2010 (edited) On 4/17/2007 at 8:01 AM, laurentziu83 said: Se dau urmatoarele: -una bucata acumulator gol (fara electrolit) cu dimensiunile identice acumulatorului de tico-matiz, difera insa bornele, care sunt cu suruburi cu piulita de 13. -1.8 litri electrolit 1.28 ce urmeaza sa fie turnat in baterie -una bucata redresor rudimentar de 12 volti, fara nici un fel de indicator Bateria in cauza provine de la un generator de curent de 5.5 kw, nou, cu motor diesel, si a venit absolut uscata, doar cu placile de plumb in ea. M-am dus la un service, iar baietii de acolo m-au sfatuit sa cumpar electrolit de 1.28, sa-l torn in baterie si apoi sa pun bateria la incarcat 12-15 ore. Din ce stiam de pe vremuri, electrolit de 1.28 corespundea unui acumulator incarcat, nu se intampla nimic daca il pun asa intr-un acumulator absolut gol? Procedez corect formatand acumulatorul conform procedurilor de mai sus? Ca n-am chef sa cumpar alta baterie daca o stric pe asta. Ce tip de generator diesel este acela de la care provine bateria ? Am auzit ca la unele bateriile sunt foarte proaste.. Edited December 22, 2010 by mesterel2010 Link to comment
laurentziu83 Posted December 22, 2010 Author Share Posted December 22, 2010 De acum 3 ani si jumatate crede-ma ca am si uitat, mai ales ca nici nu mai lucrez la respectiva firma la care trebuia sa pregatesc pentru vanzare respectivul generator. Era un generator de curent de cativa KW dotat cu un motor diesel, mai stiu doar ca era nevoie de vreo 4 oameni ca sa-l urneasca din loc, asa era de greu. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now